{"id":1842,"date":"2021-11-26T10:56:28","date_gmt":"2021-11-26T10:56:28","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=1842"},"modified":"2021-11-26T10:56:30","modified_gmt":"2021-11-26T10:56:30","slug":"mika-on-ylellisin-avoauto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-on-ylellisin-avoauto\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 on ylellisin avoauto?"},"content":{"rendered":"\n

Avoautot on tehty niille, jotka nauttivat hetken hengest\u00e4, tuulesta hiuksissaan ja autoilun tunteesta. Avoautoja ei ole tehty niille, jotka pit\u00e4v\u00e4t autoja vain ty\u00f6koneina, vaan pikemminkin niille, jotka palvovat jokaista hetke\u00e4, jonka he viett\u00e4v\u00e4t avoimella tiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Olipa kyseess\u00e4 sitten rannikkotie tai kes\u00e4inen vuoristosola, avoautoilla ajetaan varmasti maisemareittej\u00e4, jotka ovat t\u00e4ynn\u00e4 aistien iloa. Edes suurimmat saatavilla olevat kattoluukut eiv\u00e4t ved\u00e4 vertoja sille, milt\u00e4 tuntuu ajaa ylellisell\u00e4 avoautolla, ja n\u00e4m\u00e4 ovat ylellisimpi\u00e4, mit\u00e4 rahalla saa.<\/p>\n\n\n\n

Ylellisin avoauto on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 Rolls Royce Dawn. Jos 400 000 dollaria on kuitenkin liikaa viikonloppuristeilij\u00e4lle, voit harkita my\u00f6s ”l\u00e4hestytt\u00e4v\u00e4mp\u00e4\u00e4” Bentley Continental GTC:t\u00e4. N\u00e4m\u00e4 kaksi ovat ylellisimpi\u00e4 ja mukavimpia avoautoja, joita nyky\u00e4\u00e4n myyd\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, kaikki eiv\u00e4t rakasta kruisailua avoautoissaan, vaan jotkut haluavat hieman enemm\u00e4n j\u00e4nnityst\u00e4. Jos olet yksi heist\u00e4, muista tutustua V12-koneella varustettuun Lamborghini Aventador S Roadsteriin. Jos kuitenkin haluat mieluummin etumoottorisen eksoottisen GT:n, tutustu Ferrari 812 GTS:\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Rolls Royce Dawn – ylellist\u00e4 ylellisyytt\u00e4.<\/h2>\n\n\n\n

400 000 dollaria maksava Rolls Royce Wraith on autojen t\u00e4ydellisyyden huippu. Rolls Royce Dawnin sis\u00e4ll\u00e4 jokainen pinta on vuorattu mit\u00e4 hienoimmalla nahalla, laadukkaimmalla alumiinilla ja luonteenomaisimmilla t\u00e4yspuukoristeilla.<\/p>\n\n\n\n

Jos n\u00e4m\u00e4 yhdistet\u00e4\u00e4n 563 hevosvoimaa tuottavaan twin-turbo V12-moottoriin, voisi luulla, ett\u00e4 Dawn on jonkinlainen urheiluauto, mutta sit\u00e4 se ei ole. Rolls Royce ei usko ”urheilullisiin luksusautoihin”. Rolls uskoo, ett\u00e4 luksusautojen pit\u00e4isi olla 100-prosenttisesti ylellisyytt\u00e4, mukavuutta, hienostuneisuutta ja tyyli\u00e4, ja se on selv\u00e4\u00e4 heti, kun astut Dawnin sis\u00e4lle.<\/p>\n\n\n\n

Bentley Continental GTC – Todellinen luksusauto, jossa on urheilullinen s\u00e4rm\u00e4.<\/h2>\n\n\n\n

Muutama vuosi sitten Bentley julkaisi rakastetun Bentley Continental GT:n kolmannen sukupolven, joka on kaikin puolin selv\u00e4 parannus edelt\u00e4v\u00e4\u00e4n malliin verrattuna. Virtaviivaisemmasta, hienostuneemmasta muotoilusta, jolle ovat ominaisia vahvat hydroformatut alumiinipaneelit aina kristallinkirkkaisiin ajovaloihin asti, uusi Continental on kauneusihanne.<\/p>\n\n\n\n

Uuden Contin saa joko avoautona tai 2-ovisena coup\u00e9na. Voit my\u00f6s valita urheilullisemman twin-turbo V8 -mallin tai twin-turbo V12 -cruiser-mallin v\u00e4lill\u00e4. Uudessa Continentalissa on uskomattomat sis\u00e4tilat, joissa on kiinnitetty h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4\u00e4 huomiota yksityiskohtiin ja perusteellinen ymp\u00e4rist\u00f6n valaistusj\u00e4rjestelm\u00e4, joka saa matkustamon tuntumaan kalliilta ja ylelliselt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Lamborghini Aventador S Roadster<\/h2>\n\n\n\n

Luksusautoja on nyky\u00e4\u00e4n kahdenlaisia. Toisella puolella ovat Rolls Royce, Maybach ja Bentley, jotka valmistavat hienoimpia ja mukavimpia luksusautoja menestyneimmille. Toisella puolella ovat Ferrari, Lamborgini ja McLaren, jotka ovat erikoistuneet huippusuorituskykyisiin eksoottisiin luksusautoihin, eik\u00e4 mik\u00e4\u00e4n auto huuda eksoottisuutta niin paljon kuin Lamborghini Aventador.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka Aventadorin valmistus lopetetaan pian, t\u00e4m\u00e4n V12-moottorisen julisteauton vetovoima on yht\u00e4 vahva kuin ennenkin. Pian emme en\u00e4\u00e4 p\u00e4\u00e4se nauttimaan t\u00e4m\u00e4n kaltaisista autoista, mik\u00e4 tarkoittanee my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4iden arvot vain nousevat muutaman vuoden kuluttua.<\/p>\n\n\n\n

Ferrari 812 GTS<\/h2>\n\n\n\n

Ferrari 812 GTS on paras Ferrari-malli, jonka voit nyky\u00e4\u00e4n ostaa. Vaikka SF90 on Ferrarin nykyisen malliston lippulaivamalli, 812 GTS on sit\u00e4, mit\u00e4 todellisen Ferrarin pit\u00e4isi olla, ja todenn\u00e4k\u00f6isesti my\u00f6s viimeinen Ferrari laatuaan. Huutavan V12-moottorin ja salamannopeasti vaihtavan kaksoiskytkinvaihteiston ansiosta 812 on t\u00e4m\u00e4n listan tehokkain ja nopein auto.<\/p>\n\n\n\n

812 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 uskomattomalta, kuulostaa uskomattomalta ja ajaa uskomattomasti, ja tuskin on ket\u00e4\u00e4n, joka uskoo, ettei 812 GTS olisi paras avoauto-GT, jonka rahalla saa nyky\u00e4\u00e4n. T\u00e4m\u00e4n pedon ajamisessa on kuitenkin oltava varovainen, sill\u00e4 yli 800 hevosvoimaa ei ole tarkoitettu kaikille. T\u00e4m\u00e4 auto voi purra sinua, jos et ole varovainen, ja juuri sellaiselta todellisen Ferrarin pit\u00e4isi tuntua.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras k\u00e4ytetty ylellinen avoauto?<\/h3>\n\n\n\n

Paras k\u00e4ytetty luksusavoauto on ehdottomasti Mercedes Benz S-luokan coupe, koska se tarjoaa edelleen 90 % siit\u00e4, mit\u00e4 nykyajan luksusauto tarjoaa, mutta paljon v\u00e4hemm\u00e4ll\u00e4 rahalla. S-Class Coupe n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta, ja siin\u00e4 on kaksi laajakuvan\u00e4ytt\u00f6ist\u00e4 kojelaudan n\u00e4ytt\u00f6\u00e4, joilla voi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kaiken, mit\u00e4 luksusautolta voi toivoa.<\/p>\n\n\n\n

Yksi S-Class coupen parhaista puolista ovat istuimet, sill\u00e4 ne ovat tukevat ja mukavat samaan aikaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 S-Class coupe on sek\u00e4 urheilullinen ett\u00e4 ylellinen samaan tapaan kuin Bentley Continental, mutta j\u00e4lleen kerran paljon halvemmalla.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on markkinoiden paras arvokkain avoauto?<\/h3>\n\n\n\n

Markkinoiden paras arvokkain avoauto on 25 000 dollaria maksava Mazda MX-5 Miata. T\u00e4t\u00e4 kompaktia urheiluautoa pidet\u00e4\u00e4n yleisesti parhaana 2-paikkaisena urheiluautona, kun otetaan huomioon sen arvo. Jos kuitenkin haluat arvosuunnittelun mukaisen 4-paikkaisen avoauton, kannattaa tutustua menossa olevaan BMW 4-sarjan avoautoon.<\/p>\n\n\n\n

BMW 4-sarja on t\u00e4ydellinen yhdistelm\u00e4 mukavuutta ja urheilullisuutta, sill\u00e4 se tarjoaa dynaamisen alustan, joka on melko hyvin vaimennettu. Kaikki t\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 BMW 4-sarjaa on sek\u00e4 hauska ajaa luksusautona ett\u00e4 viikonloppuisin canyonilla, varsinkin jos valitset urheilullisemmat M-versiot.<\/p>\n\n\n\n

Onko pehme\u00e4kattoisista avoautoista tulossa nyky\u00e4\u00e4n normi?<\/h3>\n\n\n\n

Viimeisen vuosikymmenen aikana useimmat valmistajat ovat hiljalleen siirtyneet pois kovakattoisista avoautoista, koska ne ovat raskaita, liian monimutkaisia ja kalliita valmistaa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 pehme\u00e4kattoisista avoautoista on hitaasti tulossa normi, kun taas kovakattoisia autoja on ajan my\u00f6t\u00e4 yh\u00e4 harvemmin.<\/p>\n\n\n\n

Pehme\u00e4kattoisia luksusautoja kritisoidaan usein siit\u00e4, ett\u00e4 ne eiv\u00e4t ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 hiljaisia tai mukavia kuin kovakattoiset avoautot, mutta Rolls Royce ja Bentley ovat onnistuneet osoittamaan, ett\u00e4 niiden avoautomallit ovat yht\u00e4 mukavia kuin niiden coupe\/4-oviset vaihtoehdot.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Avoautot on tehty niille, jotka nauttivat hetken hengest\u00e4, tuulesta hiuksissaan ja autoilun tunteesta. Avoautoja ei ole tehty niille, jotka pit\u00e4v\u00e4t autoja vain ty\u00f6koneina, vaan pikemminkin niille, jotka palvovat jokaista hetke\u00e4,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1842"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1842"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1842\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1843,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1842\/revisions\/1843"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1842"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1842"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1842"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}