{"id":1453,"date":"2021-09-20T07:41:24","date_gmt":"2021-09-20T07:41:24","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1453"},"modified":"2021-09-20T07:41:24","modified_gmt":"2021-09-20T07:41:24","slug":"missa-maasturissa-on-levein-kuljettajan-istuin","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/missa-maasturissa-on-levein-kuljettajan-istuin\/","title":{"rendered":"Miss\u00e4 maasturissa on levein kuljettajan istuin?"},"content":{"rendered":"\n

Useimmat maastoautot ovat nyky\u00e4\u00e4n riitt\u00e4v\u00e4n suuria useimmille ihmisille, mutta jotkut niist\u00e4 ovat kuitenkin paljon avok\u00e4tisempi\u00e4 kuin toiset. Jos olet kookas kuljettaja, muista testata auto perusteellisesti ennen ostop\u00e4\u00e4t\u00f6st\u00e4si, sill\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4 tila on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 sek\u00e4 mukavuuden ett\u00e4 turvallisuuden kannalta.<\/p>\n\n\n\n

Maastoautot ovat sek\u00e4 suuria ett\u00e4 helppoja p\u00e4\u00e4st\u00e4 sis\u00e4\u00e4n ja ulos, joten ne sopivat erinomaisesti isokokoisille henkil\u00f6ille. Ergonomian lis\u00e4ksi katumaasturit pystyv\u00e4t ja tiell\u00e4 ja tarjoavat silti mukavuutta ja tekniikkaa. On turvallista sanoa, ett\u00e4 katumaasturit ovat t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 markkinoiden suosituimpia autoja.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ydellist\u00e4 katumaasturia on vaikea l\u00f6yt\u00e4\u00e4 t\u00e4llaisesta valikoimasta, mutta vuoden 2021 Ford Expedition tarjoaa leveimm\u00e4n kuljettajan istuimen, jossa on huikeat 64,9 tuumaa hartiatilaa, kun taas lantiotila on 62,2 tuumaa. Kia Telluride tarjoaa edess\u00e4 61,6 tuumaa hartiatilaa lantiotilan ollessa noin 59 tuumaa.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5:ss\u00e4 kuljettajan olkatila on my\u00f6s 60 tuumaa ja lantiotila edess\u00e4 on my\u00f6s noin 59 tuumaa. Subaru Ascent tarjoaa 61,1 tuumaa kuljettajan hartiatilaa ja 57,7 tuumaa kuljettajan lantiotilaa. Nissan Pathfinder tarjoaa 60,8 tuumaa kuljettajan hartiatilaa ja 58,3 tuumaa kuljettajan lantiotilaa.<\/p>\n\n\n\n

Ford Expedition<\/h2>\n\n\n\n

Ford Expedition oli aina yksi Pohjois-Amerikan suurimmista kotimaisista katumaastureista, ja siksi kaiken Expeditionissa piti olla my\u00f6s suurta. Expeditionissa on seitsem\u00e4n istumapaikkaa, jos valitset Max-version, ja se tarjoaa samalla my\u00f6s paljon tavaratilaa.<\/p>\n\n\n\n

Ajotuntumaltaan Expedition ajaa kuten mik\u00e4 tahansa muu t\u00e4ysikokoinen katumaasturi, se on iso ja raskas, ja jos pid\u00e4t t\u00e4llaisesta ajosta, sinun kannattaa harkita Expeditionia. Tekniikka ja infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 ovat intuitiivisia ja melko yksinkertaisia, mik\u00e4 on joskus parasta k\u00e4ytett\u00e4vyyden kannalta.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s luotettavuus on hyv\u00e4, samoin kuin osien ja moottorin saatavuus. Explorer on yksi markkinoiden parhaista t\u00e4ysikokoisista katumaastureista, jos et ole halukas k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n ehdotonta omaisuutta, ja erityisesti isommille kuljettajille.<\/p>\n\n\n\n

Kia Telluride<\/h2>\n\n\n\n

Kia Telluride on yksi markkinoiden kiinnostavimmista katumaastureista t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4, koska se tarjoaa houkuttelevaa muotoilua ja tekniikkaa melko kohtuulliseen hintaan. Vaikka monet v\u00e4itt\u00e4v\u00e4t, ett\u00e4 Kia-merkki ei ehk\u00e4 ole yht\u00e4 houkutteleva kuin itse auto, tuskin kukaan voi kielt\u00e4\u00e4 Telluriden saamaa huomiota.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in poseeraavan ulkomuodon takana Telluridessa on paljon tilaa kaikenmuotoisille ja -kokoisille henkil\u00f6ille, ja Telluriden sis\u00e4tiloissa on helppo viihty\u00e4. Tekniikka on kunnollista, ja jotkut ylellisyysominaisuudet ovat jopa Telluriden vakiovarusteena, mutta ne eiv\u00e4t ole niin kehittyneit\u00e4 kuin voisi luulla.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, on turvallista sanoa, ett\u00e4 Telluride on yksi kaikkien aikojen parhaista KIA:n katumaastureista, ja suosionsa vuoksi se on todenn\u00e4k\u00f6isesti my\u00f6s yksi Kian myydyimmist\u00e4 autoista.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5<\/h2>\n\n\n\n

Kannattaa sanoa, ett\u00e4 jokaisen t\u00e4m\u00e4n listan katumaasturin pit\u00e4isi olla riitt\u00e4v\u00e4n leve\u00e4 l\u00e4hes kaikille, vain suurikokoisimmat yksil\u00f6t joutuvat kamppailemaan n\u00e4iden katumaastureiden ajamisessa. Sin\u00e4ns\u00e4, jos haluat parasta huipulla, BMW X5 on oikea valinta.<\/p>\n\n\n\n

Suhteellisen neli\u00f6m\u00e4isen muotoilun ansiosta BMW on onnistunut tekem\u00e4\u00e4n X5:st\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 eritt\u00e4in tilavan. T\u00e4m\u00e4 tekee X5:st\u00e4 varsin houkuttelevan vaihtoehdon plus-kokoisille henkil\u00f6ille ja kaikille muille, jotka haluavat ensiluokkaisen keskikokoisen SUV:n.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5:n mukana tulee monia huippuluokan ylellisi\u00e4 mukavuuksia, kuten korkealuokkaista korkealaatuista nahkaa ja alumiinia, ensiluokkainen \u00e4\u00e4nentoistoj\u00e4rjestelm\u00e4, ADAS-j\u00e4rjestelm\u00e4, eleohjaus, puheentunnistus ja paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n

Subaru Ascent<\/h2>\n\n\n\n

Jos et yksinkertaisesti viitsi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 liikaa rahaa katumaasturiin, mutta haluat jotain, joka pystyy helposti 95 prosenttiin siit\u00e4, mit\u00e4 kaikki muutkin t\u00e4m\u00e4n listan katumaasturit pystyv\u00e4t tekem\u00e4\u00e4n, kannattaa tutustua Subaru Ascentiin. Loppujen lopuksi kaikki tiet\u00e4v\u00e4t, ett\u00e4 Subarulla on taipumus toimittaa, kun on kyse 4×4-ajoneuvoista.<\/p>\n\n\n\n

Ascentin vakiovarusteena on AWD, paljon turvatekniikkaa ja se tarjoaa hiljaisen hienovaraisen kyydin. Hintaero esimerkiksi Ascentin ja X5:n v\u00e4lill\u00e4 n\u00e4kyy kuitenkin heti, kun avaat ovet. Moottorit ovat kunnollisia, mutta eiv\u00e4t kovin tehokkaita, ja kolmannen rivin istuimet ovat k\u00e4ytt\u00f6kelpoisia vain, jos olet 1,5-metrinen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 katumaasturi tarjoaa suurimman takatilan?<\/h3>\n\n\n\n

Useimmat katumaasturit on rakennettu ihmisille, jotka ovat valmiita ajamaan niit\u00e4, mutta on kuitenkin pari katumaasturia, jotka tarjoavat paljon tilaa my\u00f6s takamatkustajille. Aiemmin mainittu Nissan Pathfinder on yksi niist\u00e4. 41,7 tuuman jalkatilan ansiosta toisella rivill\u00e4 Pathfinder on tilava katumaasturi.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Palisade ja Kia Telluride on rakennettu samalle alustalle, ja siksi ne tarjoavat samoja sis\u00e4mittoja 42,4 tuumaa jalkatilaa toisessa riviss\u00e4. Toisen rivin jalkatilan kiistaton mestari on kuitenkin LWB Range Rover Vogue, joka tarjoaa huikeat 46,8 tuumaa.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 maasturi tarjoaa suurimman tavaratilan?<\/h3>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydell\u00e4 on v\u00e4li\u00e4. Olitpa sitten perhelomalle l\u00e4htev\u00e4 perheenis\u00e4 tai yksin\u00e4inen seikkailija, joka kulkee s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti erilaisilla py\u00f6r\u00e4ilyreiteill\u00e4, suuri tavaratila on aina tervetullut. Etenkin, jos maasturi on ainoa autosi, ja useimmille se on sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen kannattaa ehdottomasti tutustua Chevy Suburbaniin, sill\u00e4 se tarjoaa 72,6 kuutiotuumaa tilaa toisen rivin takana ja jopa 144,7 tuumaa, jos taitat kaikki istuimet alas. My\u00f6s GMC Yukon jakaa n\u00e4m\u00e4 mitat. Cadillac Escalade tarjoaa maksimissaan 142 tuumaa tavaratilaa ja 94,1 tuumaa toisen rivin takana.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 katumaasturi on paras pitkille ihmisille?<\/h3>\n\n\n\n

Paras katumaasturi pitkille ihmisille on Toyota Highlander vaikuttavan 44,2 tuuman jalkatilan ja 40,7 tuuman p\u00e4\u00e4ntilan ansiosta. Highlanderin lis\u00e4ksi Subaru Legacy on my\u00f6s hyv\u00e4 vaihtoehto, koska siin\u00e4 on 40 tuumaa p\u00e4\u00e4ntilaa ja 42,9 tuumaa jalkatilaa.<\/p>\n\n\n\n

On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 useimmat nykyiset katumaasturit ovat riitt\u00e4v\u00e4n suuria useimmille pitkille ihmisille ja suurikokoisille ihmisille yleens\u00e4. Autonvalmistajat keksiv\u00e4t nokkelia tapoja lis\u00e4t\u00e4 sis\u00e4tilaa jokaisen uudemman sukupolven my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Useimmat maastoautot ovat nyky\u00e4\u00e4n riitt\u00e4v\u00e4n suuria useimmille ihmisille, mutta jotkut niist\u00e4 ovat kuitenkin paljon avok\u00e4tisempi\u00e4 kuin toiset. Jos olet kookas kuljettaja, muista testata auto perusteellisesti ennen ostop\u00e4\u00e4t\u00f6st\u00e4si, sill\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4 tila<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1453"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1453"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1453\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1453"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1453"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1453"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}