{"id":1604,"date":"2021-11-01T10:49:53","date_gmt":"2021-11-01T10:49:53","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=1604"},"modified":"2021-11-01T10:49:55","modified_gmt":"2021-11-01T10:49:55","slug":"audi-rs3-luotettavuus","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-rs3-luotettavuus\/","title":{"rendered":"Audi RS3 Luotettavuus"},"content":{"rendered":"\n

Audin RS-mallit ovat jopa suorituskykyisi\u00e4 S-malleja korkeammalla ja ne ovat jopa superautojen veroisia. RS-malleissa k\u00e4ytetyt moottorit ja tekniikka ovat uusimpia ja edistyksellisimpi\u00e4. RS3-malli lanseerattiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2014 Sportback-mallina, ja vuonna 2017 lanseerattiin RS3 sedan.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS3<\/h2>\n\n\n\n

Audi tunnetaan suorituskyvylt\u00e4\u00e4n ja tekniikaltaan korkealaatuisista autoista. RS3 on sarjan nopein 2,5 litran turbomoottorinsa ansiosta. T\u00e4m\u00e4 turbomoottori tuottaa 400 hevosvoimaa ja 480 Nm 5 850 kierroksen kierrosluvulla. Se pystyy kiihdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n 0-100 km\/h vain 3,8 sekunnissa. RS3 on todellinen superauto.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus<\/h2>\n\n\n\n

Audi tunnetaan huippunopeista autoista, mutta niiden autojen luotettavuus ei ole paras mahdollinen. Audi on sijalla 34 40 autonvalmistajan joukosta. R3 on kuitenkin usein arvioitu keskinkertaiseksi tai keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 huonommaksi. My\u00f6s k\u00e4ytt\u00f6- ja huoltokustannukset ovat korkeat. N\u00e4ill\u00e4 tehokkailla moottoreilla varustetuilla luksusautoilla on kuitenkin usein keskinkertaiset luotettavuusarviot.<\/p>\n\n\n\n

Huolto ja korjaukset<\/h3>\n\n\n\n

Audissa on paljon hyv\u00e4\u00e4, kuten sen k\u00e4sitelt\u00e4vyys, moottori, vaihteisto ja yleinen ajokokemus. Kaikella t\u00e4ll\u00e4 on kuitenkin hintansa. Audin tai BMW:n kaltaisilla luksusautoilla on usein korkeat k\u00e4ytt\u00f6kustannukset. T\u00e4m\u00e4 oikea-aikainen huolto osoittautuu autojen el\u00e4m\u00e4\u00e4 pelastavaksi.
Audien m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuollot ovat my\u00f6s eritt\u00e4in kalliita, kuten muidenkin saksalaismerkkien. Pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n ilmansuodattimen vaihto RS3:een maksaa noin 200 dollaria. My\u00f6s osat ovat melko kalliita, kuten ajovalopolttimon vaihto maksaa noin 750 dollaria. Takuu on kuitenkin saatavilla, ja osien laatu on hyv\u00e4, ja sinun on maksettava vain rutiinihuollosta.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS3 – superauto ja luksusauto<\/h2>\n\n\n\n

RS3:ssa voi olla joitakin ongelmia, mutta se on p\u00e4\u00e4asiassa urheiluauto. Luotettavuustekij\u00e4ll\u00e4 ei ole suurta merkityst\u00e4, kun p\u00e4\u00e4paino on eritt\u00e4in nopean auton ostamisessa. RS3:n j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 ja j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 kyyti ja sen tarjoama pito tiell\u00e4 on vain yksi parhaista.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi RS3 etuvetoinen, takavetoinen vai nelivetoinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Audi RS3 on nelivetoinen auto.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monta istuinta Audi RS3:ssa on?<\/h3>\n\n\n\n

Audi RS3 on 5-paikkainen auto. T\u00e4m\u00e4n auton EPA-luokitus on: Pienikokoiset autot<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon hevosvoimia Audi RS3:ssa on ja onko siin\u00e4 turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Audi RS3:ssa on 394 hevosvoimaa ja 354 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Moottori on Intercooled Turbo Premium Unleaded I-5, jonka tilavuus on 2,5 L. Polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4 on: Portti-\/suoraruiskutus.<\/p>\n\n\n\n

Mink\u00e4laiset py\u00f6r\u00e4t siin\u00e4 on?<\/h3>\n\n\n\n

Audi RS3:ssa on 19 X 8 tuuman alumiiniset etuvanteet ja 19 X 8 tuuman alumiiniset takavanteet.<\/p>\n\n\n\n

Onko RS3 sen arvoinen kuin S3?<\/h3>\n\n\n\n

Muutamilla osa-alueilla S3 on parempi kuin RS3, mutta RS3 tarjoaa enemm\u00e4n tehoa. S3 on voittaja kuljettajille, jotka ovat enemm\u00e4n huolissaan polttoainetaloudesta. S3 on kaupungissa 3 mpg parempi kuin RS3, mutta maantiell\u00e4 vain 1 mpg parempi. Se ei riit\u00e4 ansaitsemaan S3:lle pisteit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Voiko Audi RS3 ajautua?<\/h3>\n\n\n\n

Uudessa Audi RS3:ssa on drift-tila. Koska kyseess\u00e4 on kuitenkin Audi, sen nimi on jotain t\u00e4ysin huumorintajutonta: RS Torque Rear. V\u00e4\u00e4nt\u00f6momenttijakaja antaa enemm\u00e4n v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 sille py\u00f6r\u00e4lle, jolla on suurin kuormitus. T\u00e4m\u00e4 v\u00e4hent\u00e4\u00e4 aliohjautuvuutta. Se kuormittaa takaoikeaa, jos ajat vasemmalle.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi RS3:ssa vakiona ABS-jarrut?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Audi RS3:ssa on vakiona nelipy\u00f6r\u00e4iset lukkiutumattomat jarruj\u00e4rjestelm\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi RS3 Twin Turbo?<\/h3>\n\n\n\n

2,5-litrainen viisisylinterinen on turboahdettu, ja se on yhdistetty seitsem\u00e4nvaihteiseen kaksoiskytkinvaihteistoon nelivedolla.<\/p>\n\n\n\n

Onko RS3 Quattro?<\/h3>\n\n\n\n

Auto on Quattro ja siin\u00e4 on uusi ohjelmisto. RS3 pystyi l\u00e4hett\u00e4m\u00e4\u00e4n 100 % voimastaan taka-akselille ennen t\u00e4t\u00e4 puoliv\u00e4lin p\u00e4ivityst\u00e4, mutta se ei tuntunut yht\u00e4 aggressiivisesti s\u00e4\u00e4detylt\u00e4. J\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 ei ole koskaan ollut vakiovoimanjakoa uudessa muodossaan.<\/p>\n\n\n\n

Onko RS3:ssa Haldex?<\/h3>\n\n\n\n

RS3:ssa ei ole Haldex-ajonvakautusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4. Se k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sen sijaan uudempaa RS Torque Splitteri\u00e4. T\u00e4m\u00e4 uusi j\u00e4rjestelm\u00e4 mahdollistaa t\u00e4ysin muuttuvan ja aktiivisen v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin vektoroinnin takapy\u00f6rien v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audin RS-mallit ovat jopa suorituskykyisi\u00e4 S-malleja korkeammalla ja ne ovat jopa superautojen veroisia. RS-malleissa k\u00e4ytetyt moottorit ja tekniikka ovat uusimpia ja edistyksellisimpi\u00e4. RS3-malli lanseerattiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2014 Sportback-mallina, ja<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[20],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1604"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1604"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1604\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1605,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1604\/revisions\/1605"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1604"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1604"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1604"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}