{"id":1264,"date":"2021-08-11T11:41:32","date_gmt":"2021-08-11T11:41:32","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1264"},"modified":"2021-08-11T11:41:32","modified_gmt":"2021-08-11T11:41:32","slug":"parhaat-hybridiautot-pitkille-kuljettajille","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/parhaat-hybridiautot-pitkille-kuljettajille\/","title":{"rendered":"Parhaat hybridiautot pitkille kuljettajille"},"content":{"rendered":"\n

Alussa hybridit eiv\u00e4t olleet kovin k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisi\u00e4, koska ne uhrasivat lasti- ja matkustajatilaa voimansiirtokomponenttien lis\u00e4\u00e4miseksi. N\u00e4in ollen n\u00e4iss\u00e4 autoissa ei ollut riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa verrattuna bensiini- ja dieselk\u00e4ytt\u00f6isiin autoihin.<\/p>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n n\u00e4in ei en\u00e4\u00e4 ole, ja pitk\u00e4tkin ihmiset mahtuvat moniin hybridiautoihin ongelmitta. Pitk\u00e4lle kuljettajalle suunnatun auton on tarjottava erinomaiset p\u00e4\u00e4-, jalka- ja hartiatilat, mutta ilman, ett\u00e4 takapenkill\u00e4 on liikaa tilaa.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Sonatan, Toyota Priuksen, Subaru Crosstrek Hybridin ja Ford C-Maxin kaltaiset autot ovat loistavia suhteellisen edullisia hybridiautoja pitkille ihmisille. Jos haluat hienostuneemman kokemuksen, harkitse Lexus RX 450h:n, BMW X5 Hybridin tai Volvo XC90 T8 Twin Engine -mallin ostamista.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Sonata Hybrid<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Sonata sedan on yksi markkinoiden tilavimmista edullisista sedaneista t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4. Sin\u00e4ns\u00e4 Sonata on loistava valinta henkil\u00f6lle, joka haluaa yhdist\u00e4\u00e4 paljon tilaa, suhteellisen edullisuuden, kunnollisen luotettavuuden ja ylivoimaisen tehokkuuden.<\/p>\n\n\n\n

Sonatassa on 40 tuumaa p\u00e4\u00e4ntilaa edess\u00e4 ja yli 46 tuumaa jalkatilaa edess\u00e4. Sonatassa on vakiona 60\/40 jaettuna kokoontaitettavat takaistuimet ja my\u00f6s luokkansa johtava tavaratila. Sonataa on todella vaikea moittia, varsinkin jos kaipaa enemm\u00e4n tilaa.<\/p>\n\n\n\n

Toyota Prius V<\/h2>\n\n\n\n

Mink\u00e4\u00e4nlaisista hybridiautoista ei voi keskustella kunnolla mainitsematta Toyota Priusta, ja Prius V -malli on kaikkein avok\u00e4tisin, kun on kyse matkustajasta ja tavaratilasta. Prius V:n kattolinja on pystympi, mik\u00e4 parantaa p\u00e4\u00e4ntilaa huomattavasti tavalliseen Priukseen verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Noin 40 tuuman p\u00e4\u00e4ntilaa ja yli 41 tuuman jalkatilaa on enemm\u00e4n kuin tarpeeksi pitkille kuljettajille. Prius V:ss\u00e4 on hienoa se, ett\u00e4 kaikki loputkin istuimet ovat reilusti tilavia, joten takapenkkej\u00e4 ei tarvitse uhrata liikaa, jotta eturiviss\u00e4 olisi mukava istua.<\/p>\n\n\n\n

Subaru Crosstrek Hybrid<\/h2>\n\n\n\n

Subaru Crosstrek Hybrid on loistava auto monesta syyst\u00e4, ja yksi niist\u00e4 on se, ett\u00e4 siihen mahtuu helposti pitempi\u00e4 kuljettajia ilman kompromisseja. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi Crosstrek on loistava vaihtoehto aktiivista el\u00e4m\u00e4ntapaa el\u00e4v\u00e4lle, sill\u00e4 8,7 tuuman maavara on varmasti k\u00e4tev\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Crosstrek tarjoaa noin 40 tuuman p\u00e4\u00e4ntilan kuljettajalle ja yli 43 tuuman jalkatilan kuljettajalle. 43 tuumaa jalkatilaa on enemm\u00e4n kuin tarpeeksi l\u00e4hes jokaiselle kuljettajalle, eik\u00e4 sinun tarvitse uhrata takamatkustajan istuintilaa saadaksesi olosi mukavaksi.<\/p>\n\n\n\n

Lexus RX 450h<\/h2>\n\n\n\n

Lexus RX450h luokitellaan keskikokoiseksi nelivetoiseksi katumaasturiksi, joten RX450h:n pit\u00e4isi pysty\u00e4 mukavasti kuljettamaan nelj\u00e4 matkustajaa l\u00e4hes kaikenlaisessa maastossa. RX450h ei ehk\u00e4 tarjoa luokkansa johtavaa kuljettajan tilaa, sill\u00e4 kuljettajan p\u00e4\u00e4ntila on 38,7 tuumaa ja jalkatila 41,4 tuumaa, mutta 450h tarjoaa mukavuutta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4st\u00e4 huolimatta RX450h:ss\u00e4 on helppo viihty\u00e4, koska siin\u00e4 on monella tavalla s\u00e4\u00e4dett\u00e4v\u00e4t istuimet, s\u00e4hk\u00f6s\u00e4\u00e4t\u00f6inen ohjauspy\u00f6r\u00e4, k\u00e4sinojat ymp\u00e4riins\u00e4 sek\u00e4 hiljainen ja seesteinen matkustamo. RX450h tarjoaa my\u00f6s 18 kuutiometri\u00e4 tavaratilaa, mik\u00e4 on enemm\u00e4n kuin tarpeeksi nelj\u00e4lle matkustajalle.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5 xDrive 45e<\/h2>\n\n\n\n

Tila on vain suhteellista, kun kyse on mukavuudesta. Jos sinulla ei ole v\u00e4himm\u00e4ism\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 suoranaista tilaa, mik\u00e4\u00e4n m\u00e4\u00e4r\u00e4 ylellisyytt\u00e4 ei tee sinusta mukavaa. Toisaalta, jos sinulla on v\u00e4himm\u00e4ism\u00e4\u00e4r\u00e4 tilaa, suuri m\u00e4\u00e4r\u00e4 ylellisyytt\u00e4 voi tehd\u00e4 sinusta huomattavasti mukavamman.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5 xDrive 45e:ss\u00e4 kuljettajan p\u00e4\u00e4ntila on l\u00e4hes 41 tuumaa, mutta jalkatila on alle 40 tuumaa. N\u00e4m\u00e4 luvut eiv\u00e4t ehk\u00e4 ensi silm\u00e4yksell\u00e4 vaikuta h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4vilt\u00e4, mutta kun mietit, miten hyvin X5:ss\u00e4 viihtyy, luvuilla ei ole en\u00e4\u00e4 merkityst\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC90 T8 Twin Engine<\/h2>\n\n\n\n

Jos arvostat turvallisuutta, mukavuutta, tyyli\u00e4 ja eleganssia, Volvo XC90:n pit\u00e4isi olla listasi k\u00e4rjess\u00e4. XC90 tarjoaa 39 tuuman p\u00e4\u00e4ntilan kuljettajalle ja 41 tuuman jalkatilan kuljettajalle, mik\u00e4 tekee XC90:st\u00e4 varteenotettavan kilpailijan.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin yhdist\u00e4t XC90:n tarjoaman mukavuuden ja helppouden 400 hv:n ja kunnon tilam\u00e4\u00e4r\u00e4n, XC90:t\u00e4 on todella vaikea moittia. Olitpa kuinka pitk\u00e4 tahansa, voit todenn\u00e4k\u00f6isesti viihty\u00e4 mink\u00e4 tahansa keskikokoisen SUV:n sis\u00e4ll\u00e4, ja XC90 on yksi parhaista t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 myynniss\u00e4 olevista keskikokoisista SUV:ista.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kannattaako hybridiauto ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

Ajat muuttuvat, ja meid\u00e4n pit\u00e4isi muuttua sen mukana, ja siksi hybridiautoista on tulossa jonkinlainen normi 1. maailman maissa, mutta teemmek\u00f6 oikean valinnan, jos alamme kaikki siirty\u00e4 hybridiautoihin?<\/p>\n\n\n\n

Hybridiauton ostaminen on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 vain, jos todella aikoo kytke\u00e4 sen verkkovirtaan. Monet ihmiset, jotka ostavat hybridej\u00e4, tukeutuvat p\u00e4\u00e4asiassa polttomoottoriin, eik\u00e4 hybridin ja tavallisen polttomoottoriauton v\u00e4lill\u00e4 ole mit\u00e4\u00e4n mainittavaa eroa.<\/p>\n\n\n\n

Mink\u00e4laista autoa pitk\u00e4n ihmisen tulisi v\u00e4ltt\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Useimmat autot ovat nyky\u00e4\u00e4n riitt\u00e4v\u00e4n tilavia kaksimetrisille, varsinkin jos matkustat yleens\u00e4 yksin. Jos matkustat usein matkustajien kanssa, no, silloin sinun kannattaa ehdottomasti ohittaa hatchbackit ja pienet sedanit ja crossoverit.<\/p>\n\n\n\n

Ne voivat olla riitt\u00e4v\u00e4n tilavia, mutta vain jos uhraat takapenkkien jalkatilan, mik\u00e4 ei ole j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, jos matkustat usein useiden matkustajien kanssa. Pienten ja pienikokoisten autojen lis\u00e4ksi my\u00f6s jotkin urheilu- ja superautot ovat aivan liian ahtaita yli 180-senttisille.<\/p>\n\n\n\n

Onko s\u00e4hk\u00f6auto parempi ostos kuin hybridiauto?<\/h3>\n\n\n\n

Vastaus t\u00e4h\u00e4n kysymykseen riippuu useista eri muuttujista, kuten asuinpaikastasi, latausinfrastruktuurista, p\u00e4ivitt\u00e4in ajamiesi kilometrien m\u00e4\u00e4r\u00e4st\u00e4 ja kotisein\u00e4latauksen saatavuudesta.<\/p>\n\n\n\n

Yleinen nyrkkis\u00e4\u00e4nt\u00f6 on, ett\u00e4 jos p\u00e4ivitt\u00e4inen ty\u00f6matkasi ei ole kovin pitk\u00e4 ja voit ladata auton kotona kohtuullisella hinnalla, voit yht\u00e4 hyvin valita s\u00e4hk\u00f6auton. Jos kuitenkin aiot ajaa pitki\u00e4 matkoja, valitse s\u00e4hk\u00f6auto vain, jos latausinfrastruktuuri tukee sinua.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Alussa hybridit eiv\u00e4t olleet kovin k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisi\u00e4, koska ne uhrasivat lasti- ja matkustajatilaa voimansiirtokomponenttien lis\u00e4\u00e4miseksi. N\u00e4in ollen n\u00e4iss\u00e4 autoissa ei ollut riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa verrattuna bensiini- ja dieselk\u00e4ytt\u00f6isiin autoihin. Nyky\u00e4\u00e4n n\u00e4in ei<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[21],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1264"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1264"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1264\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1264"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1264"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1264"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}