{"id":1126,"date":"2021-07-23T09:08:08","date_gmt":"2021-07-23T09:08:08","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1126"},"modified":"2021-07-23T09:08:08","modified_gmt":"2021-07-23T09:08:08","slug":"onko-bmw-maasturi-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-bmw-maasturi-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko BMW-maasturi hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

BMW valloitti alun perin markkinat ketterill\u00e4 autoilla ja tyylikk\u00e4ill\u00e4 luksuscoupeilla, mutta nyky\u00e4\u00e4n suuntaus on siirtym\u00e4ss\u00e4 maastureihin. BMW valmistaa hyvi\u00e4 katumaastureita, kuten X3-, X5- ja X7-sarjoja. Saksalainen autonvalmistaja on kulkenut pitk\u00e4n matkan sitten ensimm\u00e4isten X5-ajoneuvojensa vuonna 1999.<\/p>\n\n\n\n

BMW:n katumaasturit ovat hyvi\u00e4 yleismalleja.<\/h2>\n\n\n\n

BMW aloitti katumaasturien ristiretkens\u00e4 tekem\u00e4ll\u00e4 t\u00e4ydellisen kompaktin ylellisen crossover-maasturin BMW X5:ll\u00e4 vuonna 1999. BMW-fanien intohimo katumaastureita kohtaan syttyi my\u00f6hemmin uudelleen vuonna 2003, kun BMW julkaisi ensimm\u00e4isen sukupolven BMW X3:n. X3:a valmistetaan yh\u00e4 nyky\u00e4\u00e4nkin, t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 kolmatta sukupolvea.<\/p>\n\n\n\n

BMW:n katumaastureiden hinnat<\/h3>\n\n\n\n

Markkinoilla on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 seitsem\u00e4n BMW:n katumaasturimallia, joiden moottoreiden ja valmistusvuosien valikoima on suuri, joten sinulla on hyv\u00e4t vaihtoehdot. Vertaillaan esimerkiksi vuoden 2020 mallien hintoja, jotta saat hyv\u00e4n k\u00e4sityksen hintahaarukasta.
N\u00e4m\u00e4 perusmallien likim\u00e4\u00e4r\u00e4iset hinnat. Ne nousevat lis\u00e4pakettien ja -ominaisuuksien my\u00f6t\u00e4.
\u25cf 2020 BMW X1 – 35 000 DOLLARIA (MSRP).
\u25cf 2020 BMW X2 – 35 500 DOLLARIA (MSRP).
\u25cf 2020 BMW X3 – 42 000 DOLLARIA (MSRP).
\u25cf 2020 BMW X4 – 51 000 DOLLARIA (MSRP).
\u25cf 2020 BMW X5 – 59 000 DOLLARIA (MSRP).
\u25cf 2020 BMW X6 – 64 000 DOLLARIA (MSRP).
\u25cf 2020 BMW X7 – 74 000 DOLLARIA (MSRP).<\/p>\n\n\n\n

Kuten selv\u00e4sti n\u00e4kyy, X7:n ja X1:n v\u00e4lill\u00e4 on suuri ero, sill\u00e4 toinen niist\u00e4 maksaa yli kaksinkertaisesti toiseen verrattuna. Jos t\u00e4ysi hinta vaikuttaa sinulle saavuttamattomalta, monet kuljettajat valitsevat BMW:n leasingvuokrauksen sen sijaan, ett\u00e4 ostaisivat sen suoraan.
Jos etsit lava-autoa, BMW ei viel\u00e4 valmista sellaista. He tekiv\u00e4t konseptiyrityksen, mutta yleis\u00f6 ei ottanut sit\u00e4 hyvin vastaan, ja he ovat j\u00e4\u00e4dytt\u00e4neet projektin toistaiseksi.<\/p>\n\n\n\n

BMW:n katumaasturimallien vertailu<\/h2>\n\n\n\n

BMW:n seitsem\u00e4n katumaasturimallia vaihtelevat loistavista kompaktista ty\u00f6matkakoneista suuriin luksusmaastureihin, jotka soveltuvat liike- ja perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

BMW X1 on pienikokoinen katumaasturi, jossa on upea tyyli, keskim\u00e4\u00e4r\u00e4inen matkustajam\u00e4\u00e4r\u00e4 ja eritt\u00e4in ketter\u00e4t ja joustavat moottorivaihtoehdot. Siin\u00e4 on segmenttiin n\u00e4hden vaikuttava tavaratila. Se on ihanteellinen ty\u00f6matkoihin tai pienelle kolmihenkiselle perheelle.<\/p>\n\n\n\n

BMW X2 on hieman suurempi, perustuu BMW 2-sarjaan ja tarjoaa tarvittaessa suorituskykypaketin. Sit\u00e4 pidet\u00e4\u00e4n tyylikk\u00e4\u00e4mp\u00e4n\u00e4 vaihtoehtona BMW X1:lle.<\/p>\n\n\n\n

BMW X3 on joukon myydyin, aivan kuten BMW 3-sarjan auto, johon se perustuu. Se on keskitie budjettiversion ja tuplasti kalliimman lippulaivan v\u00e4liss\u00e4. X3 on hyv\u00e4 tasapaino eritt\u00e4in tehokkaan ajoneuvon ja perheen katumaasturin v\u00e4lill\u00e4, jolla p\u00e4\u00e4see tyylikk\u00e4\u00e4sti useimpiin paikkoihin.<\/p>\n\n\n\n

BMW X4:ss\u00e4 on enemm\u00e4n ominaisuuksia ja sen hinnoittelu on noussut merkitt\u00e4v\u00e4sti. Sis\u00e4tilat ovat huomattavasti paremmat kuin kolmessa edellisess\u00e4 mallissa. Sit\u00e4 pidet\u00e4\u00e4n ylellisen\u00e4 p\u00e4ivityksen\u00e4 BMW X3:een. Sis\u00e4tilat ovat suurin ero n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5 on paljon suurempi kuin edell\u00e4 mainitut mallit. Siin\u00e4 on my\u00f6s mahdollisuus kolmanteen istuinriviin, ja vaikka se on viisipaikkainen, se voi muuttua riitt\u00e4v\u00e4n suureksi ajoneuvoksi seitsem\u00e4lle. Se on keskikokoinen katumaasturi, joka voi vied\u00e4 sinut mihin tahansa seikkailuun aina toimistosta perheen kanssa vietett\u00e4v\u00e4\u00e4n lomamatkaan.<\/p>\n\n\n\n

BMW X6 ei ole varsinaisesti katumaasturi, vaan pikemminkin BMW X5:n coupe-muunnos. Se on paljon suurempi kuin BMW X4. Siin\u00e4 on enemm\u00e4n tilaa kuin useimmissa coupeissa, koska se perustuu loppujen lopuksi maasturiin.<\/p>\n\n\n\n

BMW X7 on BMW:n lippulaivamaasturi. Siin\u00e4 on vakiona kolme istuinrivi\u00e4, ja siin\u00e4 on yhteens\u00e4 seitsem\u00e4n matkustajapaikkaa. Se on ylellisin vaihtoehto, jonka voit ostaa, ja se tarjoaa paljon innovaatioita ja mukavia ominaisuuksia, joita harvoin l\u00f6ytyy BMW:n ravintoketjussa alempana.<\/p>\n\n\n\n

Riippumatta siit\u00e4, mink\u00e4 valitset, BMW:n katumaasturit ovat hyvi\u00e4 yleismalleja, ja ne voivat olla mukavia perheajoneuvoja sek\u00e4 liikeautoja, jotka n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t hyv\u00e4lt\u00e4 kokouksissa ja liikematkoilla. Lis\u00e4ksi parasta BMW:ss\u00e4 on ajamisen ilo, jonka saat valitsemastasi mallista riippumatta.<\/p>\n\n\n\n

BMW-maastureista tiedett\u00e4v\u00e4t asiat<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on xDrive?<\/h3>\n\n\n\n

Kaikkiin BMW:n katumaasturimalleihin voi ostaa xDrive-lis\u00e4varusteen. Joissakin niist\u00e4 on itse asiassa vakiona xDrive. Jos termi ei ole sinulle tuttu, xDrive on Quattroa eli nelivetoa vastaava j\u00e4rjestelm\u00e4. Se on kokoaikainen nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4, joka on suunniteltu ja valmistettu erityisesti BMW:n maastureita ja ajoneuvoja varten.
J\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 ohjaa tietokone, joka havaitsee, kuinka paljon voimaa tiettyyn py\u00f6r\u00e4\u00e4n on kohdistettava. Aina kun yhdell\u00e4 py\u00f6r\u00e4ll\u00e4 on vaikeuksia liikkua, voima jaetaan kolmelle muulle py\u00f6r\u00e4lle ja p\u00e4invastoin, mik\u00e4 tekee j\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4 eritt\u00e4in luotettavan.<\/p>\n\n\n\n

Voiko BMW SUV:n xDrive-j\u00e4rjestelm\u00e4n kytke\u00e4 pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

BMW:n vakiomallin xDrive-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 ei voi kytke\u00e4 pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4. On kuitenkin olemassa vempaimia, jotka voidaan asentaa autoon ja yhdist\u00e4\u00e4 \u00e4lypuhelimeesi, jotta j\u00e4rjestelm\u00e4 voidaan ohittaa manuaalisesti. Muuten xDrive kytkeytyy turvallisuussyist\u00e4 pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4 vain silloin, kun auto tekee jyrk\u00e4n k\u00e4\u00e4nn\u00f6ksen.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on kaikkien aikojen paras BMW:n katumaasturi?<\/h3>\n\n\n\n

BMW:ll\u00e4 oli suurin menestys vuosina 2006 – 2010 maasturimalli X3:lla. Se on eritt\u00e4in mukava ajettava, ja se on vuosien varrella osoittautunut eritt\u00e4in luotettavaksi katumaasturiksi. Se on varustettu tukevalla jousituksella ja vaimentaa useimmat tien kuopat. Lis\u00e4ksi ajoneuvon kilometrit ovat odotettua korkeammat, 22 mpg.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on luotettavin BMW:n katumaasturimalli?<\/h3>\n\n\n\n

BMW X3 2006 – 2010 on luotettavin t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 valmistettu BMW SUV-auto, sill\u00e4 se perustuu BMW 3-sarjaan 2006 – 2011, joka todisti itsens\u00e4 5 t\u00e4hdell\u00e4 t\u00f6rm\u00e4ystesteiss\u00e4 vuonna 2009. My\u00f6s sen luotettavuus vaihteli, mutta se sai aina enemm\u00e4n pisteit\u00e4 kuin BMW-mallit keskim\u00e4\u00e4rin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW valloitti alun perin markkinat ketterill\u00e4 autoilla ja tyylikk\u00e4ill\u00e4 luksuscoupeilla, mutta nyky\u00e4\u00e4n suuntaus on siirtym\u00e4ss\u00e4 maastureihin. BMW valmistaa hyvi\u00e4 katumaastureita, kuten X3-, X5- ja X7-sarjoja. Saksalainen autonvalmistaja on kulkenut pitk\u00e4n<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[22],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1126"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1126"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1126\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1126"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1126"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1126"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}