{"id":1136,"date":"2021-07-23T09:13:23","date_gmt":"2021-07-23T09:13:23","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1136"},"modified":"2021-07-23T09:13:23","modified_gmt":"2021-07-23T09:13:23","slug":"mita-vikaa-porsche-boxsterissa-on","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mita-vikaa-porsche-boxsterissa-on\/","title":{"rendered":"Mit\u00e4 vikaa Porsche Boxsterissa on?"},"content":{"rendered":"\n

Todellisuudessa tuskin mik\u00e4\u00e4n. Mutta se riippuu kuitenkin n\u00e4k\u00f6kulmasta. Joidenkin mielest\u00e4 Porsche Boxster on naisten Porsche, toisten mielest\u00e4 Porsche Boxster on kampaamoauto.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut 911-omistajat uskovat, ett\u00e4 Boxster on k\u00f6yh\u00e4n miehen 911, jotkut Cayman-omistajat uskovat, ett\u00e4 Boxster on Cayman, joka on tarkoitettu kerskailuun. Tuskin miss\u00e4\u00e4n n\u00e4ist\u00e4 on mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4, mutta stereotypia on stereotypia, eik\u00e4 stereotypiasta voi koskaan el\u00e4\u00e4 ilman stereotypioita.<\/p>\n\n\n\n

Varmaa on se, ett\u00e4 Porsche Boxster voi maksaa nyky\u00e4\u00e4n yli 100 000 dollaria ja ett\u00e4 se on eritt\u00e4in suorituskykyinen kaksipaikkainen urheiluauto, jonka luotettavuus on erinomainen. Porscheissa saa yleens\u00e4 sit\u00e4, mist\u00e4 maksaa, eik\u00e4 Boxster ole poikkeus.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki n\u00e4m\u00e4 stereotypiat liittyv\u00e4t useimmiten ihmisiin, joilla ei ole kokemusta Boxsterin ajamisesta. Kun he lopulta saavat kokemuksen korkeamman hintaluokan Boxster-mallista, l\u00e4hes kaikki muuttavat mielens\u00e4, jopa suolaisten 911-omistajien mielest\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Boxsterin kustannukset<\/h2>\n\n\n\n

Uusin Porsche Boxster Spyder maksaa yli 100 000 dollaria. Jos valitset hyvin varustellun auton, hinta saattaa nousta jopa 120 000 dollariin, mik\u00e4 ei ensi silm\u00e4yksell\u00e4 ole mitenk\u00e4\u00e4n j\u00e4rkev\u00e4\u00e4. Miksi maksaisit Boxsterista 120 000 dollaria, jos voit ostaa 911:n tai jopa Lambon tai Ferrarin vastaavalla hinnalla?<\/p>\n\n\n\n

911 991 GT3:n voi ostaa jo 100 000 dollarilla. GT3 on suurempi, nopeampi, paremmin k\u00e4sitelt\u00e4v\u00e4 ja ikonisempi kuin Boxster Spyder. GT3:ssa on \u00e4\u00e4nek\u00e4s 6-kaksoismoottori, joka on periaatteessa sama kuin 992 GT3:ssa.<\/p>\n\n\n\n

Boxster Spyderissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n tavallisemman 911-mallin kuusimoottorista. Boxster on hitaampi, luultavasti v\u00e4hemm\u00e4n haluttu ja ehdottomasti v\u00e4hemm\u00e4n suosittu. Mutta siit\u00e4 huolimatta Boxster Spyder on eri juttu.<\/p>\n\n\n\n

Keskimoottorisen kokoonpanonsa ansiosta Boxster tarjoaa t\u00e4ysin erilaisen ajokokemuksen. Voit my\u00f6s ajaa katto alasp\u00e4in, eik\u00e4 avoautoa GT3:sta ole.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Boxster on ”mimmi-” tai ”kampaamoauto”.<\/h2>\n\n\n\n

Melko johdonmukainen kritiikki Boxster-mallia kohtaan liittyy ”mimmi” auto -nimitykseen. Jotkut uskovat, ett\u00e4 kompakti koko ja 4-sylinteriset moottorit on rakennettu naisille, varsinkin jos ottaa huomioon, ett\u00e4 jopa vanhemman johdon Panameran moottori on kaksi kertaa Boxsterin moottorin kokoinen.<\/p>\n\n\n\n

Tyylikk\u00e4iden urheiluautojen, kuten Audi TT:n, Porsche Boxsterin, Mazda Miatan, BMW Z4:n ja Mercedes SLC\/SLK:n, pienikokoinen segmentti on jonkinlainen hiusmuotoilijoiden kuppikunta. Kaikki n\u00e4m\u00e4 stereotypiat ovat melko vanhoja, ja nyky\u00e4\u00e4n ne ovat yht\u00e4 ajankohtaisia kuin ennenkin.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tulee kuitenkin l\u00e4hinn\u00e4 ihmisilt\u00e4, jotka eiv\u00e4t ole saaneet kunnon Boxster-kokemusta, sill\u00e4 n\u00e4it\u00e4 autoja on \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen hauska ajaa, ja joukko autoharrastajien nettisivustoja ylist\u00e4\u00e4 joukon GTS- ja Boxster Spyder -malleja.<\/p>\n\n\n\n

Sinun on koettava Boxster, jos todella uskot n\u00e4iden olevan totta. Boxsterit ovat melko kevyit\u00e4, eiv\u00e4tk\u00e4 ne tarvitse V8:aa kuten Panamera. Panamera on paljon painavampi kuin Boxster, joten teho-painosuhde on melko vertailukelpoinen, vaikka k\u00e4sitelt\u00e4vyys ei olekaan.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Boxster vs. Porsche Cayman<\/h2>\n\n\n\n

Monet ovat my\u00f6s sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 tuskin on mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4 valita Boxster Caymanin sijaan. Porsche Cayman on edullisempi, pit\u00e4\u00e4 paremmin arvonsa, on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi ja kiistatta urheilullisempi ja hauskempi ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka n\u00e4m\u00e4 saattavat pit\u00e4\u00e4 jossain m\u00e4\u00e4rin paikkansa, erot ovat k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4 lukuun ottamatta hyvin pieni\u00e4. Cayman-malleissa on yleens\u00e4 noin 5-20 hevosvoimaa enemm\u00e4n kuin vastaavassa Boxster-mallissa, mutta n\u00e4m\u00e4 ovat vain pieni\u00e4 lis\u00e4yksi\u00e4, joita ei oikeastaan huomaa.<\/p>\n\n\n\n

Arvoltaan ne eiv\u00e4t ole samoja, mutta erot ovat niin pieni\u00e4, ettei niit\u00e4 kannata mainita. Mainitsemisen arvoista on kuitenkin se, ett\u00e4 Boxsterissa voi nauttia katto alasp\u00e4in -kokemuksesta, ja Cayman on tiukka coupe.<\/p>\n\n\n\n

L\u00e4hes kaikilta osin Cayman- ja Boxster-mallit ovat samanlaisia, erot n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 ovat niin pieni\u00e4, ettei kenenk\u00e4\u00e4n ole syyt\u00e4 pit\u00e4\u00e4 toista jyrk\u00e4sti toista parempana.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Porsche Boxster hintansa arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

718 Boxsterin hinnat vaihtelevat 60 000-100 000 dollarin v\u00e4lill\u00e4. T\u00e4llaisella hinnalla saat ainutlaatuisen toistamattoman ajokokemuksen, jota ei voi saavuttaa mill\u00e4\u00e4n muulla t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 myynniss\u00e4 olevalla autolla.<\/p>\n\n\n\n

Monet autoharrastajat ovat sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 Boxster Spyder -huippumallit ovat aivan liian kalliita, ja ett\u00e4 GT3 on parempi 100-120 000 dollarin vaihtoehto. Ja ehk\u00e4 onkin, mutta Boxster Sypder ei ole menett\u00e4m\u00e4ss\u00e4 mit\u00e4\u00e4n arvoa, p\u00e4invastoin, Boxster Spyder maksaa ajan my\u00f6t\u00e4 enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Joten ilmeisesti hinta on hyvin perusteltu, vaikka se on tavallaan paisutettu. Mutta markkinat tekev\u00e4t mit\u00e4 markkinat haluavat, ja kiinnostusta n\u00e4ihin autoihin on paljon.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 Porsche Boxsterissa on?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4h\u00e4n kysymykseen on paljon helpompi vastata, koska Porsche Boxster tarjoaa t\u00e4ysin ainutlaatuisen kokemuksen. 2-paikkainen avoauto, joka on keskimoottorinen urheiluauto, joka tarjoaa erinomaiset luotettavuus- ja k\u00e4sittelyominaisuudet.<\/p>\n\n\n\n

Boxsterin kanssa on todella vaikea menn\u00e4 pieleen, jos tarkkoja ollaan. Jos ostat jonkin rajoitetummista, korkeamman hintaluokan malleista, et my\u00f6sk\u00e4\u00e4n menet\u00e4 mink\u00e4\u00e4nlaista arvoa. Cayman\/Boxster-alustassa ei siis ole kirjaimellisesti mit\u00e4\u00e4n todella huonoa. Ne ovat todellakin upeita autoja.<\/p>\n\n\n\n

Nouseeko Porsche Boxsterin arvo?<\/h3>\n\n\n\n

Jos auton arvo nousee arvossaan, se tarkoittaa, ett\u00e4 kyseinen auto on melko erikoinen. Ja sellaisen auton kehitt\u00e4minen on melko vaikeaa. Mutta jotkut Boxster-mallit tosiaan kasvattavat arvoaan, ja joidenkin niist\u00e4 on m\u00e4\u00e4r\u00e4 tulla tulevaisuuden klassikoita.<\/p>\n\n\n\n

Boxster Spyderin ja joidenkin GTS-mallien sek\u00e4 ehk\u00e4 muutaman rajoitetun vuosip\u00e4iv\u00e4mallin arvo nousee tasaisesti, ja t\u00e4m\u00e4 nousu todenn\u00e4k\u00f6isesti jatkuu ajan my\u00f6t\u00e4. 911-ker\u00e4ilij\u00e4t tunnistavat Porsche Boxsterit, t\u00e4m\u00e4 tarkoittaa vain kalliimpaa autoa.<\/p>\n\n\n\n

On kuitenkin syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 tavallisen Boxster-mallin arvo ei todenn\u00e4k\u00f6isesti nouse, vain rajoitetumman painoksen mallit nousevat.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Todellisuudessa tuskin mik\u00e4\u00e4n. Mutta se riippuu kuitenkin n\u00e4k\u00f6kulmasta. Joidenkin mielest\u00e4 Porsche Boxster on naisten Porsche, toisten mielest\u00e4 Porsche Boxster on kampaamoauto. Jotkut 911-omistajat uskovat, ett\u00e4 Boxster on k\u00f6yh\u00e4n miehen 911,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1136"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1136"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1136\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1136"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1136"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1136"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}