{"id":1425,"date":"2021-09-14T11:48:37","date_gmt":"2021-09-14T11:48:37","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1425"},"modified":"2021-09-14T11:48:37","modified_gmt":"2021-09-14T11:48:37","slug":"minka-hybridiauton-toimintasade-on-pisin","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/minka-hybridiauton-toimintasade-on-pisin\/","title":{"rendered":"Mink\u00e4 hybridiauton toimintas\u00e4de on pisin?"},"content":{"rendered":"\n

Hybridimarkkinoiden kyll\u00e4styminen alkaa hiljalleen toteutua, ja sin\u00e4ns\u00e4 hybridej\u00e4 on paljon, ja jotkut niist\u00e4 ovat parempia kuin toiset. Chevy Voltista tuli jo l\u00e4hes 12 vuotta sitten ensimm\u00e4inen Yhdysvalloissa tuotettu pistokehybridi, ja vuoteen 2019 menness\u00e4 hybridej\u00e4 on myyty per\u00e4ti 5,4 miljoonaa kappaletta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 400 mailia yhdell\u00e4 ajokerralla pidet\u00e4\u00e4n vaikuttavana EV:ll\u00e4, mutta hybridi voi menn\u00e4 paljon pidemm\u00e4lle. T\u00e4st\u00e4 huolimatta Kia Optima Hybrid on mitoitettu 713 mailin matkalle, kun taas Hyundai Ioniq Blue Edition, joka voi menn\u00e4 jopa 700 mailia.<\/p>\n\n\n\n

Takana 700 mailin kerhossa on Toyota Camry Hybrid LE, jonka enimm\u00e4iskesto on 689 mailia, kun taas sen Prius Eco -veli on mitoitettu 655 mailiin. Chevy Malibu Hybrid on mitoitettu 637 mailiin, ja suurimman toimintas\u00e4teen katumaasturin tittelin saa Kia Niro FE, joka pystyy 618,8 mailiin.<\/p>\n\n\n\n

On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 toimintas\u00e4dearviot liittyv\u00e4t l\u00e4hinn\u00e4 kaupunkiajoon, sill\u00e4 hybridiautot k\u00e4rsiv\u00e4t yleens\u00e4 maantiell\u00e4. Jos mietit, mill\u00e4 hybridill\u00e4 on pidempi s\u00e4hk\u00f6inen toimintas\u00e4de, se on BMW i3, jonka toimintas\u00e4de on 153 mailia, kun taas toiseksi sijoittunut Honda Clarity pystyy vain 47 mailiin.<\/p>\n\n\n\n

Kia Optima Hybrid<\/h2>\n\n\n\n

Kia Optima Hybridill\u00e4 on vain keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset hybridi-EPA-luokitukset: 39MPG kaupungissa, 45MPG maantiell\u00e4 ja 41MPG yhdistettyn\u00e4, mutta miss\u00e4 Optima vie sen on 16 gallonan polttoaines\u00e4ili\u00f6. Tehokkuuden lis\u00e4ksi Optima tarjoaa useita toivottuja mukavuuksia ja ylellisyysominaisuuksia edulliseen hintaan.<\/p>\n\n\n\n

Android Auto, Apple Car Play, peruutuskamera ja 7-tuumainen kosketusn\u00e4ytt\u00f6 ovat vakiovarusteena, kun taas voit valita runsaasti lis\u00e4varusteita. Tilaa on armollisesti sek\u00e4 matkustajien ett\u00e4 lastin suhteen, ja Optima n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s hyv\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Honda Ioniq Blue Edition<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq Blue on yksi markkinoiden edullisimmista hybrideist\u00e4. Vaikka Ioniq tarjoaa vain 12 gallonan tankin, se tarjoaa 57MPG kaupungissa, 59MPG maantiell\u00e4 ja 58MPG yhdistettyn\u00e4, mink\u00e4 ansiosta Ioniq on koko IONIQ-perheen tehokkain hybridiluukku.<\/p>\n\n\n\n

Ioniq Blue maksaa noin 23 000 dollaria, ja sen vakiovarusteisiin kuuluu kaksivy\u00f6hykkeinen ilmastointi, 7-tuumainen kosketusn\u00e4ytt\u00f6, Android Auto, Apple CarPlay, Bluetooth, avaimeton k\u00e4ynnistys ja High Def -radio. Ioniq on t\u00e4ydellinen hybridi sellaiselle, joka haluaa loistavan kaupunkiajoneuvon pienell\u00e4 rahalla.<\/p>\n\n\n\n

Toyota Camry Hybrid LE<\/h2>\n\n\n\n

Honda Camry Hybrid LE on yksi parhaista hybridiautoista pitk\u00e4n matkan ajoon. Camry LE on 51MPG kaupunkiajossa, 53MPG maantiell\u00e4 ja 52MPG yhdistettyn\u00e4, ja se riitt\u00e4\u00e4 noin 689 mailia, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 Toyotan t\u00e4m\u00e4nhetkisen parhaan pitk\u00e4n matkan auton.<\/p>\n\n\n\n

Jos t\u00e4h\u00e4n yhdistet\u00e4\u00e4n vakiovarusteena olevat turvapaketit, jotka sis\u00e4lt\u00e4v\u00e4t muun muassa mukautuvan vakionopeudens\u00e4\u00e4timen, automaattiset kaukovalot, kaistanpitoj\u00e4rjestelm\u00e4n, jalankulkijoiden tunnistuksen ja paljon muuta, Camry on loistava perhesedan, jolla on yht\u00e4 lailla vaikuttava pitk\u00e4n matkan ajokyky.<\/p>\n\n\n\n

Toyota Prius ECO<\/h2>\n\n\n\n

On mahdotonta puhua tehokkuudesta mainitsematta Toyota Priusta. Vaikka Prius ei en\u00e4\u00e4 olekaan Yhdysvaltojen tehokkain auto, se on edelleen viiden parhaan joukossa l\u00e4hes kaikissa tehokkuusluokissa. Enimmill\u00e4\u00e4n 58MPG ja 11,3 gallonan bensatankilla Prius ECO riitt\u00e4\u00e4 655 mailin ajomatkaksi.<\/p>\n\n\n\n

Toyota Prius on kaikkien tuntema auto luotettavuudestaan, tehokkuudestaan ja tylsyydest\u00e4\u00e4n. Joten jos t\u00e4m\u00e4 on jotain, mist\u00e4 pid\u00e4t, muista tutustua Prius Ecoon.<\/p>\n\n\n\n

Chevrolet Malibu Hybrid<\/h2>\n\n\n\n

Chevrolet Malibu Hybrid on yksi parhaista yhdysvaltalaisvalmisteisista autoista pitk\u00e4n matkan ajamiseen, sill\u00e4 Malibu Hybridin toimintas\u00e4de on arviolta 637 mailia. EPA-luokitukset ovat 49MPG kaupungissa, 43MPG maantiell\u00e4 ja 46MPG yhdistettyn\u00e4, mik\u00e4 tekee Malibusta kelpo kilpailijan. On kuitenkin otettava huomioon my\u00f6s 13 gallonan polttoaines\u00e4ili\u00f6.<\/p>\n\n\n\n

Tehokkuuden lis\u00e4ksi Malibu on samanlainen kuin kaikki muutkin Chevy Malibut. Se tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 on vakiona paljon hy\u00f6dyllisi\u00e4 varusteita, kuten Android Auto, Apple Car Play, Wifi-Hotspot ja hiljattain uudistettu 8-tuumainen infotainment-laajakuvan\u00e4ytt\u00f6. Mit\u00e4 tulee ulkon\u00e4k\u00f6\u00f6n, Malibu n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paremmalta kuin l\u00e4hes kaikki muut t\u00e4m\u00e4n listan autot.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Ovatko hybridit hyvi\u00e4 pitk\u00e4n matkan ajoon?<\/h3>\n\n\n\n

Hybridit eiv\u00e4t ole hyvi\u00e4 pitk\u00e4n matkan ajoon, koska niiss\u00e4 on pienemm\u00e4t s\u00e4hk\u00f6moottorit, joiden pit\u00e4isi teoriassa ottaa polttomoottorin rasitus. Pienempi s\u00e4hk\u00f6moottori ei kuitenkaan kykene kuljettamaan kohtuullisen kokoista autoa yht\u00e4jaksoisen moottoritieajon ajan.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 suurin osa kuormituksesta kohdistuu polttomoottoriin, mik\u00e4 heikent\u00e4\u00e4 tehokkuutta. Lis\u00e4ksi regeneroiva jarrutus on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 hy\u00f6dyt\u00f6n moottoritieajossa, samoin kuin pelkk\u00e4 s\u00e4hk\u00f6toiminto.<\/p>\n\n\n\n

Miten hybridiauton toimintas\u00e4de kasvaa?<\/h3>\n\n\n\n

Jotta hybridiauton toimintas\u00e4de saataisiin maksimoitua, sinun on ajettava tasaisesti tasaista vauhtia ilman, ett\u00e4 nopeus ylitt\u00e4\u00e4 60 km\/h. Sinun pit\u00e4isi maksimoida regen-jarrutus, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun pit\u00e4isi ottaa k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n aggressiivisin regen-jarrutustila ja yritt\u00e4\u00e4 v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 kitkajarrujen k\u00e4ytt\u00f6\u00e4, jos se on turvallista.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi sinun tulisi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ilmastointia varovaisesti ja yritt\u00e4\u00e4 pit\u00e4\u00e4 ikkunat kiinni. Muista, ettet pakkaa autoa liikaa, sill\u00e4 lis\u00e4\u00e4ntynyt paino heikent\u00e4\u00e4 hy\u00f6tysuhdetta. Vaihda renkaat suositelluin v\u00e4liajoin parhaan kitkan saavuttamiseksi. Mik\u00e4 t\u00e4rkeint\u00e4, ole yst\u00e4v\u00e4llinen akkuasi kohtaan, sill\u00e4 akun hajoaminen ajan my\u00f6t\u00e4 on eritt\u00e4in t\u00e4rke\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Voiko hybridiautoa viritt\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Hybridiauto voidaan todellakin viritt\u00e4\u00e4 tarjoamaan enemm\u00e4n tehoa, mutta t\u00e4m\u00e4 prosessi vaatii hieman enemm\u00e4n hienovaraisuutta ja omistautumista. Jos haluat lis\u00e4t\u00e4 hyvin k\u00e4ytetyn, enemm\u00e4n ajetun hybridiauton tehoa, parasta olisi vaihtaa akut, koska akut yleens\u00e4 hajoavat ajan my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s itse s\u00e4hk\u00f6moottoria voidaan viritt\u00e4\u00e4, mutta se ei ole suositeltavaa, sill\u00e4 se voi sotkea hybridij\u00e4rjestelm\u00e4n, jos sit\u00e4 ei tehd\u00e4 oikein. Helpoin ja v\u00e4hiten haitallinen tapa viritt\u00e4\u00e4 hybridi on viritt\u00e4\u00e4 moottori tai asentaa eri remap ECU:lle, mutta t\u00e4m\u00e4 haittaa tehokkuutta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hybridimarkkinoiden kyll\u00e4styminen alkaa hiljalleen toteutua, ja sin\u00e4ns\u00e4 hybridej\u00e4 on paljon, ja jotkut niist\u00e4 ovat parempia kuin toiset. Chevy Voltista tuli jo l\u00e4hes 12 vuotta sitten ensimm\u00e4inen Yhdysvalloissa tuotettu pistokehybridi, ja<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[21],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1425"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1425"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1425\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1425"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1425"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1425"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}