{"id":1069,"date":"2021-07-16T11:04:10","date_gmt":"2021-07-16T11:04:10","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1069"},"modified":"2021-07-16T11:04:10","modified_gmt":"2021-07-16T11:04:10","slug":"onko-porsche-boxster-luotettava-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-porsche-boxster-luotettava-auto\/","title":{"rendered":"Onko Porsche Boxster luotettava auto?"},"content":{"rendered":"\n

Porschea merkkin\u00e4 on aina arvostettu suuresti sen keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 parempien luotettavuustulosten vuoksi verrattuna kaikkiin muihin saksalaisiin premium-valmistajiin. Ja Boxster on hyvin pitk\u00e4lti sama tarina.<\/p>\n\n\n\n

Ennen kuin Porsche esitteli Cayenne- ja Macan-katumaasturit, Boxster-mallisto johti myyntilukuja. Varhaisen sukupolven 986- ja 987-mallit voi nyt ostaa halvalla, ja ne ovat edelleen melko luotettavia, jos niit\u00e4 on huollettu asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka Porschet ovatkin yleens\u00e4 melko luotettavia, ne vaativat aina enemm\u00e4n rahaa huoltoon, jotta luotettavuus s\u00e4ilyy. Boxster ei kuitenkaan koskaan j\u00e4t\u00e4 sinua pulaan, mik\u00e4 ei p\u00e4de moniin muihin super- ja urheiluautoihin.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 986:n luotettavuus<\/h2>\n\n\n\n

Aivan ensimm\u00e4inen uraauurtava Boxster-malli oli vuoden 1996 986 Boxster, joka pysyi tuotannossa vuoteen 2004 asti. 986 on v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 25 vuotta vanha, joten sinun ei kannata odottaa ongelmattomia omistuskokemuksia. Mutta brittil\u00e4isten MOT-tulosten mukaan 986:n l\u00e4p\u00e4isyprosentti on 78 %, mik\u00e4 on paljon korkeampi verrattuna useimpiin tuon aikakauden autoihin.<\/p>\n\n\n\n

986-autot tunnetaan muutamista mahdollisista mekaanisista ongelmista, jotka voivat johtaa kalliisiin laskuihin ja jopa moottorin t\u00e4ydelliseen uusimiseen, jos niit\u00e4 ei pidet\u00e4 kurissa. Kun otetaan huomioon 986-mallien hinnat, moottorin uusiminen saattaa maksaa enemm\u00e4n kuin itse auto.<\/p>\n\n\n\n

Ongelmat, kuten halkeillut rei’itysvaipat tai kuluneet ajoketjun kiristimet, on dokumentoitu laajasti verkossa, ja ne on pidett\u00e4v\u00e4 kurissa, jos haluat 986:n ongelmattoman omistajuuden. Muita mahdollisia vikoja liittyy surullisen kuuluisaan IMS-laakerin (v\u00e4liakselin) vikaan. My\u00f6s RMS-viat (takimmaiset p\u00e4\u00e4\u00f6ljyntiivisteet) ovat melko yleisi\u00e4 useissa 986-malleissa.
Kaikki n\u00e4m\u00e4 ongelmat eiv\u00e4t kuitenkaan ole kovin yleisi\u00e4, ja ne voi havaita jo kaukaa. Jos n\u00e4m\u00e4 asiat pidet\u00e4\u00e4n kurissa ostoa edelt\u00e4v\u00e4n tarkastuksen avulla, 986 voi olla luotettava vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 987\/981:n luotettavuus<\/h2>\n\n\n\n

987-sukupolven Boxster-mallit tarjoavat huomattavan laadun ja suorituskyvyn lis\u00e4yksen 986-sukupolveen verrattuna. On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 987-sukupolven katsastustulosprosentti on 82-91 %, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 987 on todella luotettava Boxster-sukupolvi.<\/p>\n\n\n\n

IMS- ja RMS-viat ovat my\u00f6s joskus ongelma 987-sukupolvessa. Jotkin ongelmat, kuten kierrejousiongelmat, ovat yksi 987-sukupolven yleisimmist\u00e4 ongelmista, mutta t\u00e4m\u00e4 ongelma on my\u00f6s helposti havaittavissa, jos auto kallistuu puolelta toiselle.<\/p>\n\n\n\n

981-sukupolvi on kiistatta yksi, ellei jopa kaikkien aikojen parhaista Boxster-sukupolvista. Luotettavuuden osalta 981 on niin luotettava kuin Porscheissa vain voi olla. On kuitenkin raportoitu ajoittaisista korroosio-ongelmista korin alla. Onneksi ne ovat melko harvinaisia ja johtuvat useimmiten huonosta huollosta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4rkeint\u00e4 on se, ett\u00e4 kaikki raportoidut ongelmat ovat melko pieni\u00e4 ja helposti korjattavissa. Boxsterit ovat yleens\u00e4 todella luotettavia, mutta ne eiv\u00e4t ole luotettavia. Asianmukainen huolto on ehdoton edellytys kaikille autoille, ja erityisesti ominaisuuksiltaan monipuolisille urheiluautoille.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718:n luotettavuus<\/h2>\n\n\n\n

718 Boxster\/Cayman-sukupolvi oli melko kiistanalainen tavallisen nelisylinterisen turbon k\u00e4ytt\u00f6\u00f6noton vuoksi, eiv\u00e4tk\u00e4 monet Porsche-harrastajat olleet tyytyv\u00e4isi\u00e4. Tyhj\u00e4k\u00e4yntinen kuusimoottorinen imumoottori oli varattu vain aivan huippumalleihin.<\/p>\n\n\n\n

718 on yleisesti ottaen luotettava auto, mutta joitakin pieni\u00e4 moottorin ylikuumenemisongelmia on raportoitu hitaassa kaupunkiliikenteess\u00e4. Lis\u00e4ksi ajoittain esiintyy joitakin j\u00e4\u00e4hdytysnesteongelmia, mutta ei mit\u00e4\u00e4n sellaista, joka aiheuttaisi vakavia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Vesipumppuongelmat ja kylmempin\u00e4 p\u00e4ivin\u00e4 tapahtuva halkeilu ovat my\u00f6s satunnaisia ongelmia, mutta eiv\u00e4t mit\u00e4\u00e4n, mit\u00e4 muutamalla dollarilla voisi korjata. On turvallista sanoa, ett\u00e4 my\u00f6s 718-sukupolvi on uskomattoman luotettava alusta, aivan kuten kaikki muutkin Boxster-sukupolvet.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi ostaa Porsche Boxster?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit kompaktia kaksipaikkaista urheiluautoa, joka ei vaadi sinua myym\u00e4\u00e4n molempia munuaisiasi, Porsche Boxster on todenn\u00e4k\u00f6isesti yksi, ellei jopa koko segmentin parhaista vaihtoehdoista.<\/p>\n\n\n\n

Tuskin mill\u00e4\u00e4n muulla t\u00e4m\u00e4n segmentin vaihtoehdolla on yht\u00e4 hyv\u00e4t suorituskykyominaisuudet kuin Boxsterilla. Lis\u00e4ksi Porsche-merkki vaatii varmasti enemm\u00e4n huomiota kuin monet muut saksalaiset premium-luokan autonvalmistajat.<\/p>\n\n\n\n

Jos valitset luonnollisesti imusarjan GTS\/Boxster Spyder -mallin, sinulla on todenn\u00e4k\u00f6isesti el\u00e4m\u00e4si paras aika. Monet 911:n omistajat pit\u00e4v\u00e4t Boxster Spyderia itse asiassa parempana kuin kalliimpaa 911 GT -mallia. Nyky\u00e4\u00e4n Boxster Spyder on kuitenkin yht\u00e4 kallis kuin monet 911-mallit.<\/p>\n\n\n\n

Onko 911 parempi auto kuin Boxster?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche 911 on suurempi, tehokkaampi, ylellisempi ja kalliimpi kuin Boxster. Suurin ero on siin\u00e4, ett\u00e4 911 tarjoaa takamoottorilla varustetun kokoonpanon, ja Boxster on keskimoottorinen auto. N\u00e4m\u00e4 kaksi ajoneuvoa tarjoavat t\u00e4ysin erilaisen ajokokemuksen, ja niiden vertailu on kuin vertaisi omenoita ja appelsiineja.<\/p>\n\n\n\n

911 on ehdottomasti suositumpi, ja monet ihmiset my\u00f6s uskovat, ett\u00e4 se on luonnollinen p\u00e4ivitys Boxsterin\/Caymanin alustasta on 911. Molemmat ajoneuvot ovat kuitenkin h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4vi\u00e4, ja toisen valitseminen toisesta riippuu l\u00e4hinn\u00e4 siit\u00e4, mit\u00e4 haluat urheiluautolta.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon Porsche Boxsterin yll\u00e4pito maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

Joidenkin raporttien mukaan Boxsterin vuosittainen huoltolaskutus on keskim\u00e4\u00e4rin 400-500 dollaria. Toiset arvioivat, ett\u00e4 se on l\u00e4hemp\u00e4n\u00e4 1000 dollaria. Varhaiset 986- ja 987 Boxster-mallit ovat paljon halvempia ja yksinkertaisempia rakenteeltaan.<\/p>\n\n\n\n

Niiden huolto on my\u00f6s edullisempaa. My\u00f6hemm\u00e4t 981 ja 718 Boxster-sukupolvet ovat kuitenkin l\u00e4hemp\u00e4n\u00e4 1000 dollarin rajaa. T\u00e4m\u00e4 on odotettavissa useimpien Porsche-mallien kohdalla. Mahdolliset korjaukset voivat pahimmassa tapauksessa kasvattaa vuotuiset kulut yli 2000 dollariin.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 huoltokulut ovat melko kohtuulliset 2-paikkaiselle urheiluautolle, jolla on Porschen merkki, varsinkin jos otetaan huomioon keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 paremmat luotettavuustulokset. Varhaisia 986- ja 987-sukupolvia voi ostaa halvalla, ja t\u00e4llaisilla hinnoilla on vaikea v\u00e4itt\u00e4\u00e4, ett\u00e4 Boxster olisi jotain muuta kuin urheiluautohinta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porschea merkkin\u00e4 on aina arvostettu suuresti sen keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 parempien luotettavuustulosten vuoksi verrattuna kaikkiin muihin saksalaisiin premium-valmistajiin. Ja Boxster on hyvin pitk\u00e4lti sama tarina. Ennen kuin Porsche esitteli Cayenne- ja Macan-katumaasturit,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1069"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1069"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1069\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1069"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1069"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1069"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}