Porsche 718 Boxster ongelmat

Porsche 718 Boxster ongelmat

Porsche 718 Boxster on 2-ovinen urheilukupee, jossa on taittuva katto ja joka on suunniteltu niille, jotka haluavat kokea, miltä ketterä Porsche tuntuu menemättä kuitenkaan loppuun asti. Lisäksi 718 Boxster mahdollistaa katon laskemisen alas, mikä lisää entisestään tilaisuutta. 718 Boxster on todella hauska auto ajaa, koska se on ketterä, hyvännäköinen ja siinä on toivottu Porsche-kilpi edessä.

718 Boxster vaikuttaa olevan kohtuullisen luotettava auto, kuten useimmat Porschet ovat, mutta useimmat Porschet ovat myös melko kalliita ylläpitää. Yleisimmät 718 Boxsterin ongelmat liittyvät vaihteistoon, maalipintaan, ylikuumenemiseen, varusteisiin ja ilmastointilaitteen ongelmiin. Nämä ongelmat eivät kuitenkaan välttämättä liity huollon puutteeseen.

Tällaisia ongelmia esiintyy yleensä, vaikka autoa huollettaisiinkin asianmukaisesti. On myös tärkeää todeta, että varhaiset 718 Boxster -mallit olivat huomattavasti ongelmallisempia kuin myöhemmät mallit, koska Porsche päivittää autojaan jatkuvasti koko tuotannon ajan.

Kaiken kaikkiaan 718 Boxster on luotettava auto, ja sen pitäisi kestää melko pitkään. Porschet ovat tunnettuja korkeista käyttökustannuksistaan, mutta Boxster on lähtötason Porsche, mikä tarkoittaa, että käyttökustannukset eivät ole niin vakavat.

Porsche 718 Boxster – Vaihteisto-ongelmat

Varhaisten Porsche 718 Boxster -mallien tiedettiin kärsivän erilaisista vaihteisto-ongelmista. Näissä autoissa käytetyt vaihteistot ovat joko 6-vaihteisia manuaalivaihteistoja tai PDK-automaattisia kaksoiskytkinvaihteistoja, ja PDK-vaihteistot aiheuttivat eniten ongelmia. Omistajat valittivat PDK:n laiskuudesta erityisesti alaspäin vaihdettaessa.

Vakavammat PDK-ongelmat liittyvät rajoitetun luiston tasauspyörästön liukumiseen, joka vaikutti voimakkaasti auton ajotapaan. Tunkkaisuus, haluttomuus vaihtaa vaihteita ja nykiminen alemmilla nopeuksilla olivat myös suhteellisen yleisiä. Muista vaihtaa vaihteistoneste aina tarvittaessa, sillä se todennäköisesti ratkaisee ongelman.

  Onko Porschen nahka aitoa

Porsche 718 Boxster – maalausongelmat

Varhaisissa 718-malleissa oli myös ongelmia maalin laadussa, mikä on todellakin todella suuri ongelma. Maali ei yksinkertaisesti ollut tarpeeksi yhtenäinen ja siinä oli paljon pyörrejälkiä ja vikoja suoraan tehtaalta. Nämä johtuivat todennäköisesti laadunvalvonnan puutteesta autojen valmistuksen jälkeen, ja jos niitä ei huomannut tarpeeksi ajoissa, niille ei voinut tehdä mitään.

Näin ollen, jos katselet käytettyä 718 Boxsteria, muista kiertää koko auto ja kiinnittää huomiota maalin laatuun. Koko 718 Boxsterin uudelleenmaalaus Porschella maksaa törkeän paljon rahaa. Maalaaminen muualla voi vahingoittaa auton jälleenmyyntiarvoa melkoisesti, joten tarkista maalin laatu huolellisesti ennen kuin päätät vetää liipaisimesta ja ostaa 718 Boxsterin.

Porsche 718 Boxster – ylikuumenemisongelmat

Ylikuumenemisongelmat ovat eräitä stressaavimpia kohtaamisia, joita voit kohdata 718 Boxsterin kanssa. Eräs omistaja valitti 718:n jatkuvista ylikuumenemisongelmista, kun kellossa oli vain 25 000 kilometriä. Porsche vaihtoi vesipumpun ja termostaatin, mutta ongelma jatkui edelleen. Muista, että mitatut lämpötilat olivat reilusti yli 230 astetta moottorissa.

Joidenkin mukaan nämä ongelmat johtuvat jäähdytinpiirin vuodoista, jotka tapahtuvat vain auton ollessa lämpötilassa. Tämä tarkoittaa, että vuotoa ei voi havaita auton ollessa kylmä. Toiset sanovat, että nämä ongelmat johtuvat joukosta antureita, jotka eivät pysty lukemaan auton lämpötilaa kunnolla ja säätämään jäähdytysjärjestelmää sen mukaisesti.

  Nouseeko 996 Turbon arvo?

Porsche 718 Boxster – Varusteongelmat

718 Boxsterilla on myös oma osuutensa varusteisiin liittyvistä ongelmista, kuten niistä, jotka liittyvät siihen, että takaspoileri ei halua laskeutua kokonaan alas. Aina kun spoileri laskeutuu alas, se ei vain pääse sulautumaan muun korin kanssa. Muut varusteisiin liittyvät ongelmat liittyvät taittuvaan kattoluukkuun, joka voi muuttua hitaaksi ja reagoimattomaksi.

Myös takavalot ovat joskus ongelma, koska ne voivat menettää tehonsa, ja lokasuojien ja eturungon välit voivat olla epätasaiset. Kaiken kaikkiaan nämä varusteisiin liittyvät ongelmat ovat enimmäkseen pikkujuttuja, eivätkä ne vaikuta auton yleiseen käytettävyyteen kovinkaan paljon.

Porsche 718 Boxster – ilmastointiongelmat

Lopuksi meidän on puhuttava kaikista ilmastointiin liittyvistä ongelmista, sillä niitä näyttää esiintyvän sekä uudemmissa että vanhemmissa 718 Boxster -malleissa. Omistajat ovat valittaneet ilmastointijärjestelmän jäähdytyskyvyn heikkenemisestä, kylmäainevuodoista ja kondenssilinjaongelmista.

Nämä johtuvat yleensä asianmukaisen huollon puutteesta, mikä tarkoittaa, että asianmukaisesti huolletussa 718-luokassa ei pitäisi olla mitään näistä ongelmista. Muista joka tapauksessa tarkistaa ilmastointijärjestelmä ennen kuin päätät ostaa käytetyn 718 Boxsterin.

UKK-osio

Pitäisikö minun ostaa Porsche 718 Boxster?

Porsche 718 Boxster on ketterä 2-paikkainen auto, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia ylhäältä alas ajamiseen liittyvistä jännityksistä. Boxster on tasapainoinen keskimoottorinen urheiluauto, minkä vuoksi sitä on niin hauska ajaa. Jotkut sanovat, että 718-alusta tuntuu eloisammalta ja jännittävämmältä kuin sen isoveli 911.

  Pitäisikö minun ostaa Porsche Cayman

Kaiken kaikkiaan, jos haluat pienikokoisen 2-paikkaisen urheiluavoauton, 718 Boxster on varmasti hyvä vaihtoehto, ja sinun kannattaa harkita sitä.

Onko Porsche 718 Boxster parempi kuin 718 Cayman?

718 Boxster maksaa hieman enemmän rahaa, tarjoaa sisäänvedettävän katon ja on useimpien mielestä suositeltavampi tapa. Cayman taas on näistä kahdesta tarkempi vaihtoehto, koska se on kevyempi ja jäykempi, ja sen voi varmasti tuntea, kun on reunalla.

Sinänsä, jos haluat vakavasti otettavan suorituskykyisen auton, hanki Cayman. Toisaalta, jos haluat suorituskykyisen auton, mutta haluat myös ylhäältä alas suuntautuvan cruiserin, Boxster on parempi valinta.

Miksi Porschet ovat kalliita huoltaa?

On kaksi syytä, miksi Porschet ovat kalliimpia ylläpitää. Ensinnäkin varaosakustannukset ovat 10-15 prosenttia kalliimmat kuin muilla vastaavilla eurooppalaisilla automerkeillä, ja samalla näiden osien käyttöikä on jopa 50 prosenttia pidempi.

Tämä tarkoittaa, että saat hyvää vastinetta rahalle, mutta joudut maksamaan siitä aluksi. Porschet eivät ole Audien, BMW:n ja Mercedeksen autoja, mikä tarkoittaa sitä, että Porsche-merkki on varmasti tasoa korkeampi kuin nämä kolme.

Porsche Boxster Yleiset moottoriongelmat ja -viat

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z