Porsche 718 Cayman S:n yleiset ongelmat

Porsche 718 Cayman S ongelmat

Porsche 718 Cayman S on 2-paikkainen pienikokoinen urheiluauto, joka sijoittuu 2,0 litran nelisylinteristen Cayman-mallien ja kalliimpien 6-sylinteristen Cayman-mallien väliin. Cayman S saa ainutlaatuisen moottorin, joka tuottaa enemmän tehoa ja vääntöä erottaakseen S-mallin perustason Caymanista. Se ei ehkä ole tasainen kuutoskone, kuten useimmat toivoivat, mutta suorituskyky korvaa sen varmasti.

Luotettavuuden kannalta 2,5 litran 4-sylinterinen moottori on hieman erilainen verrattuna lähtötason 2,0 litran 4-sylinteriseen ja erityisesti suurempiin 6-sylinterisiin moottoreihin. Näyttää siltä, että ainoa mainittava ongelma 2,5 litran turbossa on turboahtimeen liittyvä ongelma, joka lähettää auton limp-tilaan, mikä on todella turhauttavaa.

Näiden moottoriongelmien lisäksi Cayman S:n tiedetään kärsivän ilmastointijärjestelmään liittyvistä ongelmista, ylikuumenemiseen liittyvistä ongelmista, varusteisiin liittyvistä ongelmista ja vaihteistoon liittyvistä ongelmista. On syytä mainita, että Cayman S vaikuttaa todella luotettavalta autolta, eikä siinä ole paljon yleisiä ongelmia, joista voisimme puhua.

On totta, että näiden autojen ylläpito maksaa melko paljon rahaa ja että se ei ole yleistä tässä segmentissä, mutta Porsche on Porsche ja se tarkoittaa korkeita käyttökustannuksia, mutta suurta arvon säilymistä, mikä tasoittaa sitä hieman.

Porsche 718 Cayman S – Moottoriongelmat

Alussa totesimme, että Cayman S saa erilaisen moottorin kuin muu Cayman-mallisto. Cayman S:stä löytyvä 2,5 litran turbomoottori on tehokkaampi ja siinä on suurempi turboahdin. Jotkut omistajat ovat kuitenkin valittaneet, että turbon jäähdytysnielu aiheuttaa auton joutumisen limp-tilaan.

  2022 Mercedes SL vs Porsche 911

Näissä moottoreissa on suhteellisen vähän vikoja, mutta turboahtimeen liittyvät ongelmat vievät kruunun, kun kyse on moottorista. Kaiken kaikkiaan muista aina tarkastaa turboahdin, jos olet kiinnostunut ostamaan käytetyn 718 Cayman S:n, koska sen vaihtaminen maksaa paljon rahaa, jos niin joskus käy.

Porsche 718 Cayman S – ilmastointijärjestelmän ongelmat

Ongelmat ilmastointijärjestelmän kanssa ovat valitettavasti yleinen piirre lähes kaikissa 718-malleissa, mutta on syytä mainita, että uudemmat mallit ovat paljon parempia kuin vanhemmat mallit. Yleisimmät ilmastointilaiteongelmat liittyvät ilmastointilauhduttimeen, lauhdutinlinjoihin ja siihen, että auto menettää kyvyn jäähdyttää/lämmittää auton matkustamon sisätiloja.

Parasta, mitä voit tehdä, on tarkastaa ilmastointijärjestelmä ennen kuin päätät ostaa auton, ja jos huomaat ongelmia, pätevä Porsche-teknikko todennäköisesti ratkaisee ne hetkessä. Sinänsä nämä ongelmat ovat vähäpätöisiä, kun niitä korjataan, mutta viallinen ilmastointi on erittäin epämukava, varsinkin kesällä.

Porsche 718 Cayman S – Ylikuumenemisongelmat

Näyttää siltä, että ylikuumenemisongelmia esiintyy usein myös Porschen 718-mallivalikoimassa, eikä Cayman S ole myöskään täysin vapaa ylikuumenemisongelmista. Muutamat omistajat ovat valittaneet, että auto on tarvinnut vesipumpun tai termostaatin vaihdon, koska auto on saavuttanut äärimmäisiä lämpötiloja jopa ilman täysillä ajamista.

Joidenkin mukaan nämä ratkaisivat heidän ongelmansa, mutta toisten mukaan vesipumpun ja termostaatin vaihto ei ratkaissut ongelmaa kokonaan. Jonkin ajan kuluttua Porsche huomasi, että joissakin malleissa esiintyi jäähdytysnesteen vuotoja, jotka näkyivät vain silloin, kun auto toimi lämpötilassa.

  Porsche 996 - Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää

Porsche 718 Cayman S – Varusteongelmat

718 Caymanin tiedetään joskus kärsivän myös varusteisiin liittyvistä ongelmista, ja ne liittyvät lähinnä takaspoileriin, joka ei laskeudu auton muun korin kanssa tasaisesti. Tällaiset ongelmat eivät oikeastaan ole kaikkien havaittavissa, mutta niitä esiintyy varmasti monissa 718 Cayman -malleissa.

Näiden lisäksi Cayman S näyttää olevan suhteellisen vapaa varusteongelmista, mikä ei välttämättä päde moniin muihin 718-malleihin.

Porsche 718 Cayman S – Vaihteistoon liittyvät ongelmat

Monet pitävät Porschen kaksoiskytkinvaihteistoa PDK:ta alan parhaana kaksoiskytkinvaihteistona, koska se on luodinkestävä ja koska se on uskomattoman nopea ja suhteellisen pehmeä. Tämä pätee useimpiin uudempiin Porschen PDK-vaihteistoihin, mutta vanhempien PDK-vaihteistojen tiedettiin olevan joskus hermostuneita, laiskoja tai jopa niin epäröiviä, että auto saattoi pysähtyä.

Manuaalivaihteiset 718 Cayman S -mallit ovat suosituimpia niiden keskuudessa, jotka arvostavat kuljettajan osallistumista enemmän kuin huippunopeutta ja kiihtyvyyttä. Nämä vaihteistot ovat tunnetusti myös luodinkestäviä, mutta vain jos niitä osataan käsitellä oikein.

UKK-osio

Onko Porsche 718 Cayman S suorituskykyinen auto?

Porsche 718 Cayman S on todellinen suorituskykyauto, koska se asettaa ajokokemuksen kaiken muun edelle. Alemman hintaluokan Cayman-mallit ovat myös suorituskykyisiä autoja, mutta ne on suunniteltu myös mukaviksi cruisereiksi, kun taas Cayman-nimessä oleva S tarkoittaa Sportia, koska se on Cayman S:n ensisijainen tavoite.

Monet pitävät Cayman S:ää Cayman-malliston parhaimpana vaihtoehtona, kun taas toiset eivät yksinkertaisesti voi kuvitella ostavansa Porsche-urheiluautoa, jossa ei ole 6-sylinteristä suorasuuntaista imumoottoria, kuten GTS-, GT4- ja GT4 RS -malleissa.

  Ruf vs. Porsche - mikä on ero?

Kuinka kauan Porsche 718 Cayman S kestää?

Monien verkkolähteiden mukaan 718 Cayman pystyy kestämään vähintään 100 000 kilometriä ilman suurempia peruskorjauksia, mutta Porsche on merkki, joka on tunnettu siitä, että se valmistaa autoja, jotka kestävät helposti kaksi- tai kolminkertaisen määrän.

Todellisuudessa lähes kukaan ei aja Cayman S:n kaltaisella autolla näin paljon kilometrejä, koska se ei kokonsa ja käytettävissä olevien tilojensa vuoksi ole varsinaisesti päivittäinen kuljettaja.

Kuinka paljon Porsche 718 Cayman S:n huolto maksaa?

Näyttää siltä, että Porsche 718 Cayman S maksaa vuosittain noin 500-1 000 dollaria huoltokustannuksia, erityisesti sen jälkeen, kun takuu on päättynyt. 718 Cayman S on Porsche-urheiluauto, ja jos haluat, että se pystyy tarjoamaan riemastuttavia ajoja mahdollisimman pitkään, sinun on maksettava sen ylläpitoon tuollaisia summia.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z