Porsche 718 Cayman GTS 4.0:n yleiset ongelmat

Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 on 2-paikkainen kompakti Porsche-urheiluauto, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia kompaktista Porsche-alustasta, mutta 4,0 litran 6-sylinterisellä tasaisella moottorilla. Monien Porsche-harrastajien mielestä 911 on tullut aivan liian suureksi viime vuosina, kun taas Cayman on nyt juuri oikean kokoinen.

Luotettavuuden osalta 718 Cayman GTD 4.0 ei välttämättä poikkea kovin paljon muista 718-malleista, lukuun ottamatta moottoria, jossa tiedetään olevan ongelmia. Yleisimmät 718 Cayman GTS:n ongelmat liittyvät moottorin yhdystankoihin, suurempaan öljynkulutukseen ja vaihteiston ongelmiin.

718:ssa esiintyy myös ongelmia ilmastointijärjestelmän ja varusteiden kanssa. Suurin osa näistä ongelmista voidaan ratkaista ennakoivasti, mikä tarkoittaa, että huolto on tärkeää. On totta, että Porschet maksavat huomattavasti enemmän rahaa ylläpitoon kuin useimmat premium-autot, mutta saat sen, mistä maksat.

Toisaalta Porschet hyötyvät yleensä siitä, että varaosien käyttöikä on noin 50 prosenttia pidempi kuin useimmilla muilla automerkeillä. Kaiken kaikkiaan GTS 4.0 on todella hauska auto ajaa ja yksi parhaista 718-malleista.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Moottorin yhdystanko-ongelmat

Todennäköisesti pahin ongelma, joka 718 GTS:ssäsi voi koskaan tapahtua, liittyy viallisiin moottorin yhdystankoihin. Porsche jopa keskeytti monien litteällä 6-sylinterisellä moottorilla varustettujen 718-mallien tuotannon, koska tämä ongelma oli korjattava ennen jatkoa. Jos niistä ei huolehdita riittävän ajoissa, ne voivat aiheuttaa vakavia vaurioita moottorillesi.

Ne voivat johtaa jopa moottoripaloihin, jos niitä ei hoideta asianmukaisesti. Hyvä uutinen on, että Porsche on varmistanut, että kaikki vialliset moottorit korvataan uudemmilla. Tästä ei kuitenkaan voi koskaan olla liian varma. Muista siis tarkastaa moottorin yhdystangot ennen kuin päätät ostaa käytetyn 718 Cayman GTS:n.

  Mitä vikaa Porsche Boxsterissa on?

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Korkea öljynkulutus

4,0 litran tasainen 6-sylinterinen moottori on peräisin suoraan Porsche 911 GT3:sta, mikä tarkoittaa, että moottori pystyy työntämään paljon enemmän tehoa kuin 718 Caymanissa. Monet omistajat valittavat kuitenkin, että öljyä on täytynyt tankata muutaman sadan kilometrin välein, koska auto polttaa aivan liikaa öljyä.

Öljyn lisäämisen tarve riippuu autokohtaisesti. Joidenkin Porsche-asiantuntijoiden mukaan tämä on normaalia, mutta toisten mielestä se ei ole. Oli miten oli, muista pitää silmällä öljymäärääsi, sillä moottoriöljyn puute voi aiheuttaa vakavia moottorivaurioita, niin paljon, että se voi jopa tuhota moottorin.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Vaihteisto-ongelmat

718 Cayman GTS 4.0 on saatavana joko Porschen lyhytahtisella manuaalivaihteistolla tai automaattisella kaksoiskytkin PDK-vaihteistolla. PDK:lla oli ongelmia GTS:n elinkaaren alkuvaiheessa, mutta 4.0L myöhemmät PDK:lla varustetut mallit ovat paljon luotettavampia. Vaihteisto voi edelleen joskus epäröidä, mutta kaiken kaikkiaan se on todella hyvä järjestelmä.

Lyhytvaihteinen manuaalilaatikko on paljon erilainen, sillä sitä on hoidettava, muuten se pettää. Jotkut sanovat, että nämä ongelmat johtuvat täysin taitojen puutteesta, kun taas toiset uskovat, että Porschen manuaalivaihteistot eivät ole niin hyviä kuin jotkut luulevat.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – ilmastointijärjestelmän ongelmat

Porsche 718 Cayman GTS kärsii erilaisista ilmastointijärjestelmään liittyvistä ongelmista, mutta nämä ongelmat ovat yleisiä koko 718-mallistossa. Näitä ovat muun muassa ongelmat ilmastointilauhduttimen kanssa, ongelmat lauhdutinjohdoissa ja se, että auto menettää kyvyn jäähdyttää tai lämmittää matkustamoa tarvittaessa. Nämä voidaan yleensä ratkaista pelkillä korjauksilla ilman vakavia varaosia.

  Porsche 718 Cayman T:n yleiset ongelmat

Jos olet kiinnostunut ostamaan 718 Cayman GTS:n, muista tarkastaa ilmastointijärjestelmä perusteellisesti.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – varusteongelmat

718 Cayman GTS kärsii tietyistä varusteongelmista, jotka ovat suhteellisen yleisiä tietyissä Cayman-malleissa. Yksi näistä ongelmista liittyy takaspoileriin, joka ei tunnetusti pysty istumaan tasaisesti alas laskettuna. Toiset ovat raportoineet ongelmista, jotka liittyvät siihen, että lokasuojat ja konepelti eivät kohdistu kunnolla.

FAQ-osio

Onko Porsche 718 Cayman GTS 4.0 sen arvoinen?

Kyllä, se on. 718 Cayman GTS 4.0 on yksi parhaista Cayman-malleista, joita on koskaan tullut markkinoille, koska siinä yhdistyvät 718:n alusta ja loistelias 4,0 litran 6-sylinterinen tasainen imumoottori. Näin varmistetaan, että 718 Cayman GTS kuulostaa hyvältä, kulkee hyvin ja tuntuu iloiselta ratin takana.

Ainoat Cayman-mallit, jotka ovat GTS 4.0:aa parempia, ovat GT4 ja huippumalli GT4 RS, jotka molemmat maksavat paljon enemmän kuin GTS. Kaiken kaikkiaan voimme ehdottomasti sanoa, että GTS 4.0 on sen arvoinen.

Mitä eroa on Porsche 718 Cayman GTS 4.0:n ja GT4:n välillä?

Porsche 718 GT4 on rata-ajoon keskittynyt versio tavallisesta Caymanista, mikä tarkoittaa, että se ajaa ja tuntuu paljon keskittyneemmältä kuin kaikki muut 718-mallit, lukuun ottamatta huippumallia GT4 RS:ää. GT4 on myös rajoitettu erä, mikä tarkoittaa, että niitä ei ole liikaa.

  2022 Mercedes EQS vs. Porsche Taycan

Vaikka GTS 4.0:ssa ja GT4:ssä on sama moottori, GT4 on tehokkaampi, ja se päihittää GTS:n kaikin tavoin. Lisäksi GT4 saa suoraan tehtaalta erityisen korisarjan, kiinteän takaspoilerin ja tarkemmat renkaat.

Onko Porsche 718 Cayman GTS:stä olemassa nelisylinterisellä moottorilla varustettua versiota?

Kyllä, ensimmäisessä 718 GTS:ssä käytetään 4-sylinteristä moottoria, kun taas faceliftin jälkeisissä mid-cycle refresh -malleissa käytetään litteää 6-sylinteristä moottoria. Näiden kahden välillä 4,0 litran moottori on ylivoimaisesti parempi auto, sillä moottori on se, joka tekee kaiken eron maailmassa. Nelisylinterinen GTS on kuitenkin myös hieno auto, mutta se ei yksinkertaisesti pysty vastaamaan 6-sylinterisen litteän moottorin tuomaan kokemukseen.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z