{"id":1179,"date":"2021-08-03T11:00:55","date_gmt":"2021-08-03T11:00:55","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1179"},"modified":"2021-08-03T11:00:55","modified_gmt":"2021-08-03T11:00:55","slug":"kannattaako-porsche-macan-ostaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kannattaako-porsche-macan-ostaa\/","title":{"rendered":"Kannattaako Porsche Macan ostaa?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche Macan on Porschen l\u00e4ht\u00f6tason kompaktimaasturi, joka tarjoaa dynamiikkaa, tyyli\u00e4 ja ylellisyytt\u00e4. Premium-merkin lis\u00e4ksi Macan on aito Porsche, sill\u00e4 sen ydinidentiteetti on kehitetty klassisella Porsche-reseptill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4st\u00e4 huolimatta Macan on tutustumisen arvoinen, jos olet markkinoilla t\u00e4llaisen auton suhteen. Vaikka Macan on yksi markkinoiden dynaamisimmista kompakteista katumaastureista, Macan ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 dynaaminen kuin jotkut muut urheilullisemmat Porsche-vaihtoehdot.\u00b8\u00b8H\u00e4n on yksi markkinoiden dynaamisimmista kompakteista katumaastureista.<\/p>\n\n\n\n

Jos tarkastelet kilpailua tarkemmin, n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Macan maksaa keskim\u00e4\u00e4rin 10 000 dollaria enemm\u00e4n kuin muiden saksalaisten premium-merkkien vastaavat luksus-SUV:t. Mutta et maksa vain merkist\u00e4, vaan saat todellakin rahoillesi vastinetta, jos valitset Macanin.<\/p>\n\n\n\n

Jos v\u00e4lit\u00e4t siit\u00e4, miten hyvin auto kulkee, ja voit maksaa lis\u00e4maksun muihin saksalaisiin luksusluokan kompakteihin katumaastureihin verrattuna, Macan on rahansa arvoinen. Ja paras malli nykyisest\u00e4 mallistosta on luultavasti kuusisylinterinen Macan S.<\/p>\n\n\n\n

Ostatko uuden vai k\u00e4ytetyn Macanin?<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka Macan on yksi Porschen v\u00e4hiten arvon alenevista autoista ja varmasti yksi markkinoiden v\u00e4hiten arvon alenevista kompakteista katumaastureista, k\u00e4ytettyn\u00e4 ostamalla s\u00e4\u00e4st\u00e4t melkoisesti rahaa, varsinkin jos otat huomioon, ett\u00e4 jopa l\u00e4ht\u00f6tason Macan maksaa ilman lis\u00e4varusteita per\u00e4ti 53 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Kolme vuotta vanha Macan, jossa on noin 50 000 kilometri\u00e4 ajettu, maksaa noin 40-42 000 dollaria, mik\u00e4 on melko hyv\u00e4 hinta. Samalla rahalla saa kuitenkin joko kevyesti k\u00e4ytetyn, kolme vuotta vanhan Macan S:n tai upouuden perusmallin Macanin.<\/p>\n\n\n\n

Noin viiden vuoden kuluttua Macan s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 jopa 62 prosenttia alkuper\u00e4isest\u00e4 arvostaan. BMW X3 ja Audi Q5 s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t viiden vuoden j\u00e4lkeen vain noin 51 prosenttia alkuper\u00e4isest\u00e4 arvostaan. Jos asiaa tarkastellaan n\u00e4in, voidaan jopa v\u00e4itt\u00e4\u00e4, ett\u00e4 upouuden Macanin vaatima 10 000 dollarin preemio on viiden vuoden j\u00e4lkeen sen arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Uuden ostamiseen liittyy my\u00f6s joukko etuja, kuten takuut, huoltopaketit ja huolto-ohjelmat. Ja upouuden Porschen ostaminen on el\u00e4mys, vaikka kyseess\u00e4 olisikin ”vain” Macan eik\u00e4 911 tai Cayman\/Boxster.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Macan\/Porsche Macan S – l\u00e4ht\u00f6tason mallit.<\/h2>\n\n\n\n

Porsche Macanin mallisto alkaa perusmalli Porsche Macanilla. Porsche Macan maksaa v\u00e4hitt\u00e4ismyynniss\u00e4 noin 53 000 dollaria, ja saat 2,0 litran 4-sylinterisen moottorin 248 hv:ll\u00e4 ja AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n. Macan on saatavana vain Porschen sis\u00e4isell\u00e4 PDK-kaksoiskytkinautomaatilla.<\/p>\n\n\n\n

Alkutason Macan ei ole tehtaalta l\u00e4htien kovinkaan hyvin varusteltu. Vakiovarusteena on LED-ajovalot, 10-kaiutin audioj\u00e4rjestelm\u00e4, Bluetooth, Wifi, Apple Car Play. On eritt\u00e4in suositeltavaa, ett\u00e4 valitset Premium-paketin ja Porsche Sport Chrono -paketin, sill\u00e4 ne auttavat myym\u00e4\u00e4n auton j\u00e4lkik\u00e4teen.<\/p>\n\n\n\n

Macan S puolestaan maksaa noin 10 000 dollaria enemm\u00e4n, ja S on luultavasti koko malliston paras vaihtoehto 3,0 litran 6-sylinterisen turbomoottorin ansiosta. Se on my\u00f6s varustettu Porschen PDK-vaihteistolla ja pysyv\u00e4ll\u00e4 nelivedolla tehtaalta.<\/p>\n\n\n\n

Kuusisylinterinen 350 hv tekee S:st\u00e4 paljon hauskemman ajaa kuin l\u00e4ht\u00f6tason Macan AWD. Vaihtoehtojen suhteen on aika lailla sama tarina kuin l\u00e4ht\u00f6tason Macanissa, ja jos haluat kunnolla varustellun auton, olet katsomassa parin tuhannen dollarin lis\u00e4yst\u00e4 MSRP-hintaan.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Macan GTS\/Turbo – korkeamman hintaluokan mallit.<\/h2>\n\n\n\n

Jos budjettisi ulottuu 70 000 tai jopa 80 000 dollariin, saat t\u00e4llaisella hinnalla joko Macan GTS:n tai huippumallin Porsche Macan Turbon. Molemmissa on 3,0 litran 6-sylinterinen moottori, jossa on 375 hv GTS-mallissa tai 434 hv Turbo-mallissa.<\/p>\n\n\n\n

GTS on aggressiivisempi versio jo ennest\u00e4\u00e4n melko vaikuttavasta Macan S -mallista, ja Turbo on merkitt\u00e4v\u00e4 askel molempia korkeammalla. Macan Turbo on yksi, ellei jopa markkinoiden kyvykk\u00e4in kompakti luksusmaasturi, mutta se maksaa 85 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Sek\u00e4 GTS ett\u00e4 Turbo saavat aggressiivisemman muotoilun, paremman n\u00e4k\u00f6iset ja suuremmat vanteet sek\u00e4 p\u00e4ivitetyt jarrut. Urheilulliset pakoputket kuuluvat my\u00f6s vakiovarusteisiin, samoin kuin urheilulliset, hyvin pehmustetut urheiluistuimet.<\/p>\n\n\n\n

Macan Turbo on vaikuttava auto, eik\u00e4 sit\u00e4 voi kiist\u00e4\u00e4. Vaikka se maksaa melko paljon rahaa, muut kompaktit urheilulliset katumaasturit, kuten Audi SQ5, Mercedes Benz GLC63 tai BMW X1, eiv\u00e4t ole yht\u00e4 dynaamisia kuin Macan Turbo.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Porsche Macan aito Porsche?<\/h3>\n\n\n\n

Objektiivisesti ottaen Macan on loistava auto. Mutta onko se todellinen Porsche? Onhan Porsche tunnettu urheiluautojen, ei katumaastureiden valmistamisesta. Todellisen Porschen on oltava luokkansa dynaamisin auto, sen on my\u00f6s tarjottava ylellisyytt\u00e4, ylivoimaista rakentamisen laatua, luotettavuutta ja arvon s\u00e4ilymist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Macan on todella markkinoiden dynaamisin kompakti katumaasturi, ja se tarjoaa my\u00f6s runsaasti ylellisyytt\u00e4, vaikka sis\u00e4tilat alkavatkin hiljalleen n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ik\u00e4ns\u00e4. Rakennuslaadultaan Macan on yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin mik\u00e4 tahansa muukin Porsche. Ja sama p\u00e4tee my\u00f6s luotettavuuteen ja arvon s\u00e4ilymiseen.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun valita Porsche Cayenne sen sijaan?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche Cayenne on Porschen katumaastureiden lippulaiva. Cayenne on saatavana katumaasturina tai ”coupe” -katumaasturina. Cayenne on paljon isompi ja tehokkaampi, ja se tarjoaa my\u00f6s enemm\u00e4n l\u00e4sn\u00e4oloa tiell\u00e4. L\u00e4hes jokaisella osa-alueella Cayenne p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 Macanin.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4st\u00e4 huolimatta, jos sinulla on varaa hankkia Cayenne, sinun kannattaa ehdottomasti hankkia se, varsinkin jos pid\u00e4t coupe-maastureista. Suorituskyvylt\u00e4\u00e4n Cayenne voidaan varustaa 8-sylinterisell\u00e4 hybridivoimansiirrolla, joka tuottaa yli 600 hv.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Macan parempi kuin Audi Q5, Mercedes GLC tai BMW X3?<\/h3>\n\n\n\n

Audi Q5 on my\u00f6s melko suosittu kompakti katumaasturi sen tyylikk\u00e4\u00e4n sis\u00e4- ja ulkosuunnittelun ja loistavien yleisk\u00e4ytt\u00f6ominaisuuksien ansiosta. GLC on hieman r\u00e4ike\u00e4mpi, mutta yht\u00e4 mukava, kun taas BMW X3 on dynaamisessa ajossa l\u00e4himp\u00e4n\u00e4 Macania.
Macan tarjoaa kuitenkin paremman luotettavuuden, arvon s\u00e4ilymisen ja premium-merkin. T\u00e4st\u00e4 huolimatta Macan maksaa keskim\u00e4\u00e4rin 10 000 dollaria enemm\u00e4n n\u00e4ihin kolmeen verrattuna, mutta se s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s paremman arvonsa. Kaikki t\u00e4m\u00e4 osoitti, ett\u00e4 Macan on askeleen n\u00e4iden kolmen yl\u00e4puolella.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche Macan on Porschen l\u00e4ht\u00f6tason kompaktimaasturi, joka tarjoaa dynamiikkaa, tyyli\u00e4 ja ylellisyytt\u00e4. Premium-merkin lis\u00e4ksi Macan on aito Porsche, sill\u00e4 sen ydinidentiteetti on kehitetty klassisella Porsche-reseptill\u00e4. T\u00e4st\u00e4 huolimatta Macan on tutustumisen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1179"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1179"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1179\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1179"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1179"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1179"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}