{"id":1848,"date":"2021-11-26T10:59:40","date_gmt":"2021-11-26T10:59:40","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=1848"},"modified":"2021-11-26T10:59:42","modified_gmt":"2021-11-26T10:59:42","slug":"mika-on-luotettavin-avoauto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-on-luotettavin-avoauto\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 on luotettavin avoauto?"},"content":{"rendered":"\n

On olemassa monia erilaisia avoautosegmenttej\u00e4. Suosituimpia ovat viistoper\u00e4iset avoautot, 2-paikkaiset avoautot ja sedan-avoautot. N\u00e4iden lis\u00e4ksi Land Rover tarjoaa jostain miesten tuntemattomasta syyst\u00e4 Range Rover Evoque Convertible -avoautoa, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 jopa siroimmasta kulmasta katsottuna hirvitt\u00e4v\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, kaikki avoautot ovat tehty tekem\u00e4\u00e4n ajamisesta hauskempaa ja mielenkiintoisempaa, ja mik\u00e4 olisikaan parempi autosegmentti kuin urheiluautosegmentti, sill\u00e4 urheiluautot ovat monien mielest\u00e4 markkinoiden dynaamisimpia autoja, min\u00e4 mukaan lukien.<\/p>\n\n\n\n

Olipa auto mik\u00e4 tahansa, sen on oltava luotettava, muuten sen ostamisessa ei ole mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4, ja luotettavin avoauto on BMW:n 2-sarja. 2-sarjan lis\u00e4ksi Mazda MX-5 on aina ollut luotettava kompakti avoauto, sukupolvesta tai vuosimallista riippumatta.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s Porsche 911 -avoauto on jo pitk\u00e4\u00e4n ollut useimpien luotettavuuslistojen k\u00e4rjess\u00e4, ja sama juttu on sen pienemm\u00e4n serkun, Porsche Boxsterin, kanssa. Jos pid\u00e4t BMW 2-sarjasta, mutta haluat jotain isompaa ja urheilullisempaa, BMW M4 -avoauto on my\u00f6s yksi luotettavimmista avoautoista.<\/p>\n\n\n\n

BMW 2-sarja<\/h2>\n\n\n\n

Monille saattaa tulla yll\u00e4tyksen\u00e4, ett\u00e4 BMW hallitsee luotettavimpana avoautona myyt\u00e4v\u00e4n\u00e4 urheiluautona, mutta WhatCarin tekem\u00e4n tutkimuksen mukaan 2-sarja onnistuu kruunaamaan BMW:n ep\u00e4todenn\u00e4k\u00f6iseksi altavastaajaksi. 2-sarja ei kuitenkaan ole pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n luotettava, vaan se on my\u00f6s todella hauska auto ajaa.<\/p>\n\n\n\n

M2:ta pidet\u00e4\u00e4n usein BMW:n nykyisen malliston parhaana M-autona, joten se vain vahvistaa entisest\u00e4\u00e4n sit\u00e4, ett\u00e4 2-sarjan alusta on todellinen urheiluauton alusta. Lyhyempi akseliv\u00e4li yhdistettyn\u00e4 ihastuttavan n\u00e4k\u00f6iseen ulkosuunnitteluun saa 2-sarjan tuntumaan tilaisuudelta, vaikket valitsisikaan malliston huippumallia M2:ta.<\/p>\n\n\n\n

Mazda MX-5<\/h2>\n\n\n\n

MX-5 on ollut fanien suosikki, kun on kyse kompaktista urheiluautosta jo vuosikymmeni\u00e4. On olemassa lukemattomia YouTube-videoita, joissa ylpe\u00e4t omistajat ylist\u00e4v\u00e4t MX-5-alustan olevan \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen luotettava, halpa ostaa, halpa huoltaa ja hyv\u00e4 ajaa. Vaikka kovakattoinen versio on dynaamisempi, avoauto on silti riitt\u00e4v\u00e4n dynaaminen.<\/p>\n\n\n\n

Valitsitpa mink\u00e4 sukupolven MX-5:n tahansa, et tule pettym\u00e4\u00e4n luotettavuuden suhteen. Vaikka 2-sarjassa oli edell\u00e4 mainitussa tutkimuksessa v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia kuin MX-5:ss\u00e4, min\u00e4 ainakin olisin yll\u00e4ttynyt, jos 2-sarjan pitk\u00e4n aikav\u00e4lin luotettavuus onnistuisi pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sen sellaisena.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 911 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran jo 60-luvulla, ja siit\u00e4 l\u00e4htien Porsche on onnistunut parantamaan alustaa, mik\u00e4 on lopulta johtanut ylivoimaisen luotettavaan mallisarjaan. Klassinen takamoottoriin asennettu RWD-tasakuutosmoottori on pysynyt suurimmaksi osaksi muuttumattomana, mik\u00e4 kaikki hy\u00f6dytt\u00e4\u00e4 pitk\u00e4aikaista luotettavuutta.<\/p>\n\n\n\n

Valitsitpa mink\u00e4 tahansa mallin tahansa, olet todenn\u00e4k\u00f6isesti tyytyv\u00e4inen kumpaan tahansa niist\u00e4, mutta jos haluat nopeutta ja ylellisyytt\u00e4, valitse avoauto Turbo. Jos haluat kaikkein urheilullisimman avoauton, yrit\u00e4 saada k\u00e4siisi Porsche Speedster, jos et saa, valitse GTS Targa.<\/p>\n\n\n\n

BMW M4<\/h2>\n\n\n\n

Uusin G82 BMW M4 on liian nuori, jotta sit\u00e4 voisi arvioida kunnolla luotettavuuden suhteen, mutta viimeisimm\u00e4n sukupolven M4-avoauto ei ole. Sin\u00e4ns\u00e4 viimeisen sukupolven M4-avoauto on my\u00f6s hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen, mit\u00e4 ei voi sanoa uudesta ainakaan varmuudella.<\/p>\n\n\n\n

L\u00e4hes 500 hv:n ansiosta M4 on eritt\u00e4in hauska ajettava, mutta vanhemmat manuaaliversiot ovat hieman ep\u00e4varmoja. Onneksi t\u00e4m\u00e4 kaikki ratkaistiin my\u00f6hemmin Competition- ja CS-versioiden my\u00f6t\u00e4. M4-avoautossa on riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa nelj\u00e4lle aikuiselle, mit\u00e4 ei voi sanoa kaikista muista t\u00e4m\u00e4n listan autoista.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 hy\u00f6ty\u00e4 on avoautoista?<\/h3>\n\n\n\n

Monet autoharrastajat ovat sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 avoautolliset urheiluautot ovat turhia, koska ne eiv\u00e4t ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 dynaamisia kuin kovakattoiset vastineensa. T\u00e4m\u00e4 johtuu p\u00e4\u00e4asiassa siit\u00e4, ett\u00e4 avoautot ovat painavia eiv\u00e4tk\u00e4 rakenteeltaan yht\u00e4 vankkoja, mik\u00e4 tulee ongelmaksi heti, kun autoa aletaan k\u00e4ytt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, urheiluauton ei tarvitse olla t\u00e4ysin suorituskykyinen auto, ja harvoin mik\u00e4\u00e4n nykyaikainen urheiluauto avoauto on sit\u00e4. Jos haluat radalle keskittyvi\u00e4 autoja, kannattaa ostaa urheilullinen avoauto. Jos kuitenkin haluat molempien maailmojen parhaat puolet, avoauto voi olla eritt\u00e4in miellytt\u00e4v\u00e4 kokemus.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko kovakattoiset avoautot parempia kuin pehme\u00e4kattoiset?<\/h3>\n\n\n\n

Pehme\u00e4t katot ovat yleens\u00e4 parempi vaihtoehto, mutta se riippuu toteutuksesta. Useimmat kovakattoiset avoautot ovat eritt\u00e4in raskaita, monimutkaisia ja ep\u00e4k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisi\u00e4, mutta ne ovat j\u00e4ykempi\u00e4 ja paremmin eristettyj\u00e4 kuin useimmat pehme\u00e4t katot. Toisaalta pehme\u00e4kattoiset avoautot ovat kevyempi\u00e4, ja kattomekanismi vie paljon v\u00e4hemm\u00e4n tilaa, mutta ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 turvallisia eiv\u00e4tk\u00e4 hienostuneita kuin jotkut kovakattoiset.<\/p>\n\n\n\n

Autoteollisuuden nykyiset suuntaukset sanelevat, ett\u00e4 pehme\u00e4t katokset ovat parempia l\u00e4hes kaikissa suhteissa, ja Bentleyn ja Rolls Roycen kaltaiset merkit onnistuvat suunnittelemaan pehme\u00e4kattoisia autoja, jotka ovat eritt\u00e4in hiljaisia. Kun alustaan on lis\u00e4tty riitt\u00e4v\u00e4sti j\u00e4ykisteit\u00e4, pehme\u00e4kattoinen auto voi silti olla yht\u00e4 j\u00e4ykk\u00e4, ellei jopa j\u00e4ykempi kuin kovakattoinen avoauto.<\/p>\n\n\n\n

Miten maksimoin autoni luotettavuuspotentiaalin?<\/p>\n\n\n\n

Auton luotettavuusluokitus ei ole kiveen hakattu, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se voi muuttua, ja yleens\u00e4 se muuttuu yksil\u00f6llisesti. Luotettavuuspotentiaalin maksimoimiseksi sinun on noudatettava tiukkoja huolto- ja kunnossapitosuunnitelmia ja -aikatauluja, sill\u00e4 ilman niit\u00e4 mik\u00e4\u00e4n auto ei koskaan ole riitt\u00e4v\u00e4n luotettava.<\/p>\n\n\n\n

Toinen asia, joka on syyt\u00e4 pit\u00e4\u00e4 mieless\u00e4, on ajokilometrit, sill\u00e4 tuskin mik\u00e4\u00e4n auto voi olla riitt\u00e4v\u00e4n luotettava, kun matkamittarissa on 100 000, 200 000, 300 000 tai jopa yli 500 000 kilometri\u00e4. Huolehdi autostasi, olipa se kuinka vanha tai karu tahansa, puhdista se usein ja tee kaikki tarvittavat ty\u00f6t, jotka on teht\u00e4v\u00e4 ajoissa ja valmistajan suositusten mukaisesti.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

On olemassa monia erilaisia avoautosegmenttej\u00e4. Suosituimpia ovat viistoper\u00e4iset avoautot, 2-paikkaiset avoautot ja sedan-avoautot. N\u00e4iden lis\u00e4ksi Land Rover tarjoaa jostain miesten tuntemattomasta syyst\u00e4 Range Rover Evoque Convertible -avoautoa, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 jopa<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1848"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1848"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1848\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1849,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1848\/revisions\/1849"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1848"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1848"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1848"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}