{"id":1415,"date":"2021-09-14T11:43:18","date_gmt":"2021-09-14T11:43:18","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1415"},"modified":"2021-09-14T11:43:18","modified_gmt":"2021-09-14T11:43:18","slug":"mika-volvon-katumaasturi-on-suurin","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-volvon-katumaasturi-on-suurin\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 Volvon katumaasturi on suurin?"},"content":{"rendered":"\n

Volvolla on pieni kolmen katumaasturin mallisto, joista XC90 on suurin. Volvo alkoi valmistaa katumaastureitaan 2000-luvulla, ja XC90 oli ensimm\u00e4inen heid\u00e4n luoma katumaasturi. Se on henkil\u00f6auton alustaan perustuva crossover-maasturi, joka on saatavana nelivetoisena ja vakiona etuvetoisena. XC90:ss\u00e4 voi olla kolmas istuinrivi, mik\u00e4 lis\u00e4\u00e4 sen matkustajatilaa.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC90: Volvon suurin katumaasturi<\/h2>\n\n\n\n

Volvo XC90 on keskikokoinen luksusmaasturi. XC90:n konsepti esiteltiin vuonna 2001, ja sen tuotanto aloitettiin vuonna 2002. Auto on nyt toisessa sukupolvessa. XC90:n ensimm\u00e4inen sukupolvi perustui Volvon P2-alustaan, samaa alustaa, jota k\u00e4ytettiin muissa Volvoissa, kuten V80-sarjassa. Toinen sukupolvi perustuu kuitenkin erilaiseen maailmanlaajuiseen alustaan nimelt\u00e4 Scalable Product Architecture (SPA).<\/p>\n\n\n\n

Kori<\/h3>\n\n\n\n

XC90:ss\u00e4 k\u00e4ytetty auton alusta on Scalable Product Architecture (SPA). T\u00e4ss\u00e4 alustassa k\u00e4ytetty tekniikka v\u00e4hent\u00e4\u00e4 auton painoa ja parantaa samalla turvallisuutta ja tehokkuutta. Autossa on kaksoiskolmipilarinen etujousitus sek\u00e4 uusi integraalilinkkinen taka-akseli, johon kuuluu kevyest\u00e4 materiaalista valmistettu poikittainen lehtijousi. Edess\u00e4 on T-muotoiset LED-p\u00e4iv\u00e4ajovalot, joita Volvo markkinoi ”Thorin vasarana”.<\/p>\n\n\n\n

XC90 Mitat<\/h3>\n\n\n\n