{"id":2673,"date":"2022-02-03T11:41:42","date_gmt":"2022-02-03T11:41:42","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2673"},"modified":"2022-02-17T12:18:53","modified_gmt":"2022-02-17T12:18:53","slug":"missa-mercedes-on-hyperscreen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/missa-mercedes-on-hyperscreen\/","title":{"rendered":"Miss\u00e4 Mercedes on Hyperscreen?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes EQS on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 vaikuttavin Mercedes EV -malli, koska se on suunniteltu erilliselle EV-alustalle, jolla on monia etuja verrattuna kaikkiin muihin Mercedes EQ -malleihin, jotka perustuvat polttomoottorik\u00e4ytt\u00f6\u00f6n perustuviin malleihin.<\/p>\n\n\n\n

Yksi uuden EQS:n merkitt\u00e4vimmist\u00e4 ominaisuuksista on niin sanottu Mercedes ”Hyperscren”, joka koostuu suuresta 56-tuumaisesta paneelista, joka kattaa koko auton kojelaudan. T\u00e4m\u00e4 saa EQS:n n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n ja tuntumaan avaruusalukselta ja tarjoaa samalla loputtomasti ylellisyytt\u00e4, mukavuutta ja turvallisuusominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 uusi EQS on yksi planeetan teknisesti edistyksellisimmist\u00e4 autoista, se on my\u00f6s aerodynaamisin myynniss\u00e4 oleva s\u00e4hk\u00f6auto. Kaikki t\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 EQS:ll\u00e4 on kaikkien myynniss\u00e4 olevien s\u00e4hk\u00f6autojen enn\u00e4tys pisimm\u00e4ss\u00e4 puhtaasti s\u00e4hk\u00f6automuodossa ajetussa matkassa, sill\u00e4 se on onnistunut kulkemaan 441 mailia yhdell\u00e4 latauksella.<\/p>\n\n\n\n

EQS:\u00e4\u00e4 ei ole suunnattu suorituskykyiseksi autoksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Mercedes keskittyy j\u00e4lleen kerran asettamaan mittapuun suurten luksussedanien markkinoille. Tesla Model S, Porsche Taycan ja Audi e-Tron GT eiv\u00e4t ole yht\u00e4 hienostuneita, vaikka ne ovatkin j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi\u00e4 sek\u00e4 katsella ett\u00e4 ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Hyperscreen<\/h2>\n\n\n\n

Kuten aiemmin mainittiin, uudessa EQS:ss\u00e4 on suuri 56-tuumainen kojelautapaneeli, joka koostuu kolmesta suuresta infotainment-n\u00e4yt\u00f6st\u00e4, yhdest\u00e4 kuljettajalle, yhdest\u00e4 matkustajalle ja yhdest\u00e4 keskusyksik\u00f6st\u00e4, joka on suunniteltu ohjaamaan useimpia auton toimintoja.<\/p>\n\n\n\n

Kaksi 12,3-tuumaista n\u00e4ytt\u00f6\u00e4 on varattu molemmille etumatkustajille, kun taas keskusn\u00e4yt\u00f6n koko on huikeat 17,7 tuumaa. Kaikki kolme n\u00e4ytt\u00f6\u00e4 on integroitu kauniisti t\u00e4yslasipaneelin taakse, mik\u00e4 saa j\u00e4rjestelm\u00e4n n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n samanaikaisesti hienostuneelta ja yhten\u00e4iselt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4kin helpolta suunnitella vain muutama n\u00e4ytt\u00f6, n\u00e4in ei kuitenkaan ole, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4n j\u00e4rjestelm\u00e4n oli t\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 lukemattomia eri turvallisuusstandardeja aina turvatyynyjen sijoittelusta t\u00f6rm\u00e4ysvy\u00f6hykkeisiin asti. N\u00e4in ollen Mercedes on suunnitellut Hyperscreenin niin, ett\u00e4 se on turvallinen ja pystyy pehment\u00e4m\u00e4\u00e4n p\u00e4\u00e4t\u00e4si onnettomuustilanteessa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 vaati vakavaa suunnittelua, koska kojelauta on vuorattu lasilla. Hyperscreenin paikallaan pit\u00e4v\u00e4t kiinnikkeet on suunniteltu kest\u00e4m\u00e4\u00e4n iskuja joka kulmasta, jotta matkustajat eiv\u00e4t koskaan joutuisi kohtaamaan mit\u00e4\u00e4n mahdollisia turvallisuusriskej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyperscreenin edut<\/h2>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, Hyperscreen on yksi EQS:n puhutuimmista ominaisuuksista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monet ihmiset harkitsevat EQS:n ostamista sen vuoksi. N\u00e4in ollen on loogista tarkastella n\u00e4ytt\u00f6\u00e4 hieman yksityiskohtaisemmin ja yritt\u00e4\u00e4 erottaa hyv\u00e4t, huonot ja rumat puolet toisistaan.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin n\u00e4ytt\u00f6 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta, eik\u00e4 sit\u00e4 voi mitenk\u00e4\u00e4n kiert\u00e4\u00e4. Saatat olla ihmistyyppi, joka rakastaa vanhan koulukunnan painikkeita ja kytkimi\u00e4, ja se on ihan okei, mutta on kuitenkin melko vaikeaa l\u00f6yt\u00e4\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, joka vet\u00e4isi vertoja Hyperscreenille sek\u00e4 siisteyden ett\u00e4 futuristisen muotoilun osalta.<\/p>\n\n\n\n

Kun kolme laajakuvan\u00e4ytt\u00f6\u00e4 on aivan n\u00e4k\u00f6et\u00e4isyydell\u00e4si, etuna on se, ett\u00e4 voit hallita l\u00e4hes kaikkia auton toimintoja n\u00e4yt\u00f6n kautta. Jos haluat, ett\u00e4 navigointi on suoraan edess\u00e4si, se onnistuu. Jos haluat, ett\u00e4 musiikki n\u00e4kyy edess\u00e4 ja keskell\u00e4, se onnistuu.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat muuttaa mittariston ulkoasua tai v\u00e4hent\u00e4\u00e4 sis\u00e4tilojen rumia kytkimi\u00e4, sekin onnistuu. Hyperscreen tarjoaa loputtomasti muokattavuutta sek\u00e4 matkustajille ett\u00e4 kuljettajalle.<\/p>\n\n\n\n

Hyperscreenin haitat<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka Hyperscreen n\u00e4ytt\u00e4\u00e4kin hienolta, moni voi helposti hyl\u00e4t\u00e4 sen, koska se tarkoittaa, ett\u00e4 l\u00e4hes kaikkia auton toimintoja voi ohjata vain suoraan n\u00e4yt\u00f6n kautta. T\u00e4m\u00e4 aiheuttaa paljon ongelmia, koska t\u00e4llaiset j\u00e4rjestelm\u00e4t h\u00e4iritsev\u00e4t monia kuljettajia aivan liikaa.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi jos haluat s\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4 yksinkertaista istuma-asentoa, joudut k\u00e4ym\u00e4\u00e4n l\u00e4pi useita valikoita ja alivalikoita p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4ksesi k\u00e4siksi hallintalaitteisiin. N\u00e4in ei ollut muutama vuosi sitten, jolloin kaikki tarvittavat painikkeet olivat yksinkertaisesti suoraan istuimella.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki t\u00e4m\u00e4 edellytt\u00e4\u00e4, ett\u00e4 sinun on irrotettava katseesi tiest\u00e4, mik\u00e4 voi johtaa katastrofaaliseen lopputulokseen, jos innostut liikaa. Jos n\u00e4ytt\u00f6 jostain syyst\u00e4 sammuu, et voi hallita auton elint\u00e4rkeit\u00e4 toimintoja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 voi johtaa siihen, ett\u00e4 j\u00e4\u00e4t mahdollisesti jumiin.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka hyv\u00e4 Mercedes EQS on?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes EQS on Mercedeksen insin\u00f6\u00f6ritaidon huippu sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, sill\u00e4 siin\u00e4 on enemm\u00e4n antureita ja vempaimia kuin 99 prosentissa vastaavista autoista. Ulkon\u00e4k\u00f6 ei ehk\u00e4 ole kaunein, mutta se on toimiva ja linjassa sen kanssa, mit\u00e4 Mercedes haluaa saavuttaa tulevaisuudessa.<\/p>\n\n\n\n

EQS on Mercedeksen tulevaisuuden lipunkantaja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4h\u00e4n autoon on panostettu paljon tutkimus- ja kehitysty\u00f6t\u00e4, mink\u00e4 vuoksi on vaikea p\u00e4\u00e4tell\u00e4, ett\u00e4 EQS olisi huono auto. N\u00e4in ollen on turvallista sanoa, ett\u00e4 EQS on todellakin todella hyv\u00e4 auto, ja sinun kannattaa harkita sit\u00e4, jos olet kiinnostunut s\u00e4hk\u00f6auton ostamisesta.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes EQS?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu k\u00e4ytt\u00f6skenaariostasi, budjetistasi ja siit\u00e4, mit\u00e4 haluat autolta. Jos sinulla on tapana ajaa autolla sek\u00e4 pidempi\u00e4 ett\u00e4 lyhyempi\u00e4 matkoja, EQS saattaa olla hyv\u00e4 vaihtoehto, koska se on erinomainen l\u00e4hes kaikissa suhteissa.<\/p>\n\n\n\n

Jopa l\u00e4ht\u00f6tason malli maksaa kuitenkin noin 100 000 dollaria, ja mit\u00e4 ylemp\u00e4\u00e4n mallistoon p\u00e4\u00e4set, sit\u00e4 enemm\u00e4n rahaa se vie pankkitililt\u00e4si.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka nopea Mercedes EQS on?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes EQS:n huippunopeus on rajoitettu 130 kilometriin tunnissa, koska Mercedes katsoo, ett\u00e4 se on korkein nopeus, jolla voi ajaa vahingoittamatta j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 tai menett\u00e4m\u00e4tt\u00e4 liikaa latausta. Huippumalli EQS 580:n pit\u00e4isi saavuttaa nopeus 100 km\/h paikallaan pys\u00e4htymisest\u00e4 helposti noin 4 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

On turvallista sanoa, ett\u00e4 EQS ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n niin nopea kuin useimmat suorituskykyiset sedan EV:t nyky\u00e4\u00e4n ovat, mutta se johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 Mercedes ei koskaan tarkoittanut EQS:\u00e4\u00e4 suorituskykyiseksi autoksi. Mercedes sanoo kuitenkin my\u00f6s, ett\u00e4 t\u00e4ysimittainen suorituskykyinen versio on todenn\u00e4k\u00f6isesti tulossa pian.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes EQS on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 vaikuttavin Mercedes EV -malli, koska se on suunniteltu erilliselle EV-alustalle, jolla on monia etuja verrattuna kaikkiin muihin Mercedes EQ -malleihin, jotka perustuvat polttomoottorik\u00e4ytt\u00f6\u00f6n perustuviin malleihin.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2673"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2673"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2673\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2674,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2673\/revisions\/2674"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2673"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2673"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2673"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}