{"id":2407,"date":"2022-01-25T13:15:01","date_gmt":"2022-01-25T13:15:01","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2407"},"modified":"2022-01-25T13:15:04","modified_gmt":"2022-01-25T13:15:04","slug":"onko-polestar-hyva-auto-lyhyelle-henkilolle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-polestar-hyva-auto-lyhyelle-henkilolle\/","title":{"rendered":"Onko Polestar hyv\u00e4 auto lyhyelle henkil\u00f6lle?"},"content":{"rendered":"\n

Polestar 2 on yksi markkinoiden kuumimmista s\u00e4hk\u00f6autoista juuri nyt, koska se on kaunis mutta hillitty ulkoinen muotoilu, intuitiivinen sisustus, suhteellisen edullinen hinta ja yleinen hienostunut ajokokemus. Polestar 2 on teknisesti keskikokoinen auto, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 t\u00e4ydellisen tasapainon tilan ja mukavuuden v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 Polestar 2 on riitt\u00e4v\u00e4n suuri my\u00f6s kaikkein pisimmille kuljettajille, mutta samalla se on riitt\u00e4v\u00e4n kompakti my\u00f6s kaikkein lyhyimmille kuljettajille. Lukemattomien ajoasennon s\u00e4\u00e4t\u00f6mahdollisuuksien ansiosta Polestar 2:n sis\u00e4ll\u00e4 on helppo viihty\u00e4 ilman, ett\u00e4 takapenkkien tilasta tai hallintalaitteiden k\u00e4ytt\u00f6mahdollisuuksista tarvitsee tinki\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 tarjoaa jokseenkin aikuismaisen l\u00e4hestymistavan s\u00e4hk\u00f6auton tekemiseen, sill\u00e4 sit\u00e4 ei ole verhottu suurilla ja vaikeasti k\u00e4ytett\u00e4vill\u00e4 n\u00e4yt\u00f6ill\u00e4, koska se luottaa Volvon testattuun ja hyv\u00e4ksi havaittuun kaavaan. Se tarjoaa my\u00f6s ketter\u00e4n ajokokemuksen ja muutamia voimansiirtokokoonpanoja.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, voit viihty\u00e4 Polestar 2:ssa riippumatta siit\u00e4, oletko lyhyt vai pitk\u00e4, koska kaikki s\u00e4\u00e4d\u00f6t ovat k\u00e4ytett\u00e4viss\u00e4. Sill\u00e4 on mukava kruisailla sek\u00e4 maantiell\u00e4 ett\u00e4 kaupungissa, koska se tarjoaa rauhallisen ajokorkeuden, jossa on selv\u00e4 mukavuuden etuly\u00f6ntiasema.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 – yleiskatsaus<\/h2>\n\n\n\n

s\u00e4hk\u00f6autot ovat t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 autoteollisuuden kuumimpia kohteita, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kaikki ja heid\u00e4n iso\u00e4itins\u00e4 keskittyv\u00e4t nyt ”seuraavan sukupolven” s\u00e4hk\u00f6auton valmistamiseen. Tuskin menee p\u00e4iv\u00e4\u00e4k\u00e4\u00e4n ilman uuden s\u00e4hk\u00f6auton julkaisua, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 koko autoteollisuus ottaa nyt varman askeleen kohti hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6t\u00f6nt\u00e4 tulevaisuutta.<\/p>\n\n\n\n

Polestar tarjoaa t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 Polestar 2:ta ainoana todellisena ”massatuotantoautona”, jota pian pit\u00e4isi seurata kolme muuta mallia. Polestar 2 on sijoitettu tiukasti arkik\u00e4ytt\u00f6\u00f6n tarkoitettujen s\u00e4hk\u00f6autojen segmenttiin, johon kuuluvat my\u00f6s Tesla Model 3, Hyundai IONIQ ja Kian s\u00e4hk\u00f6auto6.<\/p>\n\n\n\n

Polestarissa on kaksi akkuvaihtoehtoa, 64 kWh:n vakioakku tai suurempi 78 kWh:n akku, joka lis\u00e4\u00e4 toimintas\u00e4dett\u00e4. Teho vaihtelee 165 kW:sta aina huippumallin 300 kW:iin asti. T\u00e4m\u00e4n pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4 Polestar 2:lle noin 270 WLTP-kilometrin ajoon yhdell\u00e4 latauksella.<\/p>\n\n\n\n

140 kW:n pikalataus lataa Polestar 2:n 10 prosentista 80 prosenttiin hieman yli puolessa tunnissa, kun taas tavallinen kotipistorasia t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 auton 12 tunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 – Tilaa, ergonomiaa ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Olipa auto kuinka hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen tai teknisesti edistyksellinen tahansa, se ei myy, jos siin\u00e4 ei ole riitt\u00e4v\u00e4sti sis\u00e4tilaa ja tavaratilaa. Siksi Polestar p\u00e4\u00e4tti suunnitella Polestar 2:n siten, ett\u00e4 se voi tyydytt\u00e4\u00e4 l\u00e4hes kaikenlaisia asiakkaita.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 Polestar 2 tarjoaa riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa pidemmille kuljettajille, mutta se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole liian suuri, jotta lyhyempi kuljettaja tuntisi ajavansa puoliper\u00e4vaunua. Kojelauta istuu ylv\u00e4\u00e4sti ja korkealla, mik\u00e4 voi mahdollisesti haitata pisimpien kuljettajien jalkatilaa, mutta lyhyempien kuljettajien ei pit\u00e4isi olla huolissaan mist\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 tarjoaa my\u00f6s 12,3 kuutiometri\u00e4 tavaratilaa, mik\u00e4 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole mit\u00e4\u00e4n kehuttavaa, mutta siin\u00e4 on kuitenkin enemm\u00e4n tavaratilaa my\u00f6s edess\u00e4, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 enemm\u00e4n linjassa muun segmentin kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Autoon on helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos, koska se tarjoaa hieman, mutta ei liian korkealle nostetun ajoasennon, joka takaa my\u00f6s hyv\u00e4n n\u00e4kyvyyden ja ohjattavuuden.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 – hinta ja kilpailu<\/h2>\n\n\n\n

Alkutason Polestar 2:n suositushinta on 45 900 dollaria, mutta jos haluat pitk\u00e4n mallin, joudut maksamaan hieman alle 50 000 dollaria. Viimeaikaisten liittovaltion verohyvitysten ansiosta voit kuitenkin hy\u00f6ty\u00e4 7 500 dollarin lis\u00e4kannustimesta, jos p\u00e4\u00e4t\u00e4t ostaa s\u00e4hk\u00f6auton.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2:een on saatavana runsaasti lis\u00e4varusteita, ja t\u00e4ysin varusteltu Polestar 2:n pitk\u00e4n kantaman malli voi maksaa helposti yli 65 000 dollaria. Joka tapauksessa kaikki n\u00e4m\u00e4 hinnat eiv\u00e4t sis\u00e4ll\u00e4 m\u00e4\u00e4r\u00e4np\u00e4\u00e4maksuja, ja ne ovat my\u00f6s alttiita muutoksille.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 on sijoitettu suoraan Hyundai IONIQia, Kian s\u00e4hk\u00f6autoa6 ja Tesla Model 3:a vastaan. Polestar 2 on joukon hienostunein, koska se tuntuu aikuiselta ja tarjoaa laadukkaimmat materiaalit. Tesla on suosituin, kun taas kaksi japanilaisvaihtoehtoa eiv\u00e4t ole viel\u00e4 yht\u00e4 haluttuja.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Polestar 2?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit hienostunutta mutta rohkeaa n\u00e4kym\u00e4\u00e4 s\u00e4hk\u00f6auton omistamisesta yleens\u00e4, Polestar 2:n pit\u00e4isi olla tutkassasi. T\u00e4m\u00e4 ruotsalainen s\u00e4hk\u00f6auto on kuitenkin r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity l\u00e4hinn\u00e4 hillitymmille asiakkaille, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hieman n\u00e4kym\u00e4tt\u00f6m\u00e4lt\u00e4 verrattuna kaikkiin muihin s\u00e4hk\u00f6autoihin.<\/p>\n\n\n\n

Se on sek\u00e4 hyv\u00e4 ett\u00e4 huono asia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sill\u00e4 pit\u00e4isi olla suuri merkitys siin\u00e4, kuinka haluttavana pid\u00e4t autoa ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n. Niin tai n\u00e4in, se on ihana s\u00e4hk\u00f6auto ajaa, jossa on selv\u00e4sti keskitytty helppok\u00e4ytt\u00f6isyyteen ja hienostuneisuuteen.<\/p>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi valita Tesla Model 3 Polestar 2:n sijaan?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun pit\u00e4isi valita Tesla Model 3, koska se on ”se” s\u00e4hk\u00f6auto, joka kannattaa ostaa juuri nyt luotettavan latausinfrastruktuurin saatavuuden ansiosta, ja koska se hy\u00f6tyy siit\u00e4, ett\u00e4 se on markkinoiden suosituin s\u00e4hk\u00f6auto.<\/p>\n\n\n\n

Se, ett\u00e4 voit vain piipahtaa paikallisella Teslan superlatausasemalla, on paljon parempi vaihtoehto kuin l\u00f6yt\u00e4\u00e4 kolmannen osapuolen laturi Polestar 2 -autollesi. Lis\u00e4ksi Tesla Model 3 on hauskempi ajettava ja sen ulko- ja sis\u00e4tilat ovat rohkeamman n\u00e4k\u00f6iset.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa s\u00e4hk\u00f6auto vuonna 2022?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun kannattaa todellakin ostaa s\u00e4hk\u00f6auto, jos olet halukas ja kykenev\u00e4 hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6auton alustan kokonaan. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 pystyt lataamaan auton s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti ja luottamaan regeneroivaan jarrutukseen kokonaismatkan maksimoimiseksi. Jos pystyt t\u00e4h\u00e4n ilman suurempia ongelmia, sinun kannattaa harkita s\u00e4hk\u00f6auton ostamista seuraavaksi autoksesi.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin ajat pitki\u00e4 matkoja etk\u00e4 halua mietti\u00e4 yksinkertaisia teht\u00e4vi\u00e4, kuten auton tankkaamista, on parempi j\u00e4tt\u00e4\u00e4 s\u00e4hk\u00f6auton ostaminen toistaiseksi v\u00e4liin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Polestar 2 on yksi markkinoiden kuumimmista s\u00e4hk\u00f6autoista juuri nyt, koska se on kaunis mutta hillitty ulkoinen muotoilu, intuitiivinen sisustus, suhteellisen edullinen hinta ja yleinen hienostunut ajokokemus. Polestar 2 on teknisesti<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[38],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2407"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2407"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2407\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2408,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2407\/revisions\/2408"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2407"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2407"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2407"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}