{"id":2671,"date":"2022-02-03T11:41:02","date_gmt":"2022-02-03T11:41:02","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2671"},"modified":"2022-02-03T11:41:06","modified_gmt":"2022-02-03T11:41:06","slug":"kuinka-hyva-mercedes-eqs-on","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kuinka-hyva-mercedes-eqs-on\/","title":{"rendered":"Kuinka hyv\u00e4 Mercedes EQS on?"},"content":{"rendered":"\n

Uusi Mercedes EQS on Mercedeksen s\u00e4hk\u00f6autojen lippulaiva, koska se pakkaa kaiken, mit\u00e4 Mercedes voi tarjota s\u00e4hk\u00f6iseen alustaan. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 EQS perustuu 100-prosenttisesti erilliseen alustaan, joka on suunniteltu ja kehitetty EQS:\u00e4\u00e4 varten.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tekee EQS:st\u00e4 paljon erilaisen verrattuna EQA:han, EQB:hen ja EQC:hen, koska n\u00e4m\u00e4 kolme perustuvat GLA-, GLB- ja GLC-alustaan. N\u00e4in ollen EQS:ss\u00e4 on kaikki k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys ja aerodynaamiset edut, joita voit odottaa s\u00e4hk\u00f6autolta, kun taas kaikissa muissa nykyisiss\u00e4 Mercedes EQ -malleissa ei ole.<\/p>\n\n\n\n

EQS on asemoitu s\u00e4hk\u00f6iseksi S-luokaksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi olla vaivaton ajaa, mutta samalla se on my\u00f6s suhteellisen mukaansatempaava ja runsaasti ylellinen. N\u00e4in todellakin on, sill\u00e4 EQS on teknisesti edistynein ylellinen Mercedes-malli, jonka rahalla voi nyky\u00e4\u00e4n ostaa.<\/p>\n\n\n\n

EQS on paras s\u00e4hk\u00f6auto, jonka voit ostaa juuri nyt, jos sinulla on taipumus ajaa paljon moottoritiell\u00e4, sill\u00e4 EQS tarjoaa enn\u00e4tyksellisen toimintas\u00e4teen, mukavimman ajokokemuksen ja aerodynaamisimman profiilin kaikista myynniss\u00e4 olevista s\u00e4hk\u00f6autoista.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQS – Yleiskatsaus<\/h2>\n\n\n\n

EQS ei heti aluksi n\u00e4yt\u00e4 S-luokan EV-versiolta, sill\u00e4 sen ulkomuoto ei todellakaan ole yht\u00e4 komea eik\u00e4 houkutteleva kuin S-luokassa. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 Mercedes halusi maksimoida EQS:n aerodynaamiset ominaisuudet sen sijaan, ett\u00e4 siit\u00e4 olisi tehty vain ylellisen t\u00e4ysikokoisen sedanin n\u00e4k\u00f6inen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 oli merkityst\u00e4, sill\u00e4 EQS onnistui ajamaan 441 kilometri\u00e4 yhdell\u00e4 latauksella, mik\u00e4 on edelleen kaikkien aikojen pisimm\u00e4n s\u00e4hk\u00f6auton latauksen enn\u00e4tys. Heti kun astut EQS:n sis\u00e4lle, sinua tervehtii Mercedesin ”hyper-n\u00e4yt\u00f6ksi” kutsuma n\u00e4kym\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

EQS:ss\u00e4 on erilainen l\u00e4hestymistapa verrattuna 99 prosenttiin myynniss\u00e4 olevista kalliista s\u00e4hk\u00f6autoista, koska se ei keskity suorituskykyyn. T\u00e4m\u00e4 tekee EQS:st\u00e4 virkist\u00e4v\u00e4n n\u00e4k\u00f6alapaikan, koska s\u00e4hk\u00f6autot eiv\u00e4t ole suorituskykyisin\u00e4 autoina muutenkaan kovin j\u00e4nnitt\u00e4vi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka ne saavuttavat nopeuden 60 mailia tunnissa paikaltaan silm\u00e4nr\u00e4p\u00e4yksess\u00e4, se on j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4\u00e4 vain omistajuuden ensimm\u00e4isen osan ajan. Sen j\u00e4lkeen kaikki EQS:n pitk\u00e4n aikav\u00e4lin edut alkavat loistaa, ja siksi EQS:n vastaanotto ylellisyyden EV-kuninkaana vallitsi.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilu ja tekniikka<\/h2>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n ei yksinkertaisesti voi kuvitella luksus-EV:t\u00e4 ilman, ett\u00e4 se olisi planeetan teknologiapainotteisin nelipy\u00f6r\u00e4inen auto. N\u00e4in on my\u00f6s EQS:n kohdalla, sill\u00e4 se tarjoaa sek\u00e4 hyper-n\u00e4yt\u00f6n ett\u00e4 paljon huipputeknologiaa, kuten yli 350 erilaista anturia, jotka on suunniteltu valvomaan ajamisen jokaista osa-aluetta.<\/p>\n\n\n\n

EQS:n kaksi puhutuinta ominaisuutta ovat ulkoinen muotoilu ja 56-tuumainen hyper-n\u00e4ytt\u00f6. Ulkomuotoilu her\u00e4tti aluksi paljon kysymyksi\u00e4, koska EQS ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 n\u00e4yt\u00e4 Mercedeksen n\u00e4k\u00f6iselt\u00e4, kuten useimpien Mercedes-harrastajien mielest\u00e4 pit\u00e4isi.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e4\u00e4tettiin kuitenkin, ett\u00e4 EQS:n on oltava mahdollisimman aerodynaaminen, jotta se olisi mahdollisimman hiljainen ja aerodynaaminen, mik\u00e4 tarkoitti, ett\u00e4 siit\u00e4 piti tehd\u00e4 hieman oudon n\u00e4k\u00f6inen. Toisaalta 56-tuumainen hyper-n\u00e4ytt\u00f6 ei ole 56-tuumainen n\u00e4ytt\u00f6 vaan 56-tuumainen paneeli, johon on pakattu kolme suurta n\u00e4ytt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Muu matkustamo on 100-prosenttisesti Mercedes, sill\u00e4 se on verhoiltu hienoilla materiaaleilla, kuten nahalla, puulla, alumiinilla tai mustalla pianomuovilla.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQS:n voimansiirto<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes on br\u00e4ndi, joka tunnetaan laajalti siit\u00e4, ett\u00e4 se valmistaa teknologisesti edistyksellisimpi\u00e4 moottoreita, ja EQS:n s\u00e4hk\u00f6moottori sopii varmasti t\u00e4h\u00e4n filosofiaan. EQS:n huippumalli on nimelt\u00e4\u00e4n EQS 580, ja siin\u00e4 on 107,8 kWh:n akku, joka tarjoaa 441 kilometrin k\u00e4ytt\u00f6kelpoisen toimintas\u00e4teen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tekee EQS:st\u00e4 t\u00e4m\u00e4nhetkisen pelk\u00e4n s\u00e4hk\u00f6auton toimintas\u00e4teen mestarin. EQS voidaan ladata jopa 200 kW:n s\u00e4hk\u00f6teholla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 30 minuutin lataus on enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4iseen ty\u00f6matkaan. EQS 580:ssa on kaksi s\u00e4hk\u00f6moottoria, joiden teho on 518 hv.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 vauhdittamaan EQS:n nopeudesta 0-100 km\/h alle 4 sekunnissa, mik\u00e4 ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 nopeaa kuin Tesla Model S Plaid tai Taycan Turbo S. Mercedes pyrkii kuitenkin tarjoamaan luksusajoneuvon eik\u00e4 suorituskykyist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoa, ja se k\u00e4y ilmi heti, kun n\u00e4et EQS:n.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi ostaa Mercedes EQS?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun kannattaa ostaa Mercedes EQS, jos haluat markkinoiden parhaan EV-cruiserin. EQS on t\u00e4ynn\u00e4 alan johtavaa EV-teknologiaa, joka tekee siit\u00e4 enn\u00e4tyksen haltijan monessa suhteessa. Sit\u00e4 ei ole tehty suorituskykyiseksi EV:ksi, kuten Tesla Model S, Taycan tai e-Tron GT, ja se on varsin ilmeist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4\u00e4n EV ei tarjoa yht\u00e4 paljon ylellisyytt\u00e4 ja mukavuutta, eik\u00e4 yksik\u00e4\u00e4n EV pysty kilpailemaan EQS 580:n maksimaalisen toimintas\u00e4teen kanssa. Mercedes sanoo, ett\u00e4 suorituskykyinen versio seuraa v\u00e4ist\u00e4m\u00e4tt\u00e4 my\u00f6hemmin, ja sen pit\u00e4isi tyydytt\u00e4\u00e4 kiihdytysriippuvaisia.<\/p>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi j\u00e4tt\u00e4\u00e4 Mercedes EQS ostamatta?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat parhaan luksusauton, jonka rahalla saa, on olemassa monia ylivoimaisia polttomoottoriautoja. Se helppok\u00e4ytt\u00f6isyys, jonka saat siit\u00e4, ett\u00e4 sinun tarvitsee pys\u00e4hty\u00e4 vain viiden minuutin polttoaineen tankkaukseen ennen kuin jatkat matkojasi muutaman sadan kilometrin p\u00e4\u00e4h\u00e4n, on ylivoimainen verrattuna s\u00e4hk\u00f6auton omistamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat suorituskykyisen s\u00e4hk\u00f6auton, kannattaa valita Porsche Taycan tai Audi e-Tron GT, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat huomattavasti j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi\u00e4 kuin EQS.<\/p>\n\n\n\n

Miten EQS vertautuu S-luokkaan?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes EQS on ollut Mercedeksen luksusautojen vertailukohde jo vuosikymmeni\u00e4, ja silti n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Mercedes sijoittaa EQS:n samoille markkinoille kuin S-luokan. T\u00e4m\u00e4 her\u00e4tt\u00e4\u00e4 kysymyksen siit\u00e4, kumpi n\u00e4ist\u00e4 kahdesta luksussedanista on parempi valinta.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 S-luokka on edelleen Mercedesin komein ja kuninkaallisin luksusauto, koska EQS ei yksinkertaisesti pysty tarjoamaan kaikkea. S-luokka on paremman n\u00e4k\u00f6inen, mukavampi, tarjoaa paljon enemm\u00e4n tilaa takamatkustajille ja on kiistatta hauskempi ajaa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Uusi Mercedes EQS on Mercedeksen s\u00e4hk\u00f6autojen lippulaiva, koska se pakkaa kaiken, mit\u00e4 Mercedes voi tarjota s\u00e4hk\u00f6iseen alustaan. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 EQS perustuu 100-prosenttisesti erilliseen alustaan, joka on suunniteltu ja kehitetty<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2671"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2671"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2671\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2672,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2671\/revisions\/2672"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2671"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2671"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2671"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}