Volkswagen Golf vuosina välttää

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf on aina ollut yksi maailman suosituimmista autoista. VW esitteli sen ensimmäisen kerran 1970-luvulla, ja se on onnistunut myymään yli 35 miljoonaa kappaletta. VW paljasti hiljattain upouuden Mk8-Golfin, mutta näyttää siltä, että Golf 8:n yleinen vastaanotto ei ole niin hyvä kuin VW toivoi.

Syynä tähän on se, että Golf 8 ei ole yhtä premium-tunnelmainen kuin useimmat edeltäjänsä ja että uusien autojen markkinat eivät ole yhtä vahvat kuin ennen Covidin iskua. Edellinen Golf oli kuitenkin yksi menestyneimmistä Golf-malleista, mikä tarkoittaa, että jotkut Golfit ovat varmasti parempia kuin toiset.

Sinänsä kannattaa välttää vuoden 2006 Golfia, vuoden 2007 Golfia, vuoden 2008 Golfia ja vuoden 2012 Golfia. Nämä neljä näyttävät olevan tähän asti huonoimmat Golf-mallivuodet monista eri syistä, joita aiomme käsitellä perusteellisesti tässä artikkelissa.

Sinun tulisi välttää näitä, jotta saat rahoillesi parhaan mahdollisen vastineen, sillä koskaan ei ole hyvä ajatus tinkiä ajoneuvon yleisestä käytettävyydestä. Niin tai näin, VW Golfin nimeä on mahdotonta tahraa, sillä se on todella yksi kaikkien aikojen parhaista ja menestyneimmistä autoista.

2006 Volkswagen Golf

Vuoden 2006 Volkswagen Golf oli osa monia takaisinkutsuja eri puolilla maailmaa, jotka koskivat monia auton keskeisiä turvallisuus- ja päästöjärjestelmiä. Vuoden 2006 Golfissa tarjotut dieselmoottorit olivat erittäin hienostelemattomia, äänekkäitä ja tehottomia. Suurin ongelma, josta vuoden 2006 Golf kärsii, liittyy moottoriin ja moottorin jäähdytysjärjestelmiin.

  Volkswagen ID.4 yleiset ongelmat

Niihin on myös pakattu ajoitusketjut, joissa on huonosti tehdyt kiristimet, joilla on taipumus rikkoutua jonkin ajan kuluttua ja tuhota koko moottori. NHTSA on myös antanut muutamia turvallisuuteen liittyviä takaisinkutsuja, mikä tarkoittaa, että vuoden 2006 Golf ei myöskään ole turvallisin auto. Nyt, 15 vuotta myöhemmin, vuoden 2006 Golfin ongelmat voivat olla vain pahempia.

2007 Volkswagen Golf

Vuoden 2007 Volkswagen Golfin tiedetään kärsivän sähköongelmista, enemmän kuin mikään muu sitä edeltänyt Golf. Nämä ongelmat koskevat yleensä sähköisiä ikkunoita, monia auton sisäisiä kytkimiä, kupuvaloja, ulkovalaistusta ja kojelaudan mittareita. Vuoden 2007 malli oli myös osa melko monista takaisinkutsuista eri puolilla maailmaa sekä turvallisuus- että mekaanisten ongelmien vuoksi.

Vuoden 2007 Golf on hieman parempi kuin vuoden 2006 Golf, mutta kumpikaan näistä ei ole lähelläkään luotettavaa. Vuoden 2007 Golfissa on myös ongelmia ajoitusketjun kanssa, hienostelemattomia dieselmoottoreita, heikkoa laatua ja ongelmia jarrujen kanssa.

2008 Volkswagen Golf

Vuoden 2008 Volkswagen Golf kärsii tyypillisesti myös sähköongelmista, mutta vuoden 2008 Golfilla on myös taipumus kuluttaa akkuja kuin hullu. Joskus kojelaudan valot jäävät palamaan auton sammuttamisen jälkeen, mikä johtaa aamulla tyhjään akkuun. Vuoden 2008 Golf kärsii myös käynnistymiskyvyttömyydestä, jumiutumisesta ja nykimisestä eteenpäin ajoa kytkettäessä.

Vuoden 2008 Golf kärsii myös polttoainepumppuun, sytytyskeloihin, polttoainesuuttimiin, polttoaineletkuihin ja sähköongelmiin liittyvistä ongelmista. Monet asiat voivat mennä pieleen 2008 Golfissa, joten varmista, että huollat Golfia kunnolla, jos et halua, että näin käy.

  4MATIC vs 4MOTION - ero, edut ja haitat

2012 Volkswagen Golf

Vuoden 2012 Volkswagen Golf on ongelmien festivaali, sillä se kärsii erilaisista ongelmista, jotka liittyvät moottoriin, jarruihin, sähköihin, päästöihin, laatuongelmiin, jousitusongelmiin ja polttoainejärjestelmään. NHTSA kutsui vuoden 2012 Golfin takaisin, koska se ei läpäissyt päästötestejä, mikä tarkoitti, että VW:n piti tukkia moottori, jotta tämä tapahtuisi.

Takajarrujen tiedetään kuluvan ennenaikaisesti, kaasuläppäkotelon tiedetään toimivan huonosti, alarunkoon kehittyy ajan myötä kolinoita ja ilmastointi haisee mädälle kananmunalle… Vuoden 2012 Golfilla on melkoinen määrä luurankoja kaapissaan, mikä tarkoittaa, että sen välttäminen on paras toimintatapa. Vaikka kaikki neljä Golf-mallia voivat olla hienoja autoja, ne ovat kuitenkin muita Golf-malleja huolestuttavampia.

FAQ-osio

Mikä Volkswagen Golfin vuosimalli on paras?

VW Golfissa on melko monta mallivuotta, joilla on taipumus tarjota yleisesti ottaen parempi kokemus. Vuoden 2009 Golf tunnetaan täydellisenä pakettina luotettavuuden, arvon, laadun ja pitkäikäisyyden suhteen. Vuoden 2018 VW Golf on todennäköisesti yksi, ellei jopa paras Golf-malli, joka on koskaan tullut markkinoille, koska se tarjoaa erinomaista arvoa, se on paremmin rakennettu kuin Golf 8 ja siinä on kaikki, mitä tarvitset 2000-luvun autolta.

Oli miten oli, nämä kaksi ovat uskomattoman suosittuja, kun kyseessä on VW Golf 2. käden markkinoilla. Paras VW Golf -malli niistä kaikista on Mk7.5 Golf, koska se onnistuu löytämään täydellisen tasapainon tekniikan, mukavuuden, arvon ja ergonomian välillä.

  Volkswagen Tiguan yleiset ongelmat

Onko Volkswagen Golf sen arvoinen?

Jos yli 34 miljoonan kappaleen myynti ei riitä vakuuttamaan sinua siitä, että VW Golf on sen arvoinen, en todellakaan tiedä, mikä on. Volkswagen Golf on arkiautotyyppi, mikä tarkoittaa, että se pyrkii tarjoamaan kaiken, mitä autolta vaaditaan, ainutlaatuisessa paketissa. Siksi Golf on mukava, teknisesti edistyksellinen, turvallinen, tehokas ja käytännöllinen.

Golfilla on taipumus alittaa premium-luokan kilpailijansa hinnan osalta, mikä tarkoittaa, että Volkswagen on kiinnostunut tarjoamaan arvoa ennen kaikkea. Volkswagen Golfin voi ostaa mistä tahansa maan kolkasta syystä. Golf on todellakin sen arvoinen, ja jos olet tällaisen auton perässä, Golf on ehdoton valinta.

Mikä Volkswagen Golfin varustelu on paras?

Parhaat Volkswagen Golfin varustetasot/moottorivaihtoehdot ovat Golf GTD, Golf GTI, Golf GTE ja Golf R. Jos haluat dieselkäyttöisen VW Golfin, kannattaa valita Golf GTD, sillä se on paras diesel-Golf. Jos haluat kuuman luukun, joka ei ota itseään liian vakavasti, ikoninen GTI on oikea valinta.

Jos haluat ympäristöystävällisen, mutta korkealuokkaisen Golfin, GTE on oikea valinta. Huipulla on Golf R, 300 hevosvoiman AWD-hirviö, joka voi kilpailla viisi kertaa kalliimpien autojen kanssa.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z