{"id":1055,"date":"2021-07-16T10:58:26","date_gmt":"2021-07-16T10:58:26","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1055"},"modified":"2021-07-16T10:58:26","modified_gmt":"2021-07-16T10:58:26","slug":"onko-porsche-boxster-tyttojen-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-porsche-boxster-tyttojen-auto\/","title":{"rendered":"Onko Porsche Boxster tytt\u00f6jen auto"},"content":{"rendered":"\n

Vain muutama auto on historian aikana tehty erityisesti naisille, eik\u00e4 yksik\u00e4\u00e4n niist\u00e4 ole menestynyt kovin hyvin. Porsche Boxster on 2-paikkainen urheiluauto, ja jotkut ihmiset todella uskovat, ett\u00e4 Boxster on ”tytt\u00f6jen auto”.<\/p>\n\n\n\n

Monet ihmiset uskovat, ett\u00e4 l\u00e4hes kaikki pienemm\u00e4t avoautot ovat tytt\u00f6jen autoja. Se on valtava m\u00e4\u00e4r\u00e4 h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4vi\u00e4 autoja autojen historian aikana, ja 250 California tai 300SL Roadster eiv\u00e4t ole mies- tai naiskohtaisia autoja.<\/p>\n\n\n\n

Autoharrastuksen maailma on enimm\u00e4kseen miesten asuttama, se on fakta. Ja autoharrastajat rakastavat palkitsevasti ajettavia autoja, sekin on tosiasia. Porsche Caymanin\/Boxsterin alusta on aina ollut uskomattoman kyvyk\u00e4s urheiluautojen alustana, sekin on tosiasia.<\/p>\n\n\n\n

On melko ilmeist\u00e4, ett\u00e4 henkil\u00f6kohtainen mielipide on, noh, henkil\u00f6kohtainen. Mutta objektiivisesti katsottuna Porsche Boxster on uskomattoman kyvyk\u00e4s kompakti keskimoottorinen urheiluauto. Se ei ole tytt\u00f6jen auto, ei miesten auto, vaan 2-paikkainen urheiluauto, jolla on erinomaiset ajo-ominaisuudet.<\/p>\n\n\n\n

Tytt\u00f6jen autot<\/h2>\n\n\n\n

Autoharrastuksen maailmassa asuu paljon stereotypioita, ja ”mimmiautoja” on paljon. Ne ovat useimmiten kompakteja, pienen py\u00f6r\u00e4n kokoisia hatchbackeja tai avoautoja. Jotkut niist\u00e4 ovat j\u00e4rkev\u00e4mpi\u00e4 ”mimmiautoja”, toiset eiv\u00e4t p\u00e4rj\u00e4\u00e4 niin hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Kun mieleesi juolahtaa ”mimmiauto”, ajattelet todenn\u00e4k\u00f6isesti VW Beetle Convertiblea tai Fiat 500:aa. Joitakin muita malleja, kuten Audi TT:t\u00e4, pidettiin aikoinaan tytt\u00f6jen autoina, mutta uudemmat TT-mallit ovat hieman testosteronipitoisia.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s Mazda MX-5 Miataa pidet\u00e4\u00e4n joskus ”tytt\u00f6jen autona”, ja Miata on k\u00f6yh\u00e4n miehen Porsche Boxster, vaikka jotkut saattavat v\u00e4itt\u00e4\u00e4 MX-5:n olevan hauskempi ajaa kuin Boxster. Oli miten oli, MX-5 on my\u00f6s uskomattoman suorituskykyinen auto, ja sill\u00e4 on my\u00f6s suuri miespuolinen fanijoukko.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz G-luokka on uskomattoman suosittu naisten keskuudessa, mutta kukaan ei koskaan kutsuisi G-luokkaa tytt\u00f6jen autoksi, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 laatikkomaiselta, ”miehekk\u00e4\u00e4lt\u00e4” ja karulta. Tytt\u00f6jen autoja ei arvioida autojen perusteella, joita naiset yleens\u00e4 ostavat, vaan l\u00e4hinn\u00e4 ”tytt\u00f6m\u00e4isen” ulkomuodon perusteella.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Boxster<\/h2>\n\n\n\n

Kuten aiemmin mainittiin, Porsche Boxster on 2-paikkainen keskimoottorinen urheiluauto, joka pystyy vakavaan vauhtiin ja k\u00e4sitelt\u00e4vyyteen. Boxster on ollut myynniss\u00e4 jo kolmen sukupolven ajan, ja uudet Boxster\/Cayman-mallit ovat aivan nurkan takana. Caymanin ja Boxsterin v\u00e4lill\u00e4 ei ole muita eroja kuin muotoilu.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Boxster\/Caymanin alustaa kehuttiin usein paremmaksi kuin 911:n alustaa. Joissakin autopalkintosarjassa Cayman valittiin usein 911:n edelle. Ja olipa kyseess\u00e4 mik\u00e4 tahansa auto, jos se pystyy seisomaan 911:n rinnalla, saati p\u00e4ihitt\u00e4m\u00e4\u00e4n sen, se on oletusarvoisesti uskomaton auto.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Boxsterin keskimoottorinen kokoonpano tarjoaa ainutlaatuisen ajokokemuksen koko segmentiss\u00e4, sill\u00e4 Audi TT on etumoottorinen, samoin Miata ja BMW Z4. Porschen mallistossa on Cayman\/Boxsterin lis\u00e4ksi vain muutama keskimoottorinen auto, ja ne kaikki maksavat l\u00e4hes tai yli miljoona dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka jotkut saattavat pit\u00e4\u00e4 Boxsterin muotoilua hieman ”tytt\u00f6yst\u00e4v\u00e4llisen\u00e4”, Cayman\/Boxster-alustan suorituskyky on niin edistyksellinen, ett\u00e4 Boxster-alustaan liittyv\u00e4n ”mimmiauto-retoriikan” ei pit\u00e4isi olla niin t\u00e4rke\u00e4\u00e4 kuin se joskus on.<\/p>\n\n\n\n

Miesten autojen perikuva.<\/h2>\n\n\n\n

Se, miten typer\u00e4\u00e4 on kutsua autoa miesten tai naisten autoksi, k\u00e4y selvimmin ilmi, jos otetaan tarkasteltavaksi muutamat miesten autojen perikuva. Esimerkiksi Hummer H1 on uskomattoman kolossaalinen 4×4-maasturi, jonka on valmistanut kuollut merkki.<\/p>\n\n\n\n

Monet uskoivat sen olevan miehisin auto, ja myynti oli olematonta. Ehk\u00e4 vain harvat miehet ovat H1:n arvoisia, niin paljon, ett\u00e4 se tappoi merkin. Kompensoivan Hummer H1:n lis\u00e4ksi my\u00f6s Ford Mustangia pidet\u00e4\u00e4n usein ”todellisen miehen autona”.<\/p>\n\n\n\n

Tosiasia on kuitenkin se, ett\u00e4 Ford Mustangia ajavien tai ostamaan haluavien naisten osuus on paljon suurempi kuin niiden naisten osuus, jotka haluavat ostaa Porsche Boxsterin tai ajavat Boxsterilla.<\/p>\n\n\n\n

Monet uskovat my\u00f6s, ett\u00e4 Range Rover on todellinen miesten auto, mutta naiset rakastavat Range Roveria. Useimmiten suuri auto on miesten auto ja pienempi auto on naisten auto. T\u00e4m\u00e4 saattaa joissakin tapauksissa vaikuttaa uskottavalta, mutta yleisesti ottaen se on vain stereotypia.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on kaikkien aikojen tytt\u00f6m\u00e4isin auto ja miksi?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka yleinen mielipide ”mimmiautoista” on kyseenalainen, jotkut tietyt mallit ovat tytt\u00f6m\u00e4isempi\u00e4 kuin toiset, mutta hyv\u00e4st\u00e4 syyst\u00e4. Yksi n\u00e4ist\u00e4 malleista on WV Beetle Convertible. Ensinn\u00e4kin Beetle WV:n myynti\u00e4 hallitsivat naiset.<\/p>\n\n\n\n

Myyntin\u00e4k\u00f6kulman lis\u00e4ksi WV Beetleen oli tehtaalta saatavana jopa kukkamaljakko. WV:n mukaan kukkamaljakko tarjottiin ”ilman raikastamiseksi”, mutta suuri yleis\u00f6 piti WV:n kukkamaljakkoa aina kaikkien aikojen tytt\u00f6m\u00e4isimp\u00e4n\u00e4 tehdaslis\u00e4varusteena.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 autoja naiset vihaavat?<\/h3>\n\n\n\n

On paljon autoja, jotka eiv\u00e4t p\u00e4rj\u00e4\u00e4 naisille. Naiset eiv\u00e4t yleens\u00e4 pid\u00e4 matalista, \u00e4\u00e4nekk\u00e4ist\u00e4 ja ep\u00e4mukavista urheilu- ja superautoista. He eiv\u00e4t my\u00f6sk\u00e4\u00e4n yleens\u00e4 pid\u00e4 farmariautoista, mik\u00e4 johtuu l\u00e4hinn\u00e4 Ford Country Squire -tyyppisist\u00e4 autoista eli maailman daddimaisimmista autoista.<\/p>\n\n\n\n

Naiset my\u00f6s vihaavat v\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 mainontaa. Chrysler 300C:t\u00e4 on siis syyt\u00e4 v\u00e4ltt\u00e4\u00e4, jos haluat tehd\u00e4 vaikutuksen tytt\u00f6\u00f6n. 300C n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 miljoonan dollarin hintaiselta, mutta se maksaa uutena vain 30 000 dollaria. Kun yht\u00e4l\u00f6\u00f6n lis\u00e4t\u00e4\u00e4n viel\u00e4 surkea luotettavuus, 300C:n tilanne ei n\u00e4yt\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 ostamasta autoa, jota pidet\u00e4\u00e4n ”tytt\u00f6jen” tai ”j\u00e4tkien” autona?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, kannattaa ostaa mit\u00e4 haluaa ostaa. N\u00e4m\u00e4 ovat vain stereotypioita, ja joskus ne tosiaan karkottavat sinua ostamasta autoa. Chrysler 300C:n ja Hummer H1:n tapauksessa stereotypiat ovat oikeassa, ja n\u00e4it\u00e4 autoja kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4.
Toisaalta Porsche Boxster tai Mazda Miata ovat molemmat upeita, ostivatpa ne kuka tahansa. T\u00e4llaiset stereotypiat vain rajoittavat sit\u00e4, kuinka hauskaa t\u00e4llaisten autojen omistaminen voisi olla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Vain muutama auto on historian aikana tehty erityisesti naisille, eik\u00e4 yksik\u00e4\u00e4n niist\u00e4 ole menestynyt kovin hyvin. Porsche Boxster on 2-paikkainen urheiluauto, ja jotkut ihmiset todella uskovat, ett\u00e4 Boxster on ”tytt\u00f6jen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1055"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1055"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1055\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1055"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1055"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1055"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}