{"id":2417,"date":"2022-01-25T13:18:32","date_gmt":"2022-01-25T13:18:32","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2417"},"modified":"2022-01-25T13:18:35","modified_gmt":"2022-01-25T13:18:35","slug":"vaatiiko-polestar-paljon-huoltoa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/vaatiiko-polestar-paljon-huoltoa\/","title":{"rendered":"Vaatiiko Polestar paljon huoltoa?"},"content":{"rendered":"\n

Polestar on uusi tulokasmerkki, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 merkin ymp\u00e4rill\u00e4 on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 paljon tuntemattomia asioita. Vaikka Volvo tukee Polestaria vahvasti, se on edelleen suhteellisen tuntematon merkki suurelle yleis\u00f6lle, joten on loogista kysy\u00e4, vaatiiko Polestar 2 paljon huoltoa.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin s\u00e4hk\u00f6autojen kanssa on luonnostaan helpompi el\u00e4\u00e4 kuin polttomoottoriautojen kanssa, koska niiss\u00e4 on v\u00e4hemm\u00e4n liikkuvia osia ja ne ovat siten helpommin huollettavissa. Polestar 2:n ei siis pit\u00e4isi vaatia usein toistuvia huoltok\u00e4yntej\u00e4, ei sen enemp\u00e4\u00e4 kuin mink\u00e4\u00e4n muunkaan EV-auton.<\/p>\n\n\n\n

Koska Volvo-ajoneuvot vaativat usein paljon huoltoa, koska ne ovat melko monimutkaisia, suurin osa huollosta kohdistuu voimansiirtokomponenttien yll\u00e4pitoon. Lis\u00e4ksi jokaisessa Polestar 2 -autossa on tehtaalta saatavana 2 vuoden pituinen 30 000 kilometrin pituinen ilmainen m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuoltopaketti.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4t\u00e4 pakettia voidaan laajentaa niin, ett\u00e4 se kattaa kaikki huolto- ja kunnossapitokustannukset jopa 3 tai jopa 10 vuoden ajan oston j\u00e4lkeen. Kaiken kaikkiaan Polestar 2 ei vaadi sen enemp\u00e4\u00e4 huoltoa kuin muutkaan markkinoilla olevat s\u00e4hk\u00f6autot, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei vaadi kovinkaan paljon huoltoa.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2:n huoltotarpeet<\/h2>\n\n\n\n

Jotta mik\u00e4 tahansa auto toimisi kunnolla, se tarvitsee oikea-aikaista ja perusteellista huoltoa. S\u00e4hk\u00f6auton ja polttomoottoriauton huollossa on kuitenkin suuri ero, koska s\u00e4hk\u00f6autoissa on v\u00e4hemm\u00e4n liikkuvia osia. N\u00e4in ollen niiden yleinen kuluminen on paljon v\u00e4h\u00e4isemp\u00e4\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 huoltoa ei tarvita yht\u00e4 paljon.<\/p>\n\n\n\n

Toinen Polestarin huoltoon liittyv\u00e4 melko yleinen kysymys on, miss\u00e4 sit\u00e4 edes huolletaan, kun otetaan huomioon, ett\u00e4 Polestar-j\u00e4lleenmyyji\u00e4 on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 vain muutama. Polestar sanoo, ett\u00e4 voit huoltaa ja yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 Polestar-autosi suoraan Volvo-j\u00e4lleenmyyj\u00e4ll\u00e4, koska Polestar on Volvon omistuksessa.<\/p>\n\n\n\n

Polestar sanoo, ett\u00e4 huolto- ja kunnossapitoaikatauluja ei ole m\u00e4\u00e4ritelty ja ett\u00e4 he ottavat sinuun yhteytt\u00e4 aina, kun he katsovat autosi tarvitsevan ty\u00f6t\u00e4. S\u00e4hk\u00f6autoissa on joitakin komponentteja, joita ei ole polttomoottoriautoissa, kuten regeneroivat ajomoottorit, akut ja kaikenlainen elektroniikka, mutta ne eiv\u00e4t vaadi s\u00e4\u00e4nn\u00f6llist\u00e4 tarkastusta.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi s\u00e4hk\u00f6autoissa ei ole joitakin v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00f6mi\u00e4 nesteit\u00e4, kuten vaihteisto\u00f6ljy\u00e4 tai moottori\u00f6ljy\u00e4, joten niist\u00e4 ei tarvitse huolehtia.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2:n luotettavuus<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuus on t\u00e4rke\u00e4 osa auton omistamista, ja siihen vaikuttaa huolto melko paljon. My\u00f6s t\u00e4ss\u00e4 EV-autot eroavat yleens\u00e4 polttomoottoriautoista, koska niiden pit\u00e4isi olla luotettavampia samankaltaisista syist\u00e4. Koska liikkuvia osia on v\u00e4hemm\u00e4n, on ep\u00e4todenn\u00e4k\u00f6isemp\u00e4\u00e4, ett\u00e4 ne rikkoutuvat ja aiheuttavat ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6autossa voi yksinkertaisesti menn\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n pieleen kuin polttomoottoriautossa. Esimerkiksi polttomoottoriautossa on s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti ongelmia, jotka johtuvat kaikenlaisista vioista, kuten moottori\u00f6ljyst\u00e4, \u00f6ljynsuodattimista tai sytytystulpista. S\u00e4hk\u00f6moottori ei tarvitse mit\u00e4\u00e4n n\u00e4ist\u00e4 toimiakseen kunnolla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 on pienempi mahdollisuus, ett\u00e4 jokin menee pieleen.<\/p>\n\n\n\n

Jos s\u00e4hk\u00f6moottoria k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n sen rajojen ja luokitusten mukaisesti, sen pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 helposti pidemp\u00e4\u00e4n kuin mik\u00e4\u00e4n muu polttomoottori. Polttomoottorit aiheuttavat my\u00f6s voimakkaita t\u00e4rin\u00f6it\u00e4 toimiessaan, mik\u00e4 voi ajan mittaan irrottaa monia osia, kun taas s\u00e4hk\u00f6moottori ei tee niin.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 ainoa suuri mahdollinen ongelma s\u00e4hk\u00f6autossa on akku, mutta autonvalmistajat tekev\u00e4t kaikkensa, jotta ne olisivat mahdollisimman pitk\u00e4ik\u00e4isi\u00e4. Lis\u00e4ksi ne tarjoavat autoilleen 8 vuoden akkutakuun.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 – yleiskatsaus<\/h2>\n\n\n\n

Polestar 2 on ensimm\u00e4inen ja t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 ainoa Polestarin todellinen sarjatuotantoauto. Se kuuluu keskikokoisten sedanien segmenttiin, mutta se tarjoaa my\u00f6s BMW 3-sarjaa lyhyemm\u00e4n akseliv\u00e4lin ja hieman korotetun ajokorkeuden houkutellakseen my\u00f6s potentiaalisia SUV-asiakkaita.<\/p>\n\n\n\n

Alkutason Polestar 2 -malli maksaa 45 900 dollaria, mutta kalliimmat mallit maksavat v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 50 000 dollaria. T\u00e4ss\u00e4 on valittavana kaksi akkukokoa, pienempi 64 kWh:n akku ja suurempi 78 kWh:n akku. Polestar 2:n realistinen maksimiet\u00e4isyys on noin 200-220 kilometri\u00e4 t\u00e4ydell\u00e4 latauksella.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2:n voi ladata 10 prosentista 80 prosenttiin noin puolessa tunnissa, jos k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4si on 140 kW:n laturi. Jos lataat sen y\u00f6n yli tavallisesta kotipistorasiasta, lataus 10 prosentista 80 prosenttiin kest\u00e4\u00e4 noin 12 tuntia.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Polestar 2?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut ostamaan premium-luokan s\u00e4hk\u00f6auton, joka tarjoaa riitt\u00e4v\u00e4n toimintas\u00e4teen ja melko mukavan ja miellytt\u00e4v\u00e4n ajokokemuksen, Polestar 2 on varmasti harkitsemisen arvoinen. Polestar 2 on ulkoisesti kiistatta paremman n\u00e4k\u00f6inen kuin Tesla Model 3, joka on sen suurin kilpailija.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s sis\u00e4tilat on suunniteltu paremmin ja niiss\u00e4 on k\u00e4ytetty laadukkaampia materiaaleja. Kaiken kaikkiaan Polestar 2 p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 Model 3:n muutamilla osa-alueilla, mutta Tesla Model 3 on j\u00e4rkev\u00e4mpi, koska se tarjoaa suuremman toimintas\u00e4teen, maksaa hieman v\u00e4hemm\u00e4n ja mahdollistaa my\u00f6s Teslan supercharger-verkoston hy\u00f6dynt\u00e4misen.<\/p>\n\n\n\n

Perustuvatko Polestar-mallit Volvon autoihin?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka Polestar-mallit jakavat paljon osia Volvon kanssa, ne eiv\u00e4t perustu Volvon alustaan. Polestar 2 on rakennettu erilliselle alustalle, joka on varattu vain Polestar 2:lle ja tuleville Polestar-malleille.<\/p>\n\n\n\n

Valmistajien v\u00e4linen osien yhteisk\u00e4ytt\u00f6 ei ole mik\u00e4\u00e4n huolenaihe, vaan se on hyv\u00e4 asia, koska jaetut osat ovat yleens\u00e4 laadukkaampia, ja niiden on t\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 useampia m\u00e4\u00e4r\u00e4yksi\u00e4 useammilla markkinoilla, joten niiden on oltava parempia kuin useimpien osien.<\/p>\n\n\n\n

Aikooko Polestar pian tarjota maasturia?<\/h3>\n\n\n\n

Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 katumaastureista on tullut markkinoiden suosituimpia autoja, on vain kohtuullista ehdottaa, ett\u00e4 Polestar liittyisi juhliin hyvin pian. Polestarin mukaan he aikovat julkaista l\u00e4hivuosina ainakin kolme lis\u00e4mallia, joista kaksi tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti olemaan katumaastureita.<\/p>\n\n\n\n

Polestar aloitti kahdella sedanilla, mik\u00e4 on hieman outoa ottaen huomioon, kuinka suosittuja katumaasturit ja crossoverit ovat, mutta on vain ajan kysymys, milloin he julkaisevat katumaasturin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Polestar on uusi tulokasmerkki, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 merkin ymp\u00e4rill\u00e4 on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 paljon tuntemattomia asioita. Vaikka Volvo tukee Polestaria vahvasti, se on edelleen suhteellisen tuntematon merkki suurelle yleis\u00f6lle, joten on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[38],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2417"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2417"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2417\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2418,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2417\/revisions\/2418"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2417"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2417"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2417"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}