{"id":1449,"date":"2021-09-20T07:39:14","date_gmt":"2021-09-20T07:39:14","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1449"},"modified":"2021-09-20T07:39:14","modified_gmt":"2021-09-20T07:39:14","slug":"mitka-turvaistuimet-ovat-mukavia","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mitka-turvaistuimet-ovat-mukavia\/","title":{"rendered":"Mitk\u00e4 turvaistuimet ovat mukavia?"},"content":{"rendered":"\n

Jos viet\u00e4t paljon aikaa ty\u00f6p\u00f6yd\u00e4n tai ratin takana, mukava istuin on v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4t\u00f6n. Nykyaikaisissa autoissa on tarjolla monisuuntaisesti s\u00e4\u00e4dett\u00e4vi\u00e4 l\u00e4mmitettyj\u00e4 ja j\u00e4\u00e4hdytettyj\u00e4 hierovia istuimia, mutta nekin voivat joskus tuntua liian j\u00e4ykilt\u00e4 tai pehmeilt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Markkinoiden mukavimman turvaistuimen l\u00f6yt\u00e4minen riippuu henkil\u00f6kohtaisista mieltymyksist\u00e4, mutta on olemassa muutamia automalleja, jotka tunnetaan mukavista istuimistaan. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun ei tarvitse k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kohtuuttomia summia saadaksesi mukavat istuimet.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin haluat mukavimmat, sinun on valittava kalleimmat. Alemmassa p\u00e4\u00e4ss\u00e4 on Mini Cooper 3-ovinen viistoper\u00e4, pieni auto, jossa on suuret istuimet. VW Golf ja Mazda6 tarjoavat my\u00f6s mukavat istuimet edullisempaan hintaan.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat enemm\u00e4n ylellisyytt\u00e4, Mercedes Benz S-luokka on aina tunnettu vaikuttavasta istuinmukavuudesta ja tekniikasta. Vaikka S-luokka tarjoaa uskomattoman mukavat istuimet, Rolls Royce Phantom on ylivoimaisesti paras auto istuinmukavuuden ja istuinten viimeistelyn osalta.<\/p>\n\n\n\n

Mini Cooper 3-ovinen viistoper\u00e4auto<\/h2>\n\n\n\n

3-ovinen Mini Cooper -viistoper\u00e4 on selv\u00e4 todiste siit\u00e4, ett\u00e4 mukavien istuinpaikkojen saamiseksi ei tarvitse k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 valtavasti rahaa. Istuinten lis\u00e4ksi Mini tuntuu sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa hienostuneelta, ja sen sis\u00e4tiloissa on paljon hienoja muotoilun yksityiskohtia ja materiaalivalintoja.<\/p>\n\n\n\n

3-ovisen Minin istuimet ovat hyvin pehmustetut ja hyvin s\u00e4\u00e4dett\u00e4viss\u00e4, joten istuimet ovat helposti mukavat koosta tai pituudesta riippumatta. Vaikka Mini ei ole koskaan ollut auto, jossa on mainittavaa m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 p\u00e4\u00e4t\u00e4 ja jalkatilaa, 3-ovisen kokoonpanon ansiosta t\u00e4m\u00e4 Mini on todella tilava.<\/p>\n\n\n\n

VW Golf<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen Golf on auto, joka tunnetaan loistavista yleisominaisuuksistaan, mutta Mk8-sukupolvi ei ole niin hyv\u00e4 kuin kaikki toivoivat. Silti Mk8-sukupolvi tarjoaa paljon, ainoa ero on, ett\u00e4 nyt Golfilla on kovempi kilpailu.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, istuimet ovat edelleen eritt\u00e4in mukavat. VW p\u00e4\u00e4tti karsia paljon kustannuksia monissa uudemmissa VAG-malleissa, mutta istuimet on onneksi j\u00e4tetty ennalleen. Se tarkoittaa, ett\u00e4 ne ovat monisuunnassa s\u00e4\u00e4dett\u00e4v\u00e4t ja l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4t, mutta parasta Golfin istuimissa on se, ett\u00e4 ne ovat mukavat vuosikausia.<\/p>\n\n\n\n

Mazda 6<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka et ikin\u00e4 odottaisi Mazdan olevan l\u00e4hell\u00e4k\u00e4\u00e4n ”autoja, joissa on mukavimmat istuimet” -kilpailun k\u00e4rke\u00e4, olisit v\u00e4\u00e4r\u00e4ss\u00e4, sill\u00e4 Mazda 6:lla on muutama temppu hihassaan. Mazda 6:n istuimet on valmistettu t\u00e4rin\u00e4nkest\u00e4v\u00e4st\u00e4 korkean tiheyden uretaanista, joka on suunniteltu pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sinut mukavana pitki\u00e4 aikoja.<\/p>\n\n\n\n

Istuinten lis\u00e4ksi Mazda 6 on my\u00f6s hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen, ja sen sis\u00e4tilat ovat huippuluokkaa. On melko ilmeist\u00e4, ett\u00e4 Mazda on viime aikoina k\u00e4ynyt l\u00e4pi jonkinlaista markkinoiden uudelleenj\u00e4rjestely\u00e4, joka on suunnattu varakkaammille asiakkaille. Ja mit\u00e4 mukavuuteen tulee, Mazda 6 t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sille asetetut vaatimukset.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz S-luokka<\/h2>\n\n\n\n

On ep\u00e4reilua puhua mukavuudesta mainitsematta mukavuuden vertailukohtaa – Mercedes Benz S-luokkaa. Aina kun Mercedes p\u00e4\u00e4tt\u00e4\u00e4 esitell\u00e4 uuden S-luokan mallin, koko autoteollisuus ottaa sen huomioon, sill\u00e4 S-luokka asettaa aina trendej\u00e4 ja tavoitteita muulle premium-segmentille.<\/p>\n\n\n\n

Istuinten osalta uusi S-luokka tarjoaa melkoisen paljon. Vaikuttavan muotoilun ja materiaalivalintojen ansiosta uuden S-luokan istuimet tuntuvat tuoleilta. Ylivoimaisen muotoilun lis\u00e4ksi ne tarjoavat my\u00f6s lukuisia erilaisia teknologiaratkaisuja, kuten l\u00e4mmityksen, j\u00e4\u00e4hdytyksen ja hieronnan.<\/p>\n\n\n\n

Rolls Royce Phantom<\/h2>\n\n\n\n

Aivan huipulla on Rolls Royce, joka on maailman ylellisin ja runsain autonvalmistaja. Rolls Roycen l\u00e4ht\u00f6hinnat venyv\u00e4t pariin sataan tuhanteen dollariin, joten kaiken Rolls Roycen sis\u00e4ll\u00e4 on oltava parasta ja edistyksellisint\u00e4, ja paras Rolls Royce on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 Phantom.<\/p>\n\n\n\n

Phantom on suuri luksussedan, joka voidaan t\u00e4ysin r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6id\u00e4 mieleiseksesi. Voit valita satoja eri maalivaihtoehtoja tai jopa keksi\u00e4 erikoismaalin, jota ei ole koskaan kehitetty. Rolls Roycen kanssa ei ole rajoja, ja istuimet ovat kuin pilviss\u00e4 istuisi.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 tekee auton istuimesta mukavan?<\/h3>\n\n\n\n

Auton istuimen on tarjottava v\u00e4hint\u00e4\u00e4nkin riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa, jos n\u00e4in ei ole, istuimesta tuskin tulee mukava. Koon lis\u00e4ksi istuimen on my\u00f6s oltava riitt\u00e4v\u00e4n tukeva, mutta ei kuitenkaan liian tiukka. Lis\u00e4ksi sen on oltava p\u00e4\u00e4llystetty laadukkaalla nahalla tai muilla ylellisill\u00e4 materiaaleilla.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut pit\u00e4v\u00e4t istuimen hieronnasta, kun taas toiset pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 vain kikkailuna. Istuinl\u00e4mmitys ja -j\u00e4\u00e4hdytys ovat my\u00f6s henkil\u00f6kohtaisia mieltymyksi\u00e4, koska monet pit\u00e4v\u00e4t niit\u00e4kin vain kikkailuna. Kaikki riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 haluat ja kuinka suuri olet, mutta materiaalit, tuki ja anatomia ovat avainasemassa mukavissa istuimissa.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko nahkaistuimet parempia kuin kangasistuimet?<\/h3>\n\n\n\n

Yleisesti ollaan yht\u00e4 mielt\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 nahkaistuimet ovat todellakin paremmat kuin kangasistuimet, mutta jotkut ihmiset pit\u00e4v\u00e4t silti enemm\u00e4n kankaasta kuin nahasta. Oli miten oli, useimmat valmistajat eiv\u00e4t edes tarjoa laadukkaimpia istuimia, jos niit\u00e4 ei ole p\u00e4\u00e4llystetty nahalla.<\/p>\n\n\n\n

Kankaiset istuimet kest\u00e4v\u00e4t paremmin kulutusta ja repeytymist\u00e4, ja ne kest\u00e4v\u00e4t my\u00f6s l\u00e4mp\u00f6\u00e4 paremmin. Nahka on hienompaa, tuntuu paremmalta ja tahrat on paljon helpompi pyyhki\u00e4 nahkaistuimesta.<\/p>\n\n\n\n

Millainen on hyv\u00e4 urheiluistuin?<\/h3>\n\n\n\n

Urheiluauton istuimet eroavat kaikista muista istuintyypeist\u00e4, koska ne on suunniteltu enimm\u00e4kseen tarjoamaan tukea kulmissa ja vakioasentoa selk\u00e4rangalle loukkaantumisten ehk\u00e4isemiseksi. Parhaat urheiluistuimet on yleisesti valmistettu hiilikuidusta, ja ne ovat ohuita ja kevyit\u00e4. Niiss\u00e4 on usein tehty kompromisse keveyden vuoksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne eiv\u00e4t tarjoa l\u00e4mmityst\u00e4\/j\u00e4\u00e4hdytyst\u00e4 tai s\u00e4hk\u00f6s\u00e4\u00e4t\u00f6j\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Alcantara on useimpien urheiluautojen valmistajien suosima materiaali, koska Alcantara tarjoaa paljon pitoa. Istuinvaljaat varustetaan joskus my\u00f6s upeilla urheiluistuimilla, jotka on my\u00f6s suunniteltu pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sinut paikallaan, kun kiihdyt\u00e4t kilparadan mutkissa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Jos viet\u00e4t paljon aikaa ty\u00f6p\u00f6yd\u00e4n tai ratin takana, mukava istuin on v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4t\u00f6n. Nykyaikaisissa autoissa on tarjolla monisuuntaisesti s\u00e4\u00e4dett\u00e4vi\u00e4 l\u00e4mmitettyj\u00e4 ja j\u00e4\u00e4hdytettyj\u00e4 hierovia istuimia, mutta nekin voivat joskus tuntua liian j\u00e4ykilt\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1449"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1449"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1449\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1449"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1449"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1449"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}