Skoda Roomster automaattiset ongelmat

Skoda Roomster

Skoda Roomster automaatti on pieni perheauto, jota on valmistettu vuosina 2006-2015. Tämä viisiovinen viistoperä on luotettava ja tilava sekä suorituskyvyltään poikkeuksellinen. Tästä huolimatta tässä autossa on myös useita ongelmia, jotka käyttäjien tulisi tietää. Mitkä ovat siis Skoda Roomsterin automaatin ongelmat?

Skoda Roomsterin automaattimallien yleisiä ongelmia ovat jarruongelmat, vaihteisto-ongelmat, polttoainevuoto, sähköongelmat ja viallinen ohjauspyörän lukitus. Lisäksi jotkut käyttäjät raportoivat myös turboahtimen ongelmista, liiallisesta öljyn käytöstä ja polttoainesuuttimien vikaantumisesta.

Lisää erilaisista Skoda Roomster ongelmista.

Mitkä ovat yleisiä ongelmia Skoda Roomster -automaattimalleissa?

Vaihteisto-ongelmat

Vaikka automaattivaihteistolla varustetut Skoda Roomster -mallit kestävät pidempään kuin manuaalivaihteistolla varustetut mallit, niissä on yleensä enemmän ongelmia. Huomaa, että useimmat näistä ongelmista ilmenevät, kun autoon kertyy useita kilometrejä. Automaattivaihteiston ongelmista on raportoitu muun muassa vaihteiden liukumista, epäonnistuneita vaihteiden kytkeytymisiä ja vaihteenvaihtovirheitä.

Jos sinulla on vaihteisto-ongelmia, sinun on käytävä ammattitaitoisen mekaanikon tarkastuksessa ennen korjauksia tai vaihtoja.

Jarrutusongelmat

Monet Skoda Roomsterin automaattivaihteiston käyttäjät ovat raportoineet jarruongelmista. Tämä ongelma on yleinen kylmillä tai lumisilla alueilla käytetyissä Skoda Roomstereissa. Lisäksi tämä ongelma johtuu yleensä jarrutehostimen alipaineletkun repeämästä tai vuodosta.

Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava vaurioitunut jarrutehostimen alipaineletku.

Liiallinen öljyn käyttö

Tämä on toinen yleinen ongelma, jota Skoda Roomster -automaattimallit kokevat. Tämä ongelma on kuitenkin yleisempi Skoda Roomster 1.2 TSI -bensiinimoottorissa. Lisäksi tämä ongelma ilmenee varhain ja voi aiheuttaa vakavia moottorivaurioita, jos sitä ei tarkasteta ajoissa.

  Skoda Roomsterin yleiset ongelmat

Huomaa, että tämän ongelman pääasiallinen syy on vuoto männänrenkaiden ympärillä. Se voi kuitenkin johtua myös kuluneista tiivisteistä. Varmista siis, että ammattitaitoinen mekaanikko tarkastaa auton ennen minkään osan vaihtamista tai korjaamista.

Viallinen ohjauspyörän lukko

Viallinen ohjauspyörän lukko ei ehkä ole yhtä vaarallinen kuin viallinen ohjauspyörä, mutta se on korjattava, jotta autolle ei aiheudu vaaraa. Tämä johtuu siitä, että viallinen ohjauspyörän lukko voi lukita auton, kun sitä halutaan käyttää. Sitä paitsi huono ohjauspyörän lukko johtuu yleensä tukkeutuneesta hammastangosta tai viallisesta ohjaustehostimesta.

Tämä ongelma voidaan korjata joko puhdistamalla tukkeutunut hammastanko tai vaihtamalla se, jos se on vaurioitunut.

Polttoainevuoto

Tämä ongelma oli yleinen vuosina 2011-2015 valmistetuissa Skoda Roomsterin automaattimalleissa. Valmistaja kuitenkin kutsui kyseiset mallit takaisin, ja ongelma saatiin korjattua. Skoda totesi, että ongelma johtui värähtelyistä, jotka siirtyvät polttoainesuodattimen kanteen polttoaineletkujen painepulssin vuoksi.

Lisäksi tämä ongelma sai polttoainesuodattimen halkeamaan syöttökaulan kohdalta ja aiheuttamaan polttoaineen vuotamisen.

Turboahtimen ongelmat

Skoda Roomsterin automaattinen 1.2 TSI-bensiinimoottori on yksi tämän mallin ongelmallisimmista moottoreista. Sen lisäksi, että tässä moottorissa esiintyy liiallista öljynkäyttöä, siinä on myös turboahtimen ongelmia. Joitakin huonon tai viallisen turboahtimen oireita ovat heikko kiihtyvyys, tehon menetys, liiallinen pakokaasusavu ja kohonnut kaasunkulutus.

Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava vikaantunut turboahdin.

  Onko Skoda Kodiaq hyvä auto?

Vikaantuneet polttoainesuuttimet

Skoda Roomsterin polttoainesuuttimien tiedetään vikaantuvan jonkin ajan kuluttua. Joitakin merkkejä polttoaineen ruiskutussuuttimen vikaantumisesta ovat moottorin virhesytytykset, moottorin tehon väheneminen, auto ei käynnisty, huono bensankulutus ja moottorin tyhjäkäynti.

Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava vialliset polttoainesuuttimet.

Sähköongelmat

Sähköongelmat ovat yleisiä Skoda-malleissa. Skoda Roomsterin automaatti ei ole poikkeus. Joitakin tämän auton yleisimpiä sähköongelmia ovat tuulettimen vikaantuminen, vialliset vaihtovirtageneraattorit, akun tyhjeneminen ja käynnistysmoottorin ongelmat.

Jos haluat korjata ongelman, teet auton tarkastuksen ammattitaitoisella mekaanikolla todellisen ongelman selvittämiseksi.

FAQ

Onko Skoda Roomster luotettava?

Kyllä, Skoda Roomster on yhtä luotettava kuin muutkin Skoda-mallit. Monet käyttäjät ovat kehuneet niiden suorituskykyä ja luotettavuutta. Lisäksi useimmat luotettavuuslaitokset ovat antaneet Skoda Roomsterille keskimääräistä paremman luotettavuusluokituksen. Ainoa ongelma on varaosien korkea hinta.

Missä Skoda Roomsterin moottoreissa on automaattivaihteisto?

Yllättäen vain muutamassa Skoda Roomster -mallissa on automaattivaihteisto. Lisäksi molemmat Skoda Roomster -mallit, joissa on automaattivaihteisto, ovat bensiiniversioita eivätkä dieseleitä. Niihin kuuluvat 2010-2015 1,2-litrainen TSI CBZB I4-turbomoottori 7-vaihteisella automaattivaihteistolla.

Toinen moottori on 2006-2015 1.6 MPI I4 -luonnon imumoottori, jossa on 6-vaihteinen automaattivaihteisto. Muissa Skoda Roomsterin varusteluissa on manuaalivaihteisto.

Onko Skoda Roomsterin huolto kallista?

Ei, Skoda Roomsterin ylläpito on paljon halvempaa kuin useimpien kilpailijoidensa. Tämä johtuu siitä, että auto on erittäin luotettava ja raportoi vain vähän ongelmia kilpailijoihinsa verrattuna. Toisaalta Skoda Roomsterin osat ovat melko kalliita, samoin työvoimakustannukset.

  Onko Skoda Fabia hyvä auto?

Kuinka kauan Skodan moottorit kestävät?

Skoda on yksi markkinoiden luotettavimmista luksusautoista. Ja koska niiden moottorit ovat Volkswagen-konsernin valmistamia, ne ovat erittäin luotettavia. Oikealla hoidolla ja huollolla Skoda Roomsterin moottorin pitäisi kestää yli 250 000 kilometriä.

Millainen moottori Skoda Roomsterissa on?

Toisin kuin monissa Skoda-malleissa, Skoda Roomsterissa on yksi sukupolvi, jossa on yksi päivitys. Siinä on kuitenkin useita moottorivaihtoehtoja, jotka antavat käyttäjille useita vaihtoehtoja. Siinä on sekä diesel- että bensiinimoottorivaihtoehtoja.

Skoda Roomsterin dieselvaihtoehtoihin kuuluvat 1,2-litrainen I3 TDI CR, 1,4-litrainen I3 TDI PD, 1,6-litrainen I4 TDI CR ja 1,9-litrainen TDI PD -moottori. Sitä vastoin se tarjoaa myös useita bensiinivaihtoehtoja, kuten 1,2-litrainen I3 HTP, 1,2-litrainen I4 TSI, 1,4-litrainen I4 16V ja 1,6-litrainen 16V-moottori.

Bottom line

Valitsitpa Skoda Roomsterin automaatti- tai käsivaihteistolla, kohtaat todennäköisesti samat ongelmat pienellä variaatiolla. Molemmat vaihteistot ovat luotettavia, mutta automaattivaihtoehto on kestävämpi valinta. Sitä vastoin käsivaihteisto on edullisempi ylläpitää.

Näin ollen Skoda Roomster -automaattimalli kestää pidempään, jos sitä huolletaan ja hoidetaan asianmukaisesti. Keskimäärin sen pitäisi kestää vähintään 200 000 kilometriä.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z