Volkswagen-brändi on käynyt läpi todella vaikean vaiheen viime vuosikymmenen aikana, koska se muuttui Dieselgate-skandaalin ansiosta varsin kyseenalaiseksi brändiksi, joka oli oikeasti edullinen ja haluttava premium-automerkki. VW on kuitenkin pyrkinyt sijoittamaan valtavan summan rahaa sähköautoihin saadakseen entisen tittelinsä takaisin.
VW e Golf on yksi ensimmäisistä VW:n sähköautoista, mikä herättää heti muutamia kysymyksiä sen luotettavuudesta. Aina kun tuotemerkki uskaltautuu tuntemattomalle alueelle, se on yleensä merkki ongelmista, jotka vain odottavat tapahtumista. Sähköauto on kuitenkin luonnostaan yksinkertaisempi rakenteeltaan, mikä tarkoittaa, että e Golf on suhteellisen luotettava auto.
Joka tapauksessa on joitakin mainitsemisen arvoisia ongelmia, kuten latausporttiin, ilmastointilaitteisiin, erilaisiin sähköongelmiin, virranjakeluun ja lataukseen sekä jarruihin liittyvät ongelmat. Kaikki nämä ongelmat ovat korjattavissa, mutta ne näyttävät olevan yleisiä monissa e Golf -malleissa.
Kaiken kaikkiaan e Golf on todella mielenkiintoinen auto, sillä siinä yhdistyvät kaikki VW Golfin edut sähkövoimaan, mikä tekee siitä täydellisen Golfin nykyaikaan.
VW e Golf – Latausporttiin liittyvät ongelmat
Yksi yleisimmistä, ellei jopa yleisin ongelma, josta e Golf kärsii, on ongelmallinen latausportin lukitus, joka on suunniteltu telakoimaan laturi ja lukitsemaan se latauksen aikana. Tämä järjestelmä on suunniteltu niin, ettei kukaan voi vain kävellä autosi luo ja irrottaa sitä. Lukoilla on kuitenkin joskus taipumus juuttua kiinni, jolloin laturia ei voi irrottaa.
Lisäksi portti on suunniteltu niin, että se pysäyttää ajoneuvon aina, kun joku yrittää ottaa sen irti, mikä tarkoittaa, että autosi ei voi ajaa, etkä voi myöskään hinata sitä. On mahdollista käyttää terävää esinettä lukkojen irrottamiseen väkisin, mutta se ei ole hyvä idea, sillä se voi pahentaa asiaa entisestään.
VW e Golf – LVI-ongelmat
Monet VW e Golfin omistajat valittavat erilaisista HVAC-ongelmista, kuten ilmavirran täydellisestä puuttumisesta, kylmän ilman puuttumisesta tai lämpimän ilman puuttumisesta. Tämä tarkoittaa, että järjestelmä ei pysty jäähdyttämään tai lämmittämään matkustamoa tarvittaessa, mikä voidaan osittain korjata ohjelmistokorjauksella.
Joidenkin lähteiden mukaan nämä ongelmat johtuvat kuitenkin viallisesta lämmityspumpusta tai rikkinäisistä venttiileistä, mikä tarkoittaa, että ne on vaihdettava, jos ongelma halutaan ratkaista pysyvästi. Vie e Golf jälleenmyyjälle, jotta tämä voidaan korjata.
VW e Golf – Sähköongelmat
VW e Golf kärsii joskus erilaisista sähköongelmista, jotka liittyvät GPS:ään, peruutuskameraan, liitäntäjärjestelmiin ja Bluetoothiin. Kamera voi kytkeytyä kokonaan pois päältä, vikaantua tai jopa vilkkua, mikä tekee siitä täysin käyttökelvottoman. Näyttää siltä, että ainoa tapa ratkaista tämä tehokkaasti on vaihtaa kamera kokonaan.
Car-Net-ominaisuudet ovat myös tunnettu ongelma monissa VW-malleissa, koska ne lakkaavat toimimasta ilman näkyvää syytä. Tämä ongelma liittyy enimmäkseen vuoden 2015 malleihin, mikä tarkoittaa, että VW korjasi ongelman vuoden 2016 malleille ja sitä vanhemmille.
VW e Golf – Virranjakelu- ja latausongelmat
Jotkin e Golf -mallit kärsivät viallisista tehonsäätömoduuleista, jotka voivat sotkea auton latausjärjestelmän täysin. Niin paljon, että koko moduuli on vaihdettava korjaamiseksi. Hyvä asia on se, että tämä ongelma on diagnosoitu vain pienessä osassa autoja.
Toinen moduuliin tai invertteriin liittyvä ongelma aiheuttaa sen, että auto menettää virran ajon aikana. Hyvä asia on, että nämä ongelmat koskivat enimmäkseen vuoden 2015 alkupuolen malleja, kun taas myöhemmissä malleissa tämä ongelma on korjattu.
VW e Golf – jarruihin liittyvät ongelmat
Monet Volkswagen-autot ovat kärsineet jarruihin liittyvistä ongelmista, erityisesti automatisoitujen etujarrujen ongelmista. e Golf näyttää kuuluvan tähän autojen ryhmään, joka joko ei kytke jarruja tarvittaessa tai kytkee ne, kun siihen ei ole tarvetta.
Järjestelmä kamppailee epäsuotuisissa sääolosuhteissa, erityisesti rankkasateessa tai lumessa, koska järjestelmä on yhteydessä pysäköintiantureihin. VW:tä vastaan nostettiin 2 vuotta sitten oikeusjuttu näiden ongelmien vuoksi, joten on parempi kytkeä järjestelmä kokonaan pois päältä, jotta se olisi aina turvallinen.
UKK-osio
Onko VW e Golf sen arvoinen?
Volkswagen e Golf on yksi VW:n ensimmäisistä vakavasti otettavista yrityksistä tehdä kilpailukykyinen ja massatuotettu sähköauto. He päättivät ottaa tunnetun Golfin alustan ja kiinnittää siihen korkeajännitesähköjärjestelmän, jotta siitä tulisi sähköinen. e Golf ei ole huono auto, mutta aika on ajanut e Golfin ohi, mikä tarkoittaa, että VW ID:n autot ovat yksinkertaisesti parempia.
Jos e Golf löytyy houkuttelevaan hintaan, se on rahan arvoinen, mutta jos sen voi venyttää vaikkapa VW ID.3:een tai jopa ID.4:ään, e Golf ei ole sen arvoinen.
Kuinka monta kilometriä VW e Golf kestää?
Todellisessa maailmassa e Golfilla voi ajaa jopa 150 mailia täydellä latauksella, mikä tarkoittaa, että näissä arvioissa on otettu huomioon ilmastointi ja kaikki muut järjestelmät, joita meillä on tapana käyttää autossa. Tätä matkaa voi yrittää venyttää vieläkin pidemmäksi, mutta realistisesti katsottuna korkeintaan 150 mailia.
Tässä uudemmat sähköautot päihittävät VW e Golfin, koska e Golfia ei koskaan suunniteltu tehtaalta lähtien sähköautoksi.
Kuinka kauan VW e Golfin lataaminen kestää?
Hidas lataus kestää jopa 6-7 tuntia, kun taas pikalataus täyttää akun 0 prosentista 80 prosenttiin noin 45 minuutissa. Tämä on kelpo lukema ottaen huomioon, milloin e Golf tuli markkinoille, ja siksi e Golf onnistuu edelleen olemaan jokseenkin kilpailukykyinen uusimpien sähköautojen kanssa.
EV-ajoneuvot, jotka on suunniteltu EV-kohtaisella alustalla, ovat kuitenkin yleensä parempia todellisessa maailmassa.