{"id":2421,"date":"2022-01-25T13:20:06","date_gmt":"2022-01-25T13:20:06","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2421"},"modified":"2022-01-25T13:20:09","modified_gmt":"2022-01-25T13:20:09","slug":"onko-polestar-yhta-hyva-kuin-tesla","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-polestar-yhta-hyva-kuin-tesla\/","title":{"rendered":"Onko Polestar yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin Tesla?"},"content":{"rendered":"\n

Sek\u00e4 Polestar ett\u00e4 Tesla keskittyv\u00e4t suunnittelemaan luksusautoja, ja Polestar 2 on suora kilpailija keskikokoiselle Tesla Model 3 -sedaanille. Polestar aikoo julkaista tulevina vuosina ainakin kolme muuta mallia, joiden pit\u00e4isi kilpailla sek\u00e4 Tesla Model S:n ett\u00e4 Tesla Model Y:n kanssa.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 Polestar tarjoaa paremmin valmistettuja autoja, jotka on pakattu korkealuokkaisemmilla materiaaleilla. Tesla puolestaan johtaa listaa kuljettajan innostuksen ja teknologian osalta. Toinen Teslan etu on mahdollisuus k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 Teslan kehittynytt\u00e4 superlatausverkostoa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Polestar tekee varmasti jopa parempia autoja kuin useimmat Teslan mallit, mutta Tesla on parempi arvon, toimintas\u00e4teen, latauksen, suosion ja teknologian osalta. Jos asuinalueellasi on paljon pikalatureita, lataus- ja kantamaerot eiv\u00e4t ole niin liioiteltuja.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos et pysty lataamaan autoasi autotallissa tai jos asuinalueellasi ei ole liian monta luotettavaa ja helposti saatavilla olevaa laturia, Tesla on paljon parempi valinta. Joka tapauksessa Polestar on laadullisesti varmasti yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin Tesla, ellei jopa parempi, kun taas Tesla on useimmissa tapauksissa j\u00e4rkev\u00e4mpi vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Polestar – Merkki ja mallit<\/h2>\n\n\n\n

Polestar on viel\u00e4 uusi tulokasmerkki, jolla on myynniss\u00e4 vain yksi todellinen sarjatuotantomalli, ja se on Polestar 2. Polestar 2:n l\u00e4ht\u00f6hinta ilman lis\u00e4varusteita on noin 45 900 dollaria, mutta realistinen maantiehinta, jonka maksat Polestar 2:sta, on jossain 50 000 ja 60 000 dollarin v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4llaiseen hintaan Polestar 2 ei tarjoa luokkansa johtavia ominaisuuksia toimintas\u00e4teen osalta, sill\u00e4 pitk\u00e4n toimintas\u00e4teen Polestar 2 pystyy parhaimmillaan ajamaan t\u00e4ydell\u00e4 latauksella vain noin 220-270 mailia. Polestar 2:n maksimilatausteho on noin 140 kW, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Polestar 2:n voi ladata 10 prosentista 80 prosenttiin noin 30 minuutissa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Polestar valmistaa luksusautoja, joissa on erinomainen rakentamisen laatu ja paljon laadukkaita materiaaleja. Polestar jakaa paljon osia Volvon kanssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne muistuttavat selv\u00e4sti toisiaan sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. My\u00f6s huollon ja luotettavuuden pit\u00e4isi olla hieman parempi kuin Teslalla, koska Teslan luotettavuus on keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 heikompi.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Polestar vaikuttaa j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4lt\u00e4 uudelta merkilt\u00e4, joka voi varmasti kilpailla Teslan kanssa laadussa, muotoilussa, mukavuudessa, turvallisuudessa ja ajokokemuksessa.<\/p>\n\n\n\n

Tesla – Merkki ja mallit<\/h2>\n\n\n\n

Tesla on nyt yksi maailman suosituimmista automerkeist\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 se on vakaasti EV-merkin vertailukohde. Tesla tarjoaa t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 Model S:n, Model 3:n ja Model Y:n, ja kaikki kolme n\u00e4ist\u00e4 ovat EV-listojen k\u00e4rjess\u00e4 monista syist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Tesla Model 3 on kiistatta markkinoiden paras EV t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4, koska sen hinnat alkavat l\u00e4hell\u00e4 40 000 dollaria, ja se tarjoaa enemm\u00e4n kantamaa ja tehoa kuin Polestar 2. Tesla Model S Plaid on planeetan toiseksi nopein auto ja j\u00e4\u00e4 vain monimiljoonaisen kroatialaisen Rimac Nevera Hypercarin taakse.<\/p>\n\n\n\n

Model Y on Teslan uusin malli, joka on suurin piirtein samassa markkina-asemassa kuin Model 3. Model Y tarjoaa kuitenkin hieman korotetun ajoasennon ja huomattavasti enemm\u00e4n tilaa takamatkustajille.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, Tesla tunnetaan l\u00e4hinn\u00e4 automaattisesta ajamisesta ja mahdollisuudesta k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 Teslan Supercharger-verkostoa. Tesla on Polestaria parempi, kun kyse on arvosta, toimintas\u00e4teest\u00e4, haluttavuudesta, tekniikasta ja dynaamisemmasta ajosta.<\/p>\n\n\n\n

Maailman parhaat s\u00e4hk\u00f6autot<\/h2>\n\n\n\n

Sek\u00e4 Tesla ett\u00e4 Polestar valmistavat loistavia s\u00e4hk\u00f6autoja, mutta on monia merkkej\u00e4, jotka valmistavat kiistatta parempia s\u00e4hk\u00f6autoja, kuten Porsche, Mercedes, Lucid, Rivian ja Audi. Porsche Taycan Turbo S on markkinoiden j\u00e4nnitt\u00e4vin urheilu-EV, ja sit\u00e4 seuraa tiiviisti Audi e-Tron RS GT.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS ja Lucid Air Dream ovat kaksi maailman ylellisint\u00e4 ja mukavinta s\u00e4hk\u00f6autoa. Rivian on juuri julkaissut kaksi katumaasturimallia, jotka vaikuttavat parhailta s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isilt\u00e4 katumaastureilta, joita voit ostaa juuri nyt.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan s\u00e4hk\u00f6autojen maailmaa pommitetaan jatkuvasti uusilla malleilla, ja se todenn\u00e4k\u00f6isesti pysyy sellaisena viel\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi ostaa Tesla Polestarin sijaan?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun kannattaa ostaa Tesla Polestarin sijaan, jos haluat maksimoida s\u00e4hk\u00f6autosi toimintas\u00e4teen ja nauttia mahdollisuudesta k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 Teslan Supercharger-verkostoa. Tesla tarjoaa t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 useampia malleja, joten voit tyydytt\u00e4\u00e4 tarpeesi helpommin riippuen siit\u00e4, mink\u00e4 tyyppist\u00e4 autoa haluat eniten.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi Tesla tarjoaa enemm\u00e4n suorituskykyyn suuntautuneita autoja, ja ne hy\u00f6tyv\u00e4t my\u00f6s ylivoimaisista autonomisista ajotekniikoista. Tesla-autot ovat my\u00f6s halutumpia, ja ne her\u00e4tt\u00e4v\u00e4t yleens\u00e4 enemm\u00e4n kiinnostusta toisen k\u00e4den markkinoilla.<\/p>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi ostaa Polestar Teslan sijaan?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun kannattaa harkita Polestarin ostamista Teslan sijaan, jos olet kiinnostunut jostain hieman erilaisesta ja tutkan alla olevasta autosta. Koska Polestarilla on vahva Volvo-tuki, voit olla varma, ett\u00e4 Polestar-autot ovat mukavia, tilavia ja kaikin puolin turvallisia.<\/p>\n\n\n\n

Sinun kannattaa my\u00f6s valita Polestar Teslan sijaan, jos haluat laadukkaammin valmistetun tuotteen, joka tarjoaa paremman ulko- ja sisustussuunnittelun. Polestarin sis\u00e4tilat ovat j\u00e4rkev\u00e4mmin sisustetut, eiv\u00e4tk\u00e4 ne ole yht\u00e4 pelkistetyt kuin useimmissa Tesla-malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Tesla tehokkaampi kuin Polestar?<\/h3>\n\n\n\n

Tesla on todellakin tehokkaampi kuin Polestar, koska Tesla onnistuu tarjoamaan suuremman toimintas\u00e4teen pienemm\u00e4ll\u00e4 akulla. Huippumalli Polestar 2:ssa on 78 kWh:n akku, kun taas l\u00e4ht\u00f6tason Tesla Model 3:ssa on 60 kWh:n akku.<\/p>\n\n\n\n

Polestar sanoo, ett\u00e4 78 kWh:n akkumallin toimintas\u00e4de on 270 mailia latausten v\u00e4lill\u00e4, mutta useimmat reaalimaailman testit ovat osoittaneet, ett\u00e4 Polestarin toimintas\u00e4de on l\u00e4hemp\u00e4n\u00e4 200 mailia kuin 270 mailia. Toisaalta 60 kWh:n Teslan l\u00e4ht\u00f6tason mallin on v\u00e4itetty saavuttavan 267 mailia t\u00e4ydell\u00e4 latauksella, mutta todellisuudessa se pystyy 250 mailiin, mik\u00e4 on paljon parempi kuin Polestar 2:n.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Sek\u00e4 Polestar ett\u00e4 Tesla keskittyv\u00e4t suunnittelemaan luksusautoja, ja Polestar 2 on suora kilpailija keskikokoiselle Tesla Model 3 -sedaanille. Polestar aikoo julkaista tulevina vuosina ainakin kolme muuta mallia, joiden pit\u00e4isi kilpailla<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[38,16],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2421"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2421"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2421\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2422,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2421\/revisions\/2422"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2421"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2421"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2421"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}