{"id":15,"date":"2021-06-16T10:19:38","date_gmt":"2021-06-16T10:19:38","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=15"},"modified":"2021-06-16T10:19:38","modified_gmt":"2021-06-16T10:19:38","slug":"mitka-ovat-kalleimmat-saksalaiset-autot","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mitka-ovat-kalleimmat-saksalaiset-autot\/","title":{"rendered":"Mitk\u00e4 ovat kalleimmat saksalaiset autot?"},"content":{"rendered":"\n

Saksalaiset autot ovat tunnettuja korkeasta laadustaan ja ylellisyydest\u00e4\u00e4n, puhumattakaan niiden korkeista hinnoista. Itse asiassa yli miljoona kansalaista ty\u00f6skentelee autoteollisuudessa, joten se on yksi koko maan merkitt\u00e4vimmist\u00e4 ja tuottoisimmista teollisuudenaloista. Ihmiset rakastavat kuulla kalliista autoista, etenkin ne meist\u00e4, jotka eiv\u00e4t koskaan tule ajamaan sellaisella, ja alla on 10 kalleinta saksalaista autoa maaliskuussa 2021. (Kaikki hinnat ovat Yhdysvaltain dollareina.)<\/p>\n\n\n\n

Audi e-Tron Spyder (2,7 miljoonaa dollaria)<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ohut ja tyylik\u00e4s auto debytoi vuonna 2010 Pariisin auton\u00e4yttelyss\u00e4. Siin\u00e4 on 290 BHP:n tehoinen twin-turbo TDI 3,0-litrainen V6-dieselmoottori, joka py\u00f6ritt\u00e4\u00e4 takapy\u00f6ri\u00e4, ja kaksi s\u00e4hk\u00f6moottoria, jotka hoitavat etupy\u00f6ri\u00e4. Se pystyy kiihtym\u00e4\u00e4n nopeudesta 0-100 km\/h vain 4,4 sekunnissa, ja sen huippunopeus on 155 km\/h, mik\u00e4 on melko paljon s\u00e4hk\u00f6moottoreilla varustetulle hybridiautolle. T\u00e4m\u00e4 on ter\u00e4v\u00e4n n\u00e4k\u00f6inen ajoneuvo, joka yleens\u00e4 esitet\u00e4\u00e4n kuvissa hopean v\u00e4risen\u00e4, mutta yritys esitteli vuoden 2011 Las Vegasin kuluttajaelektroniikkan\u00e4yttelyss\u00e4 kirkkaanpunaista ajoneuvoa, joka oli varmasti katseenvangitsija.<\/p>\n\n\n\n

Volkswagen W12 (3 miljoonaa dollaria)<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 my\u00f6s Volkswagen Nardoksi kutsuttu ajoneuvo kiihtyy nopeuteen 62 MPH vain 3,5 sekunnissa, ja sen huippunopeus on noin 222 MPH. Charlie Adairin suunnittelema Volkswagen W12 oli yksi maailman nopeimmista urheiluautokonsepteista, ja se painaa 2 646 kiloa, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 kevyen verrattuna moniin muihin liikenteess\u00e4 oleviin ajoneuvoihin. Vuoden 2001 Tokion auton\u00e4yttelyss\u00e4 yhti\u00f6 esitteli yhden n\u00e4ist\u00e4 ajoneuvoista kirkkaan oranssin v\u00e4risen\u00e4, mik\u00e4 her\u00e4tti paljon huomiota.<\/p>\n\n\n\n

BMW Nazca C2 (3 miljoonaa dollaria)<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 my\u00f6s Italdesign Nazca C2:ksi kutsuttu konseptiurheiluauto vuodelta 1992 saavutti huippunopeudeksi 193 MPH. Joitakin sen monista ominaisuuksista ovat muun muassa puoliksi lokasuojaovet, t\u00e4yslasinen katto ja hiilikuituvahvisteisesta polymeerist\u00e4 valmistettu rakenne. Se on pohjimmiltaan vuoden 1991 Nazca M12:n p\u00e4ivitys. Ajoneuvon etupuoli n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tavalliselta BMW:lt\u00e4, ja se kiihtyy nopeudesta 0-100 km\/h vain 3,7 sekunnissa. Se my\u00f6s painaa 2 425 kiloa, joten sit\u00e4 pidet\u00e4\u00e4n kevytautona.<\/p>\n\n\n\n

Audi Rosemeyer (3 miljoonaa dollaria)<\/h2>\n\n\n\n

Audi Rosemeyer oli vain konseptiauto, eik\u00e4 sit\u00e4 siksi koskaan rakennettu. Koko Euroopassa vuonna 2000 se debytoi lukuisissa auton\u00e4yttelyiss\u00e4. Siin\u00e4 on suuritilavuuksinen, keskelle asennettu W16-moottori, joka tuottaa huikeat 700 hv, ja quattro-pysyv\u00e4 nelivetoiset puitteet. Auto kiihdytti nopeudesta 0-100 km\/h vain 3,6 sekunnissa, ja sen huippunopeus oli 217 km\/h. Autossa oli my\u00f6s tyylik\u00e4s muotoilu, joka teki siit\u00e4 yht\u00e4 houkuttelevan kuin toimivan.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes-Benz Concept IAA (4 miljoonaa dollaria)<\/h2>\n\n\n\n

Vuonna 2015 konseptiautona tuotettu IAA tarkoittaa ”Intelligent Aerodynamic Automobile”. Syyskuussa 2015 se esiteltiin Frankfurtin auton\u00e4yttelyss\u00e4, ja sen peruslinjat saavat sen n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n tulevaisuuden autolta. Se kiihtyy nopeudesta 0-100 km\/h 5,5 sekunnissa, ja sen huippunopeus on noin 155 km\/h. Siin\u00e4 on my\u00f6s 274 hv:n moottori ja se painaa 3 968 kiloa. Monet ostaisivat sen todenn\u00e4k\u00f6isesti ulkon\u00e4\u00f6n vuoksi, koska se on tyylik\u00e4s, urheilullisen n\u00e4k\u00f6inen ja siin\u00e4 on tyylikk\u00e4\u00e4t py\u00f6r\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Mission E (4 miljoonaa dollaria)<\/h2>\n\n\n\n

Porsche Mission E:n yli 600 hv:n teho on yli 600 hv, ja se pystyy kiihdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n nopeudesta 0-62 km\/h 3,5 sekunnissa ja nopeudesta 124 km\/h vain 12 sekunnissa. Huippunopeus on 155 MPH, ja se painaa my\u00f6s yli 4 400 kiloa, ja se on tyylik\u00e4s, aerodynaamisesti muotoiltu ajoneuvo, joka her\u00e4tt\u00e4\u00e4 varmasti huomiota kaikkialla. Pieni ja kompakti, se on eritt\u00e4in urheilullisen n\u00e4k\u00f6inen ajoneuvo, jolla on hyvin futuristinen vetovoima.<\/p>\n\n\n\n

Audi Le Mans Quattro (5 miljoonaa dollaria)<\/h2>\n\n\n\n

Frankfurtin auton\u00e4yttelyss\u00e4 vuonna 2003 esitellyn Le Mans Quattron huippunopeus on 214 kilometri\u00e4 tunnissa, ja se kiihtyy nopeudesta 0-100 km\/h 3,6 sekunnissa. Ajovalot ja jopa ovet ovat ainutlaatuisen muotoiset ja n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t tyylikk\u00e4ilt\u00e4, ja sen paino on 3 373 kiloa. Audi kehitti ennen t\u00e4t\u00e4 kaksi muuta samanlaista autoa, Pikes Peak Quattro ja Nuvolari Quattro, ja Le Mans Quattrossa on viel\u00e4 hienompia yksityiskohtia ja l\u00e4hes eksoottinen ulkon\u00e4k\u00f6. T\u00e4m\u00e4 oli kolmas ja viimeinen konseptiauto, jonka Audi tarjosi vuonna 2003, ja sen tyyli\u00e4 ja teknisi\u00e4 yksityiskohtia k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n varmasti my\u00f6s tulevissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Maybach Exelero (8 miljoonaa dollaria)<\/h2>\n\n\n\n

Vuonna 2004 valmistetussa Exelerossa on 700 hevosvoiman moottori ja huippunopeus 218 MPH. Se kiihtyy nopeuteen 62 MPH 4,4 sekunnissa, ja sen muotoilu on otettu yhdest\u00e4 1930-luvulla k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 olleesta saksalaisesta urheiluautosta. Auton ainutlaatuisuuden huomaa heti, kun sit\u00e4 katsoo, ja autossa k\u00e4ytetyt musta ja oranssi v\u00e4rit ovat yht\u00e4 ainutlaatuisia kuin sen muotoilu. T\u00e4ss\u00e4 nelipaikkaisessa autossa on my\u00f6s kaksoisturbov12-moottori, joka tehtiin Fulda Tiresin, joka on Goodyearin saksalainen osasto, pyynn\u00f6st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes McLaren SLR 999 Red Gold Dream (10 miljoonaa dollaria)<\/h2>\n\n\n\n

Kauniissa punakultaisessa v\u00e4riss\u00e4 ja upealla aerodynaamisella muotoilulla varustetun auton huippunopeus on 211 MPH, mik\u00e4 on eritt\u00e4in vaikuttava. Se pystyy my\u00f6s kiihdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n nopeuteen 62 MPH mielett\u00f6m\u00e4ss\u00e4 kolmessa sekunnissa, mik\u00e4 on my\u00f6s vaikuttavaa. Se on eritt\u00e4in urheilullisen n\u00e4k\u00f6inen ajoneuvo, joka on p\u00e4\u00e4llystetty 25 kerroksella punaista maalia ja 11 kilolla kultaa, jotka antavat sille uskomattoman muotoilun, ja t\u00e4m\u00e4n poikkeuksellisen ajoneuvon luomiseen kului 35 miest\u00e4, 30 000 ty\u00f6tuntia ja yli 4,8 miljoonaa dollaria. Ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 jokainen, joka ostaa sen, tulee vaikuttumaan siit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes-Benz 300 SLR (W196S) (43,5 miljoonaa dollaria)<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4t\u00e4 autoa ei en\u00e4\u00e4 ole, mutta se oli muotia vuonna 1955. Sen huippunopeus oli 186 MPH, ja se oli kaksipaikkainen urheiluautokilpa-auto, joka voitti jopa kyseisen vuoden urheiluautojen maailmanmestaruuden. Se kiihdytti nopeuteen 62 MPH vain 6,5 sekunnissa, ja se oli eritt\u00e4in kevyt, sill\u00e4 se painoi vain 1 984 kiloa. Lis\u00e4ksi sen BHP-paino oli 344 BHP\/tonni. Kyseess\u00e4 oli h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n n\u00e4k\u00f6inen valkoinen urheiluauto, joka olisi todenn\u00e4k\u00f6isesti ollut nyky\u00e4\u00e4n viel\u00e4kin arvokkaampi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Saksalaiset autot ovat tunnettuja korkeasta laadustaan ja ylellisyydest\u00e4\u00e4n, puhumattakaan niiden korkeista hinnoista. Itse asiassa yli miljoona kansalaista ty\u00f6skentelee autoteollisuudessa, joten se on yksi koko maan merkitt\u00e4vimmist\u00e4 ja tuottoisimmista teollisuudenaloista. Ihmiset<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[10],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/15"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=15"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/15\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=15"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=15"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=15"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}