{"id":2479,"date":"2022-01-25T13:38:26","date_gmt":"2022-01-25T13:38:26","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2479"},"modified":"2022-01-25T13:38:29","modified_gmt":"2022-01-25T13:38:29","slug":"saako-mercedes-c-luokasta-hybridimallin","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/saako-mercedes-c-luokasta-hybridimallin\/","title":{"rendered":"Saako Mercedes C-luokasta hybridimallin?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes on hiljattain julkaissut upouuden kompaktin C-luokan, jonka tavoitteena on vallata takaisin suosituimman kompaktin sedanin valtaistuin. Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 useimmat uudemmat Mercedes-mallit ovat ylpeit\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 niiss\u00e4 on joko mieto hybridi- tai plug-in-hybriditekniikka, ei ole ihme, ett\u00e4 t\u00e4ysin uudet Mercedes C-luokan mallit ovat todellakin s\u00e4hk\u00f6istettyj\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jopa malliston huippumalli C63 AMG saa hybridik\u00e4sittelyn, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 et voi ostaa uutta C-luokkaa ilman jonkinlaista hybridivoimansiirtoa. Useimmissa malleissa on 48 voltin mild-hybriditekniikka nimelt\u00e4 EQ-Boost, joka on suunniteltu sek\u00e4 v\u00e4hent\u00e4m\u00e4\u00e4n p\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4 ett\u00e4 lis\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n tehokkuutta.<\/p>\n\n\n\n

Saatavilla on my\u00f6s t\u00e4yspistokehybridej\u00e4, ja C300 e tulee luultavasti olemaan joukon suosituin valinta, koska siin\u00e4 on 204 hv:n 4-sylinterinen turbomoottori, joka on yhdistetty s\u00e4hk\u00f6moottoriin, joka tuottaa lis\u00e4ksi 129 hv.<\/p>\n\n\n\n

Uusi C-luokka 2022 edustaa seuraavaa askelta kohti kaikkien Mercedes-mallien hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6jen v\u00e4hent\u00e4mist\u00e4, ja kun otetaan huomioon, ett\u00e4 uusi C-luokka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa mini- S-luokalta, sen pit\u00e4isi saada sek\u00e4 Audin ett\u00e4 BMW:n yst\u00e4v\u00e4t harkitsemaan C-luokkaa seuraavaksi johtavaksi kompaktiksi sedaniksi.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2022 Mercedes C-luokka – arvostelu ja esittely<\/h2>\n\n\n\n

Uusi C-luokka on kiistatta yksi t\u00e4rkeimmist\u00e4 C-luokan malleista, joita on koskaan julkaistu, koska se siirtyy virallisesti pois pelk\u00e4n perinteisen polttomoottorin k\u00e4yt\u00f6st\u00e4. N\u00e4in ollen Mercedes on pit\u00e4nyt huolen siit\u00e4, ett\u00e4 uusi C-luokka on varustettu kaikilla nykyaikaisilla kelloilla ja pilleill\u00e4, joita Mercedekselt\u00e4 voi odottaa.<\/p>\n\n\n\n

Ulkomuotoilu muistuttaa suuresti uutta t\u00e4ysikokoista S-luokkaa, mit\u00e4 tosiaankin haluaa, jos on ostamassa ”l\u00e4ht\u00f6tason” Mercedes-sedania. Suurin p\u00e4ivitys edelliseen malliin verrattuna on kuitenkin varmasti varattu sis\u00e4tiloihin, jotka n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t futuristiselta avaruusalukselta.<\/p>\n\n\n\n

Uudessa C-luokassa on nyt t\u00e4ysi laajakuvakokemus, joka on t\u00e4ynn\u00e4 uskomattoman kehittynytt\u00e4 ja hienon n\u00e4k\u00f6ist\u00e4 ymp\u00e4rist\u00f6n valaistusta. Mercedes on tehnyt plug-in-integraatiosta mahdollisimman saumattoman, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6moottorin pit\u00e4isi siirty\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6\u00e4 automaattisesti, kun auto havaitsee sen sopivaksi.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on parantunut, sill\u00e4 uudessa C-luokassa on paljon enemm\u00e4n tavaratilaa ja takamatkustajan istuintilaa, mik\u00e4 lis\u00e4\u00e4 entisest\u00e4\u00e4n uuden C-luokan vetovoimaa.<\/p>\n\n\n\n

Uusi Mercedes C-luokka Mild Hybrid -tekniikka<\/h2>\n\n\n\n

Luultavasti merkitt\u00e4vin osa uutta Mercedes C-luokkaa on siirtyminen joko miedon hybridivoimansiirron tai pistokehybridivoimansiirron k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Mild-hybriditekniikka on suunniteltu pienell\u00e4 48 voltin j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, jonka pit\u00e4isi tukeutua s\u00e4hk\u00f6moottoriin vain silloin, kun auto hidastaa vauhtia.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n j\u00e4rjestelm\u00e4n pit\u00e4isi my\u00f6s ottaa moottoritehon kokonaan haltuun aina, kun ajetaan moottoritiell\u00e4, jotta polttoainetehokkuus olisi mahdollisimman hyv\u00e4. T\u00e4m\u00e4 alentaa my\u00f6s kokonaisp\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4si, mink\u00e4 pit\u00e4isi vaikuttaa asiaan aina, kun haluat rekister\u00f6id\u00e4 ajoneuvon, koska se todenn\u00e4k\u00f6isesti alentaa my\u00f6s kokonaisomistuskustannuksiasi.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQ Boost -mild-hybriditekniikkaa ei ole en\u00e4\u00e4 varustettu vain 48 voltin j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, koska siin\u00e4 on my\u00f6s integroitu k\u00e4ynnistysgeneraattori (IGS), jonka pit\u00e4isi tuottaa 15 kW:n lis\u00e4tehoa jokaisella kierroksella.<\/p>\n\n\n\n

Uusi Mercedes C-luokan pistokehybriditekniikka<\/h2>\n\n\n\n

Kuten aiemmin mainittiin, uusi C-luokka tulee saataville my\u00f6s todellisena pistokehybridin\u00e4, joka on tehty maksimoimaan hy\u00f6tysuhde ja tarjoamaan vankan m\u00e4\u00e4r\u00e4n lis\u00e4hevosvoimia. Mainitsemassamme 300 e:ss\u00e4 on nyt 313 hevosvoimaa, mik\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 kuljettamaan sen alle kuudessa sekunnissa nopeudesta 100 km\/h.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4rjestelm\u00e4 tarjoaa 95 kW:n s\u00e4hk\u00f6moottorin ja 96-kennoisen 25,4 kWh:n suurj\u00e4nnitteisen litiumioniakun, joka voidaan ladata kotitalouspistorasiasta sek\u00e4 tavallisilla ja pikalatureilla. Akun lataaminen kokonaan kest\u00e4\u00e4 puoli tuntia tasavirtalatauksella, kun taas vaihtovirtalatauksella saat 11 kW:n tehon noin kahdessa tunnissa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tekee uudesta C-luokan pistokehybridist\u00e4 jokap\u00e4iv\u00e4iseen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n soveltuvan, ja juuri t\u00e4m\u00e4n Daimlerin insin\u00f6\u00f6rit halusivat saavuttaa uudella C-luokalla. Mercedes sanoo my\u00f6s, ett\u00e4 uuden 300 e:n toimintas\u00e4teen pit\u00e4isi olla 60 mailia pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6ll\u00e4, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 tehokkaimman plug-in-premium-sedanin, joka on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 markkinoilla.<\/p>\n\n\n\n

Uusi hybridivoimansiirto on suunniteltu toimimaan sulavasti ja huomaamattomasti taustalla ilman, ett\u00e4 sit\u00e4 edes huomaa, mink\u00e4 pit\u00e4isi my\u00f6s lis\u00e4t\u00e4 yleist\u00e4 mukavuutta ja tehd\u00e4 autosta entist\u00e4 hiljaisempi.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Paljonko uusi C-luokka maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes ei ole viel\u00e4 julkaissut uuden 2022 Mercedes C-luokan t\u00e4ytt\u00e4 hinnoittelua, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 hinta tulee kilpailemaan suoraan uuden BMW 3-sarjan kanssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi alkaa noin 42-44 000 dollarista. Coup\u00e9-vaihtoehto tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti maksamaan hieman enemm\u00e4n, ja sama juttu koskee my\u00f6s cabriolet-versiota.<\/p>\n\n\n\n

Huippumalli Mercedes C63 AMG on tulossa joskus vuonna 2022, ja sen pit\u00e4isi olla kallein C-luokan malli, joka todenn\u00e4k\u00f6isesti sijoittuu jonnekin 80-90 000 dollarin v\u00e4lille ilman lis\u00e4varusteita. Mercedes tuntee kuitenkin Mercedeksen ja sen, miten vapaasti he hinnoittelevat lis\u00e4varusteensa, joten uuden C63:n pit\u00e4isi t\u00e4ysin varusteltuna ylitt\u00e4\u00e4 helposti 110 000 dollarin raja.<\/p>\n\n\n\n

Saako uuteen Mercedes C63:een 4-sylinterisen moottorin?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Mercedes on virallisesti vahvistanut, ett\u00e4 uudessa 2022 C63 AMG:ss\u00e4 ei en\u00e4\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4 turboahdettua V8-moottoria, koska se tarjoaa A45:st\u00e4 l\u00f6ytyv\u00e4n 2,0 litran 4-sylinterisen moottorin, joka on pakattu s\u00e4hk\u00f6moottorilla. Vaikka uusi C63 tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti tarjoamaan yli 600hv, useimmat AMG-harrastajat ovat ilmaisseet t\u00e4ydellisen inhonsa, koska C63:ssa ei en\u00e4\u00e4 ole V8:aa.<\/p>\n\n\n\n

V8 oli t\u00e4h\u00e4n asti jokaisen C63-sukupolven mallin tunnusmerkki. Mercedes n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuitenkin luottavan t\u00e4ysin hybridivoimansiirtoon, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 V8 on hiljalleen poistumassa kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Tulevatko kaikki uudet Mercedes-mallit hybridimalleiksi?<\/h3>\n\n\n\n

On melko ilmeist\u00e4, ett\u00e4 Mercedes panostaa t\u00e4ysill\u00e4 hybriditekniikkaan ja polttoainetehokkuuteen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kaikki uudemmat Mercedes-mallit ovat joko t\u00e4yshybridisoituja tai tarjoavat hybridivaihtoehdon.<\/p>\n\n\n\n

Uutta E-luokkaa odotetaan muutaman vuoden kuluttua, ja my\u00f6s useimmat Mercedesin katumaasturit on tarkoitus vaihtaa l\u00e4hivuosina.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes on hiljattain julkaissut upouuden kompaktin C-luokan, jonka tavoitteena on vallata takaisin suosituimman kompaktin sedanin valtaistuin. Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 useimmat uudemmat Mercedes-mallit ovat ylpeit\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 niiss\u00e4 on joko<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[21],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2479"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2479"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2479\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2480,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2479\/revisions\/2480"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2479"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2479"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2479"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}