{"id":1175,"date":"2021-08-03T10:58:56","date_gmt":"2021-08-03T10:58:56","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1175"},"modified":"2021-08-03T10:58:56","modified_gmt":"2021-08-03T10:58:56","slug":"mika-on-pienin-porsche-maasturi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-on-pienin-porsche-maasturi\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 on pienin Porsche-maasturi?"},"content":{"rendered":"\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 Porsche tarjoaa Porsche Cayennea Porsche SUV:n lippulaivana. Se on saatavana tavallisena katumaasturina tai coupe-mallina. Ainoa muu Porschen t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 tarjoama katumaasturi on pienempi Macan-maasturi, jota on saatavana erilaisin varustein ja moottorivaihtoehdoin.<\/p>\n\n\n\n

Cayenne on n\u00e4ist\u00e4 kahdesta selv\u00e4sti suurempi, ja sill\u00e4 on my\u00f6s vakavampi l\u00e4sn\u00e4olo tiell\u00e4, erityisesti coupe-muodossa. Macan on komean n\u00e4k\u00f6inen ja sopusuhtainen, kuten mik\u00e4 tahansa muukin Porsche. Cayenne on keskikokoinen katumaasturi, kun taas Macan on kompakti.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Macan maksaa noin 52 000 dollaria, mik\u00e4 on melko kallista verrattuna muuhun saksalaiseen kompaktin katumaasturin segmenttiin. Ja se on vain l\u00e4ht\u00f6hinta, jos haluat Macan S:n tai Macan GTS:n, hinta nousee 10-20 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat Macan Turbo -huippumallin, varaudu k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n l\u00e4hes 85 000 dollaria ilman lis\u00e4varusteita. Macan on hieno auto, mutta se on todella kallis. MotorTrendin mukaan Macan s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 kuitenkin viel\u00e4 viiden vuoden kuluttua jopa 61 prosenttia arvostaan, mik\u00e4 on todellakin luokan johtavaa.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4\u00e4ntulotason Porsche Macan<\/h2>\n\n\n\n

Porsche Macan on loistava kokonaispaketti, ja Macan on kiistatta paras Porsche, jonka voit ostaa juuri nyt, jos haluat t\u00e4ydellisen sekoituksen ylellisyytt\u00e4, kokoa, urheilullisuutta ja jopa kykyj\u00e4 liev\u00e4\u00e4n tai kohtalaiseen maastok\u00e4ytt\u00f6\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

Alkutason Macan on varustettu 2,0 litran nelisylinterisell\u00e4 moottorilla, jonka tarkoituksena on yhdist\u00e4\u00e4 nopeus ja tehokkuus. 245 hv:n ja 370 Nm:n v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin ansiosta Macan pystyy spurttamaan 6,7 sekunnissa nopeudesta 0-100 km\/h, ja sen elektronisesti rajoitettu huippunopeus on 140 km\/h.<\/p>\n\n\n\n

Macan on suhteellisen hyvin varusteltu, mutta jos haluat hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 kaikkea nykyaikaista Porsche-teknologiaa, sinun on hankittava parin tonnin edest\u00e4 p\u00e4ivityksi\u00e4. Ja koska Porsche on Porsche, t\u00e4llaisia lis\u00e4varusteita on runsaasti ja melko kalliita.
52 000 dollarin v\u00e4hitt\u00e4ismyyntihinnallaan Macan on selv\u00e4 askel yl\u00f6sp\u00e4in verrattuna Audi Q5:een, joka maksaa noin 45 000 dollaria, Mercedes GLC:hen, joka maksaa noin 43 000 dollaria, tai BMW X3:een, joka maksaa suunnilleen saman verran kuin GLC.<\/p>\n\n\n\n

Keskiluokan Porsche Macan S\/Porsche Macan GTS.<\/h2>\n\n\n\n

Jos olet valmis k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n noin 61 000 dollaria, Macan S on oikea valinta. Macan S tarjoaa merkitt\u00e4v\u00e4n lis\u00e4potkun suorituskykyyn 3,0 litran V6-moottorin ansiosta, joka on varustettu 354 hv:ll\u00e4 ja 480 Nm:n v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentilla. N\u00e4iden teholukujen ansiosta Macan S saavuttaa nopeuden 100 km\/h 5,3 sekunnissa, ja Macan S:n huippunopeus on 155 km\/h.<\/p>\n\n\n\n

Macan GTS puolestaan on urheilullisin Macan-malli ilman yli 80 000 dollaria maksavia turbomalleja. GTS:ss\u00e4 on sama moottori, mutta teho on nostettu 380 hevosvoimaan. Aika 0-100 km\/h on nyt alle 5 sekuntia ja huippunopeus on 160 km\/h.<\/p>\n\n\n\n

Macan S vaikuttaa edullisemmalta, ja se on mahdollisesti koko malliston paras valinta. On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 monet autolehdet ovat mitanneet Macan S:n nopeuden 0-100 km\/h paljon nopeammaksi.<\/p>\n\n\n\n

Sama p\u00e4tee my\u00f6s GTS:\u00e4\u00e4n, joten voit olla varma, ettet j\u00e4\u00e4 vaille tehoa, jos valitset kumman tahansa n\u00e4ist\u00e4. GTS-paketti n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon aggressiivisemmalta ja tarkoituksenmukaisemmalta, mutta hintalaatusuhteeltaan Macan S on koko malliston paras valinta.<\/p>\n\n\n\n

Huippumalli Macan Turbo<\/h2>\n\n\n\n

Jos haluat parhaan t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 saatavilla olevan Porsche Macan -mallin, sinun pit\u00e4isi harkita Porsche Macan Turboa. Vaikka Turbo maksaa 85 dollaria, moottori pysyy samana, eik\u00e4 tehonlis\u00e4ys ole kovin suuri, mutta saat kuitenkin joitakin lis\u00e4ominaisuuksia mukaan.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4st\u00e4 huolimatta 3,0 litran V6-moottori, joka on yhdistetty Porschen legendaariseen PDK-vaihteistoon, antaa Macan Turbolle mahdollisuuden spurttiaikaan 0-100 km\/h v\u00e4itetysti 4,5 sekuntia, mutta todelliset 0-100mph-ajat ovat enemm\u00e4n kuin sekunnin v\u00e4hemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Macan Turbon teho on 440 hv, v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 550 Nm ja huippunopeus 170 km\/h. Mutta hienointa Macan Turbossa on se, miten auto kulkee. Koko Macanin alusta on todenn\u00e4k\u00f6isesti markkinoiden dynaamisin kompakti SUV-alusta, Alfa Romeo Stelviota lukuun ottamatta.<\/p>\n\n\n\n

Ja se on todella vaikuttavaa, mutta ei kovin yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4\u00e4. Onhan kyseess\u00e4 Porsche. Kaikki Macan-mallit p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4t poistojen suhteen paremmin kuin muu kompakti luksus-SUV-segmentti. Ainoat murheenkryynit ovat korkeat sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4syhinnat ja lis\u00e4varusteiden hinnat, jotka ovat aina kalliita, mutta v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00f6mi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Muuta Macanista tiedett\u00e4v\u00e4\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Ovatko Porsche Macan -mallit hyvin varusteltuja tehtaalta?<\/h3>\n\n\n\n

Ei oikeastaan. Saat vakiona 10,9 tuuman infotainment-kosketusn\u00e4yt\u00f6n, Apple Car Play -j\u00e4rjestelm\u00e4n, Bluetooth handsfree-yhteyden, Wi-Fi hotspotin, satelliittiradion, LED-ajovalot ja 10-kaiuttimen surround-\u00e4\u00e4nij\u00e4rjestelm\u00e4n.
Jos valitset Premium-paketin, saat my\u00f6s l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4t etu- ja takaistuimet, automaattisesti himmentyv\u00e4t peilit, mukautuvat ajovalot ja 14-kaiuttimen audioj\u00e4rjestelm\u00e4n. Macanin sis\u00e4tilat ovat mukavat, mutta ne alkavat hieman n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ik\u00e4\u00e4ns\u00e4. Voit ratkaista t\u00e4m\u00e4n valitsemalla t\u00e4ysnahkapaketin, joka maksaa hurjat 2330 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka luotettava Porsche Macan on?<\/h3>\n\n\n\n

Useimmiten Porschet ovat luotettavia. Mutta Macan ei ole yht\u00e4 luotettava kuin vaikkapa 911. J.D. Power arvioi Macanin luotettavuusarvosanaksi 77 pistett\u00e4 sadasta. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Macan on keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 parempi, mutta ei loistava.<\/p>\n\n\n\n

Monissa muissa tutkimuksissa Macan kuitenkin sijoitetaan hieman korkeammalle. T\u00e4st\u00e4 huolimatta kaikki riippuu siit\u00e4, miten hyvin autoa on huollettu, ja t\u00e4m\u00e4 vaihtelee omistajasta toiseen. Voit kuitenkin olla varma, ett\u00e4 Macan palvelee sinua hyvin, jos pid\u00e4t siit\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 huolta.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Cayenne parempi katumaasturi kuin Macan?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche Cayenne on SUV:n lippulaivamalli, ja Porsche haluaa lippulaivojensa olevan l\u00e4hes kaikin puolin ylivoimaisia. Niinp\u00e4 kyll\u00e4, Cayenne on parempi katumaasturi Macaniin verrattuna, mutta sill\u00e4 on kova hintapreemio.
Cayenne tarjoaa enemm\u00e4n moottorivaihtoehtoja, on parempi maastokelpoinen, on saatavana joko coupe- tai SUV-versiona, on huomattavasti tehokkaampi ja paremmin varusteltu. Cayennen ja Macanin v\u00e4liset erot ovat jokseenkin verrattavissa 911- ja Boxster\/Cayman-mallien v\u00e4lisiin eroihin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 Porsche tarjoaa Porsche Cayennea Porsche SUV:n lippulaivana. Se on saatavana tavallisena katumaasturina tai coupe-mallina. Ainoa muu Porschen t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 tarjoama katumaasturi on pienempi Macan-maasturi, jota on saatavana erilaisin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[22],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1175"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1175"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1175\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1175"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1175"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1175"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}