{"id":156,"date":"2021-06-17T07:21:02","date_gmt":"2021-06-17T07:21:02","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=156"},"modified":"2021-06-17T07:21:02","modified_gmt":"2021-06-17T07:21:02","slug":"pitaisiko-minun-ostaa-10-vuotta-vanha-mercedes","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/pitaisiko-minun-ostaa-10-vuotta-vanha-mercedes\/","title":{"rendered":"Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa 10 vuotta vanha Mercedes?"},"content":{"rendered":"\n

Jotkut sanovat, ett\u00e4 10 vuotta vanhan Mersun ostaminen on hyv\u00e4 tapa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 nopean arvon alenemisen vaikutukset, kun taas toiset uskovat, ett\u00e4 10 vuotta vanhan Mersun ostaminen on pohjaton rahasampo. Vaikka l\u00e4hes kaikki voivat olla samaa mielt\u00e4 merkin haluttavuudesta, vastaaminen suureen kysymykseen on hieman monimutkaisempaa. T\u00e4ss\u00e4 on syy:<\/p>\n\n\n\n

Se on itsest\u00e4\u00e4n selv\u00e4\u00e4, ett\u00e4 vanhemmassa autossa on enemm\u00e4n ongelmia. Vanhemman Benzin ostaminen ei kuitenkaan v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole niin pelottava asia, kunhan tarkistat carfaxin ja palkkaat riippumattoman tarkastajan tarkastamaan auton ennen ostoa. On t\u00e4rke\u00e4\u00e4, ett\u00e4 tarkistat my\u00f6s koko huoltohistorian, mit\u00e4 enemm\u00e4n tied\u00e4t, sit\u00e4 parempi. \u00c4l\u00e4 pelk\u00e4\u00e4 kysy\u00e4 kysymyksi\u00e4, ja saatat p\u00e4\u00e4ty\u00e4 hyv\u00e4\u00e4n kauppaan.<\/p>\n\n\n\n

Markkinaharkinta<\/h2>\n\n\n\n

Vanhan luksusauton yll\u00e4pito maksaa melkoisesti, ja markkinat painavat vanhojen autojen arvoa alasp\u00e4in niin, ett\u00e4 hinta tasapainottaa kustannukset. Jos maksat markkinahinnan, saat tasahinnan, jossa kaikki tekij\u00e4t on otettu huomioon, lukuun ottamatta tekij\u00f6it\u00e4, jotka ovat ainutlaatuisia kyseiselle autolle tai tietylle mallille.
Esimerkiksi Mercedes G-luokkaa pidet\u00e4\u00e4n melko haluttuna mallina, jonka arvo pysyy tasaisena, joten 10 vuotta vanha G-luokka, jos se on asianmukaisesti huollettu, on hinnoiteltu samalla tavalla kuin upouusi A-luokka, tai joissakin tapauksissa jopa enemm\u00e4n. Kun taas 10 vuotta vanha E 220 ei ole sit\u00e4, joten se k\u00e4rsii kovemmasta arvonalennuksesta ja maksaa vain viidenneksen uuden A-luokan hinnasta.
Jos k\u00e4ytetyn Mersun edullisempi sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4syhinta siis innostaa harkitsemaan sen ostamista, kannattaa ottaa huomioon my\u00f6s se raham\u00e4\u00e4r\u00e4, jonka k\u00e4yt\u00e4t sen pit\u00e4miseen tyydytt\u00e4v\u00e4ss\u00e4 kunnossa.<\/p>\n\n\n\n

Vanhemman Mercedeksen yll\u00e4pito<\/h3>\n\n\n\n

Vanha Mersu ei ole tullut helpommaksi ty\u00f6st\u00e4\u00e4 i\u00e4n my\u00f6t\u00e4, osien ja ty\u00f6voiman hinnat eiv\u00e4t ole yst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4, taustalla oleva tekniikka on edelleen melko monimutkaista, joten se ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole autotyyppi tavalliselle paikalliselle korjaamolle. Ja k\u00e4ynti Mercedes-sertifioidussa korjaamossa s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisess\u00e4 huollossa on melko kallista. Vanhempien, enemm\u00e4n kilometrej\u00e4 ajaneiden autojen laajennetut takuut ovat melko rajalliset. N\u00e4m\u00e4 vakuutukset kattavat yleens\u00e4 vain katastrofaaliset viat. Laajemman valikoiman ajoneuvoja kattavia takuuyhti\u00f6it\u00e4, joiden ajokilometreiss\u00e4 ei ole juurikaan eroa, on v\u00e4ltett\u00e4v\u00e4 kaikin keinoin.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h3>\n\n\n\n

Mit\u00e4 kannattaa varoa?<\/h3>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 ostos riippuu enemm\u00e4n ajoneuvon kunnosta kuin sen i\u00e4st\u00e4. Uuden k\u00e4ytetyn Mercedeksen oston t\u00e4rkeimpin\u00e4 tekij\u00f6in\u00e4 tulisi pit\u00e4\u00e4 asianmukaista huoltohistoriaa, ennen ostoa teht\u00e4v\u00e4\u00e4 tarkastusta ja auton kuntoa. Kokeneen riippumattoman autokauppiaan kanssa k\u00e4yty keskustelu voi tuoda esiin yksityiskohtia, joita amat\u00f6\u00f6riostaja ei koskaan tule ajatelleeksi.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 minun pit\u00e4isi v\u00e4ltt\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun on ehdottomasti v\u00e4ltett\u00e4v\u00e4 ep\u00e4realistisen alhaisia hintoja, myyj\u00e4\u00e4, joka ei ole halukas vastaamaan kaikkiin erityiskysymyksiin ja joka ei ole halukas yhteisty\u00f6h\u00f6n, olisi my\u00f6s v\u00e4ltett\u00e4v\u00e4. My\u00f6s vanhemmista AMG-malleista kannattaa pysy\u00e4 kaukana, vaikka ne olisivat hinnoiteltu melko s\u00e4\u00e4dyllisesti, jos et pysty maksamaan janoisten V8- ja V12-moottoreiden bensiinin hintoja. Kannattaa my\u00f6s v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 sit\u00e4, ett\u00e4 et tarkista kaikkia laillisia l\u00e4hteit\u00e4 erilaisten tarjousten osalta. Jossain voi vain olla parempi tarjous, jota et ole viel\u00e4 tarkistanut.<\/p>\n\n\n\n

Vanhempi Mersu tai koskaan luotettavampi auto edullisemmalta merkilt\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Joillekin on mukavampaa k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 rahaa luotettavaan ja edulliseen autoon kuin joutua mahdolliseen rahakatastrofiin. Jotkut j\u00e4tt\u00e4v\u00e4t mieluummin ostamatta vanhemman Mersun, jos heill\u00e4 ei ole mukavasti varaa kuluihin.
Never-autoihin on tarjolla parempia kannustimia, laajempi valikoima ja pidemm\u00e4t takuut. Ne eiv\u00e4t kuitenkaan yleens\u00e4 tarjoa yht\u00e4 korkeatasoista premium-kokemusta, ja \u00e4lk\u00e4\u00e4mme unohtako, ett\u00e4 autot ovat my\u00f6s tunnepohjainen ostos, el\u00e4m\u00e4 on liian lyhyt tylsien autojen ajamiseen, joten kaikkien oikeiden vaiheiden avulla kannattaa ostaa auto, joka tekee teid\u00e4t onnelliseksi, vaikka se ei olisikaan oikea valinta jollekin toiselle.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Jotkut sanovat, ett\u00e4 10 vuotta vanhan Mersun ostaminen on hyv\u00e4 tapa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 nopean arvon alenemisen vaikutukset, kun taas toiset uskovat, ett\u00e4 10 vuotta vanhan Mersun ostaminen on pohjaton rahasampo. Vaikka<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":157,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/156"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=156"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/156\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/157"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=156"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=156"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=156"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}