{"id":2668,"date":"2022-02-03T11:40:24","date_gmt":"2022-02-03T11:40:24","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2668"},"modified":"2022-02-03T11:40:26","modified_gmt":"2022-02-03T11:40:26","slug":"onko-uusi-mercedes-c-class-sahkoinen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-uusi-mercedes-c-class-sahkoinen\/","title":{"rendered":"Onko uusi Mercedes C-class s\u00e4hk\u00f6inen?"},"content":{"rendered":"\n

Uusi Mercedes C-luokka on ensimm\u00e4inen Mercedes-malli, joka tarjoaa t\u00e4ydellisen s\u00e4hk\u00f6istyksen joko Mercedes EQ Boost -miedohybriditeknologian avulla tai t\u00e4ysimittaisena pistokehybridin\u00e4. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita, ett\u00e4 uusi C-luokka tulee t\u00e4ysimittaisena s\u00e4hk\u00f6autona, sill\u00e4 se kunnia on varattu seuraavan sukupolven Mercedes EQ kompaktisedanille.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka uutta C-luokkaa ei voi ostaa t\u00e4ysimittaisena s\u00e4hk\u00f6autona, voit ostaa uuden C300 e:n, jonka pit\u00e4isi tarjota parasta vastinetta rahalle, koska siin\u00e4 on turboahdettu nelisylinterinen moottori yhdistettyn\u00e4 s\u00e4hk\u00f6moottoriin. T\u00e4m\u00e4 malli tarjoaa yli 300 hevosvoimaa ja on paras pistokkeellinen Mercedes-sedan, jonka voi t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 ostaa rahalla.<\/p>\n\n\n\n

EQ Boost -mallien ja pistokehybridimallien v\u00e4lill\u00e4 kannattaa valita pistokehybridiversio, koska se vastaa paremmin nykyp\u00e4iv\u00e4n Mercedes-filosofiaa. Niin tai n\u00e4in, EQ Boost -tekniikka on nyt huomattavasti parannettu, ja sen pit\u00e4isi tarjota sinulle merkitt\u00e4v\u00e4n tehokkuusparannuksen viimeisimm\u00e4n sukupolven malliin verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan uusi C-luokka on varmasti kilpailukykyinen premium-luokan kompakti sedan, jonka pit\u00e4isi auttaa Mercedest\u00e4 valtaamaan takaisin myydyimpien kompaktien sedanien valtaistuimen. Kaikki ei kuitenkaan ole pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n positiivista, sill\u00e4 uusi C63 ei en\u00e4\u00e4 tarjoa V8-moottoria.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQ-mallisto – EQS, EQB, EQC, EQE, EQS, EQS, EQS.<\/h2>\n\n\n\n

Jos sinulla on vaikeuksia erottaa Mercedeksen s\u00e4hk\u00f6autoja Mercedeksen polttomoottoriajoneuvoista ja pistokehybrideist\u00e4, kannattaa muistaa, ett\u00e4 vain n\u00e4m\u00e4 viisi Mercedes-mallia ovat t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6isi\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 jokainen EV-Mersu alkaa kirjaimilla E ja Q, ja sen j\u00e4lkeen seuraa kirjain, joka liittyy sen sijaintiin Mercedes-mallistossa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4t\u00e4 ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n pid\u00e4 sekoittaa Mercedes EQ Boost -mild-hybriditeknologiaan ja Mercedes Plug-In Hybrid -teknologiaan, joita pidet\u00e4\u00e4n ponnahduslautoina ICE Mercedes -mallien ja EQ-malliston v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

EQ-mallisto alkaa pienikokoisella EQA SUV-mallilla, joka on suunniteltu GLA-alustalle ja jonka pit\u00e4isi palvella kaupunkiin suuntautuneita kuljettajia. My\u00f6s EQB ja EQC jakavat alustansa polttomoottorivaihtoehtojensa kanssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niit\u00e4 ei valmisteta itsen\u00e4isin\u00e4 EV-vaihtoehtoina.<\/p>\n\n\n\n

EQS on ainoa Mercedes EV, joka on suunniteltu yksinomaan EV-alustalle, ja sit\u00e4 seuraa pian keskikokoinen EV-sedan EQE. EQS on markkinoiden tehokkain EV-malli, sill\u00e4 se pystyy kulkemaan 441 mailia yhdell\u00e4 latauksella.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQ Boost Technology<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes EQ Boost -teknologialla tarkoitetaan Mercedes-merkkist\u00e4 mild-hybriditeknologiaj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, joka on suunniteltu maksimoimaan hy\u00f6tysuhde perinteisest\u00e4 polttomoottorista. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4n pienen 48 voltin j\u00e4rjestelm\u00e4n pit\u00e4isi pysty\u00e4 ottamaan moottori kokonaan haltuun, jos j\u00e4rjestelm\u00e4 katsoo sen tarpeelliseksi.<\/p>\n\n\n\n

EQ Boost -tekniikan oli aluksi tarkoitus vain tehostaa polttomoottoria ja joskus jopa antaa autolle kokonaan tehoa rullauksen aikana. Uudessa j\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 on kuitenkin my\u00f6s integroitu k\u00e4ynnistysgeneraattori (ISG), jonka pit\u00e4isi my\u00f6s tarjota 15 kW:n lis\u00e4voima milloin tahansa.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in uudesta EQ Boostilla varustetusta C-luokasta tulee entist\u00e4kin tehokkaampi ja yhten\u00e4isempi verrattuna vanhempiin EQ Boostilla varustettuihin Mercedes-malleihin. T\u00e4m\u00e4n j\u00e4rjestelm\u00e4n pit\u00e4isi my\u00f6s ottaa ohjat k\u00e4siins\u00e4 aina hidastettaessa, jotta polttoainetta s\u00e4\u00e4styisi ja energiaa saataisiin talteen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Plug-In Hybrid -tekniikka<\/h2>\n\n\n\n

Kuten aiemmin mainittiin, Mercedes toivoo saavansa plug-in-hybriditekniikan useimmille uudemman Mercedes C-luokan ostajille, koska Daimlerin insin\u00f6\u00f6rit uskovat, ett\u00e4 uusi Plug-In C-luokka pystyy enemm\u00e4n kuin tyydytt\u00e4m\u00e4\u00e4n kaikki p\u00e4ivitt\u00e4iset ajotarpeesi.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 uudessa C300 e:ss\u00e4 on 95 kW:n s\u00e4hk\u00f6moottori, joka saa virtansa 25,4 kWh:n suurj\u00e4nnitteisest\u00e4 litiumioniakusta. C300e voidaan ladata sek\u00e4 vaihtovirtalatauksella ett\u00e4 tasavirtalatauksella, joka voi ladata akun kokonaan noin 30 minuutissa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4 100 mailin pelkk\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6auton toimintas\u00e4teeseen, jonka pit\u00e4isi todellakin tyydytt\u00e4\u00e4 useimpien ihmisten p\u00e4ivitt\u00e4iset tarpeet. T\u00e4h\u00e4n Mercedes pyrki uudella pistokehybridill\u00e4 varustetulla C-luokalla, ja siksi t\u00e4m\u00e4 C300 e -malli tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti olemaan suosituin.<\/p>\n\n\n\n

Uusi C63 AMG saa kuitenkin my\u00f6s samanlaisen voimanl\u00e4hteen, mik\u00e4 on melkoinen pettymys, kun otetaan huomioon, ett\u00e4 kaikki aiemmat C63 AMG -mallit tulivat tulisella V8-moottorilla. T\u00e4m\u00e4 tulee varmasti satuttamaan useimpia AMG-faneja, joten on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 uusi C63 AMG ei tule p\u00e4rj\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n kovinkaan hyvin.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Ovatko pistokehybridit sen arvoisia?<\/h3>\n\n\n\n

Pistokehybridit ovat todellakin sen arvoisia, koska niiss\u00e4 yhdistyv\u00e4t tehokkuus ja suorituskyky, ja t\u00e4m\u00e4 p\u00e4tee useimpiin olemassa oleviin pistokehybrideihin. Suorituskykyisi\u00e4 AMG-malleja arvostetaan kuitenkin juuri p\u00e4invastaisista syist\u00e4, ja siksi uusi C63 AMG on jo melko kiistelty auto.<\/p>\n\n\n\n

Nelisylinterinen AMG voi olla j\u00e4rkev\u00e4 l\u00e4ht\u00f6tason A-Luokassa, mutta ei C63:ssa, jota on aina m\u00e4\u00e4ritellyt V8-moottori. Niin tai n\u00e4in, meid\u00e4n on odotettava uuden C63:n saapumista tuotantoon, jotta voimme olla 100-prosenttisen varmoja siit\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4in todella on.<\/p>\n\n\n\n

Milloin Mercedes aikoo tarjota s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isen C-luokan?<\/h3>\n\n\n\n

Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 Mercedes on juuri esitellyt uuden C-luokan, se ei todenn\u00e4k\u00f6isesti suunnittele sit\u00e4 t\u00e4ysin uudelleen seuraavien 7-8 vuoden aikana. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa todenn\u00e4k\u00f6isesti sit\u00e4, ett\u00e4 emme tule n\u00e4kem\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4 C-luokkaa lainkaan. EQ-Mersun mallistoon on tulossa kompakti s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen sedan, ja sen pit\u00e4isi palvella EV-suuntautuneita C-luokan ostajia.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes panostaa voimakkaasti sek\u00e4 s\u00e4hk\u00f6- ett\u00e4 hybridiautoihin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 he tulevat varmasti kattamaan suurimman osan markkinoista tulevilla uusilla malleilla.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras Mercedes-s\u00e4hk\u00f6auto?<\/h3>\n\n\n\n

Paras Mercedes-s\u00e4hk\u00f6auto on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 Mercedes Benz EQS, koska se on kehitetty erilliselle Mercedes EV-sedan-alustalle. Kaikki muut EQ-mallit on suunniteltu olemassa oleville polttomoottoriautojen alustoille, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne eiv\u00e4t ole sit\u00e4, mit\u00e4 useimmat ihmiset odottavat EV:lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Upouusi EQB on t\u00e4ydellinen esimerkki, koska sill\u00e4 ei ole mit\u00e4\u00e4n k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisi\u00e4 etuja kaasuk\u00e4ytt\u00f6iseen EQB:hen verrattuna. S\u00e4hk\u00f6moottori on nimitt\u00e4in sijoitettava konepellin alle. Sama juttu on sek\u00e4 EQA:n ett\u00e4 EQC:n kanssa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Uusi Mercedes C-luokka on ensimm\u00e4inen Mercedes-malli, joka tarjoaa t\u00e4ydellisen s\u00e4hk\u00f6istyksen joko Mercedes EQ Boost -miedohybriditeknologian avulla tai t\u00e4ysimittaisena pistokehybridin\u00e4. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita, ett\u00e4 uusi C-luokka tulee t\u00e4ysimittaisena s\u00e4hk\u00f6autona, sill\u00e4 se<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2668"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2668"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2668\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2669,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2668\/revisions\/2669"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2668"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2668"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2668"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}