{"id":2572,"date":"2022-02-03T11:10:45","date_gmt":"2022-02-03T11:10:45","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2572"},"modified":"2022-02-03T11:10:48","modified_gmt":"2022-02-03T11:10:48","slug":"mika-tuloluokka-ostaa-hybridiautoja","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-tuloluokka-ostaa-hybridiautoja\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 tuloluokka ostaa hybridiautoja"},"content":{"rendered":"\n

Hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6tt\u00f6m\u00e4t ajoneuvot yleistyv\u00e4t nopeasti ymp\u00e4ri maailmaa sek\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autojen ett\u00e4 hybridien my\u00f6t\u00e4. Muutaman eri l\u00e4hteen mukaan yli 54 prosenttia amerikkalaisista harkitsee joko s\u00e4hk\u00f6- tai hybridiautoa seuraavaksi autonhankinnaksi, mik\u00e4 osoittaa hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6tt\u00f6m\u00e4n liikenteen kasvumallin viime vuosina.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6autot ovat edelleen kaikkein kalleimpia, sill\u00e4 s\u00e4hk\u00f6auton keskim\u00e4\u00e4r\u00e4inen kuukausimaksu on noin 550 dollaria, kun taas vastaava hybridin kuukausimaksu on jopa 100 dollaria pienempi. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 hybridit ovat hieman helpommin saavutettavissa s\u00e4hk\u00f6autoihin verrattuna, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 keski- ja suurituloiset yhdysvaltalaiset kotitaloudet pit\u00e4v\u00e4t eniten hybridiautoista.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta 10 prosenttia Yhdysvaltojen kotitalouksien tulojen perusteella suurimmasta osasta ostaa 35-40 prosenttia kaikista myynniss\u00e4 olevista s\u00e4hk\u00f6autoista. T\u00e4m\u00e4 ei ole mik\u00e4\u00e4n yll\u00e4tys, sill\u00e4 useimmat s\u00e4hk\u00f6autojen ostajat omistavat useita autoja, ja juuri he pystyv\u00e4t sopeutumaan s\u00e4hk\u00f6autoiluun parhaiten.<\/p>\n\n\n\n

Jos tarkastelemme 175 000 dollarin vuositulojen ryhm\u00e4\u00e4, he ostavat 21 prosenttia kaikista myynniss\u00e4 olevista s\u00e4hk\u00f6autoista ja vain noin 12 prosenttia myynniss\u00e4 olevista hybrideist\u00e4. T\u00e4m\u00e4 osoittaa my\u00f6s, ett\u00e4 hybridien ostajaryhm\u00e4 on pienempi verrattuna s\u00e4hk\u00f6autoihin, mutta suurempi verrattuna polttomoottoriautoihin.<\/p>\n\n\n\n

Hybridiautoja ostavat tuloluokat<\/h2>\n\n\n\n

Hybridiauton ostajan keskim\u00e4\u00e4r\u00e4inen luottotiedot ovat noin 741, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ostajat kuuluvat ”eritt\u00e4in hyvien” luottotietojen ryhm\u00e4\u00e4n. Ne, joiden luottotiedot ovat yli 750, katsotaan ”erinomaisiksi”. On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 keskim\u00e4\u00e4r\u00e4isen s\u00e4hk\u00f6auton ostajan luottotiedot ovat noin 750.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka useimmat odottivat, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6- ja hybridiautoja ostavien tuloluokkien pit\u00e4isi olla l\u00e4hes identtisi\u00e4, n\u00e4in ei kuitenkaan ole. Varakkaammat tuloluokat ostavat s\u00e4hk\u00f6autoja p\u00e4\u00e4asiassa siksi, ett\u00e4 monet markkinoiden halutuimmista s\u00e4hk\u00f6autoista ovat huomattavasti kalliimpia verrattuna suosituimpiin hybrideihin.<\/p>\n\n\n\n

Monet ostajat ovat kuitenkin k\u00e4\u00e4ntym\u00e4ss\u00e4 takaisin polttomoottoriautoihin, koska useimmat hybridit eiv\u00e4t ole niin ”arvokkaita”, jos autoja ostetaan ja myyd\u00e4\u00e4n usein. Er\u00e4\u00e4n tutkimuksen mukaan hybridiauto maksaa keskim\u00e4\u00e4rin 3 700 dollaria enemm\u00e4n kuin vastaava polttomoottoriauto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 polttoaines\u00e4\u00e4st\u00f6jen ansiosta lis\u00e4kustannusten kattamiseen kuluu l\u00e4hes 9 vuotta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 vain, jos hybridiautoa voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 siihen, mihin se on tarkoitettu. T\u00e4llaiset tekij\u00e4t ovat t\u00e4rkeit\u00e4, kun on kyse hybridiautoja ostavista ik\u00e4ryhmist\u00e4, koska he useimmiten leasing- ja rahoitusautoja ostavat 3-5 vuoden ajan.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 Yhdysvaltojen osavaltiot ja kaupungit ostavat eniten s\u00e4hk\u00f6- ja hybridiautoja?<\/p>\n\n\n\n

Koko Yhdysvalloissa on suuria eroja sek\u00e4 hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6tt\u00f6mi\u00e4 ajoneuvoja ostavien tuloluokkaryhmien ett\u00e4 niiden tavanomaisten asuinpaikkojen v\u00e4lill\u00e4. Kalifornia on Yhdysvaltojen suosituin EV- ja hybridivaltio melko suurella marginaalilla, joka my\u00f6s yleens\u00e4 kasvaa ajan my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi Washington ja Florida j\u00e4\u00e4v\u00e4t Kalifornian j\u00e4lkeen, kun on kyse vaihtoehtoisilla polttoaineilla toimivien autojen suosiosta. San Franciscon, Oaklandin ja San Josen alueella ostetaan eniten sek\u00e4 hybridej\u00e4 ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoja koko Yhdysvalloissa.<\/p>\n\n\n\n

Charlottesville, Virginia, on SF:n alueiden takana hybridien ja s\u00e4hk\u00f6autojen myynniss\u00e4. Valtaosa Yhdysvaltojen parhaiksi luokitelluista EV-\/hybridiautoihin suuntautuneista kaupungeista ja alueista sijaitsee Kaliforniassa. N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6tt\u00f6m\u00e4n liikenteen asiakaskysynt\u00e4 on n\u00e4ill\u00e4 alueilla voimakkainta, eik\u00e4 se todenn\u00e4k\u00f6isesti hidastu l\u00e4hiaikoina.<\/p>\n\n\n\n

Logiikka hybridiautojen ostamisen taustalla – Kannattaako se!?<\/h2>\n\n\n\n

Useimmat ihmiset uskovat, ett\u00e4 ostamalla hybridiauton he s\u00e4\u00e4st\u00e4v\u00e4t sek\u00e4 ymp\u00e4rist\u00f6\u00e4 ett\u00e4 pankkitili\u00e4\u00e4n, mutta asia on paljon monimutkaisempi. Vaikka hybridit teoriassa s\u00e4\u00e4st\u00e4v\u00e4tkin rahaa pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4, ne maksavat noin 3200 dollaria enemm\u00e4n kuin vastaava polttomoottoriauto.<\/p>\n\n\n\n

Jotta ne olisivat taloudellisesti kannattavia, sinun on saatava n\u00e4m\u00e4 kustannukset takaisin, kun omistat hybridin, mik\u00e4 voi joskus olla vaikeaa, jos et voi luottaa hybridivoimansiirtoon koko ajan. Hybridin omistajilla kest\u00e4\u00e4 6-10 vuotta, ennen kuin he saavat merkitt\u00e4v\u00e4n s\u00e4\u00e4st\u00f6n, jos he valitsevat hybridin polttomoottoriauton sijaan.<\/p>\n\n\n\n

Hybrideill\u00e4 on kuitenkin huomattavia etuja silloin, kun ne hankitaan ty\u00f6suhdeautokannaksi, koska ne ovat paljon halvempia valtion veronalennusten ansiosta. Hybridin ostamisen kannattavuus riippuu siis jokaisesta yksil\u00f6st\u00e4 ja siit\u00e4, miten h\u00e4n hankkii ja k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 autoja p\u00e4ivitt\u00e4in.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ik\u00e4ryhm\u00e4t ostavat hybridej\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Muutamien tutkimusten mukaan yli 52 prosenttia kaikista hybridiautojen asiakkaista on yli 55-vuotiaita, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 hybridit ovat enimm\u00e4kseen vanhemman sukupolven suosiossa. EV:n ostajat ovat yleens\u00e4 hieman nuorempia, luultavasti siksi, ett\u00e4 EV-sensaatio on merkityksellisempi nuoremmille ja varakkaammille asiakkaille.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei kuitenkaan ole yll\u00e4tys, koska yli 55-vuotiaat ostavat joka tapauksessa 44 prosenttia kaikista uusista autoista. Miehet ostavat my\u00f6s mieluummin hybridiautoja, sill\u00e4 noin 31 prosenttia miesasiakkaista haluaa ostaa hybridin seuraavaksi autokseen, kun taas naisista noin 26 prosenttia on kiinnostunut ostamaan hybridin seuraavaksi autokseen.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat hybridiautojen haitat?<\/h3>\n\n\n\n

Edell\u00e4 mainitun hybridiautojen taustalla olevan taloudellisen logiikan lis\u00e4ksi niihin liittyy my\u00f6s joukko haittoja, joita useimmat asiakkaat eiv\u00e4t edes ajattele. Hybridit maksavat enemm\u00e4n rahaa, ne tarjoavat yleens\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n tehoa ja ovat samalla painavampia, eiv\u00e4tk\u00e4 ne ole kovin tehokkaita moottoritiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Akkujen vaihtohinnat ovat edelleen korkeat, eik\u00e4 hybridiautojen saatavuus ole kovin kattava. Lis\u00e4ksi ne ovat monimutkaisempia, mik\u00e4 yleens\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niiden korjaaminen on kalliimpaa, jos jokin menee pieleen.<\/p>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi ostaa hybridi s\u00e4hk\u00f6auton sijaan?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet henkil\u00f6, joka ei ole koskaan kokenut hybridi\u00e4 tai EV:t\u00e4, sinun kannattaa valita hybridi, koska hybridit ovat t\u00e4ydellinen v\u00e4livaihe t\u00e4ydellisen s\u00e4hk\u00f6istymisen ja perinteisen polttomoottoriauton v\u00e4lill\u00e4. N\u00e4in voit testata vesi\u00e4 ja n\u00e4hd\u00e4, voisitko hy\u00f6ty\u00e4 varhaisesta siirtymisest\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoon.<\/p>\n\n\n\n

Jos pystyt maksimoimaan hybridin k\u00e4yt\u00f6n, voit siirty\u00e4 seuraavana autonhankintana t\u00e4ysimittaiseen s\u00e4hk\u00f6autoon. Toisaalta, jos et aio maksimoida hybridiominaisuuksia, sinun on parempi valita polttomoottoriauto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6tt\u00f6m\u00e4t ajoneuvot yleistyv\u00e4t nopeasti ymp\u00e4ri maailmaa sek\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autojen ett\u00e4 hybridien my\u00f6t\u00e4. Muutaman eri l\u00e4hteen mukaan yli 54 prosenttia amerikkalaisista harkitsee joko s\u00e4hk\u00f6- tai hybridiautoa seuraavaksi autonhankinnaksi, mik\u00e4 osoittaa hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6tt\u00f6m\u00e4n liikenteen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2572"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2572"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2572\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2573,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2572\/revisions\/2573"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2572"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2572"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2572"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}