{"id":2629,"date":"2022-02-03T11:27:25","date_gmt":"2022-02-03T11:27:25","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2629"},"modified":"2022-02-03T11:27:27","modified_gmt":"2022-02-03T11:27:27","slug":"ovatko-volvon-hybridit-hyvia","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/ovatko-volvon-hybridit-hyvia\/","title":{"rendered":"Ovatko Volvon hybridit hyvi\u00e4?"},"content":{"rendered":"\n
Kaikki uudet Volvot ovat joko hybridej\u00e4 tai s\u00e4hk\u00f6autoja, ja ne ovat kaikki poikkeuksellisia omassa luokassaan.<\/p>\n\n\n\n
Siit\u00e4 l\u00e4htien, kun Volvon sitoutuminen s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4miseen alkoi vuonna 2017, Volvo on valmistanut vain hybridi- tai t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6autoja. Ne valmistavat kahdenlaisia hybridiautoja. Ensimm\u00e4inen on mieto hybridi ja toinen on pistokehybridiauto. Mild-hybridiversio on saatavilla kaikkiin Volvo-malleihin, kun taas plug-in-versiot ovat saatavilla premium-malleihin.<\/p>\n\n\n\n
Volvo on valmistanut hybridiautoja vuodesta 2017 l\u00e4htien. Yhti\u00f6ll\u00e4 on t\u00e4ydellinen valikoima hybridi- ja s\u00e4hk\u00f6autoja, ja miedot hybridiautot ovat vakiovarusteena. Mild-hybridiautojen tavoitteena on tarjota parempi polttoainetaloudellisuus pienemmill\u00e4 hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6ill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
Plug-in-hybrideiss\u00e4 on iso akku, joka voi varastoida s\u00e4hk\u00f6energiaa, jotta auto voi toimia t\u00e4ysin akun varassa. Akun toimintas\u00e4de on enint\u00e4\u00e4n 18 mailia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on hy\u00f6dyllinen kaupunkiajossa. PHEV-autot ovat todistetusti eritt\u00e4in hyvi\u00e4 polttoaineen kulutuksessa. PHEV XC40 -malli kuluttaa kaksi kertaa v\u00e4hemm\u00e4n polttoainetta ja sen hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6t ovat eritt\u00e4in alhaiset.<\/p>\n\n\n\n
Volvon mild-hybridiautot k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t pient\u00e4 akkua auton kiihdytt\u00e4miseen ja tasaisen ajon takaamiseen. Mild-hybridiautojen akut eiv\u00e4t pysty py\u00f6ritt\u00e4m\u00e4\u00e4n koko autoa pelk\u00e4ll\u00e4 akulla, mutta ne kuluttavat 15 % v\u00e4hemm\u00e4n polttoainetta kuin perinteiset moottorit, joten ne ovat taloudellisia ja ymp\u00e4rist\u00f6yst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
Volvo k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 48 voltin akkua jokaisessa mild-hybridiautossa. Akku lataa itse\u00e4\u00e4n regeneratiivisen jarruj\u00e4rjestelm\u00e4n avulla. Akut my\u00f6s avustavat paremmin start\/stop-painiketta.<\/p>\n\n\n\n
Mild-hybridimallien polttoainetaloudellisuus on erinomainen. S60 T5:n ja T6:n voimansiirrot, jotka ovat mild-hybridimalleja, tuottavat keskim\u00e4\u00e4rin noin 23 mpg ja 21 mpg. S90 T6:n voimansiirto tuottaa 21 mpg kaupungissa ja 32 mpg maantiell\u00e4. Vaikka t\u00e4m\u00e4 ei ole parempi kuin t\u00e4yshybridit tai PHEV-mallit, miedot hybridit ovat silti parempi vaihtoehto kuin perinteiset polttomoottoriautot.<\/p>\n\n\n\n
Volvon Plug-in-hybridit k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t akkua ja perinteist\u00e4 polttomoottoria. Auto pystyy kuitenkin toimimaan pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n akulla. Volvon ladattavat mallit perustuvat plug-in-tekniikkaan. Kaikissa niiss\u00e4 on litiumioniakku, joka voi ajaa jopa 18 kilometri\u00e4 t\u00e4ysin akun varassa, auton koosta riippuen.<\/p>\n\n\n\n
Akun voi ladata kotonasi latausty\u00f6kalulla, joka kuuluu auton vakiovarusteisiin, tai voit k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 pikalaturia. Autojen akkujen k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4 on my\u00f6s pitk\u00e4, noin 10 vuotta. Volvo S60 Recharge -auton polttoainetaloudellisuus on jopa 69 mpg, kun taas XC90:n polttoainetehokkuus on jopa 55 mpg.<\/p>\n\n\n\n
Volvon hybridiautot ovat poikkeuksellisen k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisi\u00e4, ja niit\u00e4 arvostetaan luokkansa parhaimmistoon kuuluviksi. T\u00e4ss\u00e4 ovat Volvon automallien luokitukset:<\/p>\n\n\n\n
Volvo on ollut yksi niist\u00e4 harvoista autonvalmistajista, jotka keskittyv\u00e4t autojensa t\u00e4ydelliseen s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4miseen. He aloittivat s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4miskampanjansa vuonna 2017, ja sen j\u00e4lkeen he ovat luopuneet dieselmoottoreista ja korvanneet kaikki fossiilisiin polttoaineisiin perustuvat moottorit hybridivaihtoehdoilla.<\/p>\n\n\n\n
Varmasti miedot hybridiautot eiv\u00e4t ole ymp\u00e4rist\u00f6n kannalta t\u00e4ydellinen vaihtoehto, mutta ne ovat silti halvempia kuin PHEV-autot ja ne p\u00e4\u00e4st\u00e4v\u00e4t v\u00e4hemm\u00e4n hiilt\u00e4 kuin perinteiset moottorit. Volvon PHEV-autot v\u00e4hent\u00e4v\u00e4t hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4 jopa 66 prosenttia. Ne tekev\u00e4t t\u00e4m\u00e4n samalla, kun niiden moottorin suorituskyky on viel\u00e4 parempi ja kiihtyvyys nopeampi.<\/p>\n\n\n\n
Volvon hybridit ovat varmasti hyvi\u00e4. Yhti\u00f6ll\u00e4 on nyt paljon hyv\u00e4\u00e4 kokemusta hybridien valmistuksesta. Lis\u00e4ksi XC40 Recharge -mallin esittelyn my\u00f6t\u00e4 he parantavat hybridi- ja s\u00e4hk\u00f6tekniikkaansa entisest\u00e4\u00e4n. He aikovat jopa esitell\u00e4 toisen EV:n, C40 Recharge -mallin. Kaiken kaikkiaan Volvon hybridin ostaminen on jopa parempi vaihtoehto kuin monet muut hybridit sen ylivoimaisten turvallisuusominaisuuksien vuoksi.<\/p>\n\n\n\n
Mild-hybridiautot v\u00e4hent\u00e4v\u00e4t hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4 l\u00e4hes 9 % ja voivat tarjota paremman polttoainetalouden kuin tavalliset fossiilisiin polttoaineisiin perustuvat moottorit. Autot eiv\u00e4t kuitenkaan ole t\u00e4ysin s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4. Ne tarvitsevat edelleen enemm\u00e4n polttoainetta kuin muut t\u00e4yshybridit tai PHEV-autot. Akun ansiosta ne ovat hieman kalliimpia kuin perinteiset polttomoottoriautot, mutta ne ovat varmasti halvempia kuin muut hybridityypit.<\/p>\n\n\n\n
Mild-hybridiautot eiv\u00e4t kulje t\u00e4ysin s\u00e4hk\u00f6ll\u00e4, ja ne tarvitsevat edelleen bensiini\u00e4. Mild-hybrideiss\u00e4 auton moottori sammutetaan, kun sit\u00e4 ei tarvita. Silloin se antaa virtaa lis\u00e4varusteille ja minimoi moottorin tarpeen, mik\u00e4 s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 polttoainetta. Kaiken kaikkiaan miedot hybridit s\u00e4\u00e4st\u00e4v\u00e4t polttoainetta jopa 10 prosenttia auton valmistajasta riippuen.<\/p>\n\n\n\n
Hybridiakut ovat kalliita, ja niiden hinta vaihtelee 1 000 ja 6 000 dollarin v\u00e4lill\u00e4 autosta riippuen. Hybridiautojen avulla voit kuitenkin s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 polttoainekuluissa jopa 35 %, ja PHEV-autoissa jopa enemm\u00e4n. Niiden yll\u00e4pitokustannukset ovat my\u00f6s pienemm\u00e4t. Auton akku on silti vaihdettava joskus, sill\u00e4 muuten se voi vaikuttaa autosi yleiskuntoon.<\/p>\n\n\n\n
Plug-hybridiautot toimivat sek\u00e4 s\u00e4hk\u00f6moottoreilla ett\u00e4 polttomoottoreilla. Akkua ladataan kahdella tavalla, ensinn\u00e4kin kytkem\u00e4ll\u00e4 se laturiin ja toiseksi auton regeneratiivisella jarruj\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4. T\u00e4m\u00e4n j\u00e4lkeen auto toimii t\u00e4ysin akulla tietyn kantaman ajan, joka vaihtelee autotyypist\u00e4 riippuen.<\/p>\n\n\n\n
Jos et halua ajaa s\u00e4hk\u00f6moottorilla, auto voi toimia joko polttomoottorilla tai s\u00e4hk\u00f6akulla, jolloin polttoainetta s\u00e4\u00e4styy t\u00e4yshybridiauton tavoin. Kaiken kaikkiaan PHEV-autot ovat hyv\u00e4 vaihtoehto t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6autoille.<\/p>\n\n\n\n
Koko kuljetussektori on vastuussa jopa viidenneksest\u00e4 maailman kaikista hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6ist\u00e4. Autoteknologian parantaminen voi v\u00e4hent\u00e4\u00e4 hiilip\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4 eksponentiaalisesti. S\u00e4hk\u00f6energiaan tukeutuminen voi jopa v\u00e4hent\u00e4\u00e4 hiilip\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4 muilla tavoin, kuten v\u00e4hent\u00e4m\u00e4ll\u00e4 bensiinin louhintaa ja tuotantoa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Kaikki uudet Volvot ovat joko hybridej\u00e4 tai s\u00e4hk\u00f6autoja, ja ne ovat kaikki poikkeuksellisia omassa luokassaan. Siit\u00e4 l\u00e4htien, kun Volvon sitoutuminen s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4miseen alkoi vuonna 2017, Volvo on valmistanut vain hybridi- tai<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[21],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2629"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2629"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2629\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2630,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2629\/revisions\/2630"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2629"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2629"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2629"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}