{"id":2683,"date":"2022-02-03T11:44:34","date_gmt":"2022-02-03T11:44:34","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2683"},"modified":"2022-02-03T11:44:36","modified_gmt":"2022-02-03T11:44:36","slug":"2022-mercedes-amg-eqs-vs-tesla-vs-audi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-mercedes-amg-eqs-vs-tesla-vs-audi\/","title":{"rendered":"2022 Mercedes AMG EQS vs. Tesla vs. Audi"},"content":{"rendered":"\n

S\u00e4hk\u00f6autojen maailmassa rajoitut vain kouralliseen huippuluokan luksussedaniin, kuten Tesla Model S:\u00e4\u00e4n, Audi e-Tron GT:hen, Porsche Macaniin ja kahteen uusimpaan tulokkaaseen luksuss\u00e4hk\u00f6autojen segmenttiin, Lucid Airiin ja Mercedes-Benz EQS:\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iden kolmen joukosta Tesla, Audi ja Mercedes n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t erottuvan, sill\u00e4 Taycan on r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity enemm\u00e4n urheilulliseen ajamiseen, kun taas Lucid Air on vasta julkaistu yleis\u00f6lle. Valinta Model S:n, e-Tron GT:n ja EQS:n v\u00e4lill\u00e4 riippuu l\u00e4hinn\u00e4 siit\u00e4, mit\u00e4 arvostat eniten.<\/p>\n\n\n\n

Tesla Model S on n\u00e4ist\u00e4 kahdesta autosta vanhin, mutta se tarjoaa kuitenkin enemm\u00e4n mukavuutta. Audi e-Tron GT on luultavasti n\u00e4ist\u00e4 kolmesta auton\u00e4yttelij\u00e4st\u00e4 parhaimman n\u00e4k\u00f6inen, vaikka se ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 suosittu. Mercedes EQS on varmasti ylellisin s\u00e4hk\u00f6auto, jonka rahalla voi nyky\u00e4\u00e4n ostaa, mutta se ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 suorituskyvylt\u00e4\u00e4n kahdelle muulle.<\/p>\n\n\n\n

e-Tron GT ja EQS ovat Model S:\u00e4\u00e4 parempia autoja, vaikka Model S:n kanssa on helpoin el\u00e4\u00e4. Kannattaa valita EQS, jos haluaa mukavimman ja teknisesti kehittyneimm\u00e4n kokemuksen, mutta kannattaa valita Audi, jos haluaa nauttia dynaamisemmin suuntautuneesta ajokokemuksesta ja ylivoimaisesta ulkoisesta muotoilusta.<\/p>\n\n\n\n

Tesla Model S – T\u00e4m\u00e4n segmentin edell\u00e4k\u00e4vij\u00e4 – 90 000 dollaria MSRP.<\/h2>\n\n\n\n

Menneet ovat ne ajat, jolloin Model S oli markkinoiden edistyksellisin auto, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 j\u00e4\u00e4v\u00e4n j\u00e4lkeen verrattuna uusimpiin EV-sedaneihin. Vaikka Tesla yritt\u00e4\u00e4 parhaansa mukaan p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 Model S:\u00e4\u00e4 ja tehd\u00e4 siit\u00e4 ylellisemm\u00e4n ja futuristisemman, sek\u00e4 sis\u00e4- ett\u00e4 ulkosuunnittelu alkavat hiljalleen tuntua hieman vanhentuneelta.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, Tesla Model S on parempi kuin kaksi muuta, jos haluat suoraviivaista rakettimaista suorituskyky\u00e4, sill\u00e4 1000 hv:n Tesla Model S Plaid edition on autojen historian toiseksi nopein sarjatuotantoauto.<\/p>\n\n\n\n

Tesla saa my\u00f6s muutamia etuja, kun se pystyy hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4\u00e4n Teslan hyvin kehittynytt\u00e4 latausinfrastruktuuria. Model S:n tarjoama toimintas\u00e4de sijoittuu e-Tron GT:n ja EQS:n v\u00e4liin. Rakentamisen laatu ja hienostuneisuus eiv\u00e4t ole l\u00e4hell\u00e4k\u00e4\u00e4n e-Tronia ja EQS:\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Model S on edelleen kilpailukykyinen sedan, mutta se ei yksinkertaisesti p\u00e4rj\u00e4\u00e4 markkinoiden uusimmille s\u00e4hk\u00f6autoille.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS – Markkinoiden ylellisin s\u00e4hk\u00f6auto – 103 000 dollarin suositushinta.<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes otti jonkin aikaa ennen EQS:n julkaisua, koska he halusivat pakata siihen kaiken mahdollisen, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 se onnistuikin. EQS:ss\u00e4 on lukemattomia futuristisia teknologiaratkaisuja, kuten paljon keskustelua her\u00e4tt\u00e4nyt ”Hyperscreen” ja joukko fiksuja ohjelmistoratkaisuja.<\/p>\n\n\n\n

EQS on suuri l\u00e4hes joka kulmasta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei ole urheiluauto, eik\u00e4 Mercedes ole koskaan tarkoittanut sit\u00e4 sellaiseksi. Se on yksi ylellisimmist\u00e4 ja mukavimmista autoista ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n, ei vain EV-segmentin osalta.<\/p>\n\n\n\n

Rakentamisen laatu on toista tasoa Model S:\u00e4\u00e4n verrattuna, samoin matkustamon erist\u00e4vyys ja ajo-ominaisuudet. Autossa on my\u00f6s \u00e4lyk\u00e4s nelipy\u00f6r\u00e4ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4, joka k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 lyhent\u00e4\u00e4 auton akseliv\u00e4li\u00e4, jotta se olisi mahdollisimman ketter\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

EQS pit\u00e4\u00e4 my\u00f6s hallussaan nykyist\u00e4 enn\u00e4tyst\u00e4 suurimmasta EV-only-ajomatkasta yhdell\u00e4 latauksella, sill\u00e4 se pystyy ajamaan 441 mailia ilman pys\u00e4hdyksi\u00e4. Kaiken kaikkiaan EQS on paras s\u00e4hk\u00f6auto, jonka rahalla saa, jos haluaa mukavuutta ja ylellisyytt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-Tron GT – Loistava yleismalli – $102 400<\/h2>\n\n\n\n

Audi on merkki, joka tunnetaan siit\u00e4, ett\u00e4 se valmistaa loistavia monik\u00e4ytt\u00f6isi\u00e4 luksusautoja, jotka pystyv\u00e4t sek\u00e4 ylellisyyteen ett\u00e4 suorituskykyyn, ja e-Tron GT on juuri sit\u00e4. e-Tron GT n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 saaneen parhaan vastaanoton, mit\u00e4 tulee muotoiluun, kun taas EQS on n\u00e4ist\u00e4 kolmesta eniten keskustelua her\u00e4tt\u00e4nyt.<\/p>\n\n\n\n

e-Tron GT:n sis\u00e4tilat muistuttavat sis\u00e4tiloja, joita l\u00f6ytyy useimmista Audin malleista, mik\u00e4 on sek\u00e4 hyv\u00e4 ett\u00e4 huono asia. Hyv\u00e4 puoli on se, ett\u00e4 sisustus ei ole ylenpalttinen ja se huokuu laatua. e-Tronin matkustamosta l\u00f6ytyy kovaa painettavia painikkeita, eik\u00e4 sit\u00e4 voi sanoa kahdesta muusta autosta.<\/p>\n\n\n\n

Joidenkin mielest\u00e4 sis\u00e4tilat saattavat kuitenkin olla hieman tyls\u00e4n n\u00e4k\u00f6iset, varsinkin kun otetaan huomioon, ett\u00e4 useimmat s\u00e4hk\u00f6autot yritt\u00e4v\u00e4t nyky\u00e4\u00e4n keksi\u00e4 sis\u00e4tilat uudelleen. Mit\u00e4 tulee toimintas\u00e4teeseen, e-Tron GT j\u00e4\u00e4 j\u00e4lkeen muihin kahteen muuhun verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Jos aiot k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 autoa p\u00e4ivitt\u00e4isen\u00e4 ty\u00f6matkaliikenteen\u00e4 ja ladata sit\u00e4 sein\u00e4laturilla y\u00f6n yli, t\u00e4m\u00e4n ei pit\u00e4isi olla ongelma.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko EV:n ostaminen j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 vuonna 2022?<\/h3>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ajoneuvoista on hitaasti mutta varmasti tulossa autoteollisuuden seuraava suuri juttu. EV:t ovat kuitenkin viel\u00e4 liian kalliita massak\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, emmek\u00e4 ole valmistautuneet kaikkiin energiavaatimuksiin, joita tuhansien tai jopa miljoonien EV:iden p\u00e4ivitt\u00e4inen virransy\u00f6tt\u00f6 edellytt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Silti EV:n ostaminen vuonna 2021 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, jos pystyt hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4\u00e4n alustan t\u00e4ysin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 voit ladata auton joka p\u00e4iv\u00e4. Jos et pysty siihen tai sinulla on tapana matkustaa satoja kilometrej\u00e4 s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti, on parempi j\u00e4tt\u00e4\u00e4 EV toistaiseksi v\u00e4liin.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Taycan parempi kuin EQS, e-Tron GT ja Model S?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche Taycan on eritt\u00e4in samankaltainen kuin e-Tron GT, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat melko samanlaisia. Taycan tarjoaa kuitenkin enemm\u00e4n sek\u00e4 tekniikan ett\u00e4 nopeuden osalta. Porsche valmistaa joitakin maailman parhaista urheiluautoista, ja Taycan on yksi niist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

On turvallista sanoa, ett\u00e4 Taycan on urheilullisempi kokemus, mutta se ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 Teslalle mukavuudessa EQS:lle ylellisyydess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko s\u00e4hk\u00f6iset katumaasturit parempia kuin s\u00e4hk\u00f6iset sedanit?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu n\u00e4k\u00f6kulmastasi, sill\u00e4 se on todenn\u00e4k\u00f6isesti ratkaiseva tekij\u00e4, kun on kyse siit\u00e4, mist\u00e4 EV:st\u00e4 pid\u00e4t eniten. Vaikka katumaasturit ovat todellakin k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi\u00e4 ja niist\u00e4 n\u00e4kee paremmin ulos, ne ovat painavampia kuin sedanit, ja se on valtava ongelma, kun otetaan huomioon, ett\u00e4 EV:t ovat painavia jopa pienin\u00e4 hatchbackeina.<\/p>\n\n\n\n

Sellaisenaan sedanit tarjoavat yleens\u00e4 suuremman kantaman ja rauhallisemman matkustamon, jossa on paremmat rakennusmateriaalit ja paljon dynaamisempi kokemus.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

S\u00e4hk\u00f6autojen maailmassa rajoitut vain kouralliseen huippuluokan luksussedaniin, kuten Tesla Model S:\u00e4\u00e4n, Audi e-Tron GT:hen, Porsche Macaniin ja kahteen uusimpaan tulokkaaseen luksuss\u00e4hk\u00f6autojen segmenttiin, Lucid Airiin ja Mercedes-Benz EQS:\u00e4\u00e4n. N\u00e4iden kolmen joukosta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4,11,16],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2683"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2683"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2683\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2684,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2683\/revisions\/2684"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2683"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2683"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2683"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}