{"id":1709,"date":"2021-11-15T11:56:38","date_gmt":"2021-11-15T11:56:38","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=1709"},"modified":"2021-11-15T11:56:41","modified_gmt":"2021-11-15T11:56:41","slug":"bmw-m3-luotettavuus","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-m3-luotettavuus\/","title":{"rendered":"BMW M3 Luotettavuus"},"content":{"rendered":"\n
M3 on 3-sarjan urheilumalli, joka sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 4-ovisia kompakteja sedaneja ja farmareita. M3 on ollut mukana moottoriurheilussa jo vuosia. \u00c4skett\u00e4in BMW julkisti sen kuudennen sukupolven, joka tunnetaan nimell\u00e4 G80 M3. Uusissa M3-malleissa on tavallisen takavetoj\u00e4rjestelm\u00e4n lis\u00e4ksi my\u00f6s AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
M3:n voimanl\u00e4hteen\u00e4 on BMW S58 -moottori, joka on 3,0 litran twin-turbo 6-sylinterinen suoramoottori. T\u00e4m\u00e4 moottori pystyy antamaan huikeat 473 hevosvoimaa, ja se on saatavana my\u00f6s manuaalivaihteistolla, mutta vain RWD-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4. AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4 tuo autoihin lis\u00e4\u00e4 tiepitoa.<\/p>\n\n\n\n
BMW on valmistanut urheiluautoja ja ollut mukana moottoriurheilussa jo i\u00e4t ja ajat. He eiv\u00e4t varmasti tee markkinoiden luotettavimpia autoja, mutta he tekev\u00e4t ty\u00f6t\u00e4 moottorin kest\u00e4vyyden eteen. M3:n vanhemmat mallit ovat toimineet hyvin luotettavuuden suhteen.
Uudempi G80-malli tuli kuitenkin markkinoille vasta viime vuonna, ja autoa on vaikea arvioida vain yhden vuoden perusteella. aiempia malleja tarkastelemalla voidaan todeta, ett\u00e4 optimaalisella hoidolla ja huollolla M3 voi osoittautua melko luotettavaksi ja kest\u00e4\u00e4 vuosia. Sen luotettavuus on hieman alle keskiarvon, 55 pistett\u00e4, mik\u00e4 on riitt\u00e4v\u00e4n hyv\u00e4 t\u00e4llaiselle autolle.<\/p>\n\n\n\n
Turvallisuus on BMW:n kaltaisissa saksalaisissa autoissa suuri valttikortti. Vanhemmilla M3-malleilla on ollut eritt\u00e4in hyv\u00e4 turvallisuusluokitus. My\u00f6s 2021 ei ole yht\u00e4\u00e4n sen huonompi kuin sen aiemmat sukupolvet, ja BMW on p\u00e4rj\u00e4nnyt turvallisuusosastolla eritt\u00e4in hyvin. M3 oli mukana IIHS:n Top Safety Pick -luokituksessa.<\/p>\n\n\n\n
S\u00e4\u00e4nn\u00f6llinen huolto ja \u00f6ljynvaihto eiv\u00e4t maksa paljon takuun kanssa, mutta takuun umpeutuessa se maksaa paljon. Ennaltaehk\u00e4isev\u00e4 huolto tehd\u00e4\u00e4n, jotta auto kest\u00e4isi pidemp\u00e4\u00e4n, ja M3 tarvitsee sit\u00e4 varmasti paljon, koska sen moottori on eritt\u00e4in raskasrakenteinen. M\u00e4\u00e4r\u00e4aikaisk\u00e4ynneill\u00e4 ja muutamilla suunnittelemattomilla k\u00e4ynneill\u00e4 M3 maksaisi noin 1 000 dollaria vuodessa.<\/p>\n\n\n\n
BMW M3 on takavetoinen auto.<\/p>\n\n\n\n
BMW M3 on auto, jossa on 5 istuinta. T\u00e4m\u00e4n auton EPA-luokitus on: Kompaktit autot<\/p>\n\n\n\n
BMW M3:ssa on 473 hevosvoimaa ja 406 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Moottori on Twin Turbo Premium Unleaded I-6, jonka iskutilavuus on 3,0 L. Polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4 on: Bensiinin suoraruiskutus.<\/p>\n\n\n\n
BMW M3:ssa on 18 X 9,5 tuuman taotut alumiiniset etuvanteet ja 19 X 10,5 tuuman taotut alumiiniset takavanteet.<\/p>\n\n\n\n
T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 S65 on suosikkimoottorini M3:ssa. N\u00e4iss\u00e4 moottoreissa on vain kaksi mahdollista ongelmaa: tankolaakerivika tai kaasul\u00e4p\u00e4n toimilaitteiden vika.<\/p>\n\n\n\n
T\u00e4m\u00e4 uusi M3 perustuu vuoden 2019 3-sarjan sedaniin. Se noudattaa M3:n teemaa, jonka mukaan se on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen p\u00e4ivitt\u00e4iskuljettaja, mutta siin\u00e4 on riitt\u00e4v\u00e4sti nopeutta ratak\u00e4ytt\u00f6\u00e4 varten.<\/p>\n\n\n\n
BMW M3:n parhaan vuosiluvun m\u00e4\u00e4ritt\u00e4minen voi olla vaikeaa, ja kaikki riippuu henkil\u00f6kohtaisista mieltymyksist\u00e4. E46-sukupolvea pidet\u00e4\u00e4n yleens\u00e4 parhaana, ja vuoden 2006 mallissa on manuaalivaihteisto, kilpailupaketti ja ei kattoluukkua.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
M3 on 3-sarjan urheilumalli, joka sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 4-ovisia kompakteja sedaneja ja farmareita. M3 on ollut mukana moottoriurheilussa jo vuosia. \u00c4skett\u00e4in BMW julkisti sen kuudennen sukupolven, joka tunnetaan nimell\u00e4 G80 M3. Uusissa<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[20],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1709"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1709"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1709\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1710,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1709\/revisions\/1710"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1709"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1709"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1709"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}