{"id":1340,"date":"2021-09-03T08:13:53","date_gmt":"2021-09-03T08:13:53","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1340"},"modified":"2021-09-03T08:13:53","modified_gmt":"2021-09-03T08:13:53","slug":"mika-on-halvin-sahkoauto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-on-halvin-sahkoauto\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 on halvin s\u00e4hk\u00f6auto?"},"content":{"rendered":"\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 markkinoilla on pari suhteellisen halpaa s\u00e4hk\u00f6autoa, mutta ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6kelpoisia kuin jotkin niiden suuremmat vastineet. Vaikka ne eiv\u00e4t tarjoa kovin suurta kantamaa eiv\u00e4tk\u00e4 tehoa, niit\u00e4 voidaan k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4iseen ty\u00f6matkaliikenteeseen kaupunkialueilla.<\/p>\n\n\n\n

On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 EV-markkinat eiv\u00e4t ole viel\u00e4 verrattavissa polttomoottoriautojen markkinoihin. T\u00e4m\u00e4n pit\u00e4isi muuttua my\u00f6hemmin, ja kun n\u00e4in tapahtuu, tulemme todenn\u00e4k\u00f6isesti n\u00e4kem\u00e4\u00e4n enemm\u00e4n s\u00e4hk\u00f6autoja liikkeell\u00e4. Hybridiautojen tilanne on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n sama, sill\u00e4 niit\u00e4 on viel\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n liikkeell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 halvin k\u00e4ytt\u00f6kelpoinen s\u00e4hk\u00f6auto on Mini Cooper SE, jonka v\u00e4hitt\u00e4ishinta on 30 dollaria. Toiseksi halvin s\u00e4hk\u00f6auto on Nissan Leaf, joka maksaa noin 32 000 dollaria. Vuoden 2021 Hyundai Ioniq Electric maksaa 34 dollaria ja vuoden 2021 Chevy Bolt EV 37k dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Halvin luksus-EV on Tesla Model 3, joka alkaa 41 000 dollarista, ja sit\u00e4 seuraa tiiviisti Ford Mustang Mach-E, joka alkaa 44 000 dollarista. 53k dollarilla saa Tesla Model Y:n, ja jos olet valmis k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n yli 61k dollaria, kannattaa hankkia Polestar 2.<\/p>\n\n\n\n

Mini Cooper SE<\/h2>\n\n\n\n

Mini on br\u00e4ndi, joka tunnetaan siit\u00e4, ett\u00e4 se tarjoaa melko paljon sis\u00e4lt\u00f6\u00e4 ei kovinkaan paljoa rahaa. Jos yhdist\u00e4t t\u00e4m\u00e4n v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti tunnistettavaan muotoiluun, Cooper SE saattaa olla juuri sinulle sopiva auto. Vaikka SE:n mitoitus on vain 110 mailia t\u00e4ydell\u00e4 latauksella, t\u00e4llaiset toimintas\u00e4de-arviot j\u00e4\u00e4v\u00e4t paljon alle keskim\u00e4\u00e4r\u00e4isen p\u00e4ivitt\u00e4isen ty\u00f6matkan.<\/p>\n\n\n\n

Muutamissa testeiss\u00e4 Mini Cooper SE:ll\u00e4 saatiin kuitenkin ajettua jopa 150 mailia. Kantaman lis\u00e4ksi Mini on pieni, ketter\u00e4 ja helppo sijoittaa. Yhteenvetona voidaan todeta, ett\u00e4 Mini on t\u00e4ydellinen kaupunkiauto, sill\u00e4 se tarjoaa riitt\u00e4v\u00e4n toimintas\u00e4teen ja yleiset mukavuusominaisuudet eritt\u00e4in edulliseen hintaan.<\/p>\n\n\n\n

Nissan Leaf<\/h2>\n\n\n\n

Jos etsit s\u00e4hk\u00f6autoa, joka maksaa v\u00e4h\u00e4n, mutta kulkee paljon, Leaf saattaa olla askel oikeaan suuntaan. Leafin hinta on 32 000 dollaria, ja sen toimintas\u00e4de on 150 mailia, mik\u00e4 on hintalappu huomioon ottaen melko kiitett\u00e4v\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat viel\u00e4kin suuremman toimintas\u00e4teen, voit maksaa enemm\u00e4n ja p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 Nissan Leaf Plus -malliin, joka tarjoaa 226 mailin toimintas\u00e4teen. Vaikka Leafia ei olekaan tehty pitk\u00e4n matkan ajamiseen, p\u00e4ivitt\u00e4iseksi ty\u00f6matkaliikenteeksi se on loistava ostos.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq Electric<\/h2>\n\n\n\n

34 000 dollarilla saat eritt\u00e4in suositun Hyundai Ioniq Electricin, jonka toimintas\u00e4de on 170 mailia, ja sinun kannattaakin ehdottomasti hankkia se, sill\u00e4 Ioniq on yksi markkinoiden kilpailukykyisimmist\u00e4 pienist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoista. Ioniq Electric tarjoaa nyt my\u00f6s Level 3 -latauksen, jonka pit\u00e4isi lyhent\u00e4\u00e4 latausaikoja hyv\u00e4ksytt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lle tasolle.<\/p>\n\n\n\n

Infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 on kunnollinen, samoin kuin yleinen mukavuus ja tilat. On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 Ioniq ei ole miss\u00e4\u00e4n asiassa luokkansa johtava, mutta se tekee monia asioita eritt\u00e4in hyvin. N\u00e4in ollen Ioniq Electric on ehdottomasti auto, johon kannattaa tutustua.<\/p>\n\n\n\n

Chevrolet Bolt EV<\/h2>\n\n\n\n

Jos haluat koko halpojen s\u00e4hk\u00f6autojen segmentin parhaan dollari-kilometri-suhteen, kannattaa valita Chevy Bolt EV. Arvioidulla 259 mailin toimintas\u00e4teell\u00e4 Bolt EV on kilometri\u00e4 dollarilla -suhteen kuningas. Bolt EV:n tarrahinta oli t\u00e4m\u00e4n artikkelin kirjoittamishetkell\u00e4 noin 37 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Bolt EV ei kuitenkaan ole t\u00e4ydellinen, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja tuntuu sis\u00e4lt\u00e4 halvalta ja siin\u00e4 on paljon muovia ja muita halpoja materiaaleja. Istuimet ovat hieman tiukan tuntuiset, ja muotoilu n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tyls\u00e4lt\u00e4 ja elottomalta. Uusi 2022 Bolt EV on aivan nurkan takana, ja sinun kannattaa j\u00e4tt\u00e4\u00e4 t\u00e4m\u00e4 v\u00e4liin ja odottaa uutta mallia.<\/p>\n\n\n\n

Tesla Model 3<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee pieniin suhteellisen halpoihin EV-autoihin, Tesla Model 3 on ylivoimaisesti tunnetuin. Vajaan 42 000 dollarin tarrahinnallaan Tesla Model 3 tarjoaa melko paljon arvoa. Standard Range Plus -mallin toimintas\u00e4de on yli 260 mailia, mik\u00e4 on enemm\u00e4n kuin tarpeeksi jopa niille, jotka ajavat paljon.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden kannalta Tesla tarjoaa runsaasti tilaa sek\u00e4 matkustajille ett\u00e4 rahdille. Model 3:a on vaikea vastustaa, koska se tarjoaa paljon t\u00e4h\u00e4n hintaluokkaan n\u00e4hden. Yksi suurimmista eduista on mahdollisuus k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 Teslan superlatausverkostoa, mihin mik\u00e4\u00e4n muu auto kuin Tesla ei pysty.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras s\u00e4hk\u00f6auto rahalle?<\/h3>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee parhaisiin edullisiin vaihtoehtoihin, Tesla Model 3 ja Hyundai Kona Electric ovat kaksi parasta s\u00e4hk\u00f6autoa markkinoilla t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4. Tesla tarjoaa poikkeuksellisen pitk\u00e4n kantaman, muotoilun ja mukavuuden, ja se tarjoaa my\u00f6s runsaasti mielenkiintoista teknologiaa, turvallisuutta ja autonomisia ajoratkaisuja.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Kona Electricin kantama on niin hyv\u00e4, ettei sit\u00e4 voi verrata hintaan, mik\u00e4 tekee Konasta markkinoiden parhaan valtavirtaisen EV:n t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on halvin pistokehybridi juuri nyt?<\/h3>\n\n\n\n

Sek\u00e4 pistokehybridit ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autot ovat hiljalleen tulossa yh\u00e4 suositummiksi. Sellaisenaan hinnat laskevat yleens\u00e4 edullisemmalle tasolle, ja jos haluat halvimmat Plug-in-hybridit juuri nyt, katsot Toyota Prius Primea ja Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid -versiota.<\/p>\n\n\n\n

Toyotan hinnat alkavat noin 28 000 dollarista ja Hyundain hinnat alkavat 26 000 dollarista. Molemmat ovat rahaan n\u00e4hden kelpo vaihtoehtoja, mutta Toyota tarjoaa kuitenkin hieman enemm\u00e4n ekstraa.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa EV juuri nyt?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, pystytk\u00f6 hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4\u00e4n EV-alustaa t\u00e4ysim\u00e4\u00e4r\u00e4isesti. Jos asut alueella, jossa on jo olemassa hyv\u00e4 latausinfrastruktuuri, sinun kannattaa ostaa s\u00e4hk\u00f6auto. Jos kuitenkin matkustat jatkuvasti pitki\u00e4 matkoja, eik\u00e4 ymp\u00e4rill\u00e4si ole kovinkaan paljon latureita, sinun kannattaa j\u00e4tt\u00e4\u00e4 se toistaiseksi v\u00e4liin.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka s\u00e4hk\u00f6auto voi olla huono ajatus t\u00e4llaisissa olosuhteissa, jos sinulla on useita autoja, voit valita s\u00e4hk\u00f6auton p\u00e4ivitt\u00e4iseksi ty\u00f6matkalaitteeksesi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 markkinoilla on pari suhteellisen halpaa s\u00e4hk\u00f6autoa, mutta ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6kelpoisia kuin jotkin niiden suuremmat vastineet. Vaikka ne eiv\u00e4t tarjoa kovin suurta kantamaa eiv\u00e4tk\u00e4 tehoa, niit\u00e4 voidaan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1340"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1340"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1340\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1340"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1340"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1340"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}