{"id":1508,"date":"2021-10-06T07:46:49","date_gmt":"2021-10-06T07:46:49","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=1508"},"modified":"2021-10-06T07:46:49","modified_gmt":"2021-10-06T07:46:49","slug":"onko-bmw-e46-luotettava","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-bmw-e46-luotettava\/","title":{"rendered":"Onko BMW E46 luotettava?"},"content":{"rendered":"\n
BMW E46:ta pidet\u00e4\u00e4n luotettavana autona, joka on ostettavissa viel\u00e4 n\u00e4in pitk\u00e4nkin ajan kuluttua.<\/p>\n\n\n\n
BMW E46 on BMW 3-sarjan 4. sukupolvi, joka on valmistettu vuonna 1997. Auto on riitt\u00e4v\u00e4n luotettava ostettavaksi viel\u00e4 vuosikymmenen kuluttua sen lakkauttamisesta, vuonna 2006. E46:sta oli useita malleja, ja se oli yksi BMW:n menestyneimmist\u00e4 lanseerauksista. Auton menestys johtuu sen korkeasta rakennetusta laadusta ja luotettavuudesta.<\/p>\n\n\n\n
E46 kuuluu BMW:n 3-sarjan kompaktiin Executive-luokkaan. Se lanseerattiin vuonna 1997, ja sill\u00e4 oli koko olemassaolonsa ajan saatavilla useita eri korimalleja. Niiss\u00e4 oli tuon ajan selke\u00e4 BMW:n muotoilu, joka oli n\u00e4ht\u00e4viss\u00e4 my\u00f6s BMW 5-sarjassa.<\/p>\n\n\n\n
Nelj\u00e4nness\u00e4 sukupolvessa, E46:ssa, oli paljon parannettu alusta, jota markkinoitiin 70 prosenttia j\u00e4ykemm\u00e4ksi kuin edellist\u00e4 sukupolvea. Auto tarjosi BMW:n lippulaivatason k\u00e4sittelykokemuksen, ja se oli saatavana my\u00f6s nelivetovaihtoehtona. E46:n valmistus lopetettiin vuonna 2006, ja sen tilalle tuli viidennen sukupolven 3-sarjan malli, BMW E90.<\/p>\n\n\n\n
E46 oli eritt\u00e4in menestyksek\u00e4s auto, joten BMW valmisti useita korimuotoja ja malleja myyntiin koko l\u00e4sn\u00e4olonsa ajan. Autoa tarjottiin 5 korimuotoa:<\/p>\n\n\n\n
E46-malli on kuuluisa eritt\u00e4in suorituskykyisest\u00e4 ajettavuudestaan ja ylivoimaisesta handlinestaan. Autossa oli 6-sylinterinen moottori, joka oli eritt\u00e4in nopea ja se on edelleen melko nopea. Auton M3-malli oli jopa huipputehokas malli, ja se on viel\u00e4 nopeampi kuin muut mallit. Auto on edelleen melko luotettava suorituskyvylt\u00e4\u00e4n, joten voit saada hyv\u00e4n BMW-kokemuksen.<\/p>\n\n\n\n
T\u00e4st\u00e4 autosta saa edelleen paljon irti, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 on melko luotettava BMW. Joissakin sen malleissa oli ongelmia venttiilivarren vuotamisen kanssa, mutta jos haluat parhaan mallin, valitse hyv\u00e4kuntoinen 330i. Rakennettu laatu on todella tukeva ja moottori on pitk\u00e4ik\u00e4inen.<\/p>\n\n\n\n
330i-malli paransi my\u00f6s alarungon halkeiluongelmia. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi E46 on kuuluisa ja hyvin ostettu auto, jonka ansiosta saat kaikenlaista apua netist\u00e4. Auto on my\u00f6s tunnettu mekaanikkojen keskuudessa, joten saat autosi korjattua helposti, jos siihen tulee ongelmia. muuten auto on melko luotettava, joten sinun ei tarvitse olla huolissasi siit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
Jokainen auto tarvitsee noin 10 vuoden j\u00e4lkeen jonkin verran hoitoa. Jos aiot ostaa t\u00e4m\u00e4n kaunottaren, sinun kannattaa etsi\u00e4 joitakin asioita, joilla s\u00e4\u00e4st\u00e4t rahaa. Sinun pit\u00e4isi tiet\u00e4\u00e4 ensimm\u00e4inen asia, mit\u00e4 enemm\u00e4n kilometrej\u00e4, sit\u00e4 haavoittuvampi auto on. Etsi auto, jossa on mahdollisimman v\u00e4h\u00e4n kilometrej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
Joissakin vanhemmissa malleissa, kuten 323:ssa ja 328:ssa, oli ongelmia alarungon halkeilun kanssa, joten katso niit\u00e4. 318-mallissa oli joitakin venttiilivarren vuotoja. Paras neuvomme on ostaa 330i-malli ja yritt\u00e4\u00e4 vaihtaa vesipumppu, termostaatti ja tuuletinkytkin, jos mahdollista. Muuten autossa ei ollut mit\u00e4\u00e4n suurempia ongelmia, joita pit\u00e4isi etsi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
Auto on yksi markkinoiden luotettavimmista BMW:ist\u00e4. Se on my\u00f6s melko tunnettu markkinoilla, joten auton huollossa ja korjauksessa ei ole vaikeuksia. Moottori on my\u00f6s eritt\u00e4in vankka ja kest\u00e4\u00e4 helposti paljon useamman vuoden, riippuen auton ajokilometreist\u00e4. Siksi E46 on luotettava BMW.<\/p>\n\n\n\n
Ihmisten mielipiteiden ja henkil\u00f6kohtaisten kokemusten mukaan 330i:t\u00e4 pidet\u00e4\u00e4n E46:n luotettavimpana mallina. 330i:ss\u00e4 oli paljon v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia alarungon halkeamien ja muiden vuotojen kanssa. Moottori on my\u00f6s kivikova ja riitt\u00e4v\u00e4n nopea p\u00e4ihitt\u00e4m\u00e4\u00e4n monet t\u00e4m\u00e4n ik\u00e4iset autot.<\/p>\n\n\n\n
BMW E46 on kampanjoinut monissa moottorikilpailuissa. E46 320i voitti Andy Priaulxin ajamalla kauden 2004 Touring Car Championshipin Euroopan mestaruuden ja kauden 2005 World Touring Car Championshipin mestaruuden. Auto voitti my\u00f6s Aasian Touring Car Championship -kauden ’06, kuljettajana Franz Engstler. Kaiken kaikkiaan auto oli mukana monissa eurooppalaisissa, brittil\u00e4isiss\u00e4, amerikkalaisissa ja ven\u00e4l\u00e4isiss\u00e4 kilpailuissa.<\/p>\n\n\n\n
Auto oli aikanaan kallis, mutta onneksi n\u00e4m\u00e4 autot heikkenev\u00e4t nopeasti. Auton M-malli on kuitenkin edelleen melko kallis, ja se voi maksaa yli 15 000 dollaria. Tavalliset mallit saa kuitenkin alle 10 000 dollarilla. T\u00e4m\u00e4 on melko hyv\u00e4, jos haluat kokea BMW-auton ja sinulla on my\u00f6s pieni budjetti.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
BMW E46:ta pidet\u00e4\u00e4n luotettavana autona, joka on ostettavissa viel\u00e4 n\u00e4in pitk\u00e4nkin ajan kuluttua. BMW E46 on BMW 3-sarjan 4. sukupolvi, joka on valmistettu vuonna 1997. Auto on riitt\u00e4v\u00e4n luotettava ostettavaksi<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1508"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1508"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1508\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1508"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1508"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1508"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}