Suzukin 1,4-litrainen BoosterJet-moottori on kevyt ja kompakti moottori. Lisäksi se tarjoaa suuren ajamisen ilon, mutta on silti taloudellinen. Mitkä ovat kuitenkin Suzukin 1.4 BoosterJet -moottorin ongelmat?
Suzuki 1.4 BoosterJet -moottorin yleisiä ongelmia ovat moottorin tehon menetys, tukkeutunut EGR-venttiili, ajoketjuongelmat ja karkea tyhjäkäynti. Lisäksi muut omistajat ovat raportoineet öljyvuodoista, moottorin tärinästä ja viallisesta jakohihnan kiristyshihnapyörästä.
Mitkä ovat yleisiä ongelmia Suzuki 1.4 BoosterJet -moottorissa?
Moottorin tehon menetys
Tämä on yksi yleisimmistä ongelmista, joista Suzuki 1.4 BoosterJet -moottorin käyttäjät ovat raportoineet. Tämä ongelma johtuu yleensä polttoainesuuttimen ongelmista, joiden seurauksena moottoriin ei syötetä riittävästi polttoainetta. Vaihtoehtoisesti se voi johtua myös tukkeutuneesta polttoainesuodattimesta.
Olipa kyseessä mikä tahansa, sinun on syytä teettää autollesi diagnoosi. Jos polttoainesuuttimet ovat vaurioituneet, ne on vaihdettava. Jos taas polttoainesuodatin on tukkeutunut, se on puhdistettava.
Ajastusketjuongelmat
Tämä on yksi yleisimmistä Suzuki 1.4 BoosterJet -moottorin ongelmista. Yksi yleisimmistä merkkejä huonosta ajoitusketjusta on moottorin kolina käynnistettäessä. Jos ongelmaa ei hoideta, ääni muuttuu kovemmaksi ja useammin toistuvaksi.
Huomaa, että tämä ongelma voi johtua ajoitusketjun kiristimen vikaantumisesta tai huonosta ajoitusketjusta. Tarkasta auto ja korjaa ongelma. Välttääksesi tämän ongelman varmista, että auto on huollettu asianmukaisesti ja että siinä on oikeat nesteet ja ajoissa.
Tukkeutunut EGR-venttiili
Pakokaasujen takaisinkierrätysventtiili säätelee takaisinkierrätettävän pakokaasun virtausta moottorin kuormituksen mukaan. Mutta useiden kilometrien lisäämisen jälkeen EGR-venttiili voi tukkeutua ja johtaa kiihtyvyyden heikkenemiseen, tehon vähenemiseen ja polttoainetehokkuuden heikkenemiseen.
Tämän ongelman korjaamiseksi tukkeutunut EGR-venttiili on puhdistettava tai vaihdettava, jos se on vaurioitunut.
Kova tyhjäkäynti
Suzukin 1,4-litraisen BoosterJet-moottorin karkea tyhjäkäynti johtuu yleensä tukkeutuneista ilmansuodattimista, likaisista polttoainesuuttimista ja huonoista sytytystulpista tai sytytyskeloista. Tämä tarkoittaa sitä, että jos huollat BoosterJet-moottorin asianmukaisesti, tällaisia ongelmia ei välttämättä esiinny.
Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on käytävä ammattitaitoisen mekaanikon luona diagnosoimassa ja korjaamassa taustalla oleva ongelma.
Moottorin tärinä
Moottorin tärinä voi johtua eri asioista 1,4-litraisessa BoosterJet-moottorissa. Joitakin moottorin tärinää aiheuttavia asioita ovat esimerkiksi rikki mennyt jakohihna tai huonot moottorin kiinnikkeet. Moottorin kiinnikkeet on suunniteltu vakauttamaan autoa ajon aikana. Jos siis moottorin kiinnikkeet ovat huonot tai vaurioituneet, auto ei vakaa ja moottori tärisee.
Tämän ongelman korjaamiseksi omistajan on käytävä ammattitaitoisen mekaanikon luona diagnoosia ja korjausta varten. Vaihda vialliset osat tämän ongelman korjaamiseksi.
Öljyvuoto
Yksi vähälle huomiolle jääneistä ongelmista Suzuki 1.4 Booster Jet -moottorissa on öljyvuoto. Joitakin syitä, miksi tässä moottorissa tapahtuu öljyvuotoja, ovat moottorin sylinterikannen halkeama, kampiakselin öljytiivisteen vikaantuminen ja vuoto ajoitusketjun tiivisteen ympärillä.
Tämän ongelman korjaamiseksi omistajan on havaittava taustalla oleva ongelma ja korjattava tai vaihdettava se.
Viallinen jakohihnan kiristyshihnapyörä
Sen lisäksi, että Suzukin 1,4-litraisessa BoosterJet-moottorissa on ajoitusketjuongelmia, myös jakohihnan kiristyshihnapyörä on viallinen. Ja kuten ajoitusketju, myös tämä ongelma johtuu moottorin puutteellisesta huollosta. Jos tätä ongelmaa ei korjata, käyttäjä saattaa nähdä varoitusvalon kojelaudassa.
Paras tapa välttää tämä ongelma on noudattaa valmistajan suosittelemaa huoltoaikataulua. Jos jakohihnan kiristyshihnapyörä on kuitenkin vaurioitunut tai viallinen, se on vaihdettava.
Kaikki Suzuki Swift Sportin ongelmista, heikkouksista ja pettymyksistä.
FAQ
Onko käytetty Suzuki Vitara luotettava?
Olipa kyseessä uusi tai käytetty Suzuki Vitara, auton luotettavuus riippuu siitä, miten hyvin omistaja ajaa ja huoltaa autoa. Tämän lisäksi se riippuu myös mallivuodesta ja siitä, kuinka luotettava se on. Kaiken kaikkiaan Suzuki Vitara on luotettava auto, ja se säilyttää arvonsa hyvin.
Mutta jos olet ostamassa käytettyä Suzuki Vitaraa, on tärkeää tarkistaa auton historia ja se, kuinka hyvin auto on huollettu.
Missä Suzuki-malleissa on Suzukin 1,4-litrainen BoosterJet-moottori?
Suzukin 1,4-litrainen BoosterJet-moottori tarjoaa dynaamisen suorituskyvyn yhdessä suuren kilometrimäärän kanssa suoraruiskutuksella varustetun turboahdetun kokoonpanon ansiosta. Huolimatta tämän bensiinimoottorin erinomaisista ominaisuuksista se on asennettu vain Suzuki Vitara S -malliin.
Kuinka kauan Suzukin 1,4-litrainen BoosterJet-moottori kestää?
Kuten useimmat Suzukin moottorit, myös Suzukin 1,4-litraisen BoosterJet-moottorin pitkäikäisyys riippuu siitä, miten hyvin omistaja pitää siitä huolta. Jos moottoria huolletaan hyvin ja korjataan ajoissa, se voi helposti ajaa yli 200 000 kilometriä. Lisäksi omistajan on noudatettava hyviä ajotapoja, jotta auto kestäisi pidempään.
Mikä on Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet -moottorin polttoaineenkulutus?
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet -moottori on erittäin taloudellinen auto. Vaikka huippunopeus on jopa 200 km/h, vuoden 2018 1,4-litraisen BoosterJet-moottorin yhdistetty polttoainetaloudellisuus on 6,1 litraa 100 kilometrillä. Lisäksi sen polttoainetehokkuus on 7,0 litraa/100 km kaupungissa ja 5,5 litraa/100 km maantiellä.
Mikä tekee BoosterJet-moottorista ainutlaatuisen verrattuna muihin Suzukin moottoreihin?
BoosterJet-moottori on ainutlaatuinen, koska se pystyy polttamaan suuremman määrän polttoaine-ilmaseosta tietyssä ajassa. Tämän lisäksi tehoa voidaan lisätä ilman, että kokoa tai iskutilavuutta kasvatetaan. Tämä kaikki on BoosterJet-moottorin turboahtimen ansiota.
Turboahdin käyttää pakokaasujen energiaa turbiinien käyttämiseen ja paineilman syöttämiseen sylintereihin.
Johtopäätös
Suzuki 1.4 BoosterJet -moottori voi olla kompakti ja kevyt moottori, jolla on poikkeuksellinen suorituskyky, mutta siihen liittyy myös useita ongelmia. Välttääkseen useita moottoriongelmia ja viettämästä enemmän aikaa korjaamolla, omistajan tulisi huoltaa ja korjata moottorinsa asianmukaisesti.