{"id":1319,"date":"2021-08-27T10:46:05","date_gmt":"2021-08-27T10:46:05","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1319"},"modified":"2021-08-27T10:46:05","modified_gmt":"2021-08-27T10:46:05","slug":"paras-hybridiauto-talviajoon","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/paras-hybridiauto-talviajoon\/","title":{"rendered":"Paras hybridiauto talviajoon"},"content":{"rendered":"\n

Talviajoon ajaminen tuo mukanaan kourallisen haasteita, kuten lunta, sadetta, j\u00e4\u00e4t\u00e4 ja mutaa. Vaikka l\u00e4hes jokaisella autolla voi ajaa talvella, jos se on varustettu asianmukaisilla renkailla, jotkut autot ovat silti paljon parempia kuin toiset.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4 on kaikkien todellisten yleisk\u00e4ytt\u00f6isten autojen ehdoton ominaisuus. Painavampia autoja on vaikeampi hallita liukkaalla pinnalla, mutta ne ovat yleens\u00e4 turvallisempi vaihtoehto kolaritilanteessa suuremman painon vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat turvallisen, suorituskykyisen ja suhteellisen edullisen hybridiauton, Subaru Impreza Hybrid on varmasti hyv\u00e4 vaihtoehto. Jos kuitenkin haluat katumaasturin, Subaru Crosstrek Hybrid ja Mitsubishi Outlander Hybrid sopivat erinomaisesti talviajoon.<\/p>\n\n\n\n

Ylellinen talviauto BMW 530e xDrive on loistava talvisedan, samoin kuin Audi A6 Avant 55 TFSI e Hybrid. Jos kuitenkin pid\u00e4t maasturista, kannattaa valita Audi Q5 55 TFSI e Quattro.<\/p>\n\n\n\n

Subaru Impreza Hybrid<\/h2>\n\n\n\n

On mahdotonta puhua edullisista hybriditalviautoista puhumatta Subarusta. Tavallinen Impreza on luultavasti yksi edullisimmista, mutta k\u00e4ytt\u00f6kelpoisimmista AWD-autoista, joita rahalla saa. Vaikka hinta on suhteellisen edullinen, Impreza tarjoaa my\u00f6s ylivoimaisen luotettavuuden ja hyv\u00e4n j\u00e4lleenmyyntiarvon.<\/p>\n\n\n\n

Subarun hyv\u00e4ksi todettu AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4 toimii kuin rasvattu, ja Impreza on my\u00f6s melko kevyt, mik\u00e4 sopii erinomaisesti lumelle. Ainoa asia, joka saattaa est\u00e4\u00e4 sinua ostamasta Imprezaa, on mahdollinen tilanpuute, sill\u00e4 Impreza on loppujen lopuksi pienikokoinen auto.<\/p>\n\n\n\n

Subaru Crosstrek Hybrid<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee kaikkialle meneviin automerkkeihin, tuskin kukaan muu tekee sen paremmin kuin Subaru, varsinkin t\u00e4ss\u00e4 hintaluokassa. Monien mielest\u00e4 Subaru Crosstrek Hybrid on markkinoiden edullisin hybridimaasturi t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4, ja sit\u00e4 vastaan on vaikea sanoa mit\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden suhteen Subaru on aina hyv\u00e4. On kuitenkin hienoa tiet\u00e4\u00e4, ett\u00e4 Subaru Crosstrek jakaa osan komponenteistaan my\u00f6s Toyota Prius Primen kanssa, ja me kaikki tied\u00e4mme, ett\u00e4 Toyota rakentaa markkinoiden luotettavimpia hybridej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mitsubishi Outlander<\/h2>\n\n\n\n

Mitsubishi Outlander ei vaikuta l\u00e4pihuutojutulta, sill\u00e4 tuskin kukaan haaveilee ostavansa Mitsubishi-hybridimaasturin. Oli miten oli, Outlander on itse asiassa yksi markkinoiden suosituimmista plug-in-maastureista, ja niit\u00e4 on myyty jo yli 200 000 kappaletta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 Mitsubishin katumaasturi pystyy saavuttamaan 80 prosentin lataustilan vain 25 minuutissa. T\u00e4llaiset latausnopeudet ovat mahdollisia, koska Outlander Hybridiss\u00e4 on edelleen DC-pikalataus. Jos t\u00e4h\u00e4n yhdistet\u00e4\u00e4n 7,3 tuuman maavara ja 22 mailin t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6inen toimintas\u00e4de, Outlander vaikuttaa hyv\u00e4lt\u00e4 ostokselta.<\/p>\n\n\n\n

BMW 530e xDrive<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka Subaru Impreza on loistava talvihyppy, BMW:n 5-sarjan hybridi on yksinkertaisesti eri tasolla l\u00e4hes kaikissa kuviteltavissa olevissa suhteissa. Uusin LCI BMW 5-sarjan hybridimalli n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja kulkee kuten pit\u00e4\u00e4kin. Saksalaisten sedanien kolmesta kuninkaasta BMW 5-sarja on kolmikon ylivoimaisesti dynaamisin vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

250 hv on enemm\u00e4n kuin tarpeeksi vetovoimaa l\u00e4hes kaikkiin tilanteisiin. Turvallisuuden kannalta 5-sarjassa on runsaasti turvavarusteita, kuten kaistavahti, etu-, sivu- ja takat\u00f6rm\u00e4ysvaroitin, kuolleen kulman avustin ja niin edelleen.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q5 55 TFSI e Quattro<\/h2>\n\n\n\n

Audi Q5 Hybrid on luultavasti paras Audi SUV markkinoilla t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4. N\u00e4in rohkea v\u00e4ite johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 Q5 tarjoaa riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa, mutta ei silti ole j\u00e4ttil\u00e4ism\u00e4inen kuten isompi sisaruksensa Q7. Moottori tarjoaa yhdistetyn 362 hv, pehme\u00e4n automaattivaihteiston ja ylivoimaisen polttoainetehokkuuden.<\/p>\n\n\n\n

Q5 saa my\u00f6s viiden t\u00e4hden t\u00f6rm\u00e4ysluokituksen kautta linjan, ja se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hienostuneelta, mutta silti maasturimaiselta. Sis\u00e4tilojen osalta Q5:een voi valita l\u00e4hes kaikki haluamansa lis\u00e4varusteet. Monipuolisesti s\u00e4\u00e4dett\u00e4v\u00e4t, mukavat l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4t istuimet, B&O Audio ja paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot eiv\u00e4t sovellu talviajoon?<\/h3>\n\n\n\n

Nykyp\u00e4iv\u00e4n\u00e4 l\u00e4hes jokainen auto voi olla kelpo talviajoneuvo, jos sinulla on hyv\u00e4t talvirenkaat. T\u00e4ysvetoiset autot ovat yleens\u00e4 parhaita, mutta etu- tai jopa takavetoiset autot kelpaavat, jos sinulla on kunnon kumi ja riitt\u00e4v\u00e4 maavara. \u00c4l\u00e4 kuitenkaan aja autollasi talvella ilman kunnollisia renkaita.<\/p>\n\n\n\n

Jos alueellasi sataa paljon lunta, matalia urheiluautoja on v\u00e4ltett\u00e4v\u00e4, koska niiss\u00e4 ei yleens\u00e4 ole niin paljon maavaraa. Niiss\u00e4 on yleens\u00e4 my\u00f6s liian herk\u00e4t kaasu- ja jarrupolkimet, mit\u00e4 et halua liukkaissa olosuhteissa.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko hybridit parempia kuin tavalliset polttomoottoriautot?<\/h3>\n\n\n\n

Hybridit voivat olla parempia, jos hybridivoimansiirto voidaan hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 t\u00e4ysin. Vaikka ne maksavat uutena enemm\u00e4n, voit ehk\u00e4 saada n\u00e4m\u00e4 lis\u00e4kustannukset takaisin, jos ostat ne huolellisesti. Lis\u00e4ksi hybridit ovat todellakin parempia kuin tavalliset polttomoottoriautot tavallisessa kaupunkiajossa.<\/p>\n\n\n\n

Siit\u00e4 huolimatta ne eiv\u00e4t ole kovin hyvi\u00e4 moottoritieajossa. Hybridit voivat joskus painaa jopa 500 kiloa enemm\u00e4n kuin polttomoottorivaihtoehto, ja t\u00e4llaiset painoerot vaikuttavat tehokkuuteen. Lis\u00e4ksi maantienopeuksissa s\u00e4hk\u00f6moottori ei riit\u00e4, ja todenn\u00e4k\u00f6isesti turvaudut polttomoottoriin joka tapauksessa.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko s\u00e4hk\u00f6ajoneuvot parempia kuin hybridit talviajossa?<\/h3>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6autot ovat parempia, jos haluat maksimoida hy\u00f6tysuhteen ja jos k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4si on luotettava latausverkko. Vaikka s\u00e4hk\u00f6autot menett\u00e4v\u00e4t yleens\u00e4 jonkin verran akkukapasiteettia l\u00e4mp\u00f6tilan laskiessa, t\u00e4llaiset prosentuaaliset menetykset eiv\u00e4t oikeastaan koskaan vaikuta kokonaismatkaet\u00e4isyyteen. Toisaalta s\u00e4hk\u00f6autoissa on paljon v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 kaikilla kierroslukualueilla, ja siit\u00e4 voi olla hy\u00f6ty\u00e4 lumen aurauksessa.<\/p>\n\n\n\n

Ilman tavallista vaihdelaatikkoa s\u00e4hk\u00f6ajoneuvot kulkevat tasaisemmin ja ovat jalanvarmempia, kun otetaan huomioon niiden lis\u00e4paino. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi monet uudemmat s\u00e4hk\u00f6autot hy\u00f6dynt\u00e4v\u00e4t jarrutuksenestoa, jarrutuksen palautusta ja kehittynytt\u00e4 vakionopeudens\u00e4\u00e4dint\u00e4, jotka kaikki voivat merkitt\u00e4v\u00e4sti parantaa ajokokemusta lumessa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Talviajoon ajaminen tuo mukanaan kourallisen haasteita, kuten lunta, sadetta, j\u00e4\u00e4t\u00e4 ja mutaa. Vaikka l\u00e4hes jokaisella autolla voi ajaa talvella, jos se on varustettu asianmukaisilla renkailla, jotkut autot ovat silti paljon<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[21],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1319"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1319"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1319\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1319"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1319"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1319"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}