{"id":1323,"date":"2021-08-27T10:47:33","date_gmt":"2021-08-27T10:47:33","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1323"},"modified":"2021-08-27T10:47:33","modified_gmt":"2021-08-27T10:47:33","slug":"vahiten-huoltoa-vaativat-autot","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/vahiten-huoltoa-vaativat-autot\/","title":{"rendered":"V\u00e4hiten huoltoa vaativat autot"},"content":{"rendered":"\n

Autot ovat kalliita, eik\u00e4 sit\u00e4 voi mitenk\u00e4\u00e4n kiert\u00e4\u00e4. Vaikka jotkut niist\u00e4 voivat olla edullisia ostaa, niiden k\u00e4ytt\u00e4minen voi olla samalla my\u00f6s kallista. Oli miten oli, kukaan ei voi kiist\u00e4\u00e4, etteiv\u00e4tk\u00f6 huoltokustannukset olisi eritt\u00e4in t\u00e4rke\u00e4 tekij\u00e4, joka on otettava huomioon, kun etsit\u00e4\u00e4n uutta autoa.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka jotkin autot vaikuttavat edullisilta, koska ne maksavat v\u00e4h\u00e4n, piilokustannukset, kuten huolto-, polttoaine- ja vakuutuskustannukset, voivat muuttaa t\u00e4m\u00e4n jyrk\u00e4sti. T\u00e4st\u00e4 huolimatta, jos haluat halvan autokokemuksen, sinun on keskitytt\u00e4v\u00e4 yht\u00e4 lailla sek\u00e4 ostokustannuksiin ett\u00e4 huoltokustannuksiin.<\/p>\n\n\n\n

Joidenkin autojen yll\u00e4pito 10 vuoden aikana maksaa jopa 25 000, 50 000 tai jopa yli 100 000 dollaria, joten muista sijoittaa aikaa siihen, mit\u00e4 autoja kannattaa ostaa ja mit\u00e4 v\u00e4ltt\u00e4\u00e4. Edulliset, luotettavat autot, joilla on hyv\u00e4 arvon s\u00e4ilyminen, ovat yleens\u00e4 niit\u00e4, joita kannattaa harkita.<\/p>\n\n\n\n

Toyota Corolla ja Honda Accord ovat molemmat tunnettuja edullisuudestaan ja luotettavuudestaan. Maasturimaisesti Toyota RAV-4 ja Honda CR-V ovat kaksi halvinta maasturia, jotka ovat t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 edullisimmin yll\u00e4pidett\u00e4viss\u00e4. Urheiluautoista Mazda MX-5 Miata ja Honda S2000 ovat edullisimpia yll\u00e4pit\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Toyota Corolla<\/h2>\n\n\n\n

Keskim\u00e4\u00e4rin monien autojen yll\u00e4pito maksaa yli 700 dollaria vuodessa. T\u00e4llaisia hintoja on odotettavissa, ja jotkut jopa uskovat, ett\u00e4 1 000 dollaria on pikkuraha, koska on olemassa autoja, jotka voivat maksaa 10 kertaa enemm\u00e4n. Oli miten oli, tuskin mik\u00e4\u00e4n auto voi voittaa Toyota Corollan vuotuisia huoltokustannuksia, jotka ovat vain 310 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 hinnat vaihtelevat vuodesta toiseen riippuen auton i\u00e4st\u00e4, kunnosta, ajokilometreist\u00e4 ja varustelistasta, mutta Corolla on joka tapauksessa kuningas. T\u00e4m\u00e4 johtuu p\u00e4\u00e4asiassa siit\u00e4, ett\u00e4 Corolla tarjoaa ylivoimaisen luotettavuuden ja arvon, aivan kuten mik\u00e4 tahansa muukin Toyota.<\/p>\n\n\n\n

Honda Accord<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavat japanilaiset autot ovat nyky\u00e4\u00e4n toistuva teema, ja siksi Honda Accord j\u00e4\u00e4 Corollan j\u00e4lkeen noin 400 dollarin vuotuisilla huoltokuluilla. Honda Accordit ovat olleet k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 miss\u00e4 tahansa jo vuosikymmeni\u00e4, ja juuri siksi Accordin yll\u00e4pito maksaa niin v\u00e4h\u00e4n.
Varaosia on aivan kaikkialla, ja l\u00e4hes jokaisella mekaanikolla on runsaasti kokemusta Accordin korjaamisesta. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 mekaanikko voi ty\u00f6skennell\u00e4 nopeammin, mik\u00e4 puolestaan alentaa ty\u00f6kustannuksia. N\u00e4iden syiden lis\u00e4ksi Accord on my\u00f6s todella edullinen, mutta silti melko kunnollinen auto.<\/p>\n\n\n\n

Toyota RAV4<\/h2>\n\n\n\n

Ei ihme, ett\u00e4 t\u00e4ll\u00e4 listalla on pari Toyotaa, sill\u00e4 Toyota valmistaa markkinoiden luotettavimpia autoja, melkoisella erolla. Maasturimaisesti RAV4:\u00e4\u00e4 on my\u00f6s k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 joka puolella maailmaa t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 osia on helppo saada, ja halvalla.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4st\u00e4 huolimatta RAV4:n huoltokustannukset ovat noin 430 dollaria, mik\u00e4 on huomattavasti v\u00e4hemm\u00e4n verrattuna muihin t\u00e4m\u00e4n segmentin premium-luokan katumaastureihin. Toyotalla on tapana asettaa etusijalle luotettavuus, edullisuus, suosio ja huollettavuus, jotka kaikki laskevat huoltohintaa.<\/p>\n\n\n\n

Honda CR-V<\/h2>\n\n\n\n

CR-V onnistuu ansaitsemaan ykk\u00f6spaikan halvimmalla huollettavana ja yll\u00e4pidett\u00e4v\u00e4n\u00e4 todellisena katumaasturina vain 407 dollarilla vuodessa. Syy t\u00e4h\u00e4n on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n sama kuin kaikkien muidenkin t\u00e4ss\u00e4 lueteltujen autojen kohdalla. CR-V on hyvin rakennettu, suosittu ja edullinen katumaasturi.<\/p>\n\n\n\n

Ihmiset tiet\u00e4v\u00e4t, mit\u00e4 he saavat, kun uusi CR-V ilmestyy, ja siksi ihmiset rakastavat niit\u00e4 niin paljon. Honda on onnistunut jokaisen sukupolvensa aikana luomaan maineen vahvoista, kest\u00e4vist\u00e4 ja kohtuuhintaisista katumaastureista, mik\u00e4 kaikki toimii arvon s\u00e4ilymisen puolesta.<\/p>\n\n\n\n

Mazda MX-5<\/h2>\n\n\n\n

Olen listannut MX-5:n t\u00e4h\u00e4n, koska paremman hintaista urheiluautoa ei saa mill\u00e4\u00e4n muulla tavalla. Vain 429 dollarin vuosihintaan MX-5 on maailman paras urheiluauto, mit\u00e4 tulee huoltoon. N\u00e4in alhaisten yll\u00e4pitokustannusten lis\u00e4ksi MX-5 on muutenkin halpa ostaa, uutena tai k\u00e4ytettyn\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, jos haluat urheiluauton, MX-5:t\u00e4 on vaikea vastustaa. Niit\u00e4 on paljon, ja niit\u00e4 on todella helppo huoltaa ja viritt\u00e4\u00e4. Loistava k\u00e4sitelt\u00e4vyys, ylivoimainen ketteryys ja katto alas laskettuna tekev\u00e4t MX-5:st\u00e4 loistavan avoauto-urheiluauton.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot maksavat eniten huollosta?<\/h3>\n\n\n\n

Muutamien hyv\u00e4maineisten rahoitusasiantuntijoiden ja huoltoliikkeiden mukaan BMW-, Mercedes-, Cadillac-, Volvo- ja Audi-autojen yll\u00e4pitokustannukset ovat ajan mittaan korkeimmat. Kallein 2000-luvun auto yll\u00e4pidett\u00e4v\u00e4ksi on kuitenkin ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 Bugatti Veyron.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat vaihtaa \u00f6ljyt, edess\u00e4si on 20 000-25 000 dollarin lasku. Jos haluat uudet renkaat, lasku on 42 000 dollaria. Kun renkaat on vaihdettu muutaman kerran, on lopulta vaihdettava my\u00f6s vanteet, ja se voi maksaa yli 50 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Miksi joidenkin autojen yll\u00e4pito maksaa enemm\u00e4n kuin toisten?<\/h3>\n\n\n\n

On tunnettu tosiasia, ett\u00e4 superautot maksavat yleens\u00e4 eniten yll\u00e4pidosta. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4it\u00e4 autoja valmistetaan rajoitettuja m\u00e4\u00e4ri\u00e4 ja niiss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n usein eksklusiivisia osia ja huipputehokkaita komponentteja, jotka on valmistettu noudattamaan tiukempia turvallisuus- ja suorituskykyvaatimuksia.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi varaosia ei ole helposti saatavilla, ja my\u00f6s vakuutus-, polttoaine- ja rekister\u00f6intikustannukset ovat kalliita. Lis\u00e4ksi t\u00e4llaisissa autoissa on usein futuristista teknologiaa, jonka yll\u00e4pito maksaa paljon, eik\u00e4 kovin monella mekaanikolla ole lupaa ty\u00f6skennell\u00e4 t\u00e4llaisten autojen parissa.<\/p>\n\n\n\n

Onko s\u00e4hk\u00f6autojen huolto halvempaa kuin tavallisten autojen?<\/h3>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6autojen yll\u00e4pito on keskim\u00e4\u00e4rin edullisempaa, koska niiss\u00e4 on paljon v\u00e4hemm\u00e4n osia, jotka on vaihdettava ja huollettava. Lis\u00e4ksi \u00f6ljy\u00e4 ei tarvitse vaihtaa, koska s\u00e4hk\u00f6moottorit eiv\u00e4t edes k\u00e4yt\u00e4 \u00f6ljy\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6autossa ei yksinkertaisesti ole niin paljon osia, jotka voivat menn\u00e4 vikaan. Tietenkin, jos sinun on vaihdettava akku, t\u00e4llaiset edut haihtuvat, koska akkujen vaihtaminen voi maksaa yli 10 000 dollaria. Joka tapauksessa, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, s\u00e4hk\u00f6autojen yll\u00e4pito maksaa huomattavasti v\u00e4hemm\u00e4n.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Autot ovat kalliita, eik\u00e4 sit\u00e4 voi mitenk\u00e4\u00e4n kiert\u00e4\u00e4. Vaikka jotkut niist\u00e4 voivat olla edullisia ostaa, niiden k\u00e4ytt\u00e4minen voi olla samalla my\u00f6s kallista. Oli miten oli, kukaan ei voi kiist\u00e4\u00e4, etteiv\u00e4tk\u00f6<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1323"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1323"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1323\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1323"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1323"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1323"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}