Pitäisikö minun ruostesuojata Porsche

Jos omistat Porschen, sen suojaaminen mahdollisimman hyvin on ensisijaisen tärkeää. Koska ruostuminen ja korroosio ovat todellakin yksi autoarkkitehtuurin suurimmista sudenkuopista, monet valmistajat, Porsche mukaan lukien, ovat parantaneet peliään merkittävästi monilla tehdasvalmisteisilla ruostesuojaratkaisuilla.

Tästä huolimatta Porsche oli yksi edelläkävijävalmistajista, jotka ovat sisällyttäneet galvanoitua terästä auton paneeleihin jo vuonna 1978. Sinkitty teräs on erinomainen ruosteenesto, sillä se vähentää huomattavasti korroosion muodostumisen mahdollisuuksia.

Lisäksi Porsche käyttää reaktiivisia metalleja, kuten sinkkiä, ja yhdistää sen nimettyyn teräksen eristystekniikkaan korroosion mahdollisuuksien vähentämiseksi entisestään. Tämän lisäksi Porsche käyttää myös erityistä sähköpinnoitetta, joka lataa auton koripaneelit sähköisesti, ja se käyttää myös erityistä muovipinnoitetta joillakin herkimmillä alueilla.

Kun otetaan huomioon kaikki nämä toimet ja korin takuu vielä päälle, ylimääräiselle ruostesuojaukselle ei ole tarvetta. Jos omistat vanhemman Porsche-mallin, jota ei ole rakennettu näiden ruostesuojausratkaisujen mukaisesti, sinun on syytä tarkastella ylimääräistä ruostesuojausta.

Käytetyn Porschen ruostesuojaus

Uuden, nykyaikaisen Porschen ruostesuojaus ei ole välttämätöntä, mutta käytetyn Porschen kohdalla saattaa olla jopa tarpeen ottaa ylimääräinen askel auton pitkäikäisyyden varmistamiseksi, varsinkin jos takuu on päättynyt. Valittavana on muutamia erilaisia ruostesuojaustekniikoita, ja sinun on oltava hyvin selvillä kunkin tekniikan eduista ja haitoista.

Luultavasti suosituin on auton alapuolelle levitettävä erityinen pohjamaali. Auton alapuoli on korroosion kannalta haavoittuvin alue, ja tämä pohjamaali maksaa noin 100-200 dollaria. Tämäntyyppisen suojan pitäisi kestää jopa muutaman vuoden, jos sitä käytetään oikein, jos ei, se saattaa jopa pahentaa tilannetta.

  Onko Porsche superauto

Toinen melko suosittu tapa ruostesuojaukseen on nimetty tippa- tai tippaton öljysuihke. Näiden kahden väliset erot ovat tosiaan mainitsemisen arvoisia. Jos valitset tippumattoman version, joudut todennäköisesti poraamaan auton paneeleihin, mutta jos valitset tippuvan version, joudut kohtaamaan paljon vuotokohtia pihatielläsi jonkin aikaa.
Kolmas ja mielenkiintoisin vaihtoehto on erityinen elektroninen moduuli, joka sijoitetaan strategisesti autoosi. Tämä moduuli lähettää jatkuvaa sähkövirtaa koko auton koripaneeliin, minkä pitäisi teoriassa pysäyttää korroosio. Nämä moduulit eivät kuitenkaan ole kovin tehokkaita, koska ne toimivat parhaiten, jos ympärivuotisesti on paljon kosteutta.

Pohjamaalin levitys ja poisto

Pohjamaalin levittäminen rakkaaseen Porscheen ei ole kovin vaikeaa. Ennen kuin alat tehdä mitään, varmista ensin, että sinulla on kaikki tarvittavat välineet, kuten autonostin, hienojakoista hiomapaperia, hiomakone, paljon pohjamaalia, purkki mustaa automaalia sekä suojalasit ja suojakäsineet.

Auto kannattaa nostaa nostimelle ja aloittaa puhdistamalla auton alapuoli mahdollisimman perusteellisesti. Tähän kannattaa käyttää runsaasti rasvanpoistoainetta ja varmistaa, että kaikki lika ja lika on poistettu. Paikanna kaikki ruostekohdat ja hio ne pois niin paljon kuin mahdollista. Tämän jälkeen pinta kannattaa hioa sileäksi.

Pohjamaalaa pinta tasaisesti, odota, että pohjamaali kuivuu, ja maalaa pinta sitten mustalla automaalilla. Kun maali on kuivunut, voit levittää pohjamaalin hitaasti ja tasaisesti. Kun olet onnistuneesti levittänyt pohjamaalin, on myös aina hyvä idea antaa jonkun kokeneemman tarkastaa auton alapuoli.

  Porsche 911 kupinpidinratkaisu

Alusmaalin täydellisen kuivumisen pitäisi kestää noin 2 päivää. Jos haluat poistaa pohjamaalin, se on melko helppoa. Ensin kannattaa ostaa aluskatteen poistosuihke, joka on tehty pehmentämään pinnoitetta, ja tämän jälkeen vain hioa pinnoite pois.

Classic Porsche ruostesuojaus

Jos omistat concourse-valmiin klassisen ilmajäähdytteisen 911:n tai restaurointivalmiin ilmajäähdytteisen 911:n, nimetty ruostesuojaus on elintärkeää. Nämä autot ovat paljon arvokkaampia kuin useimmat muut liikenteessä olevat vanhemmat autot. Tämän vuoksi klassiset 911-autot ansaitsevat hieman enemmän hellyyttä, rakkautta ja huolenpitoa.

On olemassa paljon koriliikkeitä, jotka ovat erikoistuneet klassisten autojen peruskorjauksiin. Useimmat näistä liikkeistä tarjoavat myös erikoiskäsittelyjä vanhemmille 911-autoille. Erona on se, että monet vanhemmat 911-autot vaativat kattavia koritöitä, hitsauksia ja paneelien liimauksia, joita ei koskaan tehtäisi millekään muulle vähemmän arvokkaalle autolle.

Nämä kunnostukset maksavat paljon rahaa, mutta on jotain uskomattoman tyydyttävää pelastaa vanhempi 911-auto ennenaikaiselta kuolemalta. Loppujen lopuksi jotkin näistä pulttien ja muttereiden restauroinneista yleensä nostavat auton arvon unohduksiin, joten saatat jopa ansaita rahaa prosessin aikana.

UKK-osio

Kuinka hyvin nämä ruostesuojaustoimenpiteet toimivat?

Kaikki riippuu siitä, miten hyvin suojaus on tehty. Mutta on melko turvallista sanoa, että mikään ei vedä vertoja tehtaan ruostesuojauskäsittelylle, varsinkin kun kaikkiin näihin suojausratkaisuihin ei yleensä liity paljon ei-toivottuja sivuvaikutuksia.

  Porsche vs. Lexus: Luotettavuus

Ja useimmilla jälkimarkkinaratkaisuilla on. Tippumattomat suihkeet vaativat poraamista tai jopa joidenkin koripaneelien purkamista, tippuvat ratkaisut pääsevät kaikenlaisiin nurkkiin ja koloihin, jotka tippuvat autosta pitkään. Elektroniset moduulit maksavat paljon, mutta ne eivät suojaa autoasi kovinkaan hyvin, ja auton pohjamaalaus mitätöi yleensä Porschen korin takuun.

Voiko auton säännöllinen huolto toimia korroosiota vastaan?

Se voi todellakin toimia. Jos peset autosi säännöllisesti, erityisesti talvella, kun ympärillä on paljon suolaa, korroosio on paljon epätodennäköisempää. Jos pidät hyvää huolta maalauksestasi, korroosion muodostuminen on myös epätodennäköisempää.

Maalisuojakalvon tai erityisten keraamisien pinnoitteiden käyttö joillakin herkillä alueilla on myös hyvä idea. Puhdista samalla sisätilat, sillä sisätilojen lika voi päästä myös kaikkiin korin onteloihin.

Ovatko ruoste ja korroosio sama asia?

Ruoste on vain yksi korroosion muoto, joka tapahtuu, kun raudan hapettumista tapahtuu. Kun hapettuminen alkaa tapahtua, kosteus muuttaa raudan ruskeaksi/punertavaksi jäänteeksi, joka tunnetaan myös nimellä ruoste. Ruoste leviää helposti, joten sinun kannattaa tarkistaa autosi säännöllisesti ruostepaikkojen varalta.

Ruoste ei ainoastaan leviä, vaan se myös tiivistyy, mikä voi johtaa rakenteellisiin ongelmiin, jotka voivat jopa tuhota auton kokonaan. Ruoste on todellakin autojen syöpä, ja mitä nopeammin toimit, sen parempi.

Uusi Autoja A2Z