{"id":2405,"date":"2022-01-25T13:14:30","date_gmt":"2022-01-25T13:14:30","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2405"},"modified":"2022-02-03T11:09:16","modified_gmt":"2022-02-03T11:09:16","slug":"onko-polestar-hyva-auto-pitkalle-henkilolle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-polestar-hyva-auto-pitkalle-henkilolle\/","title":{"rendered":"Onko Polestar hyv\u00e4 auto pitk\u00e4lle henkil\u00f6lle?"},"content":{"rendered":"\n

Pitkill\u00e4 ihmisill\u00e4 on aivan erilaiset prioriteetit, jotka heid\u00e4n on otettava huomioon uutta autoa ostaessaan. Vaikka voisitkin olla kiinnostunut pienikokoisesta hatchback-autosta miettim\u00e4tt\u00e4, mahdutko sinne vai et, pitempi henkil\u00f6 on l\u00e4hes aina ahtaalla t\u00e4llaisessa autossa.<\/p>\n\n\n\n

Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autojen suosio on viime aikoina noussut huimasti, vaikka niit\u00e4 ei ole markkinoilla kovinkaan paljon, on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 harkita Polestar 2:n ostamista sek\u00e4 lyhyemm\u00e4ksi ett\u00e4 pidemm\u00e4ksi kuljettajaksi. Loppujen lopuksi malli vaikuttaa melko Volvomaiselta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi tarjota runsaasti tilaa aivan kuten useimmat Volvot.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2:n kohdalla n\u00e4in onkin, sill\u00e4 siihen mahtuu helposti sek\u00e4 pidempi\u00e4 ett\u00e4 lyhyempi\u00e4 kuljettajia. Sis\u00e4tilojen muotoilu on hieman raskas keskikonsolin osalta, joka on melko korkea ja lihaksikas, mik\u00e4 saattaa haitata jalkojen mukavuutta pidemmill\u00e4 matkoilla, mutta useimpien verkkofoorumien mukaan se ei ole ongelma.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2:ssa on mukavat istuimet, jotka ovat ohjauspy\u00f6r\u00e4n tavoin monisuunnassa s\u00e4\u00e4dett\u00e4viss\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 voit muuttaa ajoasentoa itsellesi sopivaksi. Polestar 2:n muut tilat ovat my\u00f6s suuret ja tilavat, joten sinun ei tarvitse huolehtia tilasta.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 – yleiskatsaus<\/h2>\n\n\n\n

Polestar 2 on kaikkien aikojen ensimm\u00e4inen todellinen Polestar-sarjatuotantomalli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Polestar on varmistanut, ett\u00e4 heid\u00e4n uraauurtava autonsa on kaikkea sit\u00e4, mit\u00e4 kaikki ovat toivoneet sen olevan. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4 sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, tarjoaa paljon tilaa, paljon \u00e4lykk\u00e4it\u00e4 ja edistyksellisi\u00e4 vempaimia ja tekniikkaa ja on samalla my\u00f6s kantamaltaan runsas.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 75 kWh:n akkua pitk\u00e4n kantaman mallissa, mutta halvempiin malleihin on saatavana my\u00f6s pienempi 68 kWh:n akku. Tehokkaimmat mallit tarjoavat noin 300 kW:n tehon, kun taas tehottomimmat mallit liikkuvat 165-170 kW:n alueella.<\/p>\n\n\n\n

Autossa on my\u00f6s hieman korotettu ajoasento, joka suosii pidempi\u00e4 kuljettajia, koska se tekee autosta hieman helpommin l\u00e4hestytt\u00e4v\u00e4n ja polvia s\u00e4\u00e4st\u00e4v\u00e4n. Auton l\u00e4ht\u00f6hinta on 38 400 dollaria, mik\u00e4 asettaa sen suoraan Tesla Model 3:a vastaan.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 on hauska auto ajaa, koska se pakkaa suurimman osan painostaan alasp\u00e4in. Pitk\u00e4n toimintas\u00e4teen Polestar 2 -mallilla p\u00e4\u00e4see yhdell\u00e4 latauksella noin 270 kilometri\u00e4, ja sen lataaminen 10 prosentista 80 prosenttiin 140 kW:n pikalaturin avulla kest\u00e4\u00e4 noin puoli tuntia.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 – Tilaa ja mukavuutta<\/h2>\n\n\n\n

Jos olet pidempi kuljettaja, Polestar 2:n ajoasennon pit\u00e4isi olla melko mukava, sill\u00e4 auton istuimet ja ohjauspy\u00f6r\u00e4 ovat hyvin s\u00e4\u00e4dett\u00e4viss\u00e4. Ovet avautuvat leve\u00e4sti, joten Polestar 2:een on helppo ja miellytt\u00e4v\u00e4 nousta.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki tarjolla olevat istuimet ovat yht\u00e4 suuria ja tilavia lukuun ottamatta takimmaista keskimm\u00e4ist\u00e4 istuinta, joka ei ole kovin miellytt\u00e4v\u00e4 pidemmille matkustajille. T\u00e4m\u00e4 ei ole yll\u00e4tys, sill\u00e4 useimmat takimmaiset keskimm\u00e4iset istuimet ovat t\u00e4llaisia. Auto on leve\u00e4, mutta ei liian leve\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi olla helppo ajaa kaupungissa tai kapeilla kaduilla.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 on keskittynyt 100-prosenttisesti mukavuuteen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 jousitus on tasainen ja johdonmukainen. Yleinen n\u00e4kyvyys on my\u00f6s erinomainen, koska ajoasento on hieman tavallista korkeammalla ja kaikki ikkunat ovat suuria ja kokonaismuoto on melko laatikkomainen.<\/p>\n\n\n\n

Kilpailija – Tesla Model 3, Hyundai IONIQ, Kia EV6.<\/h2>\n\n\n\n

Polestar sijoitti Polestar 2:n kiistatta kaikkein kilpailluimpaan EV-segmenttiin, koska se kilpailee suoraan Tesla Model 3:n, Hyundai IONIQin ja tulevan Kia EV6:n kaltaisten autojen kanssa. Kaikki n\u00e4m\u00e4 kolme autoa tarjoavat hieman erilaisia ominaisuuksia, joita aiomme nyt vertailla.<\/p>\n\n\n\n

Model 3 on joukon mukavin ja suosituin valinta, mutta samalla se on my\u00f6s urheilullisin ajaa. Voit hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 Teslan luotettavaa superlatausverkostoa, ja Performance-versio on er\u00e4n tehokkain.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai IONIQ on er\u00e4n urbaanein auto, kun taas Kia EV6 on urheilullisuuden ja j\u00e4nnityksen osalta jossain IONIQin ja Tesla Model 3:n v\u00e4liss\u00e4. Polestar 2 saattaa olla joukon mukavin auto, kun taas Model 3 on kokonaisuutena paras vaihtoehto, koska Teslan kanssa on niin helppo el\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Polestar 2?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut s\u00e4hk\u00f6auton ostamisesta yleens\u00e4 ja pid\u00e4t Volvo-autoista, Polestar 2 on t\u00e4ydellinen auto sinulle. Polestarilla on maksimissaan 270 mailin toimintas\u00e4de, ja se kest\u00e4\u00e4 pidemp\u00e4\u00e4n kuin Model ja on samalla mukavampi.<\/p>\n\n\n\n

Ulkomuotoilu saattaa olla joidenkin mielest\u00e4 hieman laatikkomainen ja mielikuvitukseton, mutta se toimii varmasti suurimmaksi osaksi. Kaiken kaikkiaan sinun kannattaa ostaa Polestar 2, jos uskot, ett\u00e4 se voisi tyydytt\u00e4\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4iset tarpeesi ja jos pid\u00e4t sis\u00e4tilojen ja ulkoasun tyylist\u00e4 ja tekniikasta.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 tekee hyv\u00e4st\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autosta hyv\u00e4n?<\/h3>\n\n\n\n

Kun l\u00e4hes kaikki merkit tuovat markkinoille oman versionsa s\u00e4hk\u00f6autosta, on hy\u00f6dyllist\u00e4 keskustella siit\u00e4, mik\u00e4 tekee hyv\u00e4st\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autosta yleens\u00e4. Ensinn\u00e4k\u00e4\u00e4n se ei saa maksaa liikaa rahaa, koska s\u00e4hk\u00f6autot maksavat jo nyt huomattavasti enemm\u00e4n kuin vastaava polttomoottoriauto.<\/p>\n\n\n\n

Auton pit\u00e4isi my\u00f6s olla hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, koska EV-segmentti on t\u00e4ynn\u00e4 mielenkiintoisia ja innovatiivisia suunnitteluratkaisuja. Sen pit\u00e4isi pysty\u00e4 tarjoamaan sek\u00e4 nopeat kiihdytysajat, nopeat latausajat ett\u00e4 paljon toimintamatkaa ilman, ett\u00e4 se tuntuu ep\u00e4m\u00e4\u00e4r\u00e4iselt\u00e4 tai liian vaikealta ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa pistokehybridi EV:n sijaan?<\/h3>\n\n\n\n

Pistokehybridi on tarkoitettu niille, jotka eiv\u00e4t ole viel\u00e4 valmiita siirtym\u00e4\u00e4n kokonaan s\u00e4hk\u00f6autoon, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne toimivat ponnahduslautana. T\u00e4st\u00e4 huolimatta, jos et ole viel\u00e4 valmis s\u00e4hk\u00f6autoon ja haluat testata vesi\u00e4, sinun kannattaa ostaa plug-in-hybridi s\u00e4hk\u00f6auton sijaan.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos olet jo tietoinen siit\u00e4, mit\u00e4 s\u00e4hk\u00f6auton omistaminen vaatii, ja uskot pystyv\u00e4si ja haluavasi omistaa sen, sinun pit\u00e4isi siirty\u00e4 suoraan s\u00e4hk\u00f6autoon ja unohtaa pistokehybridi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Pitkill\u00e4 ihmisill\u00e4 on aivan erilaiset prioriteetit, jotka heid\u00e4n on otettava huomioon uutta autoa ostaessaan. Vaikka voisitkin olla kiinnostunut pienikokoisesta hatchback-autosta miettim\u00e4tt\u00e4, mahdutko sinne vai et, pitempi henkil\u00f6 on l\u00e4hes aina<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[38],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2405"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2405"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2405\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2406,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2405\/revisions\/2406"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2405"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2405"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2405"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}