Volkswagen Atlas yleiset ongelmat

Volkswagen Atlas ongelmat

Volkswagen Atlas/Teramont on VW:n suurin katumaasturi, joka on rakennettu VAG:n omalle MQB-alustalle. Atlas on jonkinlainen korvaaja VW Touaregille, sillä vuoden 2016 Atlas on nyt ainoa Pohjois-Amerikassa tarjottu suuri VW:n katumaasturi.

Atlas kilpailee Mercedes GLE:n, BMW X5:n, Audi Q7:n ja kaikkien muiden keskikokoisten ja suurten luksusmaastureiden kanssa. Atlas hyödyntää klassista laatikkomaista suuren katumaasturin muotoa, ja sitä on saatavana useina eri varusteluina. VW myös virkisti Atlaksen mallivuodeksi 2021, mikä tarkoittaa, että se on juuri valmistunut tuotantolinjalta.

VW Atlas näyttää olevan luotettavuuden suhteen kaikenlaista, mutta näin on usein suurten monimutkaisten luksusmaastureiden kohdalla. Yleisimpiä VW Atlaksen ongelmia ovat vialliset polttoainesuuttimet, moottorin sammumisongelmat, jäähdytysnestevuodot, polttoainepumppuongelmat ja vialliset kellojouset.

Joidenkin VW Atlaksen ongelmien korjaaminen voi maksaa muutamia tuhansia dollareita, kun taas toiset ongelmat eivät ole yhtä liioiteltuja. Kaiken kaikkiaan kannattaa olla varovainen, jos olet hankkimassa tällaista autoa, sillä huollon puutteiden tiedetään tekevän näistä autoista pitkällä aikavälillä erittäin kalliita omistaa.

VW Atlas – polttoainesuuttimen ongelmat

Koska Atlas käyttää lukuisia suorasuihkumoottoreita, se tarvitsee kunnolla toimivat polttoainesuuttimet. Atlaksesta löytyvät ruiskut ovat kuitenkin alttiita halkeilemaan tai jopa vuotamaan. Kun näin tapahtuu, hapen ja polttoaineen suhde menee täysin sekaisin, mikä voi aiheuttaa joko pieniä tai erittäin vakavia moottorivaurioita.

Muista tarkastaa ruiskut sekä silmämääräisesti että korkealaatuisella diagnostiikkatyökalulla, sillä usein on vaikeaa selvittää, mikä ruisku aiheuttaa kaikki ongelmat. Joka tapauksessa sinun on toimittava nopeasti, sillä pitkään jatkuvat ongelmat injektoreissa voivat mahdollisesti tuhota moottorin kokonaan.

  Onko Porsche Cayenne sama kuin VW Touareg?

VW Atlas – Moottorin sammumisongelmat

Monet VW Atlaksen omistajat ovat raportoineet autojensa kärsivän jauhavista äänistä aina moottorin sammuttamisen yhteydessä, mikä on todella huolestuttavaa ottaen huomioon, että Atlas on suhteellisen uusi auto. Monet omistajat ottivat yhteyttä VW:hen, mutta VW vastasi sanomalla, että näiden äänien kuuleminen on normaalia, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa.

On käynyt ilmi, että ongelma on jäljitetty momentinmuuntimessa sijaitsevan jousen omituisiin ongelmiin. Joidenkin VW-asiantuntijoiden mukaan tämä ei oikeastaan ole ongelma, joka voisi aiheuttaa minkäänlaisia vaurioita, mutta kukaan ei halua kokea sitä suuressa, kalliissa ja suhteellisen uudessa autossa.

VW Atlas – Jäähdytysnestevuodot

Monet VW Atlaksen omistajat ovat myös raportoineet Atlas-malliensa kärsivän jäähdytysnestevuodoista. Jäähdytysneste on tärkeä neste, jonka tehtävänä on varmistaa, että moottori toimii aina oikeassa lämpötilassa. Se myös voitelee moottorin ja puhdistaa sen. Jos jäähdytysneste vuotaa, kaikki nämä suojaavat ominaisuudet menetetään, mikä asettaa moottorin suureen vaaraan.

Jotkut VW-mekaanikot sanovat, että tämä on normaalia, mutta todellisuudessa näin ei ole. VW:n tiedetään korjaavan tämän, jos Atlasisi kuuluu takuun piiriin. Muista siis tarkistaa, että jäähdytysnestetasot ovat vakiot. Jos näin ei ole, vie auto korjaamolle mahdollisimman pian.

VW Atlas – Polttoainepumppuongelmat

Polttoainepumpun tehtävänä on toimittaa moottorille jatkuvasti tarvittavaa polttoainetta, jotta auto voi liikkua. Jos polttoainepumppu alkaa aiheuttaa ongelmia, autoa ei saa käynnistettyä tai se todennäköisesti sammuu. Joka tapauksessa viallinen polttoainepumppu tekee autosta ajokelvottoman.

  VW vs. Mercedes: Luotettavuus

Polttoainepumppu ei välttämättä ole useimmissa autoissa kuluva osa, joten sen ei pitäisi vioittua vain muutaman vuoden vanhassa autossa.

VW Atlas – Kellonjousen ongelmat

Kellojousiongelma on suhteellisen yleinen ongelma monissa VAG-tuotteissa, joissa ohjausjärjestelmä alkaa kärsiä narisevista äänistä aina, kun ohjauspyörä lukitaan täysin. Ongelma on se, että jos kellojousi todellakin pettää, se todennäköisesti sotkee kaikki ohjaukseen liittyvät järjestelmät, kuten vakionopeudensäätimen, turvatyynyt ja monet muut komponentit.

Näyttää siltä, että korvaava kellojousi maksaa noin 600 dollaria, mitä kukaan ei halua käyttää suhteellisen uuteen autoon. Jos autollasi on takuu, muista tiedustella kellojousen vaihtamista takuun puitteissa. Jos he eivät ole valmiita tekemään niin, sinun kannattaa painostaa heitä hieman ennen kuin he tekevät niin, sillä tämä ei ole normaalia.

UKK-osio

Onko VW Atlas hyvä auto?

Se riippuu siitä, keneltä kysyt. Joidenkin mielestä VW Atlas on loistava auto ja se tarjoaa hyvää vastinetta, varsinkin kun sitä verrataan joihinkin sen kalliimpiin saksalaisiin kilpailijoihin. Toisaalta jotkut sanovat, että Atlas ei ole hintansa arvoinen, koska se maksaa vähemmän kuin jotkut saksalaiset kilpailijansa, mutta sen ylläpito maksaa enemmän.

Oli miten oli, on mahdotonta sanoa, että Atlas on huono auto, koska se on VW:n lippulaivamaasturi. Suurten katumaastureiden ongelmat ovat yleisiä, mikä tarkoittaa, että Atlas ei poikkea mitenkään X5:n, GLE:n tai Q7:n kaltaisista autoista.

  Käyttääkö Porsche VW:n moottoreita?

Onko VW Atlas huollettava?

VW Atlas on tosiaan erittäin huoltovarma, mutta niin ovat monet tämän segmentin autot. Jotta suuri luksusmaasturi olisi täysin toimintakykyinen vielä vuosikymmenten käytön jälkeenkin, se tarvitsee jatkuvaa ja perusteellista huoltoa. Ei ole helppo sanoa, kuinka kallis Atlas voi olla, mutta se on varmasti siellä ylhäällä.

Siitä huolimatta Atlas kannattaa huoltaa jo varhaisessa vaiheessa, jottei myöhemmin kuluisi valtavia summia rahaa. Tällaiset autot ovat erittäin huoltovarmoja, koska ne tarjoavat enemmän kuin useimmat autot.

Onko VW Atlas turvallinen?

VW Atlas on viiden tähden auto turvallisuuden osalta. Lähes kaikki nykyaikaiset ohjelmalliset turvajärjestelmät löytyvät Atlasista, mutta monet niistä ovat osa kalliita paketteja. Atlas on suurin piirtein samalla tasolla kuin kaikki muut luksusmaasturit, joten turvallisuus ei ole lainkaan ongelma.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z