Peugeot e-208 vs Opel Corsa-e – kumpi on paras sähköauto?

2023 Peugeot e-208

Peugeot ja Opel/Vauxhall ovat molemmat Stellantisin omistuksessa, joka on yksi maailman suurimmista autokonserneista, joka omistaa myös Citroenin, Alfa Romeon, Fiatin, Chryslerin, Dodgen, DS:n, Fiatin, Jeepin, Lancian ja Maseratin. Tässä artikkelissa vertailemme Peugeot e-208 vs. Open Corsa-e ja kerromme, kumpi näistä kahdesta on parempi.

Peugeot e-208 on pienikokoinen kaupunkisähköauto, jonka voimanlähteenä on pienen tilavuuden akku. Tämä tarkoittaa, että e-208 on suunniteltu kaupunkikäyttöön, eikä se ole erityisen hyvä pitkän matkan maantieajoihin. e-208 on ulkoisesti ja sisäisesti näyttävän näköinen, kuten lähes kaikki uudet Peugeot-mallit.

Opel/Vauxhall Corsa-e perustuu samalle alustalle kuin e-208, joten näiden kahden välillä ei ole kovin paljon eroja. Corsa-e näyttää kuitenkin hieman virtaviivaisemmalta, eikä sen sisätilat ole yhtä räikeät tai terävät kuin e-208:ssa.

Kaiken kaikkiaan voidaan sanoa, että kyseessä on todella tiukka kilpailu, sillä nämä kaksi eivät eroa toisistaan kovinkaan paljon. Howelectric carer, aiomme nyt mennä syvällisempään tarkasteluun, mikä tarkoittaa, että aiomme vertailla näitä muotoilun, tehon, kantaman, mukavuuden, käytännöllisyyden, luotettavuuden ja hinnoittelun osalta.

Peugeot e-208 – Pienin Peugeot SÄHKÖAUTOauto

Peugeot e-208:n lähtöhinta on Yhdistyneessä kuningaskunnassa 31 345 puntaa, Alankomaissa 32 250 euroa ja Saksassa 35 350 euroa, joten se on varmasti sähköautojen hintaspektrin alapäässä. Vaikka bensiinimallien sähköautot maksavat jopa 40 prosenttia vähemmän, e-208 on parempi auto siihen, mihin se on tarkoitettu. Sen voimanlähteenä on 45 kWh:n akku, jossa on 139 hv ja 192 lb-ft vääntöä.

  Onko Peugeot 308 hyvä auto?

Tämä riittää antamaan autolle toimintasäteen, joka vaihtelee 125 mailin ja 265 mailin välillä ajotavasta ja ulkolämpötilasta riippuen. 150 kW:n DC-pikalataus e-208:n lataaminen 15 prosentista 80 prosenttiin kestää 25 minuuttia, kun taas 7,4 kW:n DC-pikalataus kestää hieman yli 7 tuntia.

e-208:n muotoilu erottaa sen useimmista autoista, sillä se näyttää todella terävältä ja urheilulliselta. Myös sisätilat ovat ylitse muiden, sillä niiden muotoilu muistuttaa enemmän Audia kuin säästösähköautoa. 2- tai 4-ovinen e-208 ei ole kaikkein tilavin auto, ja luotettavuus on vielä hieman arvoitus, sillä auto on liian tuore, jotta siitä voisi kertoa.

Opel Corsa-e – pienin Opel SÄHKÖAUTO.

Yhdistyneen kuningaskunnan 31 130 punnan hinnallaan Corsa-e on kirjaimellisesti identtinen e-208:n kanssa, mutta hinta Alankomaissa on arvioitu 33 999 euroon, kun taas Saksan hinnoittelu on asetettu 33 895 euroon, mikä tekee Corsa-e:stä e-208:aa halvemman Saksassa, mutta huomattavasti kalliimman Alankomaissa. Kaiken kaikkiaan hinnoittelu on hyvin pitkälti sama.

Corsa-e:n voimansiirto on identtinen e-208:n voimansiirron kanssa, mikä tarkoittaa, että Corsa-e käyttää samaa akkua, samaa moottoria ja samaa yleistä latausinfrastruktuuria. Toimintasäde on arviolta 125-265 mailia, mikä on myös sama kuin e-208:lla.

Corsa-e:n ulkoinen muotoilu on virtaviivaisempi ja yksinkertaisempi, ja sama pätee myös sisätiloihin. Opel on sisältä hieman ahtaampi, mutta se tuntuu tiellä hieman tasapainoisemmalta. Myös luotettavuus on arvoitus, sillä Corsa-e on myös melko uusi auto.

  Peugeot 407:n yleiset ongelmat

Johtopäätös – Peugeot e-208 on parempi auto.

Ensinnäkin näiden kahden auton hinnat ovat niin lähellä toisiaan, että voimme kutsua sitä tasapeliksi. Toiseksi yhtälön voimansiirto-osa on identtinen, mitä voidaan myös pitää tasapelinä. Muotoilu on varmasti subjektiivinen asia, mutta useimmat ihmiset pitävät todennäköisesti e-208:sta parempana, koska se näyttää terävämmältä ja futuristisemmalta sekä sisältä että ulkoa.

Peugeotin tavaratila on 311 litraa, kun taas Corsa-e:n tavaratila on 267 litraa. Peugeot e-208 on myös hieman kevyempi, mutta Corsa-e tuntuu hieman tasapainoisemmalta tiellä. e-208 on paljon suositumpi auto, ja sen arvo laskee yleensä hitaammin kuin Corsa-e:n.

Tämän vuoksi voimme sanoa, että e-208 on kaiken kaikkiaan parempi auto, koska useimmat ihmiset valitsevat kuitenkin e-208:n. Corsa-e ei todellakaan ole kovin kaukana perässä, mutta se ei tunnu olevan e-208:n tasolla käytännöllisyyden, muotoilun ja arvon suhteen.

UKK-osio

Onko Peugeot e-208 sen arvoinen?

Jos etsit pienikokoista ja edullista sähköautoa, joka sopii täydellisesti päivittäiseen työmatkaliikenteeseen ahtaissa kaupunkiympäristöissä, e-208 on itse asiassa todella hyvä auto ja todellakin pyyntihintansa arvoinen. Nämä autot on suunniteltu kaupunkien sisäiseen käyttöön, mikä tarkoittaa, että niitä on todella helppo ohjata, pysäköidä ja navigoida ahtailla kaupunkikaduilla.

e-208 ei ole erityisen käytännöllinen auto, mikä tarkoittaa, että se ei pärjää kovin hyvin, kun on kyse useista matkustajista. Se tuntuu myös erityisen pieneltä autolta, mikä tarkoittaa, että se ei ole niin eristetty tai mukava kuin jokin hieman suurempi auto.

  Kaikki vuoden 2023 Peugeot 2008:sta

Onko Opel Corsa-e sen arvoinen?

Opel Corsa-e on varmasti sen arvoinen, jos haluat todella pienen auton kaupunkikäyttöön. Se ei ehkä ole liian jännittävä, houkutteleva tai suosittu, mutta Corsa-e sopii täydellisesti päivittäisten askareiden hoitamiseen vilkkaissa kaupunkikeskustoissa. Se jää myös sisätilojen osalta vajaaksi, mikä tarkoittaa, että neljälle aikuiselle tulee olemaan hieman ahdasta.

Myös tavaratila on lievästi sanottuna rajallinen, mikä tarkoittaa, että tämä ei ole läheskään ihanteellinen pitkän matkan matkustaja.

Ovatko pienet sähköautot järkeviä?

Kyllä, ne ovat. SÄHKÖAUTOT ovat järkevimpiä kaupunkikäytössä, sillä niiden yleinen toimintasäde ja käytettävyys eivät ole parhaita pitkän matkan matkoilla. Monissa maissa ympäri maailmaa ei ole riittävää latausinfrastruktuuria, mikä tarkoittaa, että tämänkaltaisia moottoritiematkoja sähköautoilla ei kannata tehdä.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z