Vaatiiko Polestar paljon huoltoa?

Polestar on uusi tulokasmerkki, mikä tarkoittaa, että merkin ympärillä on tällä hetkellä paljon tuntemattomia asioita. Vaikka Volvo tukee Polestaria vahvasti, se on edelleen suhteellisen tuntematon merkki suurelle yleisölle, joten on loogista kysyä, vaatiiko Polestar 2 paljon huoltoa.

Ensinnäkin sähköautojen kanssa on luonnostaan helpompi elää kuin polttomoottoriautojen kanssa, koska niissä on vähemmän liikkuvia osia ja ne ovat siten helpommin huollettavissa. Polestar 2:n ei siis pitäisi vaatia usein toistuvia huoltokäyntejä, ei sen enempää kuin minkään muunkaan EV-auton.

Koska Volvo-ajoneuvot vaativat usein paljon huoltoa, koska ne ovat melko monimutkaisia, suurin osa huollosta kohdistuu voimansiirtokomponenttien ylläpitoon. Lisäksi jokaisessa Polestar 2 -autossa on tehtaalta saatavana 2 vuoden pituinen 30 000 kilometrin pituinen ilmainen määräaikaishuoltopaketti.

Tätä pakettia voidaan laajentaa niin, että se kattaa kaikki huolto- ja kunnossapitokustannukset jopa 3 tai jopa 10 vuoden ajan oston jälkeen. Kaiken kaikkiaan Polestar 2 ei vaadi sen enempää huoltoa kuin muutkaan markkinoilla olevat sähköautot, mikä tarkoittaa, että se ei vaadi kovinkaan paljon huoltoa.

Polestar 2:n huoltotarpeet

Jotta mikä tahansa auto toimisi kunnolla, se tarvitsee oikea-aikaista ja perusteellista huoltoa. Sähköauton ja polttomoottoriauton huollossa on kuitenkin suuri ero, koska sähköautoissa on vähemmän liikkuvia osia. Näin ollen niiden yleinen kuluminen on paljon vähäisempää, mikä tarkoittaa, että huoltoa ei tarvita yhtä paljon.

  Kuinka paljon Polestar nostaa sähkölaskuasi?

Toinen Polestarin huoltoon liittyvä melko yleinen kysymys on, missä sitä edes huolletaan, kun otetaan huomioon, että Polestar-jälleenmyyjiä on tällä hetkellä vain muutama. Polestar sanoo, että voit huoltaa ja ylläpitää Polestar-autosi suoraan Volvo-jälleenmyyjällä, koska Polestar on Volvon omistuksessa.

Polestar sanoo, että huolto- ja kunnossapitoaikatauluja ei ole määritelty ja että he ottavat sinuun yhteyttä aina, kun he katsovat autosi tarvitsevan työtä. Sähköautoissa on joitakin komponentteja, joita ei ole polttomoottoriautoissa, kuten regeneroivat ajomoottorit, akut ja kaikenlainen elektroniikka, mutta ne eivät vaadi säännöllistä tarkastusta.

Lisäksi sähköautoissa ei ole joitakin välttämättömiä nesteitä, kuten vaihteistoöljyä tai moottoriöljyä, joten niistä ei tarvitse huolehtia.

Polestar 2:n luotettavuus

Luotettavuus on tärkeä osa auton omistamista, ja siihen vaikuttaa huolto melko paljon. Myös tässä EV-autot eroavat yleensä polttomoottoriautoista, koska niiden pitäisi olla luotettavampia samankaltaisista syistä. Koska liikkuvia osia on vähemmän, on epätodennäköisempää, että ne rikkoutuvat ja aiheuttavat ongelmia.

Sähköautossa voi yksinkertaisesti mennä vähemmän pieleen kuin polttomoottoriautossa. Esimerkiksi polttomoottoriautossa on säännöllisesti ongelmia, jotka johtuvat kaikenlaisista vioista, kuten moottoriöljystä, öljynsuodattimista tai sytytystulpista. Sähkömoottori ei tarvitse mitään näistä toimiakseen kunnolla, mikä tarkoittaa, että on pienempi mahdollisuus, että jokin menee pieleen.

Jos sähkömoottoria käytetään sen rajojen ja luokitusten mukaisesti, sen pitäisi kestää helposti pidempään kuin mikään muu polttomoottori. Polttomoottorit aiheuttavat myös voimakkaita tärinöitä toimiessaan, mikä voi ajan mittaan irrottaa monia osia, kun taas sähkömoottori ei tee niin.

  Onko Polestar hyvä auto pitkälle henkilölle?

Tällä hetkellä ainoa suuri mahdollinen ongelma sähköautossa on akku, mutta autonvalmistajat tekevät kaikkensa, jotta ne olisivat mahdollisimman pitkäikäisiä. Lisäksi ne tarjoavat autoilleen 8 vuoden akkutakuun.

Polestar 2 – yleiskatsaus

Polestar 2 on ensimmäinen ja tällä hetkellä ainoa Polestarin todellinen sarjatuotantoauto. Se kuuluu keskikokoisten sedanien segmenttiin, mutta se tarjoaa myös BMW 3-sarjaa lyhyemmän akselivälin ja hieman korotetun ajokorkeuden houkutellakseen myös potentiaalisia SUV-asiakkaita.

Alkutason Polestar 2 -malli maksaa 45 900 dollaria, mutta kalliimmat mallit maksavat vähintään 50 000 dollaria. Tässä on valittavana kaksi akkukokoa, pienempi 64 kWh:n akku ja suurempi 78 kWh:n akku. Polestar 2:n realistinen maksimietäisyys on noin 200-220 kilometriä täydellä latauksella.

Polestar 2:n voi ladata 10 prosentista 80 prosenttiin noin puolessa tunnissa, jos käytössäsi on 140 kW:n laturi. Jos lataat sen yön yli tavallisesta kotipistorasiasta, lataus 10 prosentista 80 prosenttiin kestää noin 12 tuntia.

UKK-osio

Pitäisikö minun ostaa Polestar 2?

Jos olet kiinnostunut ostamaan premium-luokan sähköauton, joka tarjoaa riittävän toimintasäteen ja melko mukavan ja miellyttävän ajokokemuksen, Polestar 2 on varmasti harkitsemisen arvoinen. Polestar 2 on ulkoisesti kiistatta paremman näköinen kuin Tesla Model 3, joka on sen suurin kilpailija.

Myös sisätilat on suunniteltu paremmin ja niissä on käytetty laadukkaampia materiaaleja. Kaiken kaikkiaan Polestar 2 päihittää Model 3:n muutamilla osa-alueilla, mutta Tesla Model 3 on järkevämpi, koska se tarjoaa suuremman toimintasäteen, maksaa hieman vähemmän ja mahdollistaa myös Teslan supercharger-verkoston hyödyntämisen.

  Onko Polestar hyvä valinta koiranomistajille?

Perustuvatko Polestar-mallit Volvon autoihin?

Vaikka Polestar-mallit jakavat paljon osia Volvon kanssa, ne eivät perustu Volvon alustaan. Polestar 2 on rakennettu erilliselle alustalle, joka on varattu vain Polestar 2:lle ja tuleville Polestar-malleille.

Valmistajien välinen osien yhteiskäyttö ei ole mikään huolenaihe, vaan se on hyvä asia, koska jaetut osat ovat yleensä laadukkaampia, ja niiden on täytettävä useampia määräyksiä useammilla markkinoilla, joten niiden on oltava parempia kuin useimpien osien.

Aikooko Polestar pian tarjota maasturia?

Kun otetaan huomioon, että katumaastureista on tullut markkinoiden suosituimpia autoja, on vain kohtuullista ehdottaa, että Polestar liittyisi juhliin hyvin pian. Polestarin mukaan he aikovat julkaista lähivuosina ainakin kolme lisämallia, joista kaksi tulee todennäköisesti olemaan katumaastureita.

Polestar aloitti kahdella sedanilla, mikä on hieman outoa ottaen huomioon, kuinka suosittuja katumaasturit ja crossoverit ovat, mutta on vain ajan kysymys, milloin he julkaisevat katumaasturin.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z