{"id":1059,"date":"2021-07-16T11:00:18","date_gmt":"2021-07-16T11:00:18","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1059"},"modified":"2021-07-16T11:00:18","modified_gmt":"2021-07-16T11:00:18","slug":"onko-porsche-boxsterissa-kovakatto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-porsche-boxsterissa-kovakatto\/","title":{"rendered":"Onko Porsche Boxsterissa kovakatto?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche Boxster ja Porsche Cayman ovat kaksi Porsche-urheiluautoa l\u00e4ht\u00f6tasolla. N\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 on vain pieni\u00e4 eroja, mutta jos pid\u00e4t enemm\u00e4n coupesta, pid\u00e4t luultavasti enemm\u00e4n Caymanista. Jos taas pid\u00e4t avoautosta, suosit todenn\u00e4k\u00f6isesti Boxsteria.<\/p>\n\n\n\n

Ent\u00e4 jos haluat avoauton, mutta haluat my\u00f6s mahdollisuuden olla k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 Porsche Boxsterin mukana tulevaa kangaspehmustetta? No, jotkut Boxster-mallit tarjoavat t\u00e4llaisen toiminnon, mutta aito Porsche-kovakatto maksaa muutaman tuhat dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Uusimmat 981\/718 Boxster-mallit eiv\u00e4t tarjoa kovakattoversiota tehtaalta, mutta jotkut j\u00e4lkimarkkinavalmistajat saattavat pysty\u00e4 tarjoamaan sinulle jonkinlaisen kovakattoversion. Se ei kuitenkaan yleens\u00e4 ole suositeltavaa, koska todistamaton kovakatto mit\u00e4t\u00f6i takuusi aivan varmasti, jos jokin menee pieleen.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 Porsche tarjosi kovakattovaihtoehtoja joihinkin Boxster-malleihin. Esimerkiksi 986 Boxster, mutta se ei ollut tavallinen sis\u00e4\u00e4nvedett\u00e4v\u00e4 kiintokatto, vaan kiinte\u00e4 paneeli, joka piti asettaa paikalleen k\u00e4sin.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 986 hardtop<\/h2>\n\n\n\n

Lis\u00e4\u00e4ntyneen asiakaskysynn\u00e4n vuoksi Porsche on valmistanut Porsche Boxster 986 -malliin kiinte\u00e4n kiintopaneelin. N\u00e4m\u00e4 kiintokatot ovat kuitenkin melko kalliita, ja OEM Porsche-tehtaan kiintokattopaneeli 986:een maksaa v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 4500-5200 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4kysymys on, ett\u00e4 kaikki n\u00e4m\u00e4 kiintokaton paneelit tarjotaan yleens\u00e4 yhteensopivissa v\u00e4reiss\u00e4 ja yhteensopivassa viimeistelyss\u00e4. Mutta kaksi eri paneelia, joita ei ole maalattu samaan aikaan, tarkoittaa yleens\u00e4 sit\u00e4, ett\u00e4 v\u00e4ri saattaa olla hieman erilainen. Sit\u00e4 ei haluta Porschelta 4500 dollarin hintaan.<\/p>\n\n\n\n

Sit\u00e4 paitsi 986:een sopivan v\u00e4risen kiintokaton l\u00f6yt\u00e4minen voi olla ongelma, koska 986 on melko vanha malli, ja niit\u00e4 on vain muutama j\u00e4ljell\u00e4 internetiss\u00e4. Eri v\u00e4rin ostaminen ja maalaaminen haluamallasi v\u00e4rill\u00e4 saattaa maksaa reilusti yli tavanomaisen 4-5 000 dollarin l\u00e4ht\u00f6hinnan.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, Porsche OEM 986 -kovakatto on paras vaihtoehto 986:een. Se sopii t\u00e4ydellisesti, ja se on my\u00f6s se kovakattopaneeli, joka kannattaa ostaa, jos haluat s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 mahdollisimman paljon arvoa 986:n tulevan j\u00e4lleenmyyntiarvon kannalta.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 987 hardtop<\/h2>\n\n\n\n

Tehtaan hardtop-paneeli on saatavana my\u00f6s 987\/987.2 Boxster-sukupolveen. Ero 986-sukupolven Boxsterin kovakattopaneeliin on se, ett\u00e4 987-sukupolven paneeli maksaa huomattavasti v\u00e4hemm\u00e4n. Jos haluat kovakattopaneelin 987-malliin, saat sen 2,5-3,5 dollarilla.<\/p>\n\n\n\n

987-mallin kovakattopaneeli on viimeistelty samalla tavalla kuin 986-mallin Boxsterin kovakattopaneeli. Ne on my\u00f6s maalattu l\u00e4hes kaikissa 987 Boxsterin suosituissa v\u00e4reiss\u00e4, jotta ne sopivat helpommin yhteen. Edell\u00e4 mainittu v\u00e4rien yhteensopimattomuus on todellakin mahdollista, mutta on olemassa keinoja, joilla poikkeamaa voidaan pienent\u00e4\u00e4 merkitt\u00e4v\u00e4sti.<\/p>\n\n\n\n

Tehdas-Porschen kovakattopaneelin valitsemisen ilmeinen etu on se, ett\u00e4 Porsche pyrkii tarjoamaan sinulle kaikki ne mukavuudet, joita voit odottaa Caymanilta. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 kiintokatto on varustettu l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4ll\u00e4 takalasilla, mustalla vuoratulla kattoverhoilulla, jossa on asianmukainen \u00e4\u00e4nieristys, ja asennusprosessi on melko helppo eik\u00e4 aikaa viev\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Voisit aina valita joukon j\u00e4lkimarkkinoiden kovakattopaneeleita, jotka saattavat olla joillekin helpommin hankittavissa, ja ne saattavat my\u00f6s olla hieman halvempia. N\u00e4it\u00e4 kannattaa kuitenkin v\u00e4ltt\u00e4\u00e4, jos et tunne 100-prosenttisesti kaikkia tiettyjen kovakattopaneelien yksityiskohtia.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 981\/718 kovakatto<\/h2>\n\n\n\n

987 Boxsterin j\u00e4lkeen Porsche lakkasi tarjoamasta kovakattopaneelia kaikkiin tuleviin Boxster-sukupolviin. 987.2:n seuraaja oli vuoden 2013 981-sukupolvi, ja vaikka monet asiakkaat odottivat 981:een mahdollista hardtop-vaihtoehtoa, se ei koskaan toteutunut.<\/p>\n\n\n\n

Sit\u00e4 ei koskaan tullut, koska se ei sopinut Porschen strategiaan vuonna 2013, ja on melko ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4\u00e4, miksi Porsche ei koskaan tarjonnut sit\u00e4. Ensinn\u00e4kin kovakattopaneeli on kehitett\u00e4v\u00e4, mik\u00e4 maksaa rahaa ja aikaa. Ja miksi Porsche k\u00e4ytt\u00e4isi rahaa sen j\u00e4lkeen, kun se on jo kehitt\u00e4nyt pehme\u00e4n katon ja coupen?<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi Porsche otti k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n tiukemman painonpudotusstrategian, ja kovakattoa varten tarvittavat lis\u00e4pultit olivat ensimm\u00e4isi\u00e4 asioita, joista piti luopua. Kovakatto lis\u00e4\u00e4 yleens\u00e4 40-50 kiloa auton yl\u00e4osaan, mik\u00e4 nostaa auton painopistett\u00e4 ja sotkee auton aerodynaamisia ja k\u00e4sittelyprofiileja.<\/p>\n\n\n\n

Sama juttu 718:n kanssa, eik\u00e4 Porsche tarjonnut kovakattoa my\u00f6sk\u00e4\u00e4n 718 Boxsteriin. N\u00e4ihin Boxster-malleihin saattaisi olla mahdollista hankkia j\u00e4lkimarkkinoilta kovakattopaneeli, mutta se ei ole suositeltavaa, koska kovakattoa varten ei ole pulttipisteit\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun pit\u00e4isi todenn\u00e4k\u00f6isesti porata autoosi.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mist\u00e4 voin ostaa kovakattopaneelin 986\/987 Boxsteriini?<\/h3>\n\n\n\n

Ota aina ensin yhteytt\u00e4 j\u00e4lleenmyyj\u00e4\u00e4n, jos olet kiinnostunut Boxsterisi tietyist\u00e4 osista. Hinnat saattavat olla hieman paisuneet, mutta on aina hyv\u00e4 tiet\u00e4\u00e4 ero j\u00e4lleenmyyj\u00e4n hintojen ja erikoistuneiden varaosaliikkeiden hintojen v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

On kuitenkin olemassa muutama nettisivusto, kuten Suncoastparts.com ja design911.com, jotka molemmat ovat erikoistuneet enimm\u00e4kseen aitoihin\/OEM Porsche -osiin. T\u00e4\u00e4lt\u00e4 l\u00f6yd\u00e4t kasan lis\u00e4varusteita 986\/987:\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 haittoja on kovakattoisessa avoautossa, joka ei ole tehdasvalmisteinen kovakattoinen?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on todella t\u00e4rke\u00e4 kysymys, joka sinun kannattaa kysy\u00e4 itselt\u00e4si, kun p\u00e4\u00e4dyt ostamaan kovakattoa Boxsteriisi. Boxsteria ei koskaan suunniteltu kovakattoiseksi, ja kovakattopaneelit olivat j\u00e4lkik\u00e4teen tehtyj\u00e4, ja niihin liittyy joitakin mainitsemisen arvoisia seurauksia.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin monet omistajat valittavat kovakattopaneelista tulevista narisevista \u00e4\u00e4nist\u00e4. Lis\u00e4ksi jotkut omistajat ovat raportoineet jopa vesivuodoista. Kovakatto lis\u00e4\u00e4 my\u00f6s tarpeetonta painoa ja heikent\u00e4\u00e4 auton dynaamisia ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Cayman, jos haluan kovakattoisen Porsche Boxsterin?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun pit\u00e4isi ehdottomasti ostaa, koska Boxsterin kovakattopaneeli ei ole sis\u00e4\u00e4nvedett\u00e4v\u00e4, eik\u00e4 sit\u00e4 voi s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 miss\u00e4\u00e4n auton sis\u00e4ll\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 jos l\u00e4hdet matkalle kovakatto paikallaan, pid\u00e4t sen todenn\u00e4k\u00f6isesti p\u00e4\u00e4ll\u00e4, koska sinulla ei ole paikkaa, johon voisit s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin valitset Caymanin, saat todenn\u00e4k\u00f6isesti paremman n\u00e4k\u00f6isen urheiluauton, joka on kevyempi ja todenn\u00e4k\u00f6isesti hauskempi ajaa kuin Boxster. Joko n\u00e4in tai sitten hyv\u00e4ksyt sen tosiasian, ett\u00e4 pehme\u00e4kattoinen 981\/718 Boxster on toistaiseksi ainoa vaihtoehtosi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche Boxster ja Porsche Cayman ovat kaksi Porsche-urheiluautoa l\u00e4ht\u00f6tasolla. N\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 on vain pieni\u00e4 eroja, mutta jos pid\u00e4t enemm\u00e4n coupesta, pid\u00e4t luultavasti enemm\u00e4n Caymanista. Jos taas pid\u00e4t avoautosta, suosit<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1059"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1059"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1059\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1059"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1059"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1059"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}