{"id":1067,"date":"2021-07-16T11:03:27","date_gmt":"2021-07-16T11:03:27","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1067"},"modified":"2021-07-16T11:03:27","modified_gmt":"2021-07-16T11:03:27","slug":"mika-on-paras-vuosimalli-porsche-boxsterin-ostamiseen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-on-paras-vuosimalli-porsche-boxsterin-ostamiseen\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 on paras vuosimalli Porsche Boxsterin ostamiseen?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche Boxster -malliston nelj\u00e4n eri sukupolven aikana on paljon enemm\u00e4n ja v\u00e4hemm\u00e4n kannattavia ostovaihtoehtoja. Parhaan valitseminen riippuu kuitenkin pitk\u00e4lti siit\u00e4, mit\u00e4 arvostat eniten.<\/p>\n\n\n\n

Jos rakastat klassista ajokokemusta, ajatonta mekaanista tuntumaa ja hajua, hyvin s\u00e4ilynyt vuoden 1996 ensimm\u00e4isen sukupolven Porsche 986 Boxster tulee aina olemaan houkutteleva tarjous edullisten hintojensa vuoksi. Loppujen lopuksi n\u00e4m\u00e4 986-mallit ovat ne, joista kaikki alkoi.<\/p>\n\n\n\n

On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 Porsche k\u00e4ytti 3 vuotta ensimm\u00e4isen sukupolven Boxsterin kehitt\u00e4miseen. Mutta jos haluat kaikkien aikojen parhaan Porsche Boxster -mallin, etsit yll\u00e4tt\u00e4en uutta Porsche Boxster Spyder -mallia, koska siin\u00e4 on kuuloisen autuaaksi tekev\u00e4 911-hankkimoottori.<\/p>\n\n\n\n

Objektiivisesti ajatellen uusi Boxster Spyder on kaikkien aikojen paras Boxster-malli, ja rehellisesti sanottuna titteli on ansaittu. Boxster Spyder tulee my\u00f6s todenn\u00e4k\u00f6isesti s\u00e4ilytt\u00e4m\u00e4\u00e4n suurimman osan arvostaan vuosien saatossa, ja on melko turvallista ennustaa, ett\u00e4 718 Boxster Spyderista tulee tulevaisuuden Porsche-klassikko.<\/p>\n\n\n\n

1. sukupolven 986 Boxster<\/h2>\n\n\n\n

986 Porsche Boxsteria valmistettiin vuosina 1996-2004, ja koko 986:n elinkaaren aikana oli joitakin malleja, jotka olivat parempia kuin toiset. Ostettava malli olisi luultavasti manuaalivaihteinen 2,7 litran malli, jota usein pidet\u00e4\u00e4n harrastajien suosikkina. Hinnat vaihtelevat 5-20 000 dollarin v\u00e4lill\u00e4 kyseisist\u00e4 malleista riippuen.<\/p>\n\n\n\n

986 Boxsterit ovat melko halpoja, mutta niiden huolto on kallista, joten jos jokin iso vika, kuten vaihteisto, menee pieleen, auto voidaan kirjata pois. T\u00e4m\u00e4n vuoksi paras vaihtoehto on 2.7L viisivaihteinen 986, koska t\u00e4m\u00e4n mallin vaihteisto on ylivoimainen muihin 986-malleihin verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s joukko j\u00e4lkimarkkinointiin tarkoitettuja varaosayrityksi\u00e4, vanteet ja renkaat on helppo hankkia mist\u00e4 tahansa, ja jos et romuta autoa t\u00e4ysin, 986 on arvoltaan kelpo vaihtoehto. Kuusivaihteisia 986-malleja kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4, koska ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 luotettavia kuin viisivaihteiset mallit.<\/p>\n\n\n\n

986-sukupolven suurin ongelma oli kuitenkin moottorin mahdollinen uusiminen laakeriakselien pett\u00e4misen vuoksi. Ja t\u00e4m\u00e4n takia 986:sta puuttuu kyll\u00e4 ostovarmuus, vaikka huollot eiv\u00e4t olekaan niin kalliita.<\/p>\n\n\n\n

2. sukupolvi 987 Boxster<\/h2>\n\n\n\n

987 Boxster esiteltiin vuonna 2004, ja tuotanto kesti vuoteen 2012 asti. Saatat hankkia 987-sukupolven Boxsterin niinkin halvalla kuin 15 000 dollarilla tai niinkin kalliilla kuin 60 000 dollarilla. Kannattaa kuitenkin valita Porsche Boxster Spyder.<\/p>\n\n\n\n

987 Boxster Spyder on arvoltaan melko turvallinen, ja sen arvo saattaa jopa nousta tulevina vuosina. 987 on paljon hienostuneempi kuin 986, ja l\u00e4hes kaikki tavallisen auton omistamiseen liittyv\u00e4t n\u00e4k\u00f6kohdat ovat paljon parempia 987-sukupolven my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Paras 2. sukupolven Porsche Boxster on edell\u00e4 mainittu Boxster Spyder, t\u00e4m\u00e4 Boxster-malli oli ensimm\u00e4inen todella ker\u00e4ilykelpoinen Boxster-malli. Monet uskovat, ett\u00e4 vuosien 2010-2012 987 Boxster Spyder -malli on \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen aliarvostettu ja ett\u00e4 se on itse asiassa kaikkien aikojen paras Boxster-malli.<\/p>\n\n\n\n

Kolmannen sukupolven 981 Boxster<\/p>\n\n\n\n

Boxsterin 981-sukupolvi oli Porsche, joka esitteli Boxsterin suurelle yleis\u00f6lle. Hinnat vaihtelevat nyt 35 000 dollarista jopa 120 000 dollariin joidenkin mallien osalta, ja 981-sukupolven paras Boxster-malli oli Boxster 2014 GTS.<\/p>\n\n\n\n

Arvoltaan GTS:n arvo todenn\u00e4k\u00f6isesti nousee, ja ehk\u00e4 jopa saavuttaa klassikkoauton kulttiaseman, mutta muu 981 Boxsterin mallivalikoima todenn\u00e4k\u00f6isesti menett\u00e4\u00e4 arvoa ajan my\u00f6t\u00e4. GTS:\u00e4\u00e4 pidet\u00e4\u00e4n my\u00f6s yhten\u00e4 kaikkien aikojen parhaista Boxster-malleista, mutta hinnat ovat reilusti yli 100 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

4. sukupolven 718 Boxster<\/h2>\n\n\n\n

Boxsterin 718-sukupolvi julkaistiin vuonna 2016, ja sen tuotanto loppuu pian Cayman GT4RS:n l\u00e4hestyv\u00e4n tulon my\u00f6t\u00e4. 718 oli melko kiistanalainen, koska Porsche alkoi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 nelisylinterist\u00e4 turbomoottoria, joka ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 kuin aiemmat kuusisylinteriset Boxster-moottorit.<\/p>\n\n\n\n

GTS- ja Boxster Spyder -malleissa Porsche on kuitenkin s\u00e4ilytt\u00e4nyt 911:st\u00e4 per\u00e4isin olevan \u00e4\u00e4nekk\u00e4\u00e4n tasakuutosmoottorin. Vaikka Boxster GTS on huikea auto, 718 Boxster Spyder on omaa luokkaansa. Tulevaisuuden klassikoksi luultu 718 Boxster Spyder saattaa yht\u00e4 hyvin olla viimeinen todella vanhan koulukunnan Boxsterin rajoitettu rajoitettu painos.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka vuoden 2014 Boxster GTS ja vuoden 2012 Boxster Spyder ovat vertailukelpoisia vuoden 2021 Boxster Spyderin kanssa, vuoden 2021 Boxster Spyder t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon useamman laatikon, ja se on kaikin puolin parempi auto. N\u00e4m\u00e4 kolme ovat kuitenkin todenn\u00e4k\u00f6isesti kaikkien aikojen parhaat Boxster-mallivuodet.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Porsche Boxster rahan arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Vastaus t\u00e4h\u00e4n kysymykseen riippuu suuresti siit\u00e4, mist\u00e4 mallista olet kiinnostunut. Se, ett\u00e4 maksat 60 000 dollaria 4-sylinterisest\u00e4 718 Boxsterista aivan sen tuotannon loppuvaiheessa, ei ole aivan erityisen suositeltavaa.<\/p>\n\n\n\n

Mutta jos onnistut ostamaan 718 Boxster Spyderin v\u00e4hitt\u00e4ismyyntihintaan, se on ehdottomasti hintansa arvoinen, koska n\u00e4m\u00e4 mallit myyd\u00e4\u00e4n yleens\u00e4 ylihintaan. Mutta yleisesti ottaen Boxsterit ovat useimmiten hyv\u00e4 ostos, ne eiv\u00e4t menet\u00e4 liikaa arvoaan, ja jos valitset rajoitetumpia malleja, se on turvallinen vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa yli 100 000 dollarin Boxster GTS vai 911?<\/h3>\n\n\n\n

Jotkut ihmiset todella uskovat, ett\u00e4 Boxster on k\u00f6yh\u00e4n miehen 911, mutta t\u00e4m\u00e4 on \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen perusteeton v\u00e4ite. Boxster\/Cayman-alusta on aivan erilainen, ja 911:n ja Boxsterin v\u00e4lill\u00e4 on yht\u00e4l\u00e4isyyksi\u00e4, mutta ne eiv\u00e4t ole niin voimakkaita kuin jotkut luulevat.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2014 Boxster GTS on kiistatta parempi auto kuin useimmat 911-mallit. Ehk\u00e4 jos pystyisit hankkimaan 100 000 dollarin hintaisen, hyv\u00e4kuntoisen 991 GT3:n, saattaisit pit\u00e4\u00e4 enemm\u00e4n hauskaa, jos pid\u00e4t 911-alustasta. Mutta pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4 Boxster GTS on ehdottomasti parempi investointi.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Porsche Boxster -malli on paras sijoitus?<\/p>\n\n\n\n

2012 Boxster Spyder, 2014 Boxster GTS, 2021 Boxster Spyder. N\u00e4m\u00e4 kolme on tarkoitettu tuleviksi klassikoiksi, ja ehk\u00e4 muutamasta alle 2000 kappaleen vuosip\u00e4iv\u00e4st\u00e4, rajoitetun er\u00e4n mallista, kuten vuoden 2004 550 S AE:st\u00e4, saattaa my\u00f6s tulla tulevia klassikoita eritt\u00e4in rajoitettujen tuotantom\u00e4\u00e4rien vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ist\u00e4 autoista on kuitenkin nautittava niin kauan kuin voimme, \u00e4lk\u00e4\u00e4 j\u00e4tt\u00e4k\u00f6 niit\u00e4 autotalliin vain sijoitustarkoituksessa. Nykyaika on melko armoton polttomoottoriautoille, ja kuka tiet\u00e4\u00e4, pian ne saattavat vanhentua.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche Boxster -malliston nelj\u00e4n eri sukupolven aikana on paljon enemm\u00e4n ja v\u00e4hemm\u00e4n kannattavia ostovaihtoehtoja. Parhaan valitseminen riippuu kuitenkin pitk\u00e4lti siit\u00e4, mit\u00e4 arvostat eniten. Jos rakastat klassista ajokokemusta, ajatonta mekaanista tuntumaa<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1067"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1067"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1067\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1067"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1067"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1067"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}