{"id":2419,"date":"2022-01-25T13:19:25","date_gmt":"2022-01-25T13:19:25","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2419"},"modified":"2022-01-25T13:19:28","modified_gmt":"2022-01-25T13:19:28","slug":"onko-polestar-luksusmerkki","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-polestar-luksusmerkki\/","title":{"rendered":"Onko Polestar luksusmerkki?"},"content":{"rendered":"\n

Polestar on Volvon ja Geelyn omistama uusi EV-merkki, joka keskittyy valmistamaan premium-luokan luksusluokan EV-autoja. Polestar on siis todellakin luksusmerkki, joka kilpailee Teslan, Audin, BMW:n, Mercedeksen, Lexuksen ja kaikkien muiden premium-luokan luksuss\u00e4hk\u00f6autojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Aivan ensimm\u00e4inen Polestar-malli oli Polestar 1, jota ei voi en\u00e4\u00e4 ostaa. Polestar 1 esiteltiin esittelem\u00e4\u00e4n, mit\u00e4 Polestar voi tehd\u00e4 br\u00e4ndin\u00e4, ja se oli auto, joka k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 aloitti Polestarin. Polestar 1 suunniteltiin ylelliseksi, hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6iseksi, kalliiksi, nopeaksi ja haluttavaksi, jotka ovat kaikki luksusauton ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 on hieman helpommin saavutettavissa, koska se maksaa l\u00e4hes kolme kertaa v\u00e4hemm\u00e4n kuin Polestar 1. Polestar 2 on kuitenkin edelleen luksusauto, sill\u00e4 useimmat Polestar 2 -mallit maksavat noin 45 900-60 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, Polestar on todellinen luksusautomerkki, joka on keskittynyt valmistamaan ylellisi\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoja. Useiden l\u00e4hteiden mukaan Polestar aikoo lopulta julkaista viel\u00e4 kalliimpia malleja, kuten ainakin kaksi luksusmaasturia ja suuren sedanin.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 1 – Ensimm\u00e4inen Polestar-malli.<\/h2>\n\n\n\n

Yli 150 000 dollarin l\u00e4ht\u00f6hinnallaan Polestar 1 on ehdottomasti hyvin luksusautojen segmentiss\u00e4, varsinkin kun otetaan huomioon, ett\u00e4 sen yhdistetty teho on 620 hv ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 1000 Nm.<\/p>\n\n\n\n

Voima tulee 2-litraisesta rivinelosylinterisest\u00e4 nelisylinterist\u00e4, joka on sek\u00e4 ahdettu ett\u00e4 turboahdettu 326 hv:n ja 520 Nm:n v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin tuottamiseksi. T\u00e4t\u00e4 4-sylinterist\u00e4 moottoria tukee my\u00f6s kaksi s\u00e4hk\u00f6moottoria, joiden yhteenlaskettu teho on 232 hv ja 480 Nm v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 1 on suunniteltu n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n urheilulliselta GT-kupelta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se kuuluu samaan kategoriaan BMW M8:n kanssa. Polestar 1 on ehdottomasti todellinen luksusauto, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa.<\/p>\n\n\n\n

Polestar on varmistanut, ett\u00e4 Polestar 1:ss\u00e4 on k\u00e4ytetty korkealaatuisia materiaaleja, ja se on my\u00f6s pakattu kaikenlaisella huipputekniikalla ja ylellisill\u00e4 ominaisuuksilla. Lis\u00e4ksi Polestar 1:n tuotanto on rajoitettu, jotta se olisi yksinoikeus ja jonkinlainen Polestar-merkin haloauto.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 – Keskikokoinen ylellinen EV-sedan.<\/h2>\n\n\n\n

Polestar 2 on ensimm\u00e4inen todellinen Polestarin sarjatuotantomalli, joka on suunniteltu kilpailemaan Tesla Model 3:n kaltaisten autojen kanssa. Siin\u00e4 on my\u00f6s hienosti muotoiltu ulkopuoli ja sis\u00e4tilat, jotka ovat helposti Model 3:n yl\u00e4puolella, mit\u00e4 tulee rakentamisen laatuun ja materiaalivalintoihin.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 on saatavana kahdella akkuvaihtoehdolla, pienemm\u00e4ll\u00e4 64 kWh:n akulla ja suuremmalla 78 kWh:n akulla, jonka suurin todellinen toimintas\u00e4de t\u00e4ydell\u00e4 latauksella on 200-270 kilometri\u00e4. Polestar 2 voidaan ladata 10 prosentista 80 prosenttiin noin 30 minuutissa, jos l\u00f6yd\u00e4t 140 kW:n laturin.<\/p>\n\n\n\n

Olipa asia miten tahansa, on melko selv\u00e4\u00e4, ett\u00e4 Polestar 2 on todellinen luksusauto. Useimmat liikenteess\u00e4 olevat Polestar-mallit maksavat yli 50 000 dollaria, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 hintatasoltaan kyseess\u00e4 on ehdottomasti luksusauto. Polestar 2:ssa on my\u00f6s runsaasti ylellisi\u00e4 sis\u00e4tiloja, jotka on kaikki pakattu huippuluokan nahkaan ja alumiiniin.<\/p>\n\n\n\n

Autoon on saatavana huippuluokan ominaisuuksia, kuten 360 asteen kamera, huippuluokan audioj\u00e4rjestelm\u00e4, Android Auto ja Apple CarPlay, l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4t istuimet, l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4 ohjauspy\u00f6r\u00e4, mukautuva vakionopeudens\u00e4\u00e4din ja kaistalla pysymisen avustin muutamia mainitakseni.<\/p>\n\n\n\n

Luksusautomerkit – Kilpailu<\/h2>\n\n\n\n

Luksusautomerkin aseman saavuttaminen ja s\u00e4ilytt\u00e4minen on todella vaikeaa, sill\u00e4 luksusautojen segmentti on t\u00e4ynn\u00e4 huippuluokan autoja, jotka ovat t\u00e4ynn\u00e4 kaikenlaista innovatiivista teknologiaa. Kaikki t\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 nykyaikainen luksusauto on luonnostaan monimutkaisempi ja siten vaikeampi pit\u00e4\u00e4 luotettavana.<\/p>\n\n\n\n

Siksi Mercedesin, BMW:n ja Audin kaltaiset merkit k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t valtavia summia rahaa ollakseen ensimm\u00e4isin\u00e4, kun on kyse useimpien luksusautojen ominaisuuksista. Lexus on my\u00f6s luksusautomerkki, mutta Lexuksella on taipumus ottaa aikaa uuden teknologian k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notossa.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa Polestar noudattaa samanlaista linjaa kuin useimmat Volvo-autot. Joidenkin mielest\u00e4 Volvon autot ovat todellisia luksusajoneuvoja, kun taas toisten mielest\u00e4 Volvo ei ole todellinen luksusautomerkki. Tesla on my\u00f6s luksusautomerkki, koska se tarjoaa huipputeknologiaa, jota ei l\u00f6ydy taloudellisista autoista.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Polestar 1?<\/h3>\n\n\n\n

Polestar 1 on haloauto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sill\u00e4 pit\u00e4isi aina olla erityinen asema Polestar-perheess\u00e4. Ottaen huomioon, ett\u00e4 Polestar 1 -malleja ei ole kovinkaan montaa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4iden autojen arvojen pit\u00e4isi pysy\u00e4 vahvoina tulevina vuosina.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan sinun kannattaa ostaa Polestar 1, jos olet kiinnostunut ostamaan huippuluokan luksusurheilun plug-in-hybridin, jonka kanssa tuskin yksik\u00e4\u00e4n auto siell\u00e4 voi kilpailla. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4lt\u00e4 sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, ja se tarjoaa muhkean kyydin, joka sopii erinomaisesti mantereen ylitt\u00e4viin matkoihin.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Polestar 2?<\/h3>\n\n\n\n

Polestar 2 on paljon helpommin saavutettavissa kuin Polestar 1, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 useammat ihmiset voivat ostaa Polestar 2:n. Polestar 2:n ostamista kannattaa harkita, jos haluaa keskikokoisen luksus-EV:n, jolla voi ajaa sek\u00e4 pitki\u00e4 matkoja ett\u00e4 kaupunkiajoa \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen mukavasti ja rauhallisesti.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 ei tosiaan ole yht\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6kelpoinen kuin Tesla Model 3, mutta erot eiv\u00e4t ole niin suuria, ett\u00e4 ne saisivat sinut ostamaan Model 3:n. Lis\u00e4ksi Polestar 2 vaikuttaa laadukkaammin tehdylt\u00e4 tuotteelta, koska siin\u00e4 on korkealuokkaisempia materiaaleja ja parempi yleinen rakennuslaatu.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko luksusautot sen arvoisia?<\/h3>\n\n\n\n

Luksusautoja ei osteta j\u00e4rjell\u00e4, vaan syd\u00e4mell\u00e4 ja halulla. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 ne eiv\u00e4t ehk\u00e4 tunnu kaikkein loogisimmilta, koska ne ovat yleens\u00e4 kalliita ostaa, kalliita omistaa ja kalliita yll\u00e4pit\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ylellisysauto on kuitenkin jotain, jota voit todella arvostaa p\u00e4ivitt\u00e4in ja joka on olemassa osoittaakseen, ett\u00e4 olet tarpeeksi menestynyt, jotta sinulla on varaa t\u00e4llaiseen omaisuuteen. Lis\u00e4ksi jos viet\u00e4t pitk\u00e4n aikaa auton sis\u00e4ll\u00e4, on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 ostaa luksusauto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Polestar on Volvon ja Geelyn omistama uusi EV-merkki, joka keskittyy valmistamaan premium-luokan luksusluokan EV-autoja. Polestar on siis todellakin luksusmerkki, joka kilpailee Teslan, Audin, BMW:n, Mercedeksen, Lexuksen ja kaikkien muiden premium-luokan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[38],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2419"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2419"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2419\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2420,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2419\/revisions\/2420"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2419"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2419"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2419"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}