Polestar vs. BMW:n luotettavuus – kumpi on parempi?

Sekä Polestaria että BMW:tä pidetään luksusautomerkkeinä, mikä tarkoittaa, että ne panostavat innovaatioihin ja runsaisiin teknisiin ja mukavuusominaisuuksiin. Tällaiset autot ovat luonnostaan monimutkaisia rakenteeltaan, mikä tarkoittaa, että useammat asiat voivat jossain vaiheessa mennä pieleen.

BMW sijoittuu kuitenkin useimmissa luotettavuustaulukoissa keskitasolle, mikä tarkoittaa, että se ei ole yksi luotettavimmista automerkeistä. Siitä huolimatta, jos pidät BMW:stäsi hyvää huolta ja huollat sen oikein ja ajallaan, sinun ei pitäisi olla huolissasi siitä, että BMW jättää sinut tien varteen.

Polestar taas on uusi tulokasmerkki, jolla on tällä hetkellä myynnissä vain yksi auto, ja se on Polestar 1, joka ei ole aivan tavallinen eikä tavallinen. Polestarin takana on kuitenkin Volvo, joka näyttää pärjäävän BMW:tä paremmin useimmissa luotettavuustaulukoissa.

Näin ollen Polestar-mallien ennustettu luotettavuus on hieman parempi verrattuna useimpiin BMW-malleihin. Kun otetaan huomioon, että Polestar keskittyy yksittäisen mallin täydellistämiseen ennen kuin se julkaistaan yleisölle, on todennäköistä, että luotettavuus ei tule olemaan ongelma.

BMW:n luotettavuus – Keskinkertainen

BMW on tiukasti kiinni urheilullisesti varustettujen luksusautojen historiassa, mikä tarkoittaa sitä, että BMW:n vetovoima brändiin on varmasti keskimääräistä suurempi, jopa verrattuna pelottaviin saksalaisiin kilpailijoihinsa. Jotta auto olisi kuitenkin niin täynnä runsaita ominaisuuksia, sen on oltava huomattavasti luotettavampi verrattuna taloudelliseen autoon.

Tämä tarkoittaa, että BMW:n on tehtävä enemmän, jotta sen autot olisivat vertailukelpoisen luotettavia, koska ne ovat niin monimutkaisia ja täynnä kaikenlaisia vempaimia, jotka voivat mahdollisesti aiheuttaa ongelmia. Viime aikoina näyttää kuitenkin siltä, että BMW onnistuu jatkuvasti parantamaan luotettavuuttaan, mutta vain jos autoja huolletaan oikein.

  Onko BMW-maasturi hyvä auto?

BMW 3-sarja näyttää olevan luotettavin BMW, kun taas vanhemmat X5-mallit näyttävät olevan ongelmallisimpia. Joka tapauksessa uudemmissa BMW-malleissa on tehtaalta saatava neljän vuoden takuu, joka kattaa kaikki korjauskustannukset, kunnes 50 000 kilometrin raja ylittyy.

Jos tämä ei riitä ostamaan BMW:tä mukavasti, voit pidentää tehdastakuuta jopa 7 vuoteen tai 100 kilometrin takuuseen, jonka pitäisi pitää sinut ongelmitta pitkään.

Polestarin luotettavuus – Todennäköisesti parempi kuin BMW:n.

Polestar on vielä uusi tulokasmerkki, jolla on tällä hetkellä vain 2 autoa, Polestar 1 ja tuleva Polestar 2. Polestar 1 on ainoa markkinoilla oleva auto, mutta se ei ole aivan tavallinen auto ottaen huomioon, että se maksaa 150 000 dollaria ja sitä on rajoitettu vain 750 malliin.

Tämä tarkoittaa sitä, että emme voi vielä arvioida, kuinka luotettavia tai epäluotettavia Polestar-mallit ovat, koska malleja ei ole tarpeeksi. Tiedämme kuitenkin, että Volvo tukee Polestaria vahvasti, mikä on melko ilmeistä heti, kun näet minkä tahansa Polestar-mallin.

On totta, että Polestar ja Volvo jakavat monia osia keskenään, mikä tarkoittaa, että ne ovat todennäköisesti samanlaisia luotettavuuden suhteen. Volvon autot ovat luotettavampia kuin BMW:t, vaikka ne ovatkin kiistatta vieläkin monimutkaisempia, joten on turvallista olettaa, että Polestar on myös luotettavampi merkki.

Niin tai näin, Polestars tarjoaa myös 4 vuoden 50 kilometrin takuun, jota voidaan myös pidentää vastaavalla ajanjaksolla.

  Tekeekö BMW urheiluautoja?

Huolto – olennainen luotettavuusnäkökohta

Kaikissa verkossa ennustetuissa luotettavuustaulukoissa on järkeä vain, jos autoa huolletaan oikein, mikä tarkoittaa, että markkinoiden luotettavimmatkin autot tuskin pystyvät vastaamaan kaikkein epäluotettavimpiin, jos niitä ei huolleta ja jälkimmäisiä huolletaan.

Tässä kohtaa luotettavuustaulukot lakkaavat olemasta kovin järkeviä, koska asianmukainen huolto on useimpien luotettavuustaulukoiden edellytys. Lisäksi nämä taulukot näyttävät vain kokonaiskuvan ottamatta huomioon yksittäistapauksia, joissa joissakin luotettaviksi väitetyissä autoissa oli enemmän ongelmia kuin joissakin epäluotettavissa.

Tämä tarkoittaa, että näitä taulukoita ei pidä koskaan pitää 100-prosenttisen luotettavina, sillä niitä voidaan käyttää vain vertailukohtana autovertailussa. Lukemattomat yksittäiset seikat vaikuttavat siihen, miten hyvin auto pärjää, eikä niitä yksinkertaisesti voida ottaa huomioon näissä taulukoissa.

UKK-osio

Kuinka kallista BMW:n ylläpito on?

BMW:n tiedetään maksavan enemmän vuodessa huollon osalta, mutta se on odotettavissa, koska BMW:t ovat monimutkaisempia kuin useimmat muut autot. Tämä ei välttämättä tarkoita sitä, että BMW:t vaatisivat enemmän töitä, koska komponentit ovat huonompilaatuisia, vaan koska komponentteja on yleisesti ottaen enemmän.

Siitä huolimatta voit odottaa maksavasi 150-400 dollaria huollosta noin 10 kilometrin välein. Suuret huollot voivat helposti maksaa yli 2000 dollaria, joten huoltokustannukset ovat keskimäärin 1000-1700 dollaria vuodessa.

Kuinka kalliita Polestar-autojen huolto on?

Polestar 1 on tällä hetkellä ainoa saatavilla oleva nykyinen Polestar, ja näyttää siltä, että sen ylläpito maksaa paljon rahaa, mikä ei ole yllätys, koska kyseessä on rajoitettu painos huippuluokan GT-kupeeta, joka on sekä turbo- että ahtimella ladattu ja jota vauhdittaa kaksi sähkömoottoria.

  Mikä BMW on paras driftaamiseen?

Tällainen monimutkaisuus vaatii perusteellista huoltoa, ja sekin on segmentin todellisuutta. Polestar 2 ei ole vielä ulkona, mutta on helppo olettaa, että se tulee olemaan verrattavissa useimpiin Volvon malleihin.

Ovatko sähköautot luotettavampia kuin polttomoottoriautot?

Markkinoilla ei ole juuri nyt paljon sähköautoja, joten emme voi tehdä tarkkaa arviota, koska tutkimamme mallit ovat epäsuhtaisia. Sähköautoissa on kuitenkin vähemmän liikkuvia osia, minkä pitäisi tarkoittaa sitä, että niissä on vähemmän asioita, jotka voivat mennä pieleen.

Sähköautot ovat kuitenkin hankalia niiden akkujen vuoksi, joiden vaihtaminen maksaa edelleen törkeän paljon rahaa. Sähköautot hyötyvät myös regeneratiivisesta jarrutuksesta, mikä tarkoittaa, että jarrujen kuluminen ei ole niin suuri ongelma kuin polttomoottoriautoissa.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z