{"id":1065,"date":"2021-07-16T11:02:35","date_gmt":"2021-07-16T11:02:35","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1065"},"modified":"2021-07-16T11:02:35","modified_gmt":"2021-07-16T11:02:35","slug":"onko-kaytetty-porsche-boxster-hyva-ostos","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-kaytetty-porsche-boxster-hyva-ostos\/","title":{"rendered":"Onko k\u00e4ytetty Porsche Boxster hyv\u00e4 ostos?"},"content":{"rendered":"\n

K\u00e4ytetty Porsche Boxster voi olla hyv\u00e4 ostop\u00e4\u00e4t\u00f6s, koska Porschen arvo ei laske kovin paljon muihin merkkeihin verrattuna. Lis\u00e4ksi Porsche Boxster tarjoaa uskomattoman ajokokemuksen niin ylh\u00e4\u00e4lt\u00e4 kuin alhaaltakin.<\/p>\n\n\n\n

Boxster\/Cayman-alustan dynaamiset ominaisuudet ovat varsin vaikuttavia. Kevyen rakenteen ja tehokkaiden moottorivaihtoehtojen ansiosta useimmat uudemmat Boxster-mallit kykenev\u00e4t kovaan vauhtiin, jopa niin kovaan, ett\u00e4 voit pysy\u00e4 per\u00e4ss\u00e4 joukon 911-malleja.<\/p>\n\n\n\n

Malleja on paljon, ja jos haluat pienikokoisen edullisen urheiluauton, joka ei silti k\u00e4rsi huonosta luotettavuudesta, vanhempi 986 Boxster on loistava valinta. Toisen sukupolven 987 Boxster tarjoaa kasan p\u00e4ivityksi\u00e4, mutta 3. sukupolven 981 Boxster on luultavasti paras sukupolvi ostettavaksi.<\/p>\n\n\n\n

Arvonalentuminen ja arvo<\/h2>\n\n\n\n

Kun olet ehk\u00e4 ostamassa k\u00e4ytetty\u00e4 autoa, budjetti on luultavasti t\u00e4rkein huolenaiheesi. Haluat kuitenkin my\u00f6s varmistaa, ett\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4si rahat eiv\u00e4t haihdu muutamassa vuodessa. Boxster on koko pienikokoisten urheiluautojen segmentiss\u00e4 se, jonka arvon aleneminen on lievint\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

On arvioitu, ett\u00e4 Porsche Boxster menett\u00e4\u00e4 noin 26 % alkuper\u00e4isest\u00e4 arvostaan kolmen ensimm\u00e4isen omistusvuoden aikana. Audi TT menett\u00e4\u00e4 noin 37 prosenttia ja Mercedes SLC noin 33 prosenttia alkuper\u00e4isest\u00e4 arvostaan.<\/p>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4isen sukupolven 986 Boxster on niin halpa kuin Porscheja voi saada, ja kunnollisen 986 Boxsterin saa noin 15 000 dollarilla. 987 on hieman kalliimpi kuin 986, mutta se tarjoaa silti hyv\u00e4\u00e4 vastinetta rahalle. 981 Boxster maksaa huomattavasti enemm\u00e4n kuin kaksi ensimm\u00e4ist\u00e4 sukupolvea, noin 30 000 dollaria, mutta se tarjoaa paljon parannuksia.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster on elinkaarensa p\u00e4\u00e4ss\u00e4, ja uusi 5. sukupolven Boxster on tulossa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 718 ja kaikki edellisen sukupolven Boxster-mallit tulevat todenn\u00e4k\u00f6isesti sy\u00f6ksym\u00e4\u00e4n arvossaan lis\u00e4\u00e4 heti uuden saapuessa. T\u00e4st\u00e4 huolimatta kunnollisen 718:n voi ostaa noin 40 000 dollarilla.<\/p>\n\n\n\n

Urheiluautoilu<\/h2>\n\n\n\n

Yksi t\u00e4rkeimmist\u00e4 syist\u00e4, miksi Boxsterin ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n ostaisi, on se, ett\u00e4 Boxster tarjoaa baby 911 -ajo-ominaisuudet. Vaikka Boxsterin alusta on keskimoottorinen ja 911:n moottori istuu takana, Boxsterin\/Caymanin alustan p\u00e4tevyys ei ole kaukana 911-alustasta.<\/p>\n\n\n\n

Useimmissa Porsche Boxster -malleissa on samanlainen tasakuutosmoottori kuin nipussa 911-malleja. Varhaisimmat Boxster-mallit puskevat ulos 200-300 hv, ja my\u00f6hemm\u00e4t mallit nostivat tehot kohti 420 hv:n rajaa.<\/p>\n\n\n\n

On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 joissakin uudemmissa 718-malleissa on tavallisempi 4-sylinterinen moottori, joka on paljon ymp\u00e4rist\u00f6yst\u00e4v\u00e4llisempi, mutta ei yht\u00e4 rakastettu kuin imusarjainen tasakuutosmoottori. T\u00e4m\u00e4n vuoksi 981-sukupolvi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan joukon paras valinta astumatta uusimpiin luontaisesti hengitt\u00e4viin GTS\/Boxster Spyder -malleihin.<\/p>\n\n\n\n

Cayman\/Boxster-alusta on jatkuvasti voittanut joukon ylivoimaisia urheiluautopalkintoja, mukaan lukien Evo car of the year -palkinnon, joka on yksi arvostetuimmista autolehtien palkinnoista koko urheiluautoharrastajien yhteis\u00f6ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus ja huolto<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka joitakin Boxster-malleja voi ostaa pikkurahalla, nipun Porsche-malleihin liittyv\u00e4t 3 vuoden huoltokulut ovat joskus arvokkaampia kuin itse auto. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 useimmat Porsche-mallit on rakennettu kest\u00e4m\u00e4\u00e4n h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4vi\u00e4 luotettavuustuloksia, ja autoa on huollettava asianmukaisesti juuri t\u00e4st\u00e4 syyst\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat omistajat ovat yleens\u00e4 samaa mielt\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 1000-2000 dollarin vuotuiset huoltokustannukset ovat melko tarkat. Ja se on melko ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4\u00e4, koska kaikki urheiluautot tarvitsevat enemm\u00e4n hell\u00e4sti rakkautta ja huolenpitoa tavalliseen autoon verrattuna. Mutta jos maksat t\u00e4llaisen summan, saat saumattomasti luodinkest\u00e4v\u00e4n auton, joka kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat Porsche-asiantuntijat suosittelevat, ett\u00e4 k\u00e4yt\u00e4t aina aitoja Porsche-osia, ja niin sinun todellakin kannattaa tehd\u00e4. Mit\u00e4 huoltoliikkeisiin tulee, joidenkin s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisten huoltojen yhteydess\u00e4 Boxsteria ei tarvitse vied\u00e4 asiantuntijalle, mutta kaikkien vakavien t\u00f6iden osalta Porsche-asiantuntijan k\u00e4ytt\u00e4minen on eritt\u00e4in suositeltavaa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa k\u00e4ytetty Boxster vai Cayman?<\/h3>\n\n\n\n

Kuten aiemmin mainittiin, molemmat jakavat suurimman osan osistaan, joten lopullinen kokemus on melko vertailukelpoinen, mutta n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 on joitakin huomattavia eroja. Ensinn\u00e4kin Boxster antaa sinulle mahdollisuuden laskea katon alas, joten jos pid\u00e4t ajamisesta ilman kattoa, Boxster on varma valinta.<\/p>\n\n\n\n

Mutta jos asut ilmastossa, joka ei suosi avoautoja kovinkaan paljon, sinun kannattaa valita Cayman, koska Cayman-mallit ovat yleens\u00e4 hauskempia ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi\u00e4 vaihtoehtoja. Ne ovat my\u00f6s arvoltaan melko vertailukelpoisia, ja niiden luotettavuus on melko samanlainen.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa k\u00e4ytetty Boxster vai pit\u00e4isik\u00f6 minun valita BMW\/Mercedes\/Audi-vaihtoehto?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka Audi TT, BMW Z4 ja Mercedes SLC tarjoavat hienoja kokemuksia, ne kaikki pelaavat enimm\u00e4kseen Porsche Boxsterin per\u00e4ss\u00e4. Ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 kyvykk\u00e4it\u00e4 tai arvostettuja kuin Porsche Boxster -mallit, joten sinun kannattaa luultavasti pit\u00e4yty\u00e4 Boxsterissa.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT:n korkein varustelu on Audi TT RS, ja uusimmassa TT RS:ss\u00e4 on \u00e4\u00e4nek\u00e4s R8-vauvan 5-sylinterinen moottori, mutta Boxster Spyderin 911-hankkeesta per\u00e4isin oleva 6-sylinterinen on yht\u00e4 vaikuttava. Korkeimman varustuksen Z4- ja SLC-mallien moottorit eiv\u00e4t ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4vi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mink\u00e4 sukupolven Boxster pit\u00e4isi ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

Paras valinta riippuu toiveistasi ja budjetistasi. Jos voit k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 huippurahaa, kannattaa todenn\u00e4k\u00f6isesti valita uusin Boxster Spyder, koska se tarjoaa parhaan Boxster-kokemuksen ikin\u00e4. Jos budjettisi on hillitympi, my\u00f6s 3. sukupolven Boxster on varteenotettava vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

  1. sukupolven Boxsterit eiv\u00e4t ole kovin erikoisia, mutta hinta huomioon ottaen ne saattavat joissain tapauksissa olla paras vaihtoehto. My\u00f6s 2. sukupolvi tarjoaa paljon vaihtoehtoja suhteellisen edulliseen hintaan. Kannattaa my\u00f6s mainita, ett\u00e4 718 GTS on my\u00f6s loistava 718 Boxster -vaihtoehto.<\/li><\/ol>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    K\u00e4ytetty Porsche Boxster voi olla hyv\u00e4 ostop\u00e4\u00e4t\u00f6s, koska Porschen arvo ei laske kovin paljon muihin merkkeihin verrattuna. Lis\u00e4ksi Porsche Boxster tarjoaa uskomattoman ajokokemuksen niin ylh\u00e4\u00e4lt\u00e4 kuin alhaaltakin. Boxster\/Cayman-alustan dynaamiset ominaisuudet<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1065"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1065"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1065\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1065"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1065"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1065"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}