Peugeot 207:n yleiset ongelmat

Peugeot 207

Peugeot 207 tuli markkinoille vuonna 2006 korvaamaan vanhemman 206-mallin. 207 on säilynyt vuoteen 2014 asti, jolloin sen seuraajaksi tuli Peugeot 208. Koko tämän ajan Peugeot onnistui myymään näitä tonneittain, erityisesti Euroopassa. Peugeot 207 on kompakti viistoperä, joka on suunniteltu lähinnä kaupunkien sisäiseen käyttöön, mutta joka on riittävän suuri pidemmille matkoille.

Tässä artikkelissa mainitsemme Peugeot 207:n yleisiä ongelmia ja kerromme, mitä kannattaa varoa, jos olet ostamassa käytettyä autoa. Koska 207 ei ole erityisen kallis tai vanha, voimme nähdä näiden käyvän kauppaa lähivuosikymmeninä. Meidän pitäisi myös mainita, että Peugeot 207 on yksi suosituimmista ensimmäisistä autoista Euroopassa, koska se on halpa ostaa, halpa ajaa ja melko suosittu ja helppo myydä.

Yleisimpiä ongelmia ovat jousituksen alueelta tulevat vinkuvat ja jauhavat äänet. Vaihteisto voi muuttua kovaksi ja raskaaksi käyttää, ja myös katalysaattori voi aiheuttaa ongelmia. Myös istuimet ovat ongelmallisia, ja ne ovat olleet mukana kahdessa suuressa takaisinkutsussa 207:n elinkaaren aikana.

Lopuksi mainitaan vielä tietyt varusteongelmat, kuten veden sisäänpääsy tai tuulilasin ongelmat. Kaiken kaikkiaan, jos pidät 207:stä hyvää huolta, voit käyttää sitä kohtuullisen pitkään.

Vinkuvat ja jauhavat äänet

Ensimmäiseen ongelmaryhmään kuuluvat vinkuvat ja jauhavat äänet. Narisevat äänet johtuvat tyypillisesti jarrupalojen juuttumisesta, varsinkin jos auto on jäänyt seisomaan joksikin aikaa. Narisevat äänet johtuvat tyypillisesti ongelmista etuiskunvaimentimissa, jotka on voideltava kunnolla, minkä pitäisi ratkaista ongelma.

  Peugeot 108:n yleiset ongelmat

Toinen syy siihen, että 207-ajoneuvolla on taipumus narista, on viallinen puskuripuskuri, joka on vaihdettava ongelman ratkaisemiseksi. Kaiken kaikkiaan, jos kuulet outoja ääniä jousituksen ja jarrujen alueelta, tarkista ne välittömästi, sillä osa niistä voi johtua korroosiosta, joka on vakava ongelma ja aiheuttaa erilaisia rakenteellisia ongelmia, joiden korjaaminen on vaikeaa ja kallista.

Vaihteiston ongelmat

Peugeot 207:ssä on kestävä manuaalivaihteisto, joka kestää helposti koko auton käyttöiän. Se tarvitsee kuitenkin oikea-aikaista ja asianmukaista huoltoa, muuten se pettää paljon aikaisemmin. Yleisin 207:n manuaalivaihteiston ongelma liittyy löystyneisiin vaihdevaijereihin, jotka vaikeuttavat vaihteiston käyttöä.

Jos tätä ei hoideta riittävän pian, se voi johtaa vakavampiin vaihteisto-ongelmiin, jotka aiheuttavat pian kytkinongelmia ja mahdollisesti kytkimen tai koko vaihteiston vaihtamisen. Koska monet näistä vaihteistoista ovat nykyään vanhoja, eikä niitä ole huollettu tarkoituksenmukaisesti, tästä ongelmasta on tullut aiempaa vakavampi.

Katalysaattoriongelmat

Jos törmäät Peugeot 207:ään, jossa palaa moottorin tarkistusvalo, muista kiinnittää huomiota katalysaattoriin, joka tyypillisesti on syy näihin. Yleisin katalysaattoriin liittyvä ongelma liittyy vikakoodiin P0420, joka kertoo, että katalysaattorit eivät toimi täydellä tehollaan.

Tämä ei ole halvin ongelma, johon voit törmätä, koska niiden korjaaminen edellyttää yleensä katalysaattorin vaihtamista uuteen.

Ongelmat istuinten kanssa

Peugeot 207:n istuimet ovat olleet syynä kahteen suureen takaisinkutsuun. Ensimmäinen liittyy siihen, että istuimia ei lämmitetä kunnolla, jolloin ne eivät joko kytkeydy pois päältä tai kytkeydy päälle. Takaisinkutsu tapahtui vuonna 2009, ja siinä sanottiin myös, että tämä voi johtaa siihen, että akku tyhjenee ja aiheuttaa samalla paljon epämukavuutta kuljettajalle, erityisesti kesäaikaan.

  Kaikki vuoden 2023 Peugeot 2008:sta

Toinen takaisinkutsu liittyy väärin kiinnitettyihin turvavöihin (2006), jotka voivat epäonnistua turvavöiden kiinnittämisessä kolaritilanteessa.

Varusteisiin liittyvät ongelmat

Lopuksi mainitaan auton varusteisiin liittyvät erikoiset ongelmat, kuten veden pääsy etumatkustamon jalkatilaan, mikä aiheuttaa sähköongelmia ja valtavia pudotuksia auton jälleenmyyntiarvossa. Nämä johtuvat ilmastointilaitteeseen liittyvien veden poistoputkien tukkeutumisesta. Hyvä asia on, että uusia osia ei tarvita, sillä ne voidaan puhdistaa ja asentaa uudelleen.
Muita ongelmia ovat muun muassa hansikaslokeron pettäminen ja sen vaihtaminen tuulilasinpesuriongelmat sekä ongelmat tuulilasin kanssa, jonka tiedettiin olevan löysällä erityisesti vanhemmissa 3-ovisissa malleissa.

UKK-osio

Pitäisikö minun ostaa Peugeot 207?

Jos haluat pienen, käytetyn ja melko kohtuuhintaisen supermini-viistoperän, Peugeot 207 on todella hyvä ostos. 207 ei ole liian vanha, jotta siihen ei saisi olennaisia asioita, joihin useimmat meistä ovat tottuneet uudemmissa autoissa, mutta se ei myöskään ole liian uusi, jotta siinä voisi käyttää vaikeita haptisen palautteen/kosketusohjauksen hallintalaitteita, joihin monissa Peugeot-malleissa on nykyään totuttu.

Toisaalta 207 ei ole missään nimessä luksusauto, eikä se tarjoa kovinkaan paljon tilaa, mikä voi olla ratkaiseva tekijä pidemmille kuljettajille.

Kuinka kauan Peugeot 207 kestää?

Koska Peugeot 207 on nyt yli 8 vuotta vanha, on täysin järkevää miettiä, kuinka kauan se todella kestää. Hyvä asia on se, että 207 on osoittautunut melko luotettavaksi, mutta huono uutinen on se, että sen luotettavuus riippuu äärimmäisen paljon siitä, miten hyvin autoa on huollettu sen elinkaaren aikana.

  Onko Peugeot 107 hyvä auto?

Jos törmäät hyvin huollettuun malliin, voit odottaa sen kestävän jopa 150 000 kilometriä.

Onko Peugeot 207 liian pieni pitkille kuljettajille?

Peugeot 207 on tosiaan hieman liian pieni pitkille kuljettajille, eikä se ole paras valinta niille, joilla on usein tapana kuljettaa useita matkustajia. Koska monet näistä on myyty 3-ovisena, et myöskään todennäköisesti nauti siitä, että se ei ole liian käytännöllinen perhekäyttöön.

Jos et kuitenkaan ole valtava ja sinulla on tapana ajaa autoa yksin, Peugeot 207:n pitäisi olla enemmän kuin riittävä useimmille.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z