{"id":1657,"date":"2021-11-02T11:35:20","date_gmt":"2021-11-02T11:35:20","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=1657"},"modified":"2021-11-02T11:35:21","modified_gmt":"2021-11-02T11:35:21","slug":"missa-maasturissa-on-eniten-paantilaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/missa-maasturissa-on-eniten-paantilaa\/","title":{"rendered":"Miss\u00e4 maasturissa on eniten p\u00e4\u00e4ntilaa?"},"content":{"rendered":"\n

Katumaasturit ovat t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 yht\u00e4 suosittuja kuin koskaan, eik\u00e4 katumaasturitrendi n\u00e4yt\u00e4 hidastuvan l\u00e4hiaikoina. Saatat kuitenkin yll\u00e4tty\u00e4 huomatessasi, ett\u00e4 vaikka ne n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t ulkoap\u00e4in j\u00e4ttim\u00e4isilt\u00e4, ne eiv\u00e4t useinkaan ole sis\u00e4lt\u00e4 kovin tilavia.<\/p>\n\n\n\n

Suuremmat ja erityisesti pidemm\u00e4t kuljettajat saattavat kokea jotkin maasturit aivan liian ahtaiksi, ja t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa k\u00e4sittelemmekin muutamia suosittuja maasturivaihtoehtoja, joissa on eniten p\u00e4\u00e4ntilaa. On syyt\u00e4 sanoa, ett\u00e4 sinun ei kannata ostaa maasturia vain siksi, ett\u00e4 luulet niiden tarjoavan eniten p\u00e4\u00e4ntilaa, sill\u00e4 on olemassa monia muita autoja, jotka tarjoavat enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

GMC Yukon\/Chevy Tahoe\/Chevy Suburban tarjoaa 42,8 p\u00e4\u00e4ntilaa, mik\u00e4 on alan johtava standardi. Nissan Pathfinderissa ja Ford Expeditionissa on 42 tuuman p\u00e4\u00e4ntila, kun taas Subaru Ascentissa ja Hyundai Santa Fess\u00e4 on 41,3 tuuman p\u00e4\u00e4ntila.<\/p>\n\n\n\n

Luksusmaastureista Cadillac Escalade tarjoaa 42,3 tuuman p\u00e4\u00e4ntilan. Mercedes Benz G-Class ja BMW X7 tarjoavat 42 tuumaa.<\/p>\n\n\n\n

GMC Yukon\/Chevy Tahoe\/Chevy Suburban<\/h2>\n\n\n\n

Kaikki n\u00e4m\u00e4 kolme ovat hyvin samankaltaisia, mutta niiss\u00e4 on pari merkitt\u00e4v\u00e4\u00e4 eroa. GMC:n variantit ovat yleens\u00e4 laadukkaampia, kun taas Chevyn kuorma-autot ovat enemm\u00e4n hy\u00f6tyautoja. Luotettavuuden kannalta kaikki kolme ovat pitk\u00e4lti samoja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne ovat kohtuullisen luotettavia.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilojen ja kuormatilan osalta on todella vaikea moittia mink\u00e4\u00e4n n\u00e4ist\u00e4 kolmesta k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4. Koska ne ovat niin suuria, pys\u00e4k\u00f6inti voi joskus olla hankalaa, mutta kunhan valitset pys\u00e4k\u00f6intiavustimen, voit pys\u00e4k\u00f6id\u00e4 mink\u00e4 tahansa n\u00e4ist\u00e4 kolmesta ongelmitta.<\/p>\n\n\n\n

Nissan Pathfinder<\/h2>\n\n\n\n

Nissan Pathfinder on suurin Nissanin t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 tarjoama katumaasturi. Pathfinder tarjoaa hiljaisen matkustamon, jossa on paljon s\u00e4ilytystiloja, lokeroita ja kaappeja. Jos olet seikkailunhaluinen yksil\u00f6, saatat my\u00f6s arvostaa Pathfinderin tarjoamaa ylivoimaista vetokyky\u00e4.
Vaikka Pathfinder tarjoaa hieman vaimean tunnottomalta tuntuvan ohjauksen, se kulkee silti hyvin tien pinnasta riippumatta. Kun otetaan huomioon Nissanin uusi muotoilusuunta, Pathfinder n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 vaikuttavalta ja futuristiselta.<\/p>\n\n\n\n

Ford Expedition<\/h2>\n\n\n\n

Legendaarinen Ford Expedition on aina ollut amerikkalaisten t\u00e4ysikokoisten katumaastureiden listan k\u00e4rjess\u00e4. Jo vuosikymmeni\u00e4 Expedition on tarjonnut k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4, tilaa ja turvallisuutta, ja uusin versio noudattaa aivan samaa linjaa. Koska Expeditionissa on runsaasti tilaa jokaiselle matkustajalle, se vaikuttaa ihastuttavalta maasturilta tien p\u00e4\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Expedition voi vet\u00e4\u00e4 jopa 9300 kiloa, mik\u00e4 on luokkansa johtavaa, mutta polttoainetaloudellisuudessa on puutteita. Vaikka Expedition tarjoaa paljon, korkeamman varustuksen versiot maksavat yht\u00e4 paljon kuin Lincoln Navigator, joka on paljon ylellisempi ja hienostuneempi t\u00e4ysikokoinen katumaasturi.<\/p>\n\n\n\n

Cadillac Escalade<\/h2>\n\n\n\n

Upouusi Escalade vaikuttaa merkitt\u00e4v\u00e4lt\u00e4 parannukselta vanhaan verrattuna. Uusi sisustus n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta, ja siin\u00e4 on kaksi OLED-laajakuvan\u00e4ytt\u00f6\u00e4, joissa on ter\u00e4v\u00e4 grafiikka ja vaikuttava kontrasti. Kokonaisuudessaan Escalade on ladattu t\u00e4yteen teknologiaa, niin paljon, ett\u00e4 se vaikuttaa kunnon kilpailijalta t\u00e4ysikokoisille eurooppalaisille Premium SUV:ille.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut saattavat jopa sanoa, ett\u00e4 Cadillac Escalade on amerikkalaisen ylellisyyden todellinen merkitys, koska Escalade ei j\u00e4t\u00e4 juuri mit\u00e4\u00e4n toivomisen varaa. On kuitenkin syyt\u00e4 sanoa, ett\u00e4 l\u00e4ht\u00f6hinta on l\u00e4hes 80 000 dollaria ja ett\u00e4 polttoainetehokkuus k\u00e4rsii suhteellisen vanhanaikaisten V8-moottoreiden vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz G-luokka<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes G-Class ei kaipaa enemp\u00e4\u00e4 esittely\u00e4, sill\u00e4 kirjaimellisesti kaikki tuntevat t\u00e4m\u00e4n ikonisen laatikkomaasturin. Vaikka G-luokka esiteltiin alun perin sotilasajoneuvona, nyky\u00e4\u00e4n se on enemm\u00e4nkin kaikkien maailman jalkapalloilijoiden ja jalkapallomammojen ylellisyyden peruspilari.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, kukaan ei voi kiist\u00e4\u00e4, etteik\u00f6 \u00e4skett\u00e4in p\u00e4ivitetty G-luokka olisi valtava edistysaskel vanhaan verrattuna, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 versio on paljon hienostuneempi, mutta s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 silti kaikki G-luokan tunnetut ominaisuudet. Sis\u00e4tiloiltaan G-luokka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta, mutta takamatkustajien jalkatilasta on puutteita.<\/p>\n\n\n\n

BMW X7<\/h2>\n\n\n\n

BMW X7 on BMW:n lippulaiva t\u00e4ysikokoinen katumaasturi. Vaikka n\u00e4it\u00e4 ei olekaan paljon, se ei tarkoita, ett\u00e4 X7 ei ole mit\u00e4\u00e4n ihmeellist\u00e4. Sis\u00e4tilat ovat avarat riippumatta siit\u00e4, miss\u00e4 istut, ja sinua ymp\u00e4r\u00f6iv\u00e4t korkealaatuiset materiaalit sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa.<\/p>\n\n\n\n

Voimansiirtovaihtoehtojen osalta BMW X7 p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 kaikki muut t\u00e4m\u00e4n listan katumaasturit, sill\u00e4 tarjolla on runsaasti erilaisia, mutta kaikki hienostuneita moottorivaihtoehtoja. Yhdistettyn\u00e4 pehme\u00e4sti vaihtavaan automaattivaihteistoon X7:\u00e4\u00e4 on ilo ajaa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 etuja maasturin ostamisesta on?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat maasturin, sinun on oltava tietoinen siit\u00e4, ett\u00e4 maasturin omistamiseen liittyy tiettyj\u00e4 etuja ja haittoja. Ensinn\u00e4kin kaikki rakastavat nyky\u00e4\u00e4n maastureita, koska ne tarjoavat hallitsevan ajoasennon, joka saa sinut tuntemaan itsesi tien kuninkaaksi.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi l\u00e4hes kaikki katumaasturit tarjoavat ylivoimaiset maasto-ominaisuudet muihin autosegmentteihin verrattuna, ja ne tarjoavat my\u00f6s paljon tilaa. Turvallisuuden kannalta maasturit ovat my\u00f6s ylivoimaisia, koska ne painavat paljon ja pystyv\u00e4t suojaamaan matkustajiaan paremmin.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 haittoja maasturin ostamisessa on?<\/h2>\n\n\n\n

Maasturit yleens\u00e4, mutta erityisesti n\u00e4m\u00e4 t\u00e4ysikokoiset maasturit ovat valtavia, niin valtavia, ett\u00e4 joskus voi olla hieman hankalaa navigoida niit\u00e4 kapeilla kaupunkiteill\u00e4 tai parkkipaikoilla. Ne k\u00e4rsiv\u00e4t polttoainetaloudellisuudesta ja suorituskyvyst\u00e4, sill\u00e4 ne ovat yleens\u00e4 hitaita ja ep\u00e4urheilijamaisia.<\/p>\n\n\n\n

Koska useimmat n\u00e4ist\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t tiiliskivilt\u00e4, ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 aerodynaamisia eiv\u00e4tk\u00e4 hiljaisia kuin sedanit, ja monet uskovat my\u00f6s, ett\u00e4 SUV-alusta ei ole kovin hyvin hy\u00f6dynnetty, koska viime aikoina on tullut markkinoille yh\u00e4 enemm\u00e4n coupen n\u00e4k\u00f6isi\u00e4 SUV-malleja.<\/p>\n\n\n\n

Onko p\u00e4\u00e4ntilaa t\u00e4rke\u00e4mp\u00e4\u00e4 kuin jalkatilaa pidemmille kuljettajille?<\/h3>\n\n\n\n

On vaikea sanoa, ett\u00e4 toinen on t\u00e4rke\u00e4mpi kuin toinen, mutta jos olet eritt\u00e4in pitk\u00e4, jalkatila on t\u00e4rke\u00e4mpi, koska sen ansiosta voit ty\u00f6nt\u00e4\u00e4 istuinta taaksep\u00e4in, mink\u00e4 pit\u00e4isi antaa sinulle mukavampi ajoasento.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 maasturit ovat kaikki eritt\u00e4in suuria, joten on eritt\u00e4in ep\u00e4todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 et l\u00f6yt\u00e4isi mukavaa ajoasentoa mist\u00e4\u00e4n n\u00e4ist\u00e4. Jos n\u00e4in todellakin on, kannattaa tutustua tila-autoihin tai tiettyihin suuriin sedaneihin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Katumaasturit ovat t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 yht\u00e4 suosittuja kuin koskaan, eik\u00e4 katumaasturitrendi n\u00e4yt\u00e4 hidastuvan l\u00e4hiaikoina. Saatat kuitenkin yll\u00e4tty\u00e4 huomatessasi, ett\u00e4 vaikka ne n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t ulkoap\u00e4in j\u00e4ttim\u00e4isilt\u00e4, ne eiv\u00e4t useinkaan ole sis\u00e4lt\u00e4 kovin tilavia.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1657"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1657"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1657\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1658,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1657\/revisions\/1658"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1657"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1657"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1657"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}